• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

360 radiator intern bij TT Armor VA8003BWS mogelijk?

DaDennis

Junior Member
Hey iedereen,

Ik heb hier (over een week of 4) 2 jaar geleden mijn eerste waterkoeling aangeschaft en het bevalt prima. Zo heb ik bijvoorbeeld zojuist FurMark een half uurtje laten draaien en kwam de temperatuur van mijn GPUs niet boven de 65 graden uit, terwijl een vriend van me al na enkele minuten FurMark uit moet zetten omdat hij de temperatuur te dicht bij de 100 graden vindt komen :D

Nu zit ik alleen wel met een kleine ergernis: Mijn radiator: De Black Ice SR-1. Dit is een radiator van 3 12mm fans lang en is met geen mogelijkheid redelijk met mijn kast (de ThermalTake Armor VA8003BWS).

Bij deze dus de vraag: Is er een radiator die ik IN mijn kast kwijt kan?
Ik ben eventueel wel bereid om over te stappen op een andere kant. Waar wel rekening mee gehouden moet worden: Ik ben 2 3.5" sloten kwijt voor mijn reservoir, 3 voor mijn HDD koeler en 2 voor mijn blurayspeler en dvd brander. En bij deze kast dan ook 1 voor het hele zooitje voor de power- en resetbuttons en 1 lade (bewaar ik op het moment dingen als sleuteltjes, mn Tri-SLI bridge-ding, schroefjes enzo in).

Kortom: Ik wil van mijn externe radiator af, wat zijn mijn opties?

Bij voorbaat dank


EDIT: Misschien ter hulp, mijn huidige setup:
Radiator: Black Ice SR-1 360 + Shrouds
Fans: 3x Zalman F3GL Clear + Green LED (120mm)
CPU Block: EK-Supreme Acetal
GPU Blocks: EK-FC285 GTX SLI - Acetal
Reservoir: DangerDen Dual Bay Res
Pomp: Laing D5-MCP655 12V
Slang: Tygon - Clear - 1/2ID 3/4OD
Koelvloeistof: Feser One UV Acid Green
Fitting: 13MM (1/2) High Flow Fitting, inschroef G1/4
HDD koeling: Aqua-Computer Aquadrive X4
 
Laatst bewerkt:
Ohja, slim:

IMG00098-20101212-1918.jpg


Van boven naar beneden:
1 Powerbutton/Resetbutton/LEDs
2 Reservoir
1 DVD Brander
1 Bluray speler
1 Lade (mn sleuteltjes :p)
3 HDD koeling
2 lege sloten
 
Nee, mijn pomp staat in mijn kast, (tussen mijn videokaarten en die HDD koeling in). Ik ga even in de shop kijken wat die tuberes is ;)

EDIT: Hmm, heb ook ff zitten meten, maar die radiator is 10 sloten hoog en dan natuurlijk nog 1 om mijn slangen in te doen. Dan heb ik geen ruimte meer voor mijn spelers en zouden mijn HDD koeling en de rest achter de rest verdwijnen.
 
Laatst bewerkt:
Als de diepte van je HDD cooler mee valt, je power/reset anders oplost en
toch een tube res. weet te plaatsen zou het mischien net kunnen ?
Oh ja, en je sleutelbakkie ... Is dat echt noodzaak ? Kan toch ook makkelijk anders ?

Mischien helpt een foto van de open zijkant ons ?
 
EDIT: Hmm, heb ook ff zitten meten, maar dat reservoir is 10 sloten hoog en dan natuurlijk nog 1 om mijn slangen in te doen. Dan heb ik geen ruimte meer voor mijn spelers en zouden mijn HDD koeling en de rest achter de rest verdwijnen.

yes pic van open zijkant zou een hoop helpen ( gooi er ook meteen ff lengte hoogte maat van kast bij) en dat res 10 sloten hoog is maakt niet zoveel uit over t algemeen kun je die gewoon aan je rad bevestigen of bovenop of achter aan je kast hangen.

http://www.highflow.nl/reservoirs/tube-reservoirs/
 
Is der in die kast niet ruimte tussen het moederbord en de onderkant van de kast? dan zou der op de grond toch een 360rad plat passen, of dat gaat lukken met die shrouds enzo ... dat weet ik niet, maar je moet maar 'ns kijken ;)
 
Poehh, da's nog krap zat om een 360 kwijt te gaan raken lijkt me ?
Een tube res zou tegen de achterkant kunnen denk ik en mogelijk
kun je daar ook ergens je pomp kwijt, maar dan nog zul je stevig aan
het veranderen moeten mocht het wel pas te krijgen zijn :S
 
Dat dacht ik ook ja. Iemand dan suggesties voor een mooie kast die gewoon werkt met waterkoeling? Mijn enige echte eisen zijn wieltjes, minimaal een hightower (lijkt me een gegeven, puur om de ruimte alleen al) en qua kleur zilvergrijs/zwart. Ok, en dan liever geen overdreven design met frutsels en onpraktische uitsteeksels enzo.
 
Ja, maar naast het feit dat er niet echt een locatie OP mn kast is, die goed te doen is. Er zit namelijk ook een berg IO (USB, Firewire, microfoon, audio in etc) en dient de bovenkant dubbel als voetenbank (A).

En wat mij leek was dat ik die rad niet direct op een oppervlak kan monteren, je zit tenslotte met de airflow van de fans die er wel onderuit moet kunnen?
 
Laatst bewerkt:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
J Fans voor 360 radiator Overige Koeling 1
XenoMorpH [GEVONDEN]Dunne 360 Radiator Gevonden 4
Freddy GEVONDEN: Custom grill voor op 360 radiator (design) Gevonden 27
bundymania [Bundymania User Review] Triple Radiator (360) Roundup with 26 Rads (English Version) HighFlow Product Reviews 0
T Silverstone Raven, hoe 360 radiator extern monteren? Waterkoeling 5
Freddy TFC Admiral 360 Radiator - HighFlow Limited Edition. Nu leverbaar! HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
E X2O 750 Dual bay pump/res genoeg voor 240 + 360 radiator Waterkoeling 2
O 240 of 360 radiator in Antec Dark Fleet DF85? Waterkoeling 8
M [CANCELLED] Black ice 360 radiator te koop (ongebruikt) Verkocht 9
bundymania [Bundymania User Review] Triple Radiator (360) Roundup with 22 Rads ! HighFlow Product Reviews 0
bundymania [Bundymania User Review] Triple Radiator (360) Roundup - 16 Models tested ! ENGLISH HighFlow Product Reviews 3
Rooneys [IN-ACTIVE] Radiator Stand 360 Gevonden 2
C [User-Review]World´s First: the new XSPC Radiator EX 360 in Cartago´s Review HighFlow Product Reviews 2
D [VERKOCHT] 360 radiator TFC white Verkocht 5
B [IN-ACTIVE] 360 Radiator, koelblok AM3 en 120mm+80mm fans gezocht Gevonden 2
P Thermochill 360 Radiator G1/4 TA120.3 versus Thermochill 480 Radiator G1/4 TA120.4 Waterkoeling 16
N [INACTIVE] 360 radiator stand Gevonden 6
N 360 radiator genoeg voor i5 750 en 2x HD5850? Waterkoeling 1
Dustyrick XSPC 360 RS Radiator monteren. Waterkoeling 17
Freddy TFC Xchanger Monsta Lite 420/360 Radiator HighFlow Product Suggesties en Nieuws 13
ShockRaver De beste 360 radiator...? voor Corsair 800D Advies Waterkoeling Setup 6
Hightower Asus aio 360 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 10
Jason Silverstone IceGem 360 AIO CPU Liquid Cooler ARGB - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Lian Li GALAHAD 360 AIO CPU Liquid cooler ARGB - Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Lian Li GALAHAD 360 AIO CPU Liquid cooler ARGB - Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Brook Wingman SD Converter for Xbox 360/Xbox One/Xbox Elite 1&2/PS3/PS4/Switch Pro Controller to Sega Dreamcast & Saturn Console HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Brook Wingman XB Converter for PS4/PS3/Switch Pro/Xbox One/Elite 1&2/Xbox 360 Controller to Xbox One/Xbox 360 Console HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
X MO-RA 360 + Dual Pump bracket Cases en Modding 4
D 75 graden met 360 fractal design koeler?? Waterkoeling 4
B Vraag over thermaltake 360 set en cpu fan Waterkoeling 3
Freddy Aqua-Computer Farbwerk 360 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Enola EKWB predator 360 QDS expand Advies Waterkoeling Setup 54
Ahtlon Phobya G-Changer 360 V2 nieuw Verkocht 4
Ahtlon [REFUSED] Phobya G-Changer 360 V2 nieuw Verkocht 0
Freddy Vewlix-F Cabinet / Arcade kast / Hyperspin MAME + XBOX 360 Overige Builds 19
l3p [TKA-RADGUARDS] Bitspower Rad / Fan Guards Aluminum/Acrylic 120/140/240/360/480 Verkocht 0
Freddy EK-CoolStream WE 180, 360 (2x 180) en 540 (3x 180) radiatoren! HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Rooneys [VERKOCHT] Black Ice GT Stealth 360 black - XFlow + Black Ice GT Xtreme 360 Black Verkocht 3
P [VERKOCHT] EK-CoolStream RAD XT (360) Verkocht 4
l3p TFC Admiral 360 Vs. TFC Xchanger 360 (Nederlands) HighFlow Product Reviews 7
l3p TFC Admiral 360 Vs. TFC Xchanger 360 (English) HighFlow Product Reviews 1
DieHard Advies waterkoeling voor xbox 360 slim. Advies Waterkoeling Setup 5
l3p [VERKOCHT] Diverse EKWB - XT en XTX Radiatoren (240-360-480) Verkocht 2
S [IN-ACTIVE] 2x EK-CoolStream RAD XT 360 Verkocht 8
sir serial [GEVONDEN] Black Ice GT Stealth 360 black - XFlow Gevonden 1
canonchiel [IN-ACTIVE] EK-CoolStream RAD XTX 360 Verkocht 0
canonchiel [CLOSED] Wat is dit nog waard EK-CoolStream RAD XTX 360 Gesloten 12
H 2x GTX 690 aan een Alphacool NexXxoS UT60 360 Advies Waterkoeling Setup 25
Joren [IN-ACTIVE] Xbox 360 wired controller Gevonden 0
Kadett [VERKOCHT] TFC 360, MCP350, XSPC Reservoir, EK Supreme HF, HD5850, Silvercoil en meer Verkocht 13

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan