• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Leds van waterblokken en D5 Pomp + Lamptron Touch

Beste Highflowers,

Een maand geleden heb ik mijn pc in elkaar gezet. Onder andere een XSPCD5 270 pomp/reservoir, het RAM block van XSPC en de XPSC Raystorm. Overal zitten leds bij, maar na het aansluiten doet geen van allen het. ik geloof niet dat ze allemaal kapot zijn maar ik ergens een fout heb gemaakt tijdens het instellen.

De leds zitten op dezelfde groep als mijn fans en mijn Lamptron touch control. Deze doet het ook niet, maar de fans zijn er wel op aangesloten. Dit geeft aan dat er wel stroom op staat, maar het beeldscherm geeft niks weer.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan aanpassen?

Thanks!
Maurice
 
de leds kan je beter op een led station prikken die dan dan weer met een stekker op 12v molex doet zie link
Bitspower X-Station LED Power Hub deze kan je vinden onder modding en dan onder ledstations en je heb verschillende kleuren en uitvoeringen
 
Denk eerder dat je een probleem met je voeding hebt.

Kan je met foto's aangeven hoe je de boel aangesloten hebt zitten?

Bij deze wat foto's van het 'kabelmanagement', niet mijn sterktste kant, hopelijk is het duidelijk genoeg. Zo niet dan hoor ik het graag. Deze leds zijn dus voor de CPU, RAM, en de D5 photon 270.

IMG_7670.jpg

Via deze drie aansluiting zitten de leds direct aangesloten op de voeding. En deze gaat zit in de eerste 6P PCI-E aansluiting.

IMG_7666.jpg

Mijn Lamptron heeft 15 fans aangesloten zitten verdeeld over 4 kanalen. Waarvan 2 kanalen er ieder zes fans op hebben staan, de derde 2 en de 4de de maar eentje. Deze zitten aangesloten in de tweede 6P PCI-E aansluiting.

IMG_7668.jpg

En dit is het totaalplaatje:

IMG_7671.jpg

Bedankt voor je hulp alvast! (voor een onbekende reden draaien alle foto's een kwartslag naar links, weet niet helemaal hoe ik dit op kan lossen)
 
Waarom zitten die kabels op de 6P PCI-E aansluiting? Want die horen daar totaal niet te zitten.

Verder zou ik je willen adviseren om die gesleevde kabels er tussenuit te halen en te testen met de kabels die origineel met de voeding meegeleverd zijn.
 
Ik heb wat hulp gekregen bij het aansluiten en dit was mij aangeraden als de beste aansluiting (waarom horen ze er niet te zitten). Maar ik zal vanmiddag even de gesleevde kabels ertussen uit halen en testen met de originele kabels :)
 
Waarom horen ze er niet te zitten?
De fancontroller gebruikt 5V en 12V als spanning. 5V voor het display en 12V voor regeling van de ventilatoren. Een 6P PCI-E aansluiting kent enkel 12 Volt. Je kan nu wel raden gok ik waarom het display niet wil werken ;). En waarschijnlijk ook niet meer gaat werken vrees ik (misschien heb je mazzel).

Ik heb wat hulp gekregen bij het aansluiten en dit was mij aangeraden als de beste aansluiting.
Ik weet niet wie jou dit aangeraden heeft, kan ook niet goed zien hoe het nu exact loopt qua aansluitingen.

Maar nu lijkt het wel alsof je ook op de 5V aansluiting van de molex een 12V spanning zet. Een molex bestaat namelijk uit 1x +12V en 1x +5V (en 2x Ground). Jij hebt nu 2x 12V en 2x Ground op die kabel staan.

Welke spreekwoordelijke pannenkoek heeft je dit aangeraden?
 
Die kan je gok ik zo de container in mikken. Leds zijn heel erg gevoelig qua over voltage.

PS: Ik snap dat het een goede vriend is, maar neem dingen niet klakkeloos over aub.

Ik hoop namelijk dat je fancontroller de boel overleefd heeft, maar heb er een hard hoofd in.
 
Naar mijn weten waren alle kabels juist aangesloten, toen deze "spreekwoordelijke pannenkoek" er bij getrommeld werd om hands-on te helpen dit keer :p er waren meerdere kabels die niet helemaal juist liepen of in de weg zaten.
wellicht dat er bij het switchen tussen orginele kabels naar de sleeved versies wat mis gegaan was.

kan me niet herinneren overigens of die leds het uberhaupt deden toen ik er was.

anyhow, long time no see gasten ;) ben blij dat jullie hem hebben kunnen helpen ;)
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Sw333t Phobya LED-Flexlight HighDensity 120cm RGB 72x SMD LEDs HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
EJS Welke leds moet ik hebben ? Cases en Modding 2
Hightower wwicked leds aansluiten met 3pin? Cases en Modding 9
A leds 5mm Cases en Modding 1
volcom Fans met rode leds welke leds erbij zetten? Cases en Modding 3
N Test eigen fans yellow leds Cases en Modding 6
B [REFUSED] ca. 100 uv leds 5MM Verkocht 2
J 2Pin UV LEDS Cases en Modding 10
D FlexLight SMD Leds - 30x 2mm Leds Blue - 30CM HighFlow Product Suggesties en Nieuws 8
Sw333t [VERKOCHT] Leds, weerstanden en overige Verkocht 7
Luculenus 2-PIN 5MM LEDs HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
S EK Waterblocks Spin Reservoir Acetal Zwart + Leds? Waterkoeling 1
P UV Leds voor Feser one uv acid green Cases en Modding 13
Sw333t [VERKOCHT] SMD leds rood en blauw + SMD flexibele strip. Verkocht 5
VoYaGeRTM Aerocool Streamliner BLACK-w/Quad blue LEDs-EN042383 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
Harjo Flexlight smd leds Uv HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
C [Waterkoeling] €300 voor dhz project met 2 high power leds Advies Waterkoeling Setup 1
Sw333t [VERKOCHT] Restanten leds Verkocht 6
Alex FlexLight SMD LEDs 30x2mm 60cm wit HighFlow Product Suggesties en Nieuws 10
P Leds icm UV koelvloeistof Cases en Modding 4
M fan LEDs bedienen Hardware & Software 2
Thierry Mod-smart twin leds HighFlow Product Suggesties en Nieuws 9
Sw333t FlexLight SMD Leds - 30x 2mm Leds UV - 60CM HighFlow Product Reviews 8
Slader 5 mm uv leds HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
S EK Supreme LEDS HighFlow Product Suggesties en Nieuws 9
A UV Leds Cases en Modding 4
A 2000+ rpm Fans met leds HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
M 3mm uv LEDs HighFlow Product Suggesties en Nieuws 8
K Diensten te koop? Ik heb hulp nodig met buigen van hard tubing Waterkoeling 4
L Lian Li DK-04 Doorvoer van leiding Waterkoeling 1
G Koeling van mijn tv meubel Overige Koeling 4
Freddy HighFlow twee weken op vakantie, van vrijdag 21 april t/m dinsdag 9 mei 2023 HighFlow Computer Cooling Shop 6
Freddy Alphacool XMAS22 deal, 10% korting op alles van Alphacool! Geldig t/m 31 December 2022 HighFlow Computer Cooling Shop 0
Bl4ckj4ck666 Van soft tube naar hard tube Waterkoeling 1
CyrilBerge Computer start opnieuw op tijdens het starten van Valorant! Gaming 3
Jason Corsair Hydro X Sale - 15% Korting. Van 6 t/m 31 December 2021 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
J DDC pomp revisie van EK Distro-Plate G1 HighFlow Webshop 2
D tips en tricks verbeteren van loop HighFlow Forum 15
R Bevestiging van mijn pomp/reservoir combo Waterkoeling 2
HighFlow Gefeliciteerd, Willem van den Broek. Felicitaties 0
Jason Op voorraad: nieuwe AIO's van EK HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Nieuwe unieke Distro Plate van Corsair HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
Jason Ultradunne radiatoren van XSPC HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
P Soft-tube slangen minder helder na verloop van de tijd? Handleidingen en Installatie Tips 3
C Lek -> product verwijderen van moederbord Waterkoeling 4
HighFlow Gefeliciteerd, I. van der Laan. Felicitaties 1
Silversurfer Probleem met koelen van m.2 ssd (geen flow) Overige Koeling 4
M Bouwen van custom CPU only loop. Waterkoeling 21
L Hulp met uitzoeken van de rest van de onderdelen. Advies Waterkoeling Setup 14
C hulp nodig bij het plaatsten van buizen Advies Waterkoeling Setup 1

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan