• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Aquaero 5 onbekend apparaat

IceByte

New member
Hallo,

Ik heb al een hele tijd terug een Aquaero 5 gekocht voor mn WC setup, alleen heb ik nog nooit de suite kunnen gebruiken, aangezien mn Aquaero 5 in Windows als onbekend apparaat wordt gezien, foutcode 43 krijg ik als ik de apparaat eigenschappen open. Dit probleem treedt direct na een herinstallatie ook al op, diverse versie van de Aquasuite al geprobeerd, zonder resultaat. Kabel omdraaien op het mainboard, of een andere USB poort gebruiken levert ook niks op...

Enig idee hoe dit ding aan te praat te krijgen? Mocht ie kapot zijn, dan heb ik nog een paar maanden om garantie te claimen namelijk. Via het forum van Aqua Computer kom ik ook niet veel verder helaas.
 
Hallo,

Ik heb al een hele tijd terug een Aquaero 5 gekocht voor mn WC setup, alleen heb ik nog nooit de suite kunnen gebruiken, aangezien mn Aquaero 5 in Windows als onbekend apparaat wordt gezien, foutcode 43 krijg ik als ik de apparaat eigenschappen open. Dit probleem treedt direct na een herinstallatie ook al op, diverse versie van de Aquasuite al geprobeerd, zonder resultaat. Kabel omdraaien op het mainboard, of een andere USB poort gebruiken levert ook niks op...



Enig idee hoe dit ding aan te praat te krijgen? Mocht ie kapot zijn, dan heb ik nog een paar maanden om garantie te claimen namelijk. Via het forum van Aqua Computer kom ik ook niet veel verder helaas.

Kabel op je mainbord omdraaien is niet zo slim. Hou de kleurcodes aan.

Heb je de voeding goed aangesloten. Ik heb aquasuite geinstalleerd en heb de Aquero 5 pro met een 4 pin molex aangesloten. daarna heb ik de usb kabel aangesloten op de Aquero. Als ik daarna aquasuite open in windows dan zie ik de Aquero gewoon.

Ik hoop dat je er uit komt. Maar een advies geen kabels omdraaien.
 
Heb de kabel op verzoek van de mensen bij aqua computer omgedraaid, de kabel zat in eerste instantie bij mijn weten gewoon goed, de PC herkend nog steeds een onbekend apparaat, dus daarin is niks veranderd ten opzichte van de allereerste installatie. Ik heb helaas niet makkelijk de mogelijkheid om te testen op een andere PC, dan zou ik de halve PC moeten gaan slopen, ik zou op zich de boel kunnen proberen in mijn HTPC.
 
Heb de kabel op verzoek van de mensen bij aqua computer omgedraaid, de kabel zat in eerste instantie bij mijn weten gewoon goed, de PC herkend nog steeds een onbekend apparaat, dus daarin is niks veranderd ten opzichte van de allereerste installatie. Ik heb helaas niet makkelijk de mogelijkheid om te testen op een andere PC, dan zou ik de halve PC moeten gaan slopen, ik zou op zich de boel kunnen proberen in mijn HTPC.

als je een oude usb kabel hebt dan kun je deze aanpassen en de usb kabel aansluiten op een laptop. Heb je de juiste aquasuite gedownload. Als je zegt dat windows het ziet dan moet Aquasuite hem ook zien.
 
als je een oude usb kabel hebt dan kun je deze aanpassen en de usb kabel aansluiten op een laptop. Heb je de juiste aquasuite gedownload. Als je zegt dat windows het ziet dan moet Aquasuite hem ook zien.

Windows ziet hem als onbekend apparaat onder de HID apparaten, ik denk puur dat het probleem erin zit dat Windows om een of andere reden de drivers niet kent, en helaas heeft Aqua Computer de drivers niet los verkrijgbaar.
 
Windows ziet hem als onbekend apparaat onder de HID apparaten, ik denk puur dat het probleem erin zit dat Windows om een of andere reden de drivers niet kent, en helaas heeft Aqua Computer de drivers niet los verkrijgbaar.


Welke windows versie heb je draaien. Ik draai nu windows 8 en heb geen problemen en ook onder windows 7 had ik geen problemen. Beide 64 bits versie.
 
Machine draait momenteel Windows 7 64 bits, ik wils ns kijken of ik de Aquaero aan de praat kan krijgen op mn HTPC, ik neem aan eerst de aquasuite installeren, dan pas de hardware aankoppelen mocht ik hem aan die PC willen hangen?
 
Inmiddels een TJ11 besteld voor mn pc, dus binnenkort helemaal aan het verbouwen met de PC, dan zal ik gelijk ook een herinstallatie gaan uitvoeren van Windows. Ben benieuwd of het daarmee dan beter gaat
 
Inmiddels de TJ11 binnen, en de aquaero kunnen testen in mn htpc, eerst de suite geïnstalleerd, daarna herstart en de aquaero eraan, op mn htpc wordt ie in ieder geval herkend, dus ik heb goede hoop dat een herinstallatie van mn eigen pc ook oplossing gaat bieden.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Bl4ckj4ck666 Aqua-Computer Aquaero 0 1 2 3 4 5 6 7 ? Welke versie is dit? Waterkoeling 4
Jason Aqua-Computer Aquaero 5 PRO USB fan controller, graphic LCD HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
88Gamer88 Vraag: Aquaero 6 LT / High flow meter USB 53129 Waterkoeling 1
Q Aquaero 6XT - Afstandbediening Problemen & Oplossingen 2
Q Aquaero 6 XT blue USB fan controller HighFlow Webshop 2
P Aquaero Aquastream Ultimate vs D5/MCP Dual pump Waterkoeling 3
S [TKA Waterkoeling set OA Aquastream Aquaero] + Mobo Cpu + Geheugen Verkocht 1
M Aquaero 5 LT 12v pwm uitgang Electronica 4
W Pomp voor Aqua-Computer Aquaero 6 XT Advies Waterkoeling Setup 1
J Aquaero 6 Pro met 2 pompen en 12 fans. Electronica 4
arwin74 zwart passief koel blok voor de aquaero 6 pro/xt HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
W Hoe aan te sluiten: Aquaero 6 controller en Alphacool pomp Waterkoeling 0
arwin74 Passive heat sink for aquaero 6 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
arwin74 [Gezoekt]Aquaero Gevonden 1
P Extra onderdelen voor Aqua-Computer Aquaero 6 PRO Cases en Modding 2
S Welke fans voor Aquaero 5 Waterkoeling 3
W Aquaero waterblock schroeven: metaal of plastic? Waterkoeling 2
Thieutje Aquacomputer Aquaero 5 XT uitbreidings onderdelen :) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
gunny Koolance TMS205 - Aquaero 5 pro Hoe en wat Waterkoeling 0
B Meerdere RGB LED's op Aquaero 5 controller Electronica 5
P Aquaero 5 (XT) - New front coming soon HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
V Het grote Aqua-Computer Aquaero 5 en 6 Topic Waterkoeling 84
jerome2710 Aquaero werkt niet naar behoren Waterkoeling 3
M Aqasuite 2012 & Aquaero 5 Pro werken niet op een MSI Sandy bridge bord. Cases en Modding 0
alain-s Aqua-Computer RGB illumination module for aquaero 5 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
M aquaero 5 pro vs xt Waterkoeling 3
U Aquacomputer aquaero 5 PRO / XT / LT HighFlow Product Suggesties en Nieuws 34
D Aquaero LT en Multiswitch USB LT HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
P Vragen over de Aqua-Computer Aquaero 4.00 Cases en Modding 17
S Laing D5-MCP655 en Aquaero Waterkoeling 2
A Aqua-Computer Aquaero met MCP350/MCP355/DDC pompen? Waterkoeling 11
vincent Aqua-Computer LCD folie voor de aquaero HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
nootje Aquaero Flowmeter Waterkoeling 2
bakkiebier Aquaero HighFlow Product Suggesties en Nieuws 24
Z nog geen hardware onbekend budget. Advies Waterkoeling Setup 19
arwin74 Plexi of alu behuizing voor een enkel 5.25" apparaat Gezocht 0
Wouter Apparaat gezocht waarmee je wireless films van je pc op je tv kan kijken. Hardware & Software 6
Source [INACTIVE] kalibreer apparaat (Spyder, Blue Eye, oid.) Gevonden 0

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan