• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Meerdere RGB LED's op Aquaero 5 controller

BuzzNL

New member
Voor de Aquacomputer Aquaero 5 controller is een RGB LED te koop die je via de controller aan kan sturen.
Ik wil deze functie graag gebruiken maar vind 1 RGB LED een beetje weinig.
Weet iemand of het mogelijk is om meerdere van de LED's parallel aan te sluiten op de controller of trekt dit dan te veel stroom zodat de controller het niet aan kan?

coolfris

Moderator
Forumleiding
Misschien dat je hier iets mee kan:

Connector for up to three LEDs or one two-color or RGB illumination module
(not included in delivery). High brightness LEDs (Imax 20 mA, U 3-4V) may
be connected without series resistor, a series resistor is built into the aquaero
5.
Pin assignment: Pin 1: VCC LED 1
Pin 2: VCC LED 2
Pin 3: GND
Pin 4: VCC LED 3
https://www.frozencpu.com/images/products/pdf/aquaero_5_en_2011_08_22.pdf

of

Other Channel Outputs:
2x 2 pin PWM – 12V, 1A modulated at 15 kHz. May be used for lighting.

RGB LED – This is for controlling either a single RGB multicolored LED module, or three separate single color LEDs, there are three voltage pins and one ground.

Aquacomputer Aquaero 5 XT Preview & Guide « martinsliquidlab.org

Topic verplaatst naar elektronica. Misschien dat de kans dan groter is dat iemand met kennis van dit meer info voor je heeft. Zelf ben ik redelijk elektronica noob. ;)

BuzzNL

New member
Bedankt Coolfris,

Ik heb zelf een klein beetje verstand van elektronica maar daar blijft het dan (helaas) ook bij :)
Zoals ik het zie kan ik op die 4-pin aansluiting van de RGB inderdaad maar 1 RGB LED aansluiten omdat de weerstand in de aquaero ingebouwd zit. De 2x2 pin PWM - 12V had ik zelf nog niet opgemerkt op de Aquaero maar die biedt volgens mij wel mogelijkheden om meerdere LED's aan te sluiten. Geen RGB dan, omdat er maar 2 kanalen zijn, maar met een rode en blauwe LED gecombineerd kan ik mooi de temperatuur van het systeem aangeven.
Zoals ik al aangaf heb ik maar een klein beetje verstand van elektronica dus als er hier iemand meeleest die me kan helpen of verbeteren dan hoor ik het graag.

Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Rammstation Meerdere wensenlijstjes HighFlow Webshop 3
Sparky Meerdere routers (WIFI) aan elkaar koppelen als 1 netwerk? Hardware & Software 5
N Advies Waterloop meerdere componenten. Waterkoeling 2
X Kan ik meerdere fans aansluiten op 1 aansluiting van een fan-controller? Overige Koeling 6
H meerdere fans aansluiten op 1 moederbordaansluiting? Overige Koeling 6
W meerdere onderdelen HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
squidgyboy 1ste bestelling . zullen er nog wel meerdere volgen HighFlow Testimonials / Shopreviews 1
I Meerdere vragen betreft water koeling en fan control Advies Waterkoeling Setup 10
S [TKG] Meerdere Molex to Fan adapters Gevonden 4
S [INACTIVE] Meerdere fan to molex adapters gezocht. Gevonden 17
D Meerdere vragen over eerste setup. Waterkoeling 24
B Meerdere produkten. HighFlow Product Suggesties en Nieuws 28
Jason Op voorraad: EK-Classic InWin 303EK D-RGB – Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Thermaltake Pacific CL360 Plus RGB Radiator HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason EK-Quantum Magnitude D-RGB waterblokken HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Corsair Hydro X Series iCUE XH303i RGB Custom Cooling Kit HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason EK-Quantum Vector FE RTX 3080 D-RGB Special Edition - Silver HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Lian-Li UNI SL140 Addressable RGB 140mm HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason EK-Quantum Vector TUF RX 6800/6900 D-RGB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
D CORSAIR Hydro X Series XG7 RGB RX-SERIES GPU Water Block (5700 XT) Advies Waterkoeling Setup 2
Jason Bitspower Water Tank Hexagon 34 With RGB - BP-WTH34AC-RGB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason EK-Loop Connect Fan, Pump, Addressable D-RGB controller unit / hub HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Thermaltake Pacific DP100-D5 TT RGB Plus Pump/Distro Plate Combo HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Lian Li Strimer Plus Triple 8-Pin RGB PCIe VGA Cable + Remote HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason EK-Quantum Reflection PC-O11D Mini D5 PWM D-RGB - Plexi HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason EK-Quantum Vector XC3 RTX 3080/3090 Active Backplate Acetal & D-RGB Plexi HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason EK-Quantum Vector RE RTX 3080/3090 Active Backplate Acetal & D-RGB Plexi HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Corsair Hydro X Series XD3 RGB Reservoir / Pump Combo HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Arctic BioniX P120 A-RGB PWM fan - 120mm - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Cooler Master GS750 RGB headset Stand HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason EK-Quantum Vector FTW3 RTX 3070 D-RGB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Lian Li ST120 RGB PWM Fans, Triple Pack incl. Controller - 120mm, Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 10
Jason EK-Classic GPU Water Block Strix RTX 3080/3090 D-RGB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Thermaltake Riing Quad 12 RGB fan TT Premium Edition - pack of 3, white, 120mm HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Lian Li LANCOOL II Mesh RGB Midi-Tower, Tempered Glass - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason EK-Quantum Velocity D-RGB Intel / AMD / sTR4 - Full Nickel HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
A Corsair Hydro X Series XD3 RGB Waterkoeling 3
Jason Barrowch M Series Reactor CPU Waterblock, LRC 2.0 RGB, Ryzen AM4/ AM3/ Intel 115x / 1200 / 2011 / 2066 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Barrow Supreme Infinity Mirror CPU Waterblock, LRC 2.0 RGB, AM3/ AM4 and Intel 115x / 1200 - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Corsair iCUE 5000X RGB Midi-Tower, Tempered Glass - Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Bitspower Touchaqua NOTOS O 120 PWM Fan Digital RGB (5PCS) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
D Barrow 16 Way SATA Power, 6Pin - 5v RGB Controller with Remote Cases en Modding 6
Jason EK-Quantum Reflection PC-O11D MINI D5 PWM D-RGB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason EK-Quantum Vector FE RTX 3090 D-RGB - Silver and Black Special Edition HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason EK-Classic DP Front PC-O11D D-RGB + SPC PWM HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Kraken X53/ X63/ X73 AIO Liquid Cooler With Aer RGB Fans (240mm/ 280mm/ 360mm) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Corsair Hydro X Series iCUE XH300i RGB Custom Cooling Kit HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason EK-Quantum Vector FE RTX 3070 D-RGB - Nickel + Plexi HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Barrow Nvidia RTX 3080/3090 LRC 2.0 RGB Graphics Card Waterblock HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason EK-Classic GPU Water Block RTX 3080/3090 D-RGB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0

Vergelijkbare onderwerpen

Bovenaan