+ Plaats een Reactie
Pagina 1 van de 9 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 178

Onderwerp: Danger den double wide build(naam moet ik nog verzinnen)

Senior Member dave-firsttimer:) is just really nicedave-firsttimer:) is just really nicedave-firsttimer:) is just really nicedave-firsttimer:) is just really nicedave-firsttimer:) is just really nice dave-firsttimer:)'s Avatar
    Ingeschreven
    Sun 17-Jun-12
    Credits
    8
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    12

Danger den double wide build(naam moet ik nog verzinnen)

Zodan, beste HF'ers.

Daar gaat ie dan.

Heb deze buildlog geopend om jullie te kunnen vermaken en om jullie mee te laten kijken of ik 't niet verpruts!!

Zal eerst lijst neerknallen met wat ik allemaal al heb en wat nog moet gaan komen.

Hardware

Case: Danger den Double wide Black series
    Mobo: Asus rampage IV extreme
    CPU: Intel core i7 processor 3930K
    Ram: Corsair Dominator GT 16GB @2133MHz
    GPU: Evga geforce GTX 680 met backplate +4GB(voorlopig maar 1 i.v.m. knaken)
    PSU: Wordt zoiezo modulair en denk aan de Corsair AX1200i Digital PSU
    LEDs: Geen idee nog. wil ik gaande weg verzinnen, of aan de hand van jullie tips.

WC setup

CPU: 1x EK-Supremacy - Nickel - Plexi CSQ
    RAM: 2x EK-Ram Dominator x4 CSQ
    GPU: 1x Ek-fC680 GTX CSQ
    MOBO+mosfet: 1x EK-FB KIT RE4 - Nickel plexi CSQ
    Tubing: zal koperen en plexi buizen worden die gepolijst worden en met multilinks aan elkaar worden verbonden.
    Radiators: 3x Coolgate Triple 120 mm Copper Plating
    Reservoir(s): Misschien deze; Aqua-Computer Aqualis PRO
    Pomp: Misschien dan ook 2x deze; Aqua-Computer D5 pump
    Pomptop: Bitspower dual d5 pomptop
    Fans: weet ik nog niet
    Fittingen: BP multilinks voornamelijk en kleur weet ik nog niet.
    Koelvloeistof: denk aan iets oranje achtigs.

Dit is ongeveer wat ik heb en nog wil. Zeker het gedeelte pomp+top etc ben ik nog niet helemaal uit. Heb natuurlijk redelijk groot kastje en ik wil nog weleens veranderen, dus dat zie ik als ik bezig ben wel.
    Laatst gewijzigd door dave-firsttimer:); 04-03-13 om 06:07.
    Danger Den Copper build

Senior Member dave-firsttimer:) is just really nicedave-firsttimer:) is just really nicedave-firsttimer:) is just really nicedave-firsttimer:) is just really nicedave-firsttimer:) is just really nice dave-firsttimer:)'s Avatar
    Ingeschreven
    Sun 17-Jun-12
    Credits
    8
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    12
    Foto's van de spullen die ik tot nu heb.

1.jpg2.jpg3.jpg4.jpg

Ingeschreven
    Sun 17-Jun-12
    Credits
    8
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    12

Ingeschreven
    Sun 17-Jun-12
    Credits
    8
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    12
    Ben eerst begonnen met moederboord en installeren van RAM en bijhorende waterblokken. Dat is het ook even tot nu toe, omdat ik de andere koelblokken nog moet ontvangen.

Moederboord
    6.jpg
    En gelijk stock koeling eraf gehaald en schoon gemaakt
    13.jpg
    Het geheugen
    7.jpg
    in het boord met daarachter de waterblokken
    10.jpg
    11.jpg

Trouwens voor het eerst ever dat ik een computer in elkaar zet en I LIKE IT!!
    O, en sorry als de foto's niet perfect zijn. ben niet zo.n goede fotograaf.

Uhhmmmm....oja. en weer verder!

9.jpg
    12.jpg
    14.jpg
    15.jpg
    Heb niet de bijgeleverde thermalpads gebruikt, maar arctic silver 5. Weet niet of dit de beste is op dit moment, maar had 'm al bij eerste bestelling gekocht.

Whoohoo..vindt het spannend allemaal. hoop dat de andere blokjes snel binnenkomen en weer verder kan gaan.

Ga nu eerst de GPU aanpakken en kijken of dat lukt. Wil namelijk het EK waterblock installeren en de originele evga backplate erop houden, maar ben bang dat ik dan een schroefjes probleem ga krijgen. Maar dat zal bij de eerst volgende update blijken.

Gr Dave

Prutser tomasvanderpijl has a spectacular aura abouttomasvanderpijl has a spectacular aura abouttomasvanderpijl has a spectacular aura about tomasvanderpijl's Avatar
    Ingeschreven
    Wed 18-Jul-12
    Credits
    664
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    10
    ziet er veel belovend uit

Young, Wild and Free noob2070 has a spectacular aura aboutnoob2070 has a spectacular aura aboutnoob2070 has a spectacular aura about noob2070's Avatar
    Ingeschreven
    Wed 15-Feb-12
    Credits
    532
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    10
    Mooie spullen al haha
    Dit beloofd idd nog wat

<3 buildlogs Besje is a jewel in the roughBesje is a jewel in the roughBesje is a jewel in the roughBesje is a jewel in the rough Besje's Avatar
    Ingeschreven
    Thu 27-Jan-11
    Credits
    2.304
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    12
    Mooie spullen, mooie plannen. Succes man!
    Maar voor de eerste PC die je zelf bouwt, haal je je wel gelijk veel op de hals...
    Formerly known as Xargeant
    Blackheart - Mini Tank - ICFX - Bloodclaw - Arc Mini - Orgvord

Senior Member DjangoSoe is just really niceDjangoSoe is just really niceDjangoSoe is just really niceDjangoSoe is just really nice DjangoSoe's Avatar
    Ingeschreven
    Sat 18-Feb-12
    Credits
    741
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    11
    je eerste pc gewatercoold?,

+2 respect als het lukt zonder lekken en verkeerde aansluitingen, als er wel iets mis gaat zoizo nog een +1!.

ben heel benieuwd

Beginnend wc verslaafde Zehel will become famous soon enough Zehel's Avatar
    Ingeschreven
    Thu 29-Sep-11
    Credits
    584
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    8
    Een goed begin is het halve werk. Veel succes met je build, zal deze zeker gaan volgen.

Ingeschreven
    Sun 17-Jun-12
    Credits
    8
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    12
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tomasvanderpijl Bekijk Berichten
    ziet er veel belovend uit
    thnx en hoop ik t waar kan maken

Ingeschreven
    Sun 17-Jun-12
    Credits
    8
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    12
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door noob2070 Bekijk Berichten
    Mooie spullen al haha
    Dit beloofd idd nog wat
    haha thnx

Ingeschreven
    Sun 17-Jun-12
    Credits
    8
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    12
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Xargeant Bekijk Berichten
    Mooie spullen, mooie plannen. Succes man!
    Maar voor de eerste PC die je zelf bouwt, haal je je wel gelijk veel op de hals...
    Ja weet 't, maar al doende kom ik er wel uit( en met jullie hulp dan natuurlijk )

Ingeschreven
    Sun 17-Jun-12
    Credits
    8
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    12
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door django s. Bekijk Berichten
    je eerste pc gewatercoold?,

+2 respect als het lukt zonder lekken en verkeerde aansluitingen, als er wel iets mis gaat zoizo nog een +1!.

ben heel benieuwd
    Haha.. beetje druk op de ketel dan werk ik het beste

Ingeschreven
    Sun 17-Jun-12
    Credits
    8
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    12
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Zehel Bekijk Berichten
    Een goed begin is het halve werk. Veel succes met je build, zal deze zeker gaan volgen.
    Thnx man!!

dsp
    dsp is offline.
    Senior Member dsp is a jewel in the roughdsp is a jewel in the roughdsp is a jewel in the roughdsp is a jewel in the rough
    Ingeschreven
    Tue 12-Oct-10
    Credits
    489
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    12
    [/QUOTE]Heb niet de bijgeleverde thermalpads gebruikt, maar arctic silver 5. Weet niet of dit de beste is op dit moment, maar had 'm al bij eerste bestelling gekocht.
    [/QUOTE]

kan het mis hebben maar lijkt mij beter als je toch de thermalpads gebruikt
    pasta is meer voor oppervlaktes die die nagenoeg perfect op elkaar aansluiten

op mijn rex3 moest ik zelfs verschillende diktes gebruiken om te zorgen dat alles geraakt werd

iig suc6 met je buid ziet er goed uit !!!

Ingeschreven
    Sun 17-Jun-12
    Credits
    8
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    12
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dsp Bekijk Berichten

kan het mis hebben maar lijkt mij beter als je toch de thermalpads gebruikt
    pasta is meer voor oppervlaktes die die nagenoeg perfect op elkaar aansluiten

op mijn rex3 moest ik zelfs verschillende diktes gebruiken om te zorgen dat alles geraakt werd

iig suc6 met je buid ziet er goed uit !!!
    Heb daarover ook getwijfeld. kreeg de thermal pads meegeleverd van EK, maar in hun beschrijving geven ze aan dat je een dus een TIM moet gebruiken.
    Heb een aantal filmpjes bekeken op youtube en zij gebruikten ook allemaal TIM, dus heb het advies van de handleiding uiteindelijk gebruikt.

Als er nog anderen zijn die voorkeur geven aan de thermalpads of aanraden hoor ik het graag en ook waarom.

En bedankt dsp voor de comment

Senior Member marcel87 will become famous soon enoughmarcel87 will become famous soon enough marcel87's Avatar
    Ingeschreven
    Fri 01-Oct-10
    Credits
    807
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    10
    Nou dat beloofd dan nog wat Dave! Mooie hardware heb je iig uitgekozen, daar ga ik nog ff van dromen. Ben benieuwd wat voor kunstwerk je er van gaat maken... following dus!

Ingeschreven
    Sun 17-Jun-12
    Credits
    8
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    12
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door marcel87 Bekijk Berichten
    Nou dat beloofd dan nog wat Dave! Mooie hardware heb je iig uitgekozen, daar ga ik nog ff van dromen. Ben benieuwd wat voor kunstwerk je er van gaat maken... following dus!
    Hey Marcel,

Thnx, Ben zelf ook benieuwd hoor. Met de hulp en inspiratie hier op t forum moet t goedkomen denk ik😁
    Danger Den Copper build

Ingeschreven
    Sun 17-Jun-12
    Credits
    8
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    12
    Hallo HF'ers

Hier een update over de geinstalleerde waterblokken.

Ik begin met het koelblok voor de GPU.

1.1.jpg

1.3.jpg

1.4.jpg

Nou was mijn bedoeling om behalve EK blok ook de originele EVGA backplate op het blok te monteren.
    Hiervoor heb ik een aantal M3x5 inbus schroefjes besteld bij een winkel die grafisch bestuurbare auto's verkocht en die heb ik vervolgens met de dremel moeten aanpakken. De kopjes vielen niet in de gaten van de backplate, dus stukje kleiner gemaakt. Redelijk gelukt vindt ik zelf, alleen zou ik ze iets mooier willen afwerken op een of andere manier.

Maar genoeg gepraat....foto's!!!

1.5.jpg

1.6.jpg

1.7.jpg

1.8.jpg

1.9.jpg

1.10.jpg

1.11.jpg

Ingeschreven
    Sun 17-Jun-12
    Credits
    8
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    12
    1.12.jpg

1.13.jpg

1.14.jpg

Wilde de schroefjes eigenlijk zwart houden, maar door het gedremel moest ik dat eraf polijsten. daar verzin ik nog wel iets op voordat ie de case ingaat.

+ Plaats een Reactie
Pagina 1 van de 9 123 ... LaatsteLaatste

User Tag List

Forum Rechten