Zo, hier zijn de foto's dan.
Ben druk bezig geweest met kabels maken en sleeven. Ben blij dat dit gedeelte zo goed als achter de rug is. Vindt het wel leuk werk allemaal, maar wel huuuuuuuuel veel hoor. Moet nu alleen nog een aquabus kabel maken en sleeven voor de 400-MPS flowmeter en 4 sata kabels voor de icydock.
Zoals jullie zullen zien is mn pc niet super schoon en er zit hier en daar wat schilderstape of restjes ervan. Dat was om gaten af te tekenen voor de klemmetjes van
mdpc. En kijk ook ff naar de koperen radiators en wat ermee gebeurt als ze teveel worden vastgehouden en vervolgens niet worden schoongepoetst :eusa_shifty:
Heb voor de bevestiging van de gesleevde kabels aan de plexiglas panelen een smalle dubbelzijdige tape gebruikt. Met de klemmetjes van
mdpc vond ik dat de kabels op de meeste plaatsen teveel van de panelen afstonden en vond dit dus een strakkere oplossing. Ik ga als straks met waterloop af is en ik de computer in gebruik ga nemen nog een keer heel de kast demonteren en poetsen voor vaderland. Heb voor de onstane krassen in het plexiglas een aantal middeltjes geprobeerd en heb uiteindelijk de ultieme gevonden!!
Xerapol scratch remover, die moet je hebben als je dus krassen op je plexiglas panelen of pijpjes hebt. Misschien iets voor je shop Freddy.
Overal waar nodig heb de
cable sewing frank techniek gebruikt om alles mooi samen te knopen.
(boven, beneden)
De koperkleurige en zwarte kabels die je hier ziet lopen zijn een onderbreking uit de 24pin. Ze lopen naar de aquaero en zo zou ik als de computer uit is toch stroom op de aquaero hebben( voor de tijd ofzo :icon_lol
en ik zou alarmen die i.v.m. temperaturen van bijvoorbeeld cpu staan kunnen beheren. Maar dat is een queste die ik later aanga......
Enige dingetje waar ik tegenaan loop is wat ik met de kluwe kabels bij de psu ga doen. Vindt t zo geen optie. Alles probeer ik zoveel mogelijk strak weg te werken, maar dit kan niet anders dan dit. Waaraan ik zelf dacht is om een plexiglas paneel te (laten) maken die in een aantal hoeken en bochten loopt. Zo dat ik de kabels, de psu en het gedeelte moederboord van psu tot pomptops uit het zicht onttrek. Heb wel wat ideetjes voor dit paneel en zal als ik deze vage uitleg uitgewerkt heb het hier laten beoordelen.
Voor de rest heb ik in het bovenste paneel uit uitsparing in verschillende niveaus gefreesd met de dremel en hier een filter in geplaatst. Die komt in de loop voordat het
koelvloeistof in de koelblokken komt. De randen moet ik nog wel polijsten, zodat t iets strakker oogt.
Zooooo, dat was ie ff weer. Ga geen toezeggingen doen over dat ik snel weer een update doe, want dat doe ik waarschijnlijk toch niet :eusa_drool:........Heb nog ruim een week vakantie, dus wie weet.
Laterssss