• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Zestien doden door schietpartij in Duitse school

Ben het zeker niet eens dat dit komt door Games

Was zelfs een discussie op 538 met een europese parlamentair over dit soort dingen en die gast had heel veel gelezen over onderzoeken van games.
Deze onderzoeken hadden allemaal zelfde uitkomst.
Geweld in games zet mensen niet aan tot moorden (ja mss die 0,0000001%die gestoord alles maar dood knallen)

Vind het belachelijk dat games hier altijd de dupe van zijn.
 
Duitse schutter speelde Far Cry 2 voor moorden

De klopjacht die Duitse critici maken op games gaat onverbiddelijk door. Tim Kretschmer, de 17 jarige Duitser die vorige week 16 mensen vermoorde, speelde de nacht voor hij zijn gruweldaad uitvoerde het spel Far Cry 2. Kretschmer speelde het spel van 19:30 tot 21:40 de avond ervoor. Wat verder opvalt is dat het spel grote parallellen vertoont met de moordpartij. Zo liep hij rond in een camouflage pak, kaapte hij auto's en gebruikte hij een Beretta 92 wat ook allemaal in het spel voorkomt.

Het spel beloont de speler ook wanneer de hij zijn vijanden door het hoofd schiet iets wat Kretschmer tijdens zijn daad ook probeerde. Verder speelde hij die avond ook nog het spel Counter-Strike.
Walter Hollstein een socioloog die werkt voor de EU heeft het volgende hierover te vertellen:

Quote:
It’s nonsense to assume they turn adolescents into school shooters. A variety of factors, such as helplessness, anger and loss of control, must come together for them to become the trigger, but the games themselves don’t make anyone a killer.


Hij vindt de stelling dat gewelddadige games Kretschmer hebben verandert in een moordenaar dus onzin. Andere factoren zoals hulpeloosheid, woede en het verlies van zelfbeheersing zijn veel vaker de oorzaak dat iiemand zo'n gruweldaad begaat.

Bron: PSonly

Weet zelf niet meer wat nou waar is..
Denk dat we dit met z'n alle moeten laten rusten :D
 
BERLIJN - Door een schietpartij woensdag op een middelbare school in het zuidwesten van Duitsland zijn minstens zestien doden en meerdere gewonden gevallen. De verdachte van de schietpartij is in het middaguur door de politie doodgeschoten op een parkeerplaats bij een winkelcentrum.

Geschokte leerlingen achter de ramen van de school in Winnenden. FOTO AP


Ambulances voor de Albertville-school in Winnenden. FOTO AP


Politie begeleidt de leerlingen bij het verlaten van de school in Winnenden. FOTO AP


Politie en hulpverleners rond de school waar het drama zich heeft afgespeeld. FOTO AP


Politie heeft de school en omgeving afgezet. FOTO AP


De website van Bild.de


vorige afbeelding 1 / 7 volgende De dader, die gekleed was in zwarte legerkleding, drong de technische school vanmorgen om half tien binnen binnen en begon in twee klaslokalen wild om zich heen te schieten. Daarbij zijn negen leerlingen en drie leraren om het leven gekomen. De schutter is een 17-jarige jongen uit het nabijgelegen Leutenbach, die bekend is bij de politie. Hij is een oud-leerling van de school.

Na de schietpartij in de school zou hij bij een naastgelegen psychiatrische kliniek een persoon hebben doodgeschoten. Dat heeft een woordvoerster van de kliniek gezegd. Het is onduidelijk of het om een patiënt gaat.

De 17-jarige schoot vervolgens bij een winkelcentrum nog twee passanten neer, voor hij door de politie werd doodgeschoten. Bij deze schietpartij raakten twee politiemannen zwaar gewond.

De ouders van de verdachte zouden wapens verzamelen en volgens de Duitse krant Bild zeker achttien wapens in huis hebben gehad. De politie kan nog niet zeggen of de vermoedelijke dader een van deze wapens heeft gebruikt.
Leerlingen zijn na de schietpartij geëvacueerd. De school en de delen van de binnenstad zijn door de politie afgesloten. De politie speurde de omgeving af met helikopters.
Winnenden ligt ongeveer 20 kilometer van Stuttgart en heeft 27.600 inwoners. Op de Albertville-school zitten ongeveer duizend leerlingen.
De schietpartij in Winnenden is de bloedigste sinds 2002 in Duitsland. Toen kostte een schietpartij op een school in Erfurt in het oosten van Duitsland achttien mensen het leven. Onder hen is de dader, een oud-leerling die twee keer voor zijn examen was gezakt

bron: AD.nl - Buitenland - Zestien doden door schietpartij in Duitse school


Ik las net dat er mensen zijn die zich af vragen hoe het zou kunnen dat jongeren tot dit soort daden komen, naar mijn idee komen zij op het idee doordat er in de meeste computer spelen, schieten als oplossing word gegeven.

laten we dat eens onderzoeken.

Ron Visser



[ Citeer ] Ron visser - Zaandijk - 11/03/09 - 13:32:32


Mee eens??
discuseerd hierro.


ik heb gehoord dat die jongen zelfmoord uiteindelijk heeft gepleegt, hij was wel geraakt door de politie maar dat was niet dodelijk... hij heeft zichzelf vervolgens doodgeschoten thats what i heard... (kheb nie echt de vorige berichten geleze dus zou best us kunnen dat het al gezegd was...)
 
wohoo AOW wordt waarschijnlijk verhoogd.

Mijn droom om tot mijn dood door te werken wordt eindelijk werkelijkheid, lang leve harry potter.

vanaf mijn 14 de al begonnen met weekends werk in de kast :D.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
B 6 Doden op Pukkelpop Nieuws en Sport 13
Freddy Plaatjes door een AI laten maken! Algemene Discussies 3
Freddy BSOD's door een nieuwe SSD? Update Marvell driver Problemen & Oplossingen 3
T Help deze casemodding starter z'n minerale olie PC door! Cases en Modding 28
M Advies graag! Ik word overdonderd door een boel getallen Waterkoeling 9
SynthaxBE corsair 800d vervangen door een enthoo primo? Cases en Modding 26
Freddy Custom waterkoeling basics, uitgelegd door Hardware.info TV Waterkoeling 1
H [IN-ACTIVE] Corsair 600T Plexi glass door or Window. Gevonden 4
G Veel Restrictie door 2 90graden fittings Waterkoeling 2
ChillPascal [IN-ACTIVE] Thermaltake Level 10 GT Snow Edition (gemod door kier) Verkocht 5
Freddy Maak kans op €50, €25, €15 en €10 shop tegoed door behulpzaam te zijn :) HighFlow Forum 36
Freddy Door je rug gegaan (onderrug), wat doe je eraan? Gezondheid en Sport 24
E 'Hdd-prijzen gaan stijgen door overstromingen Thailand' Algemene Discussies 11
Johnny Varkens raken opgewonden door muziek Jan Smit Nieuws en Sport 0
W0uTeR PSU 6 pin PCI-E kabels door elkaar Electronica 1
K Langzame boot door bios Problemen & Oplossingen 6
F Eerste WC opstelling en heb hulp nodig !!! Doorverwezen door l3p Advies Waterkoeling Setup 4
P Ik zie door de bomen het bos niet meer! Overige Koeling 18
Mexel [User-Review] be quiet! Dark Power Pro 850W review door Mexel HighFlow Product Reviews 2
Fryslanboy PC wil niet opstarten/dingen branden door/rook Hardware & Software 2
Freddy TwilightNZB en FTD down door Brein Nieuws en Sport 36
D Loop loopt niet door Waterkoeling 74
alain-s XFX HD 5770 crossfire vervange door HD5870 crossfire Hardware & Software 1
O pomp krijgt de slangen niet vol/geen door stroming Waterkoeling 14
G pc piept door andere voeding. Hardware & Software 8
Celly EVGA breekt door 60000 Vantage heen Overclocking 0
W McAfee gooit me uit internet door Grab1t als ik games download Problemen & Oplossingen 22
L Een bestelling snel tussen door. HighFlow Testimonials / Shopreviews 0
M Ik zie door de RADs het bos niet meer Waterkoeling 1
Flythe LET OP: Kans op lekkage door te lange schroefdraad van fitting Handleidingen en Installatie Tips 23
hung 9800gx2 kortsluiting door? Hardware & Software 22
Freddy Radiator, (te lange) schroef te ver door geschroefd, te repareren? Waterkoeling 36

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan