• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Door je rug gegaan (onderrug), wat doe je eraan?

Freddy

Administrator
Forumleiding
Is iemand weleens door de rug gegaan, met name onderrug?

Vanavond bij een simpele oefening met trainen, schoot het bij mij ineens erin.
Dikke pijnscheut in onderrug.
In-een-keer uitgeschakeld, loop als een opa :p

Iemand tips om hier sneller van af te komen?
 
Oei, heb het 8 jaar geleden gehad bij het optillen van een tafel.
Klein knakje, 15 minuten later zal ik mijn fiets gebukt van het slot afhalen en kwam ik niet meer overeind. (serieus .. de eerste 2 uur niet :p)
Sindsdien ben ik bij staand werk heel gauw moe in mijn rug, de spieren dus.
Moet altijd nog eens naar de fysio :p

Als je er langer dan een paar dagen last van hebt echt naar een dokter gaan, denk dat je dan wat spierverslappers krijgt.
Dit zodat je WEL jezelf rust geeft.
Blijft het langer dan zal je doorverwezen worden naar de fysio.

Ik heb deze week ook weer een spiertje verrekt in mijn rug trouwens.
Alleen als ik wil gaan slapen voelt het wat irritant, voor de rest van de week leek het alsof ik een strijkplank op mijn rug geducttaped had :p
 
Wat bij mij op de lange duur heeft geholpen: Goed opletten op bijna alle dingen die je doet:
Hoe je zit, hoelang je in één houding zit, hoe je bukt, hoe je tilt, hoe je staat (gewicht over twee benen verdelen). Met verkeerd tillen belast je de rug extra op één moment. Al die andere slechte gewoontes zijn veradelijker, want deze sluipen/slijten er langzaam in. Tot het moment dat je met een bepaalde beweging (kan de meest gewone handeling zijn, zoals bij mij een keer op mijn fiets stappen en knak, auw@weekje of twee ziektewet als een kromme oude man)

Nu ik er meer consequent en gedisciplineerd op let, heb ik nog zelden echt last van mijn onderrug. Wel voel ik nog steeds dat het een zwakke plek is. Als ik bv op mijn werk een paar keer een verkeerde tilhandeling toelaat, merk ik dat al vrij snel.

Let ook goed op als je straks weer pijnvrij bent. Overschatting van eigen kunnen is dan vaak een rede van terugval@ knak, auw ect.

imho
ook niet denken dat het wel meevalt omdat er natuurlijk ook zwaardere gevallen zijn die dan ook niet meer achter hun pc kunnen forummen. ;) Het is vooral zaak om nu goed op te letten om niet zover te komen dat je richting hernia gaat.
Dan kan je idd helemaal niks meer als het erin schiet.
Een goede fysiotherapeut wil ook wel eens helpen. Die kan je persoonlijk advies geven voor jouw situatie.
 
Ik ben zelf al even rugpatient maar wat voor mij het beste heeft geholpen is eigenlijk "de rugschool" zijn bep stretch en spier opbouwende oef die de druk op de rug verminderen.
Daarnaast als de pijn acuut is naar de osteopaat gaan als je een goede hebt kan hij de werves wat losser maken icm ontstekingsremmers

Alvast veel sterkte

Sent from my Sony Tablet S using Tapatalk
 
Ik heb voor mijn rug (waar ik geregeld problemen mee heb) een rekband die ook gebruikt wordt in de atletiek wereld (werpsporten). Ik gebruik nu de oude van mijn vrouw, die zorgt voor een betere ondersteuning en wat extra warmte. Verder is de boel warmhouden echt een must (naast de oldskool en alles helpende rust).

Verstelbare rugband - Sport & Spel

Zijn in de betere sportzaken ook te koop. Koop hier alleen geen goedkope rommel van, die zijn meestal wel te herkennen aan een enkele klittenband montage (degene die ik hier heb, heeft 3 punten waar hij vast grijpt ;)).

Verder is het paracetamol waarschijnlijk. Spierverslappers heb ik ook gehad, maar ging ik mee van de kaart af.
 
Pfff... vanmorgen kon ik zowat mijn bed niet uit, een half uur nodig om kleren aan te trekken, moest echt puzzelen hoe ik wat ging aantrekken :p

Thaise massage olie goed erin gesmeert en zoveel mogelijk lopen vandaag, want met lopen/staan heb ik minste pijn.
Handig zo'n draadloze toetsenbord, kan ik staand typen :p
 
Afgelopen week was echt een kwelling :p
Maar ik ben er bijna vanaf gelukkig, zeker na gisteren.

Ik heb gisteren een dagje zwemmen, sauna, stoombad, bubbelbad gedaan.
En dat heeft echt super geholpen!!!

Voor iedereen die door rug is gegaan (onderrug), raad ik je echt aan om naar een zwembad te gaan met sauna/bubbelbad.
Toen ik weer buiten stond, had ik aanzienlijk minder pijn in onderrug.
Ik dacht misschien omdat de spieren nu warm zijn en dat het de volgende dag weer terug zou komen.
Maar vandaag is het niet erger geworden, heb nog wel beetje last, maar een stuk minder dan vrijdag :)
 
Ja door de rug gaan is lastig, vaak meegemaakt, al op jonge leeftijd. Als je pech hebt gaan je benen ook moeilijk doen. Je kunt verder weinig doen dan heel rustig aan doen met je lichaam totdat het wegtrekt uit je zenuwen.
 
Ik probeer dit nu te voorkomen door meer/betere oefeningen te doen voor mijn onderrug.

Minimaal 1x per week doe ik "dead lifts", doe dit nu al denk ik 2 maanden en voel me aanzienlijk sterker en stabieler!
 
Je bedoelt mijn bericht? Dat is wel in de juiste thread :)
Deze topic heb ik namelijk zelf aangemaakt/gestart :p
Ik ben door mijn rug gegaan, en ik denk o.a. doordat mijn onderrug zwakker was dan de rest van mijn lichaam (ik fitness regelmatig).
Mijn onderrug train ik nu beter en doe er ook betere oefeningen voor, hoop zo te voorkomen dat ik nog een keer door mijn rug ga.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Freddy Plaatjes door een AI laten maken! Algemene Discussies 3
Freddy BSOD's door een nieuwe SSD? Update Marvell driver Problemen & Oplossingen 3
T Help deze casemodding starter z'n minerale olie PC door! Cases en Modding 28
M Advies graag! Ik word overdonderd door een boel getallen Waterkoeling 9
SynthaxBE corsair 800d vervangen door een enthoo primo? Cases en Modding 26
Freddy Custom waterkoeling basics, uitgelegd door Hardware.info TV Waterkoeling 1
H [IN-ACTIVE] Corsair 600T Plexi glass door or Window. Gevonden 4
G Veel Restrictie door 2 90graden fittings Waterkoeling 2
ChillPascal [IN-ACTIVE] Thermaltake Level 10 GT Snow Edition (gemod door kier) Verkocht 5
Freddy Maak kans op €50, €25, €15 en €10 shop tegoed door behulpzaam te zijn :) HighFlow Forum 36
E 'Hdd-prijzen gaan stijgen door overstromingen Thailand' Algemene Discussies 11
Johnny Varkens raken opgewonden door muziek Jan Smit Nieuws en Sport 0
W0uTeR PSU 6 pin PCI-E kabels door elkaar Electronica 1
K Langzame boot door bios Problemen & Oplossingen 6
F Eerste WC opstelling en heb hulp nodig !!! Doorverwezen door l3p Advies Waterkoeling Setup 4
P Ik zie door de bomen het bos niet meer! Overige Koeling 18
Mexel [User-Review] be quiet! Dark Power Pro 850W review door Mexel HighFlow Product Reviews 2
Fryslanboy PC wil niet opstarten/dingen branden door/rook Hardware & Software 2
Freddy TwilightNZB en FTD down door Brein Nieuws en Sport 36
D Loop loopt niet door Waterkoeling 74
alain-s XFX HD 5770 crossfire vervange door HD5870 crossfire Hardware & Software 1
O pomp krijgt de slangen niet vol/geen door stroming Waterkoeling 14
G pc piept door andere voeding. Hardware & Software 8
Celly EVGA breekt door 60000 Vantage heen Overclocking 0
W McAfee gooit me uit internet door Grab1t als ik games download Problemen & Oplossingen 22
L Een bestelling snel tussen door. HighFlow Testimonials / Shopreviews 0
M Ik zie door de RADs het bos niet meer Waterkoeling 1
hung Zestien doden door schietpartij in Duitse school Nieuws en Sport 24
Flythe LET OP: Kans op lekkage door te lange schroefdraad van fitting Handleidingen en Installatie Tips 23
hung 9800gx2 kortsluiting door? Hardware & Software 22
Freddy Radiator, (te lange) schroef te ver door geschroefd, te repareren? Waterkoeling 36
H Weer een bestelling achter de rug :) HighFlow Testimonials / Shopreviews 8
88Gamer88 Voeding kapot gegaan, terwijl PC uit stond. Hardware & Software 5
P Radiator kapot gegaan, Hoe kan dit? Waterkoeling 17
Joren 13e bestelling toch goed gegaan! :D HighFlow Testimonials / Shopreviews 0
fatal_error.be 4 bestellingen perfect gegaan HighFlow Testimonials / Shopreviews 2

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan