• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

LET OP: Kans op lekkage door te lange schroefdraad van fitting

Flythe

Senior Member
Ok, ik was bezig met het installeren van mijn nieuwe waterkoeling loops en had voor een stukje slang vanaf de pomp naar de graka een 45 graden aansluiting nodig. In de 45 graden fitting zit een EK fitting gedraaid, nu kwam ik er tijdens het vullen achter dat deze aansluiting flink begon te lekken.

Eerst even wat pics:

rotary%20lek%20geval.jpg


rotary%20lek%20geval%202.jpg


Op de foto's is te zien dat het afsluitende rubber van de EK fitting de Bitpower 45 graden fitting _niet_ raakt, hierdoor gaat het spul lekken.

Dit probleem is op te lossen door een stukje teflontape rond de fitting te trekken (wordt vaak gebruikt om waterleidingen waterdicht te maken).
 
Moet ik me daarbij loctite voorstellen die niet uithard? Dat zou wel heel handig zijn.

Voor deze build had ik heel wat teflontape nodig, alle heatkiller blokjes hadden een te kort schroefdraad. De fillport fittingen die voor de microres bedoeld zijn zaten er niet helemaal lekker in en ik had ook nog twee van deze 45 graden dingen :p.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan