• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Yamaha XV 750 Cafe Racer

Nog een kleine update, ondertussen zijn het frame en wielen en nog wat exrtra stukjes al weggebracht voor het stralen om vervolgens te poeder lakken.

Aangezien de batterij niet onder de tank paste heb ik deze van onder aan het frame bevestigt met een batterij box die ik gemaakt hebt. Met het verwijderen van de midden poot extra plaats kunnen maken voor de batterij.









Hier en daar nog paar kleine aanpassingen gedaan en alles voorbereid om weg te brengen. Overal waar de lager komen heb ik afdekplaatjes voorzien.



Ook het motorblok word voorzien met afdekplaatjes aan de in en uitgangen zodat deze met soda kan worden gestraald.





Ondertussen de carburators me naar huis genomen en deze eens goed proper gemaakt.











Via Ebay een revisie kitje gekocht.



Ondertussen de carburators als terug in elkaar gestoken tot ik de het kitje in mijn bezit heb.







Met wat geluk heb ik binnen 2 weken alle onderdelen terug en kan ik aan de opbouw beginnen.
 
Ondertussen nog wat verder gewerkt. Kroonplaat aangepast

Voor


Na


Van het plaatje staal heb ik een beugel gemaakt voor de km teller.





Motogadget teller past er perfect op.



Toen dit klaar was heb ik geprobeerd om het blok zelf te stralen met soda. Dit ging redelijk goed maar toch niet het gewenste effect. Denk dat ik te weinig druk om het echt helemaal proper te krijgen.





Na de test poging.





HEt werkt goed om het vuil er af te halen maar de vorige eigenaar had het blok precies gespoten in het zilver en dit krijg ik er niet af.





Is goed om te weten dat je dit zelf kan doen om het vuil allemaal te verwijderen.
 
Was even stil hier maar ondertussen toch weer al wat verder geraakt. Zak van 25kg straal soda besteld en vervolgens de rest van het blok gedaan.







Rap een steun in elkaar gezet om het blok op te zetten. Kan ik ineens heel de motor spuiten.



Ondertussen dat de verf aan het drogen is ben ik even langs de poeder lakker geweest om alle stukken op te halen.



Na dat de verf droog is begonnen met alles terug te monteren.







Nu de rest nog verder opkuisen en vervolgens monteren.
 
Zo weer paar daagjes kunnen werken aan de motor. Ondertussen zijn remschijven en banden ook aan gekomen. Banden laten opleggen bij bandencentrale. Over al nieuwe lagers in en remschijven monteren.



Voorvork en achterbrug gemonteerd



Vervolgens de wielen er onder. Enige nadeel is wel dat de staander niet heb aangepast. Deze zou iets schuiner moeten zijn de motor staat bij recht 1 zij wind en zou kunnen omvallen.







Volgende stap is de carter deksel proper maken weet alleen nog niet wat ik hier met ga doen. Deze in de zelfde kleur van het blok spuiten of opschuren tot een 1000 zodat ze een satijnen look hebben.
 
Blok ziet er erg schoon uit :)
Wel jammer dat de achtervelg helemaal niet past met de voorvelg :p
Maarja, kan je moeilijk iets aan doen zonder al te veel uit te geven.
schuren kan je misschien doen met een fijn staalwolsponsje. :)
 
Weer een stapje dichter. Nog wat kleine dingetjes gedaan zoals de deksels spuiten pinker achteraan en achterlicht gemonteerd. Zadel er op en als is wat liggen spelen met de tank wel of geen strepen of andere decails. Vind persoonlijk wel staan die streep. De kleur die er nu even staal is opgezet vind ook zeker niet mis.











Ondertussen al begonnen aan de kabelboom alleen is het echt wel een warboel momenteel. Dit is niet iets da je even tussen door snel kan doen.
 
Weeral een stapje dichter bij het einde ben eindelijk door de de bedrading geraakt. Originele kabel boom volledig aangepast en ingekort.

Foto van de originele kabels boom waar en stuk van verwijderd is.



Met dit als eind resultaat. Een klein hoopje draden en connectors.



Moet alleen nog de kabels afwerken van de claxon en de koplamp. De rest is allemaal klaar.



Reste mij alleen nog contact om draaien en olie in het blok te gieten om te zien of de motor start. Alles starte op zoals het moet achterlicht remlicht pinker enzo werkt allemaal perfect. Dus naft in de carburateurs gieten en testen.



starter draaide rond maar klopte iets niet met de timing van de ontsteking. Ik had de bobijnen verwisselend met vanvoor en vanachter. Na deze kleine fix startte de motor meteen. Met als gevolg dat een deel van mijn sleeve verbande. Doordat ik de uitlaat niet had gemonteerd.



Mss voor dit gedeelte toch een hitte bestendige sleeve gebruiken.

Nog een foto van al de overschot van kabels.



Begin al aardig dicht bij het einde te komen. Zou nog schakel en rem stang moeten vinden als iemand heeft waar ik deze kan vinden of van maken altijd welkom. Dan bevestiging plaatje maken voor koplamp en claxon. Tank spuiten en nummer plaat houden maken. Als laatste een uitlaat.
 
Weeral een stapje dichter bij het einde. Heb een deadline gezet dat de motor af moet zijn en dat is op 1augustus.

Zijn nog een paar dingetjes dat gemaakt moet worden voor de motor klaar is.
Rem stang
Bevestiging beugel koplamp
Bevestiging beugel voor contact
Nummer plaat houden
Benzine tank spuiten
Uitlaat systeem

Ondertussen de bedrading die verbrand was op nieuw gedaan. Schakel stang gemaakt en tank al in de primer gezet.









nog 4 weken tot de deadline. :)
 
Weer een stapje dichter bij het einde. Koplamp ondertussen al gemonteerd



Ondertussen ook de tank in een kleurtje gezet.









Wat moet er nog gedaan worden.
Nummer plaat houder maken
Tank polieren en monteren
Nog een aansluiting maken voor de fan voor de stroom regulator
Rem stang maken
Uitlaat monteren als deze binnen komt.

Heb ondertussen nummer plaat al en verzekering start vanaf 1 Augustus. Met wat geluk is de uitlaat begin volgende week klaar om te verzenden.
 
Na 3 maand wachten is het nu zo ver. Het systeem dat door Grease Monkey Industries werd gemaakt is eindelijk aangekomen. Ben ik gelukkig dat dit nu rond is. Ik zou hun in ieder geval aan niemand aanraden. Maar goed nu even kleine update.

Zo stond de motor de laatste 2maanden er bij.





Met het systeem gemonteerd.



Over de afwerken kan ik zeker niet klagen hij is perfect zoals ik hem wil met de ruwe lasnaden.

Korte video van de motor en starten.

https://youtu.be/6l-blyssOKw
 
Mercie mannen :)

Rij ondertussen al een week rond met de motor en ben er toch erg te vrede van. Zijn hier en daar wel wat aandacht puntjes die verbeterd moet maar dat kan ik van de winter wel in orde brengen. Zodat ik nu nog even kan genieten van het droge weer voor de motor terug in de garage komt te staan.

Hier nog een paar foto's van de motor.

























Youtube linkje:
https://www.youtube.com/watch?v=0kqSQtVCjKM&feature=youtu.be

Dankt om dit te volgen en wie weet komt er ooit nog wel eens een ander project aan. :)
 
Laatst bewerkt:
Dank je Freddy, Om eerlijk te zijn heb ik geen last van maar heb nog niet echt op losse steentjes liggen rijden altijd verharde weg. Ik ga ook alleen maar rijden als het droog weer is. Heb nog altijd mijn fireblade voor als het wat slechter word. :)
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
D Waterkoeling €750, 3600x & 1080 Ti Advies Waterkoeling Setup 17
TinusB Corsair 750 D Black and Blue Buildlog Gallery & Build Logs 5
M [Waterkoeling] € 750, i7-2600, GTX780Ti, Corsair Obsidian 750D Advies Waterkoeling Setup 6
W [Waterkoeling] €750 euro Intel I7 2700K 2x 290x Refference Advies Waterkoeling Setup 5
coolfris [VERKOCHT] OCZ ZT 750 Watt Verkocht 1
E X2O 750 Dual bay pump/res genoeg voor 240 + 360 radiator Waterkoeling 2
R Problemen intel i5 750 cpu Problemen & Oplossingen 10
Adam Vandervorst Kan de XSPC 750 baypump/pomp mijn loop aan? Waterkoeling 3
k.3nny [IN-ACTIVE][500-750]15" laptop voor daily. Gevonden 2
T [VERKOCHT] X2O 750 Dual 5.25” Bay Reservoir Pump Verkocht 2
M advies voor i5 750 + 6950 2gb dirt3 Advies Waterkoeling Setup 12
M [WC-Advies] Gigabyte GA-P55-UD4, I5-750, Gigabyte GTX 460 SLI €400 Advies Waterkoeling Setup 7
R [VERKOCHT] Intel Core i5 750 Verkocht 2
T Waterkoeling i5 750 en XFX GTS250 Advies Waterkoeling Setup 2
Johnny [VERKOCHT] XSPC X2O 5.25 750 Dual Bay Reservoir Pump Verkocht 25
D [IN-ACTIVE] Lange voeding / server voeding van min. 750 watt Gevonden 0
N [Waterkoeling] €750 euro, i7 930, asus p6T deluxe V2 Advies Waterkoeling Setup 7
R XSPC X2O 750 Pomp Irritant Geluid Waterkoeling 6
Freddy [INACTIVE] 4x 1U servers: €120, €150, €275 en €750 Verkocht 16
brazen [VERKOCHT] Intel Core i5 750 Verkocht 1
JeanPaul [INACTIVE] [i5 750 , DDR3 Geheugen . Asus P6TD deluxe ] Verkocht 8
M XSPC Rasa 750 RS360 WaterCooling Kit HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
R I5-750 overclock 4GHZ ==> Blue screen Overclocking 18
B [waterkoeling] €500-750: e6550, EN8600GT, 2 x hdd3.5'' Advies Waterkoeling Setup 11
R WC set navraag - ~400-450€ (core I5-750/asrock P55 deluxe3) Advies Waterkoeling Setup 14
D [WC] 750 euro, i7 930, Gigabyte GA-X58A-UD7 NB, 1x HD4870X2 Advies Waterkoeling Setup 5
N 360 radiator genoeg voor i5 750 en 2x HD5850? Waterkoeling 1
S [Waterkoeling] €500 a 750, i7 920, P6T, 2x HD5870, Cosmos S Advies Waterkoeling Setup 38
Robert i5 750 @4Ghz hulp Overclocking 8
D i5-750 2,66 ghz processor overclocken Hardware & Software 12
J [Waterkoeling] 300 euro, core i5 750, hd5870 Advies Waterkoeling Setup 5
M amd 965BE of intel i5 750 Hardware & Software 17
dark viper zwolle The Reality X Drachten 5-7 Maart 2010, 750 MAN Lan Party 10

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan