• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

amd 965BE of intel i5 750

manushranz

Junior Member
Na mijn i7 setupje verkocht te hebben,een maand of 6 geleden,voel ik het weer kriebelen om opnieuw een game setupje samen te stellen.Maar ik ga deze keer een mATx setupje samenstellen.

Het volgende heb ik al zo goed als zeker besteld:

behuizing: Lian li PCV-351B
cpu cooler: corsair h-50
PSU: corsair hx850w
opslag: samsung spinpoint 1t & intell postville ssd 80g & dvdrw van samsung
GPU: 5870 of 5850

nu zit ik met het dilemma om een amd 965be te nemen of een intel i5 750????

de moederborden voor deze 2 liggen wel al vast:

-als het de amd wordt deze : MSI 785GM-E65
-als het de intel wordt deze : Asus Maximus III GENE

de pc zal vooral diene om te gamen en wat internet....

Alvast KUDOS for the advice :icon_pidu:
 
In games ontlopen de 965 en de i5 elkaar niet zo veel.
Het voordeel van de i5 is wel dat deze minder GHzen nodig heeft om dezelfde prestaties te halen. De amd loopt op 3.4GHz en de i5 maar op 2.66GHz.
Het overclock potentieel is bij de i5 ook beter dus.
Beide platformen zullen wel goede upgrademogelijkheden hebben. Amd komt binnekort met Thuban en voor 1156 zullen ook nog wel nieuwe cpu's komen.

Ik heb zelf de x4 965. Maar mocht ik nu zelf voor dezelfde keuze staan zou ik voor de i5 gaan.
Mocht je toch voor amd kiezen, dan is het misschien beter om te wachten op de nieuwe moederborden met de 890 chipset
 
Ook is de Intel lekkerder te overclocken en wanneer je niet overclockt stukken zuiniger (mijn i5 750+HD5850 doet 79 watt idle) Verder is een HX850 compleet nutteloos, steek die 40,- in je zak en neem de HX650 en zelfs dat is nog totale overkill.

Mijn i5 750@ 4.0Ghz icm de HD5850 + 2 HDD's doet maximaal 275-300 watt in games. Dat is uit stopcontact, met 10% verlies (ik heb 90% eff. voeding) betekent dat dat je tussen de 250-270 watt aan verbruik zit.

HD5850 is goed genoeg, beetje spelen met de mhz in Ati CCC zorgde bij mij er al voor dat ik op dezelfde snelheden draai als een HD5870. Toch dezelfde performance als een HD5870 en 100,- bespaard :) En er is geen game die hij niet aankan op 1920x1200.

@Joren: MSI heeft zeker leuke bordjes waaronder de MSI GD65 voor de i5 750 :p Trouwens is de enige reden om voor de Asus matx mobo te gaan is wanneer je echt zeker bent dat je gebruik gaat maken van de 2x 8 PCI-E 2.0 lanes. Anders kan je net zo goed voor de MSI GD45 gaan, ook matx en steek je weer 70,- in je zak. Beter overclocken zal de Asus nml niet.
 
Laatst bewerkt:
@Joren: MSI heeft zeker leuke bordjes waaronder de MSI GD65 voor de i5 750 :p Trouwens is de enige reden om voor de Asus matx mobo te gaan is wanneer je echt zeker bent dat je gebruik gaat maken van de 2x 8 PCI-E 2.0 lanes. Anders kan je net zo goed voor de MSI GD45 gaan, ook matx en steek je weer 70,- in je zak. Beter overclocken zal de Asus nml niet.

Sorry, hier moet ik er even tussen springen. De Asus klokt wel degelijk een heel eind beter over dan de GD45. Het prijsverschil is wel vrij groot, maar dat zie je ook écht terug. Op de hogere snelheden waar je het voltage een aardig stukje omhoog zet kan de GD45 gewoon geen stabiel vermogen leveren, en de maximale overklok blijft steken zo rond de 4GHz, waar de Asus fluitend doorgaat tot de CPU de beperkende factor wordt zo rond de 4,3 tot 4,4 GHz

Verder van mij nog een stem op de 750. PrachtCPU voor weinig dat ding!
 
@ Xtrafresh, volgens mij noemt Kadett niet de GD45, maar de GD65. Overigens zal msi ook gewoon doorgaan tot de cpu de beperkende factor is, dus niet uit je duim zuigen dat asus beter is:098: Dat je voor asus bent oke, maar msi kan die cpu's ook makkelijk aan.

@ manushranz: voor 115ex verzenden mag je hem overnemen, verzenden naar BE kost uit mijn hoofd volgens mij iets van 13 euro.
 
@ Xtrafresh, volgens mij noemt Kadett niet de GD45, maar de GD65. Overigens zal msi ook gewoon doorgaan tot de cpu de beperkende factor is, dus niet uit je duim zuigen dat asus beter is:098: Dat je voor asus bent oke, maar msi kan die cpu's ook makkelijk aan.

@ manushranz: voor 115ex verzenden mag je hem overnemen, verzenden naar BE kost uit mijn hoofd volgens mij iets van 13 euro.

sorry maar kan hem al nieuw krijgen voor 147eu maar toch thanks
 
Ehm sorry hoor maar dat is een hele normale prijs? Je moet niet denken dat ik die cpu ineens voor 80 euro ofzo ga verkopen. Het verschilt is nog steeds 32 euro..

Ik snap jouw reactie dus ook niet echt.. :108:
 
@Xtrafresh:
Hij neemt een Corsair H50 als koeler, veel hoger dan 4.0 Ghz zal je dan toch al niet komen aangezien de koeler dat niet red. Tot dusver red elk p55 mobo waarvan ik reviews gelezen heb met 2 vingers in de neus de 4.0Ghz met een i5 750. Dat bedoelde ik te zeggen met dat de Asus niet beter clocked dan een MSI.

Hij geeft zelf al aan dat hij hem gaat gebruiken voor games en wat internet. Niet dat hij een wereld record overclocken wilt behalen.

Just my 2 cents
 
@Xtrafresh:
Hij neemt een Corsair H50 als koeler, veel hoger dan 4.0 Ghz zal je dan toch al niet komen aangezien de koeler dat niet red. Tot dusver red elk p55 mobo waarvan ik reviews gelezen heb met 2 vingers in de neus de 4.0Ghz met een i5 750. Dat bedoelde ik te zeggen met dat de Asus niet beter clocked dan een MSI.

Hij geeft zelf al aan dat hij hem gaat gebruiken voor games en wat internet. Niet dat hij een wereld record overclocken wilt behalen.

Just my 2 cents

ik ben blij als ik 3,8ghz uit de cpu kan halen
 
bij een nieuwe cpu moet je ook de verzendkosten betalen, tenzij je hem haalt.

Maar het is niet mijn probleem dat hij verzonden moet worden, jij wilt hem naar je toe hebben. Ik ga niet de prijs achterlijk laag doen, omdat er toevallig moet worden verzonden :D

Maargoed je ziet maar :p
 
4.0Ghz doe je met een i5 750 echt wel gemakkelijk. Simpel gezegd is het de BCLK op 200 zetten, vcore op 1.4 en dan net zover naar beneden met je vcore na testen met prime95/OCCT dat je wel stabiel blijft. Nu is het geen probleem in de winter, alleen als het zomer word met 30+ graden kom/wil je toch niet hoger vanwege de max temps.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
M OC AMD Phenom II 965BE Overclocking 7
Bl4ckj4ck666 amd ryzen cpu 5000 series Hardware & Software 1
S Mijn nieuwe AMD build + custom wc Gallery & Build Logs 6
D Waterblock voor am4 amd socket Waterkoeling 5
H Nvidea A6000 + Asus Pro WS WRX80E-SAGE SE WIFI + AMD Ryzen Threadripper PRO 3975WX Waterkoeling 1
Jason XSPC RayStorm EDGE ARGB CPU Waterblock INTEL & AMD - Silver or Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason EK-Quantum Velocity D-RGB Intel / AMD / sTR4 - Full Nickel HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
Bl4ckj4ck666 Amd ryzen 7 3800x Hardware & Software 1
D Krachtigste waterkoeling setup voor AMD 3990x Advies Waterkoeling Setup 4
M mindwarper - Chris - AMD Ryzen 3000/5000 Project Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
Rammstation Gratis AMD Game - Horizon Zero Dawn : The Complete Edition Overige 3
S AMD threadripper 3960x met water- of luchtkoeling Waterkoeling 3
Hightower Ekwb gpu blok amd 5700/xt HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
XenoMorpH EK-Velocity Intel/AMD Mounting Kit HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
M Gezocht een AMD backplate voor een supremacy EVO Gevonden 3
N Water koeling oplossing voor een AMD 7 Advies Waterkoeling Setup 3
R Single slot bracket for AMD Vega HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
R Alphacool Eisblock GPX-A acetal AMD RX Vega M03 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
iSP Oud low-end test pci-e kaartje AMD/Nvidia Gevonden 1
Freddy Nieuwe EK-Supremacy sTR4 AMD Threadripper waterblokken HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Freddy AMD Threadripper Waterblokken HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Sw333t [TKA PC] Kleine AMD PC, zie omschrijving Verkocht 1
Sw333t [verkocht] AMD set met A6-7400K, MSI A88XI AC, RAM, SSHD en W10 Home Verkocht 1
R Full Cover waterblock amd saphire R9 280x vaporx HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
C is het mogelijk om met deze set (EK-KIT X360 Performance) 2 x amd r9 290x te koelen Waterkoeling 5
volcom EK-Supreme LTX AMD PreciseMount - Nickel HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
D Waterkoeling Hulp bij samenstellen X79 S2011 3x AMD HD79xx € ???? Advies Waterkoeling Setup 12
J GPU waterkoeling AMD Radeon R9 290 Advies Waterkoeling Setup 2
I Waterkoeling [€...,-]AMD FX8150 Quad Advies Waterkoeling Setup 8
V Hardware configuratie 4x AMD R9-290x watergekoeld. Hardware & Software 2
J Waterkoeling voor een AMD Radeon R9 290(X) Advies Waterkoeling Setup 3
O Vraagje over amd R9 290 vrm koeling Overige Koeling 5
volcom [Gezocht] 240mm rad, pompje en cpu block (amd) Gevonden 6
T Waterblok installatie AMD Gpu Waterkoeling 3
T AMD Radeon R9 290X en waterblokken HighFlow Product Suggesties en Nieuws 14
Dave-V [GEVONDEN] EK Supreme HF AMD mouting bracket Gevonden 3
Cerenas Overclocken geünlockte AMD 960T Overclocking 2
Cerenas Cerenas - Louw Post - AMD systeempje Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 11
reclamations Mounting plate Supremacy AMD HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
H [GEZ] Supermicro G34 moederbord met 4 sockets / AMD Opteron cpus Gevonden 0
H Cooler Master Haf X ( AMD Edition )( Air Cooled ) Gallery & Build Logs 4
NAVYVIPER [VERKOCHT] amd phenom 9500 2.2ghz quadcore am2+ Verkocht 1
AzzKickr EK-Supreme LTX AMD Plexi versie ? HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
A amd fx 8320 overclocken. Overclocking 3
A even voorstellen ik en mijn eerste amd. Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 9
z999 [VERKOCHT] EK Waterblocks EK-Supreme HF, Full Nickel (enkel amd mounting) Verkocht 5
z999 [IN-ACTIVE] AMD cpu koeler Gevonden 3
MASTERBLASTER [IN-ACTIVE] heeft iemand dit nog liggen Backplate CPU AMD/i5/i7! Gevonden 3
z999 [GEVONDEN] Amd 5870 Gevonden 1
Cygnitr0n Welke GPU, Nvidia of AMD? NVIDIA 29

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan