• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Waterdruk weg, Alg groei in loop ?

88Gamer88

The Black Mozart Restyle
Hallo allemaal,

Ik kwam er vandaag tot de schrik achter dat de druk van de wc loop verdwenen was.
Na dat ik een kijkje had genomen zag ik allemaal groenen smurrie in me GPU Blok zitten.
En ook me transparante slangen zijn flink dof geworden.

Nu is het geval dat ik de laatste keer een kleurstof Mayhems Dye green heb toegevoegd paar druppels.
Alleen lijkt het mij sterk dat het hier door komt.

Maar als ik het zo ziet lijkt het er verdacht veel op dat het Alg is.
Alleen vraag ik me af hoe dit er in komt ?

Ik heb me hele loop gevuld met gedemineraliseerd Water en altijd paar druppels Petra'sTech PT Nuke Biocide.
Ook heb ik altijd me loop gespoeld met gedemineraliseerd Water.

Ik neem aan dat ik nu al me wc blokken moet demonteren en ook blokken zelf uit elkaar moet halen om deze volledig te cleane.

XNzvEeag.jpg

Foto van GPU Block.

En wat kan ik in de toekomst veranderen om dit te voorkomen ?
Aangezien ik al meer dan 5 jaar watercooling gebruikt en dit eerlijk gezegd nooit eerder gehad heb.
 
Hallo Gamer

Als ik de foto eens bekijk lijkt het inderdaad alg.
Dit probleem heb ik ook gehad en ja het is een serieus rot probleem.

Ik heb heb het volgende gedaan:
Mijn pomp uit elkaar gehaald en schoongemaakt.
Al mijn slangen vervangen voor nieuwe.
Mijn radiateur en waterblok vol laten lopen met bleek en 24 uur laten staan.
Alles schoongemaakt en door gespoeld met gedemineraliseerd water.

Ik gebruik nu een kant en klaar vloeistof waar je zelf niks aan hoeft toe te voegen ( dit vind ik makkelijker )
Het voordeel hiervan is dat alles zoals antibacterieel middel en dat soort dingen er al in zitten.
Het geen wat ik ook aanraad is een zilveren killcoil in je reservoir te gooien ( zilver dood alg en bacterien )
Koop er 2 van 1 voor in je res en 1 die je 24 uur van tevoren in je fles vloeistof doet voordat je de vloeistof in je loop doet.
Bewaar de 2e zodat je deze kunt gebruiken bij de volgende verversing van je vloeistof en weer 24 uur van tevoren in je fles doen.

Ik heb geleerd dat algen heel moeilijk zijn te doden.
Je kan alles met een tandenborstel schoon schrobben maar als je 1 deeltje alg vergeet of niet ziet zit het er zo weer.
Daarom dus de bleek dit dood alles.

En als je een kleurtje in je kast wil koop dan gekleurde slangen dit geeft voor zo ver ik weet minder problemen.

Veel sterkte M.v.g.
Eppy
 
Kant en klare vloeistof gebruiken, of een keer per jaar de vloeistof vervangen.

Heb je zelf een voorkeur qua vloeistof ?
Heb al die jaren zelf gemend.

Qua water verversen doe ik dat om de 10 maanden

Hallo Gamer

Als ik de foto eens bekijk lijkt het inderdaad alg.
Dit probleem heb ik ook gehad en ja het is een serieus rot probleem.

Ik heb heb het volgende gedaan:
Mijn pomp uit elkaar gehaald en schoongemaakt.
Al mijn slangen vervangen voor nieuwe.
Mijn radiateur en waterblok vol laten lopen met bleek en 24 uur laten staan.
Alles schoongemaakt en door gespoeld met gedemineraliseerd water.

Ik gebruik nu een kant en klaar vloeistof waar je zelf niks aan hoeft toe te voegen ( dit vind ik makkelijker )
Het voordeel hiervan is dat alles zoals antibacterieel middel en dat soort dingen er al in zitten.
Het geen wat ik ook aanraad is een zilveren killcoil in je reservoir te gooien ( zilver dood alg en bacterien )
Koop er 2 van 1 voor in je res en 1 die je 24 uur van tevoren in je fles vloeistof doet voordat je de vloeistof in je loop doet.
Bewaar de 2e zodat je deze kunt gebruiken bij de volgende verversing van je vloeistof en weer 24 uur van tevoren in je fles doen.

Ik heb geleerd dat algen heel moeilijk zijn te doden.
Je kan alles met een tandenborstel schoon schrobben maar als je 1 deeltje alg vergeet of niet ziet zit het er zo weer.
Daarom dus de bleek dit dood alles.

En als je een kleurtje in je kast wil koop dan gekleurde slangen dit geeft voor zo ver ik weet minder problemen.

Veel sterkte M.v.g.
Eppy

Bedankt voor de tip :D
Ik ga de zilveren killcoil gelijk aanschaffen en incl nieuwe slangen.
En in de toekomst toch maar weer is kant en klare vloeistof proberen.

Hups dus idd alles in de bleek en poetsen!!!...

Ben bang dat dit een echte schoonmaak klus wordt!!

Daar ben ik inmiddels achter pfff.
Lijkt ook wel dat het plexiglas aangetast is.
 
Ik heb in me loop ook 1.5 meter kopperleidingen zitten deze net zo als me rads ook gespoeld moeten worden.
Kan ik hier ook gewoon bleek voor gebruiken ?

En moet de bleekwater laten circuleren of gewoon volgooien en 24 uur laten staan ?
 
Van wanneer is dat blok? Ik heb weleens eerder zoiets gezien maar alleen bij oude EK blokken waar de nikkellaag niet goed was maar dat was zelfs niet zo erg dat het afbladerde.
Als ik jouw was zou ik EK contacteren en daarnaast voortaan een kant en klare vloeistof gebruiken, minder kans op fouten
 
Inderdaad een mailtje richting EK doen.

Betreft vloeistof.. Is makkelijker maar zou niet voor deze problemen moeten zorgen.
Gebruik al jaren gedestilleerd water met een killcoil en een paar druppels PT_Nuke per liter en heb nog nooit rotzooi in mijn loop gehad.
Dat was wel anders met (UV) gekleurd vloeistof.. Zat allemaal gekleurde rotzooi in mijn waterblokken.

Als je niet om een kleurtje geeft zou ik kleurloze vloeistof kopen (deze bijvoorbeeld) naast dat het goedkoper is, laat het geen zooi achter in je blokken.
 
Van wanneer is dat blok? Ik heb weleens eerder zoiets gezien maar alleen bij oude EK blokken waar de nikkellaag niet goed was maar dat was zelfs niet zo erg dat het afbladerde.
Als ik jouw was zou ik EK contacteren en daarnaast voortaan een kant en klare vloeistof gebruiken, minder kans op fouten

Het blok heb ik vanaf mei 2014, wat de productie datum is durf ik niet te zeggen.
Heb net een mail gestuurd naar EK dus ben benieuwd

Inderdaad een mailtje richting EK doen.

Betreft vloeistof.. Is makkelijker maar zou niet voor deze problemen moeten zorgen.
Gebruik al jaren gedestilleerd water met een killcoil en een paar druppels PT_Nuke per liter en heb nog nooit rotzooi in mijn loop gehad.
Dat was wel anders met (UV) gekleurd vloeistof.. Zat allemaal gekleurde rotzooi in mijn waterblokken.

Als je niet om een kleurtje geeft zou ik kleurloze vloeistof kopen (deze bijvoorbeeld) naast dat het goedkoper is, laat het geen zooi achter in je blokken.

Ik heb de net 3 liter bestelt (Wist nog niet dat een nieuw CPU blok nodig had)
En zal voortaan weer op clean vloeistof draaien ipv met kleur.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
B Waterdruk problemen Overige Koeling 2
V Front usb 3.0 (20 pin) kabel in de weg? (Opgelost) Problemen & Oplossingen 2
retrorick Terug van weg geweest (wederom) Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 0
gerjanlubbers [VERKOCHT] Alles gaat weg, wegens beëindigen hobby! Verkocht 13
Luculenus [VERKOCHT] - EK-FC7970 Lightning - Acetal+Nickel ( gaat weg voor halve prijs ) Verkocht 7
DieHard Complete mappen ineens weg Problemen & Oplossingen 0
DieHard Upc internet valt steeds weg. Problemen & Oplossingen 11
R ook de weg naar highflow gevonden Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
corecrusher koelings weg Waterkoeling 4
JeanPaul [CANCELLED] waterkoeling moet weg ! Verkocht 1
JeanPaul [CANCELLED] Hardware moet weg ! Verkocht 11
J Reacties vallen weg HighFlow Forum 34
H Mijn eerste build, ben ik op de goede weg? Waterkoeling 0
Mannozels Mijn systeem moet weg.. Gesloten 5
boefmans beginner: wie helpt mij op weg :-) Advies Waterkoeling Setup 6
M Pomp zuigt te veel water weg? Waterkoeling 22
Vissa SLI optie weg? Hardware & Software 14
BETA911 [IN-ACTIVE] Hele set en losse onderdelen die weg moeten... Verkocht 8
MonsterEnergy Lak/kast profiel weg na schuren? Cases en Modding 4
V [VERKOCHT] Veel WC spul moet weg! Verkocht 27
Sw333t [GEANNULEERD] Philips AK-141 2-weg Bass Reflex speaker set Verkocht 2
JeanPaul [INACTIVE] Wc/ air OPRUIMING MOET WEG ! Verkocht 21
JeanPaul [INACTIVE] moet weg ! Verkocht 17
A Ook ik heb mijn weg gevonden........ Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 11
Traxtorm Internet valt weg, pc gaat uit Problemen & Oplossingen 3
nootje Weg met de herrie Waterkoeling 20
Robin HAF932 weg en iets anders Cases en Modding 23
Slader martinliquidlab weg ? Algemene Discussies 2
M Sli optie weg Hardware & Software 12
G [spoed] korte vraag mbt verwijderen alg Waterkoeling 9
dio alg in waterloop met demi water Waterkoeling 43

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan