Ik heb een klein waterkoel systeempje die een NUC10 koelt. hierin zit een Alphacool DC-LT 2600 Ultra low noise ceramic - 12V DC. Aangezien ik een server draai en deze pomp 24/7 staat te draaien moet deze eigenlijk gewoon betrouwbaar zijn en duurzaam. Nu ben ik er wel achter dat deze pompjes dat zeker niet zijn. Na ongeveer 6 maanden beginnen ze te ratelen omdat er speling komt door waarschijnlijk slijtage. Ik lees op internet veel mensen die al snel last hebben van dit probleem met deze pomp. Ik vraag me af of er alternatieven zijn voor deze pomp die langer meegaan. Het probleem is dat deze exact dezelfde formfactor moet hebben omdat deze moet passen op een custom gemaakt acrylaat blok. Deze heb ik in Vietnam laten maken.
Als iemand een idee heeft dan hoor ik het graag. Ieder half jaar een pomp kopen van 30 euro kan ook maar dat is wel sonde. Om nog maar te zwijgen over het feit dat door de speling het pompje zomaar kan vastslaan met alle gevolgen van dien.
Een andere oplossing waar ik nog aan dacht is wellicht een andere koelvloeistof die wellicht meer "smeert" waardoor er minder wrijving en dus slijtage is. Maar weet niet of er speciale koelvloeistof is hiervoor. Ik hoor het graag.
Als iemand een idee heeft dan hoor ik het graag. Ieder half jaar een pomp kopen van 30 euro kan ook maar dat is wel sonde. Om nog maar te zwijgen over het feit dat door de speling het pompje zomaar kan vastslaan met alle gevolgen van dien.
Een andere oplossing waar ik nog aan dacht is wellicht een andere koelvloeistof die wellicht meer "smeert" waardoor er minder wrijving en dus slijtage is. Maar weet niet of er speciale koelvloeistof is hiervoor. Ik hoor het graag.
Laatst bewerkt: