• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

TATH \ Caselabs TH10 + ped. Hill 7.9

Gisteren avond maar het werk maar weer eens opgepakt.
Aangezien ik weinig tijd heb "door de verbouwing bij mijn dochter" met alles wat ik kan doen in de nachtelijke uren.
Maar de ruwbouw is klaar dat was om 2 uur vannacht. Ha lekker weer wat klaar. Vandaag alles aluminiumdelen er maar weer afschroeven zodat ik alles in de primer kan spuiten.

Ik heb inmiddels ook mijn draad binnen voor het vlechten van mijn kabels. Helaas ging dat niet naar mijn zin. Draad vind ik ook te dun dus nog maar een verder zoeken.

IMGP3378.jpg

waarom gebruiken jullie geen 10 kilo*sterkte visdraad? is vaak een rolletje van 25 meter :)

Klinkt goed niet aan gedacht. Ben zelf een karpervisser dus aan draad geen gebrek.
Alleen is nylondraad erg glad. Gevlochten draad is misschien beter. Maar we geven nooit op.

Zelf zat ik te denken aan draad wat gebruikt wordt voor de zeilen van een botter. Ik moet m'n collega even vragen die is schipper op zo'n boot.

Draad ben ik nog niet uit. Maar ondertussen gaat de build gewoon door.

Ik ben een beetje makkelijker geworden wat het bijwerken van mijn buildlog aangaat. Zo duurd het inloggen erg lang en kan ik maar een foto per keer uploaden. Ik ben er nu aan gewend maar voor sommige updates plaats ik wel een link naar mijn buildlog op OCN.

http://www.overclock.net/t/1334854/tath-caselabs-th-10-pedestal-hill-7-9/1630

De bouw gaat weer langzaam voorruit. Zo ben ik bezig met de bedrading en het maken van een nieuwe plaat onder mijn 2 nieuwe D5 pompen. Verder heb ik nog een bestelling of 4 lopen "dus die zullen komende week wel binnenkomen".

Draad ben ik nog niet uit. Maar ondertussen gaat de build gewoon door.

Ik ben een beetje makkelijker geworden wat het bijwerken van mijn buildlog aangaat. Zo duurd het inloggen erg lang en kan ik maar een foto per keer uploaden. Ik ben er nu aan gewend maar voor sommige updates plaats ik wel een link naar mijn buildlog op OCN.

http://www.overclock.net/t/1334854/tath-caselabs-th-10-pedestal-hill-7-9/1630

De bouw gaat weer langzaam voorruit. Zo ben ik bezig met de bedrading en het maken van een nieuwe plaat onder mijn 2 nieuwe D5 pompen. Verder heb ik nog een bestelling of 4 lopen "dus die zullen komende week wel binnenkomen".

Ik zie dat ik achterloop met mijn buildlog. Even snel een linkje plaatsen.

http://www.overclock.net/t/1334854/tath-caselabs-th-10-pedestal-hill-7-9/1650

Inmiddels heb ik het volgende gedaan:

- Pedestels verwijderd om zo makkelijker aan mijn bedrading te kunnen werken;
- twee nieuwe flow meters geplaats;
- plaat gemaakt voor mijn Aqualis pomp tops;
- cover pedstel afgemaakt en gisteren gespoten.

Ik ga nog zekere een paar foto's plaatsen.

ziet er goed uit.

ziet er goed uit.

Ja dat denk ik ook. Gisteravond eindelijk de manier gevonden om het op een eenvoudige manier te doen.
Ik keek net nog even naar de foto en denk nu dat twee wikkelingen mooier is dan de drie die ik nu gedaan heb.
Dus ook deze klus heeft geen verassingen meer. Ik wil nog wel een korte tutorial maken voor de buildlog zodat iedereen het kan gaan doen.

Tutorial voor het naaien van de kabels.

Het zijn ongeveer 16 foto's met tekst erbij.
Eindelijk gaat het maken hiervan stukken beter.
Ik ga het niet vertalen maar jullie komen er wel uit denk ik.

http://www.overclock.net/t/1334854/tath-caselabs-th-10-pedestal-hill-7-9/1760

Na het wegknippen van de bovenste horizontale draad blijft alles netjes op zijn plaats

http://www.overclock.net/t/1334854/tath-caselabs-th-10-pedestal-hill-7-9/1780
om je maar ff te helpen ;)

Sewing tutorial or "This is how i did it".

First of all what do whe need or what did i use.

Tread whe call it "iron tread" thin and strong.

What tools do whe need "yes oke did i use:
- cut down paperclip to pull tru the tread;
- ruler to measure the tread;
- sharp knife to cut the wire.

Step 1:
Measure out 40 cm off tread "why 40 cm \ because shorter pieces i can not hold in my thick fingers".
Do i use the complete tread NO.

Step 2:

- fold the tread back "now you see why i can not hold it".

Step 3:
- left hand two fingers holding the loose ends of the tread;
- right hand stick tru thum and finger tru the loop "Easy you can do it".

Step 4.
- left hand still holding the wire "i say hold"
- right hand just flip your thumb and finger downwards (al fingers together please).

Step 5.

- now move your fingers "that are in the loo" to each other "contact yes ! oke".
- now holds your fingers in.

Step 6.
- attack your wire from underneath "or behind "
- as you can see the loop is at the right and;
- left hand holding both ends of the tread.

Step 7.
- push tru the loos end tru the loop at the right side.

Step 8.
- Pull up the loos end "not to hard". It is not your wife.

step 9.
- make a simple knot at pull the wire until you feel it is tight enough.
You can controling this by looking "the tread must NOT go diep in the sleeving"

step 10.
- left hand fingers hold end of tread;
- right hand fingers holding the two wires that are above each other in position.

Step 11.

- left hand fingers pulling the knot down "under the bottom wire"
- right hand hold the wire in position.

step 12.
- left hand holds the wire in position;
- right hand making tree rows around the wire "make shure to leave not a open gap between the rown"

Step 13.

- whe end the third row at the bottom and holding a finger under it so the tread stay in place;
- now whe push tru the paperclip "yes yes i explain it to you"
- now put ONE piece of the tread tru the paperclip

Step 14.
- pull the paperclip back and pull the wire tight down "until it get stuck" (i wont move without toutching it)

step 15.
- puth the paperclip now tru the wire at the lower side and put the tread in the paperclip
- pull back the paperclip "this time move the wire upwards until it stuck"
- make a simple knot at the left side of the wire (this you do until you get to the last (left) wire.

Now you are able to do this with all your cables "FINISHED NO".
By doing it my way you are able to adjust the position of the rows of tread by pushing it slidely up and down.

Step 16. (NOW WHE ARE GOING TO CONNECT ALL THE WIRE TO EACH OTHER"
- last wire is finish (from this one you DONT cut off the ends);
- push tru the paperclip again (tru the four wires) and put in ONE end of the loos end of the tread;
- pull the paperclip back until the wire is stuck again;
- now put in the paperclip again and pull tru the other wire (from the bottom side this time)

DO THIS PULLING TRU 3 TIMES "You will notice all the wires are connectid to each other"
DONT PULL TO HARD.

This is my result. Mayby i can do better but at the moment it works for me.

I hope some one is going to try out this tutorial.

So now im downstais getting my second cup of coffee and then back upstairs working on the six pin cable. pfffffff :D

[/quote][quote name="TATH" url="/t/1334854/tath-caselabs-th-10-pedestal-hill-7-9/1750_50#post_21852736"]The last pictures for today.

Finaly found a way (easy) to sew my cables.
Now i have to redo my other cable wat took me more then a few hours to make. I think that avery row cost me about 5 minutes.

Easy to do. You can do it too if you want.

Update Update "en ik kan weer uploaden Hoera".

Eindelijk weet ik waarom ik niks kan uploaden. Bij het maken van een bericht klik ik op foto invoegen. Het schermpje laat twee tabbladen zien URL en van PC. Ik kan niet bladeren. Als ik dan op geavanceerd druk dan kan ik wel bladeren.
Dus met een kleine aanpassing kunnen we de buildlog weer bijwerken.

Vanavond weer wat monikken werk verricht.
Alleen nog het gedeelte bij de psu "morgen".

IMGP3631.jpg

Even wat gekletst met de jongens van OCN wat stijfheid van de kabels aangaat. Ahum dat moet ik zien dus even proef gepast. Even kijken of ze gelijk hebben. Ja blijft aardig in vorm.
Morgen maar weer verder prutsen.

IMGP3634.jpg

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan