Tath
Well-known member
Spreek me er niet van ! , ik heb het zelf 2x mee gemaakt . Dat ik naar 6 maanden sleeven , vijlen ,dremelen ect. De build eindelijk in elkaar stond en dan begaf de voeding het opeens ! Is niks erger dan dat , op zo een moment ben je instaat om iemand de nek om te draaien haha .
Ben benieuwd wat de uitkomst is.
De uitkomst is:
Dat mijn i7 3930K het niet doet in mijn nieuwe Asus rampage Black edition.
Vrijdag mijn nieuwe i7 4930K binnengekregen en deze op mijn nieuw board uitgeprobeerd. Geen probleem.
Wat de oorzaak was\is daar kan ik alleen maar naar raden.
Het nieuwe systeem ligt nu op de testbank te wachten op de nieuwe koelblokken die ik besteld heb.
Ondertussen nog een modificatie doorvoeren.
De bedrading van de voor twee pompen gaan door de tussenwand naar achter. De hoogte van het gat zorg ervoor dat de connector bijna haak komt te staan. Je ziet het niet als de deur dicht is maar ik vind het prutswerk en erger me er aan. Helaas om dit op te kunnen lossen moeten alle pompen met de acrylplaten er even uit. En het blijft niet bij alleen de platen.
Ook het buitenpaneel moet er uit. Gelukkig zit deze alleen maar vast met 4 schroeven op het MB paneel en 4 schroeven in de case zelf. He he nu kan ik de lightpaneel eruit halen . Ervoor heb ik de maten van de gaten al uitgemeten.
Ook in de bodemplaat moeten er 3 gaten geboord worden.
De gaten zijn groot genoeg om de bekabeling rechts naar beneden door te voeren.
Omdat ik de keuze wil hebben om de opaal plaat te kunnen verwijderen moet ik hem deze keer zo plaatsen dat ik hem er makkelijk uit kan halen. Hiervoor zaag ik een 18 mm strook aan beide zijden af. Hiervoor komen twee passtukken "zwart" terug.
Off Topic.
Vrouw is vandaag 50 dus weinig bouwen vandaag.
Resultaat dat ik waarschijnlijk mijn eerste processor naar de kl.. geholpen heb.
Het geheugen werkt nog.
Het wachten is nu op mijn nieuwe blokken "besteld bij HighFlow":
- fullcover block voor de Asus Rampage Black Edition:
- nieuwe koelblokken voor mijn geheugen EK CSQ.
Ik heb deze maand extra overgewerkt om een Caselabs STH10 aan te schaffen maar i.v.m. de extra kosten dat gaat denk ik nog een maand langer duren.
Ill be back