Alweer een maand verder.
De build staat nu te wachten op een nieuwe levering van clear tubing van E22. Helaas even een slechte ervaring met de leverancier. Ik wacht al 5 weken op mijn bestelling en hier wordt ik niet vrolijk van.
Systeem heeft gelopen. Na een modificatie wilde het syteem niet meer opstarten "red light cpu" alles liep met stock instellingen. Waarschijnlijk heeft de led station die tegen de achterwand van de moederbord tray geplakt zat contact gemaakt met de achterwand van de moederbord tray. "vergelijkbaar met wat ik had de eerste keer "standoffs raken de achterzijde van het moederbord". Heel vervelend want om het uit te zoeken wat de oorzaak was moest ik alles weer demonteren om ergens bij te komen. Dat was voor mij gelijk het sein om dingen anders te gaan doen. Geen krampachtige gaten voor de doorvoer meer. Kortere kabels.
oude situatie aan de achterzijde.
Nieuwe situatie. De
pompen zijn verplaats van rechts naar liinks.
De metalen afdekplaat achter het moederbord is verwijderd en is vervangen door een acryl afdekplaat.
Alle gpu kabels heb ik 30 cm ingekort net als de 24 pin kabel.
De black box waaronder ik de bekabeling had lopen is ook aangepast. Dit was nodig om toch de bekabeling aan het zicht te onttrekken. En omdat hier nu de
pompen geplaatst zijn moest er ook een modificatie plaatsvinden met de black box. Nu kan ik deze zo om de
pompen heen schuiven.
Ook de vloerplaat "zwart acryl" heb ik vervangen dit omdat er na een paar modificaties al teveel gaten in zaten en ik dit niet mooi vindt.
Ook heb ik aan de voorzijde het nodige veranderd.
De verticale tube links liep niet helemaal recht dus dat moest veranderen.
Ook kwam ik erachter dat de gpu kabels de onderste tubing raakte wat ik niet zo mooi vond.
Dus ook deze tube heb ik veranderd.
Verder heb ik de geluidkaart tussen de twee Titans geplaats en de raidkaart naar onderen. Na twee dagen met veel plezier genoten te hebben van een draaiend systeem kwam ik er ook achter dat de passieve koelblok erg heet kan worden. Hiervoor had ik bij het begin niet over nagedacht. Aangezien alles een beetje dichtgebouwd zit wordt dit een uitdaging. De oplossing die ik hiervoor gevonden heb is een van mijn oude
Corsair Dominator GT koeling fan blokken.
Ik heb deze nu op een slotplaat gemonteerd en de bedrading door laten lopen naar de aquero in de pedestel. De
fans lopen met 2000 toeren en zorgen nu voor een aardige koeling.
Zo ziet het er nu uit:
- verticale tubing links vervangen;
- koeling raidkaart geplaatst;
- retour tubing gpu naar res omhoog geplaatst en 3 mm in gekort "verticale deel bij res staat nu ook recht";
- nieuwe afdekcover gemaakt rechts naast het moederbord "zie foto verder op".
- gpu en 24 pin kabel komen rechts naast moederbord naar binnen. "wacht op kabel clips van E22 biz.
Op de plaat zat links boven een vette kras dus heb ik deze ook weer opnieuw gespoten.
Het wachten is nu op de tubing zodat we weer verder kunnen.
Inmiddels ook een super mooie banchetta 101 testbank binnen gekregen van
HighFlow
Zo nu even genieten en wachten op de tubing. :evil: