• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

TATH \ Caselabs TH10 + ped. Hill 7.9

Wat was het probleem nou?maar ziet er verder goed uit.

Gr sander

Na het bespreken van mijn probleem van de flow met mijn amerikaanse vrienden ben ik nu de mening toe gedaan dat het opgesloten lucht moet zijn geweest. De flow ging van mijn reservoir naar mijn twee pompen en vandaar verder het systeem in alleen viel de flow terug na enkele seconden. Als ik dan de pompen uitzetten dan schoot de flow terug als een raket. Het enige wat ik dus gedaan had was druk opbouwen.

Waarschijnlijk heeft het veranderen van mijn loop op het moederbord er mede voor gezorgd dat de lucht nu beter weg kon.

Ondanks dat ik tot 2:30 s'nachts bezig ben geweest om hhet op te lossen ben ik blij dat ik dit nu achter de rug heb.

"We kunnen weer verder".
 
Zeer indrukwekkend! Straks zit je meer naar je PC te kijken dan dat je ermee doet. :D Ik zou er in ieder geval af en toe op een stoeltje voor gaan zitten. :)

Misschien moet ik m'n zonnebril wel opzetten. Waarschijnlijk moet ik mijn bureau aan de voorkant iets verlengen om zo alle zijden (op de achterkant na) te kunnen zien. Ik ga er zeker een poosje naar kijken. Vervoeren en verplaatsen is iets moeilijker want hij is bijna niet te tillen.

Nog een stuk of 4 voedingskabels en dan zijn alle kabels klaar. De laatste loodjes.
Het enige wat nog ontbreekt zijn m'n nieuwe beeldschermen en de laatste 4 ssd's "nog maar even sparen".

B.t.w. klaar je bent eigenlijk nooit klaar. De tube van de GPU ook vervangen om dat het toch te schuin stond.
 
We zijn inmiddels al wat verder.

Powercable voor de 3x 140mm Noiseblocker PK-3 gemaakt. Deze dienen als extra koeling van de twee Aquero's 6. Als test had ik ze gewoon even op een bitspower x-station aangesloten. Hierdoor liepen de fans op max. 1700 rpm. Achterzijde " 2 x 140mm" was open.
Even gauw eem filmpje gemaakt "genoeg koeling dacht ik zo". Ik heb al een keer eerder een test gedaan met een fan en dan zakt de temperatuur binnen een paar minuten 2 graden. Verder testen zal uitwijzen waar ik eindig.



Eergisteren de bekabeling van 20 x 3mm leds weggewerkt en gesleeved. De ledstation zit nu achter de backtray van het moederbord.

Van de week nog maar een paar foto's maken.
 
Alweer een maand verder.
De build staat nu te wachten op een nieuwe levering van clear tubing van E22. Helaas even een slechte ervaring met de leverancier. Ik wacht al 5 weken op mijn bestelling en hier wordt ik niet vrolijk van.

Systeem heeft gelopen. Na een modificatie wilde het syteem niet meer opstarten "red light cpu" alles liep met stock instellingen. Waarschijnlijk heeft de led station die tegen de achterwand van de moederbord tray geplakt zat contact gemaakt met de achterwand van de moederbord tray. "vergelijkbaar met wat ik had de eerste keer "standoffs raken de achterzijde van het moederbord". Heel vervelend want om het uit te zoeken wat de oorzaak was moest ik alles weer demonteren om ergens bij te komen. Dat was voor mij gelijk het sein om dingen anders te gaan doen. Geen krampachtige gaten voor de doorvoer meer. Kortere kabels.

oude situatie aan de achterzijde.

IMGP4049 - kopie.jpg

Nieuwe situatie. De pompen zijn verplaats van rechts naar liinks.
De metalen afdekplaat achter het moederbord is verwijderd en is vervangen door een acryl afdekplaat.
Alle gpu kabels heb ik 30 cm ingekort net als de 24 pin kabel.

IMGP4149.jpg

De black box waaronder ik de bekabeling had lopen is ook aangepast. Dit was nodig om toch de bekabeling aan het zicht te onttrekken. En omdat hier nu de pompen geplaatst zijn moest er ook een modificatie plaatsvinden met de black box. Nu kan ik deze zo om de pompen heen schuiven.
Ook de vloerplaat "zwart acryl" heb ik vervangen dit omdat er na een paar modificaties al teveel gaten in zaten en ik dit niet mooi vindt.

IMGP4157.jpg

Ook heb ik aan de voorzijde het nodige veranderd.
De verticale tube links liep niet helemaal recht dus dat moest veranderen.
Ook kwam ik erachter dat de gpu kabels de onderste tubing raakte wat ik niet zo mooi vond.
Dus ook deze tube heb ik veranderd.
Verder heb ik de geluidkaart tussen de twee Titans geplaats en de raidkaart naar onderen. Na twee dagen met veel plezier genoten te hebben van een draaiend systeem kwam ik er ook achter dat de passieve koelblok erg heet kan worden. Hiervoor had ik bij het begin niet over nagedacht. Aangezien alles een beetje dichtgebouwd zit wordt dit een uitdaging. De oplossing die ik hiervoor gevonden heb is een van mijn oude Corsair Dominator GT koeling fan blokken.
Ik heb deze nu op een slotplaat gemonteerd en de bedrading door laten lopen naar de aquero in de pedestel. De fans lopen met 2000 toeren en zorgen nu voor een aardige koeling.

IMGP4054.jpg

IMGP4174.jpg

IMGP4190.jpg

Zo ziet het er nu uit:
- verticale tubing links vervangen;
- koeling raidkaart geplaatst;
- retour tubing gpu naar res omhoog geplaatst en 3 mm in gekort "verticale deel bij res staat nu ook recht";
- nieuwe afdekcover gemaakt rechts naast het moederbord "zie foto verder op".
- gpu en 24 pin kabel komen rechts naast moederbord naar binnen. "wacht op kabel clips van E22 biz.

IMGP4142.jpg


Op de plaat zat links boven een vette kras dus heb ik deze ook weer opnieuw gespoten.

IMGP4221.jpgIMGP4265.jpg

Het wachten is nu op de tubing zodat we weer verder kunnen.

Inmiddels ook een super mooie banchetta 101 testbank binnen gekregen van HighFlow

images.jpg

Zo nu even genieten en wachten op de tubing. :evil:

IMGP4265.jpg
 
Nice!!....Snap alleen niet watje nou bedoelt met "passieve koelblok erg heet kan worden".
Passive koelblok van? Je geluidskaart of je Aquaero?

Ik heb vergeten te vermelden de passieve koelblock van mijn raidkaart.
Normaal worden die veel ingebouwd in servers waarbij er een extra fan zit voor extra koeling.
Aangezien ik hier pas later achter kwam "door het bekijken van wat youtube folmpjes" heb ik voor extra koeling gezorgd d.m.v. de dubbele ramkoelingsblok te plaatsen. fans draaien 2000 toeren en geven en de koeling moet ruim voldoende zijn.
 
Pff wat een werk zeg, maar ziet er goed uit hoor.

gr sander

Ja dat wel. Als er terug denk dan kom ik eigenlijk tot de conclusie dat het eigenlijk het gemis aan ervaring voor veel van dit soort problemen hebben gezorgd. Qua kosten heb ik wel twee honderd euro onnodig verspeeld aan acryl, tubing en sleeving.

Toch ben ik niet ontevreden.

Hopenlijk kan ik de draad weer oppakken als my nieuwe zending tubing uit engeland binnenkomt. Ik heb even vervelende problemen met de leverancier. Nu is mij toegezegd dat alles op de post is. We wachten af.

En wordt vervolgd.
 
Pff wat een werk zeg, maar ziet er goed uit hoor.

gr sander


Dank je, Ja de meeste tijd gaat zitten in het custom werk. Aangezien dit mijn tweede watergekoelde systeem is loop ik nog wel eens tegen wat problemen aan die het gevolg zijn van een slechte planning.
Ha ha "ja ik heb er veel van geleerd". De meeste zaken kan ik oplossen doordat ik voldoende bekabeling en sleeving heb liggen.
De rest is te bestellen en heb ik binnen een week binnen.

Wordt vervolgd.

Als ik mijn nieuwe voorraad tubing binnen heb dan gaan we gewoon weer verder.


27-05 Tubing is binnen. "Hoera".

Naast de 12 meter tubing heb ik nog wat cable clips binnengekregen en een 29\64" boor.
En een meter of 10 rode en zwarte sleeving "gratis" omdat ik zolang heb moeten wachten op mijn bestelling. Daarbij een briefje met sorry voor het lange wachten.
 
Laatst bewerkt:
Nee ik ben nog lang niet klaar.

Ik heb een vraag gehad waarom ik niet meer harde tubing gebruik i.p.v. zoveel bitspower connectoren.
Toen ik met waterkoeling begon zag je bijna geen hard tubing.
Van de week er nog eens over nagedacht en de 12 meter die ik heb liggen (inmiddels nog maar 6) wil ik toch gaan gebruiken dus vandaag maar even oefenen "niks oefenen "nieuwe leidingen willen we zien".

Na het verklo... van een 3 talmeter leiding "te korte bocht\ te heet\ te kort afgezaagd" heb ik de smaak te pakken.
Niet de fohn op stand 2 maar gewoon op stand 1. klein gedeelte verhitten tot dat de leiding erg makkelijk buigt.
Met de hand buigen "wel wat markeringen met stift geplaatst".
Ik ben niet ontevreden. Ik doe natuurlijk mijn uiterste best om er iets van te maken.

IMGP4297.jpg

Leuk zo'n oefen uurtje. Gelukkig heb ik nog wat liggen. En het verprutsen daar gaan we maar geen gewoonte van maken.

IMGP4299.jpg

Ha aangezien ik geen loodgieter ben moet ik het hebben van mijn geduld. Het resultaat is voor mij dik in orde.
Ja het kan altijd beter "andere keer dan maar".

IMGP4302.jpg

Wat hou je dan over aan koppelingen als je twee leidingen vervangt.
Ja een hoop bitspower connectoren "mooi voor mijn tweede build binnenkort".

IMGP4303.jpg

Zo dat was het weer voor vandaag.
 
Allemachtig wat een beest wordt dat zeg.

Ja qua grootte wel ja. Systeem wilde na een verandering niet meer booten. Ik heb alles gecheckt en dubbel gecheckt. Helaas gebeurt er niets. Ik heb dit al een keer eerder gehad maar daar bleek niet defect te zijn. Nu heb ik het moederbord eruit gehaald om te testen\ na te kijken op de testbank. Hiervoor heb ik twee gtx 580 geplaats uit mijn vorige systeem. koelvloeistof in de res en draaien maar.
Shi..... fu fu. "een dop vergeten af te dichten" fluts een grote plas koelvloeistofover mijn moederbord. Nee hier zat ik niet op te wachten.
Inmiddels is alles van het moederbord af en heb ik alles schoongemaakt. Vanavond kijken of er nog leven in zit. En anders moet ik toch mijn nieuwe asus rampage black edition plaatsen. Het wachten is op de nieuwe fullcover koelblock "EK" die in een van de bestellingen zit bij Freddy.

Maar we gaan gewoon door. Vanavond een groot gedeelte demonteren om toegang te krijgen tot de lightpanel waar nog twee doorvoergaten in geboord moeten worden voor de usb en aquabus kabels van mijn voorste 2 pompen.

Zucht ja dat krijg je als je dit over het hoofd ziet. Maar blijven lachen.

De asus black edition was eigenlijk bedoeld voor mijn volgende build "CaseLabs Sth 10 \ duall gtx 690" maar dat moet ik waarschijnlijk even uitstellen.
 
Zolang het bord niet onder stroom heeft gestaan toen de vloeistof eroverheen kwam, is er niets aan de hand lijkt me.
Kans is ook klein dat er wel wat zou zijn gebeurd wanneer er wel stroom op stond aangezien koelvloeistof niet geleidend is.

Als ie is overleden, dan is ie iig niet overleden door de vloeistof lijkt me.


Het vervelende aan dit probleem is dat het systeem heeft gedraaid en zonder problemen. Pas nadat ik een tubing vervangen heb deed het systeem het niet meer. De combinatie nieuwe moederbord en oude 3930K gaf geen verbetering . Rode led blijft branden.

Gek wordt ik er van. Eigenlijk kan ik niet geloven dat er wat kaduuk is ondanks het kleine beetje koelvloeistof dat over mijn blok is gelopen. Helaas heb ik nog geen oplossing. Als het goed is dan is mijn nieuwe i7 4930K al aangekomen dus we gaan het meemaken.
Als mijn nieuwe moederbord het dan ook niet doet dan kan ik de voeding uitwisselen om te kijken of het dat het is.

Afwachten maar.
 
Spreek me er niet van ! , ik heb het zelf 2x mee gemaakt . Dat ik naar 6 maanden sleeven , vijlen ,dremelen ect. De build eindelijk in elkaar stond en dan begaf de voeding het opeens ! Is niks erger dan dat , op zo een moment ben je instaat om iemand de nek om te draaien haha :p.

Ben benieuwd wat de uitkomst is.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan