Yes 24 pins kabel klaar.
Tenminste het sleeving. Nu nog het naaiwerk (kabels).
Voor het headshrink less sleeven het ik diverse keren het filmpje bekeken op YouTube van Lustro.
Super handleiding. Ook heb ik gebruik gemaakt van een pinout diagram "deze heb ik voordat ik begon vergeleken met de orginel kabel).
Even kijken "samenvoegen dubbele draad). O ja.
Ik moet zeggen dat ik vorige week al begonnen was met het sleeven en crimpen van wat connectors maar ik vond het resultaat teleurstellend dus nog een keer meten en ook even de site van
MDPC geraadpleegd voor de crimping instructie "daar hebben ze een mooie afbeelding van met uitleg SUPER".
24 nieuwe draden geknipt op 90 cm lengte en een kortere voor de dubbele draad. Aangezien ik snachts om 02:00 stopte met de klus en misschien een fout gemaakt kan hebben heb ik vandaag alle draden nagemeten en het stripwerk nog eens goed bekeken (2mm).
Vandaag dus alle draden gecrimpt en begonnen met het sleeven. Zo de eerste sleeving mag er weer af "net te kort".
Aluminium profile erbij en opnieuw een stuk sleeving van de boa geknipt. Maat met potlood op de strip gezet zodat ik het niet iedere keer hoef op te meten. Ja deze keer gaat alles goed.
Ik rook niet maar een aansteker is wel handig voor deze klus.
Als je het filmpje op Youtube bekijkt dan weet je hoelang je precies hoe je het moet doen:
- hoelang je de aansteker eronder moet houden.
- op wat voor een afstand.
Als je wat moet sleeven dan is het zeker de moeite waard om de filmpjes te bekijken.
Zo alles draden zijn klaar "ondanks het zeer precies werken blijft altijd de vraag "heb ik het goed gedaan".
Zo nu alleen nog maar draden in de stekkers duwen (voorzichtig).
Ha ha ja het is geen vijf minuten klus maar wel leuk om te doen. En lukt het een keer niet "gewoon opnieuw proberen".
Even een CloseUp van de verbinding. "NIET SLECHT" !! voor de eerste keer.
Nu alleen nog wat knoopwerk om alle kabels netjes naast elkaar te laten lopen. Daar heb ik als me nog kan herineren ook nog een handleiding van dus dat gaat goedkomen.
Alleen nog wat naald en draad regelen "O ja en oefenen" .