Vandaag maar weer eens wat doen.
Ik werd van ochtend wakker met een idee hoe ik de nieuwe window ga monteren.
Of had ik het gedroomd. Het maakt eigenlijk niet uit.
Om de boorgaten van de scharnieren over te nemen heb ik het aluminium profiel op de orginele deur geklemt.
Zo nu even de gaten op het profiel overnemen.
Zo te zien staat alles erop nu maar weer naar de schuur om te boren.
Het orginele scharnier heeft een opstaande rand dus even een iets grotere gat boren (5 mm).
Ik had per ongeluk een gat scheef geboord in de strip waardoor het profiel scheef op de case kwam.
Ik heb het opgelost door de gatendoor te trekken naar een kant van de strip (sleuf) hierdoor kan ik de scharnieren ook stellen indien nodig.
Het resultaat mag er zijn maar ik ben nog niet klaar omdat de acryl strips onder de top straks ook een rol gaan spelen in de build en ik eerst moet weten of er dan nog een paar mm van de window af zou moeten indien nodig.
Nog even een close up. Als alles past dan haal ik het uit elkaar en spuit ik het profiel zwart.
Aangezien de schroeven in het profiel niet verzonken zijn moet ik een stuk uit het acryl (plexiglas) zagen zodat de window goed aansluit op het profiel.
Maten overnemen op de acryl plaat. En met de dremel uitgezaagd\ geslepen.
Aangezien de window aan twee zijden een paar mm te groot is moer er iets af. Mijn decoupeerzaag ligt bij m'n dochter dus gebruik ik maar de dremel. Het nadeel hiervan is dat zaagsnede iets minder mooi is. Het afwerken duurt dan iets langer.
Aan de boven en onderzijde komen nog twee aluminium hoeklijnen. En aan de rechterkant bevestig ik nog een aluminium profiel. zodat de window gelijk vlak is.