• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

TATH \ Caselabs TH10 + ped. Hill 7.9

laat even weten of het gelukt is.

is gelukt hoor, om jouw mooie log niet vol te gooien met mijn aquaero heb ik wat shotjes in het aquaero topic gedaan. In ieder geval bedankt. :icon_super:

( moet alleen nog even een power cable sleeven ) als het goed is komt er vandaag weer wat 18AWG van HF binnen. Dan kan ik ze allemaal tegelijk testen.
 
Update 67 "sleeving bedrading reservoir"

Bestelling voor de acryl afdekplaten aan de achterkant van de case al besteld dus kan ik wat voorwerk doen voordat ik
alles binnen krijg.

Zo het reservoir maar weer eens eruit gehaald. bedrading ingekort van de leds omdat deze aan de achterkant van de case gebundeld worden en op 2 langere draden uitkomen. Lengte nog bepalen omdat ik eerst een tekening wil maken hoe de routing van de bedrading gaat lopen. De linker bedrading heb ik al gesleeved. Maar omdat ik ergens tegen aan loop leg ik het aan jullie uit met de rechter bedrading van de 3 overgebleven leds. Als je de isolatie an de bedrading afhaald loop je het risico dat de draden in de sleeving blijft hangen. Ik los dit dan als volgt op.


IMGP1626.jpg


uiteinde van de bedrading aandraaien en voorzien van een klein laagje soldeer. Soldeerbout vluchtig tegen de draden anders smelten ze. Voor het uitvloeien van het soldeer gebruik ik purine werkt super "even bout tegen de draden en het vliegt erop".

IMGP1628.jpg

IMGP1629.jpg

Aangezien ik de draden al gestrip heb maak ik gebruik van een knopje van een pen om te voorkomen dat de draden in de sleeving blijft hangen.

IMGP1630.jpg

IMGP1631.jpg

IMGP1632.jpg

Nu gelijktijdig de draden door de bracket en de 2 schroeven van de bodemplaat van de res aandraaien.
De laatste draden worden straks gebundeld en gesoldeerd zodra ik weet hoe de routing van de draden gaat lopen

IMGP1635.jpg

En ja alles voor de montage testen.

IMGP1637.jpg
 
Update 68 "Crystal link"

Zo het eten achter de kiezen en maar weer eens naar de schuur.
Gisteren merkte ik op dat de op de bovenkant van de case stof lag. Vanavond dus geen lakens op het bed "ha ha".

IMGP1650.jpg

Omdat ik de doorvoeren van de draden die uit de reservoirs komen nog niet had gemaakt. Moest de hele handel er weer uit om te kunnen boren. Als ik zo naar de kast kijk heb ik de neiging om een andere naam te nemen voor de build
"Cheese hill of zo" er komen steeds meer gaten in. Nu ik de acryl platen voor de achterkant binnen heb flits het ineens door m'n hoofd "waarom ook niet voor de voorkant" ach stom ja nou dat word weer bestellen.

IMGP1651.jpg

Aangezien jullie al gezien hebben hoe ik de vorige reservoir onder handen heb genomen nu maar wat minder foto's.
Deze keer ging het sleeven en afmonteren iets sneller. In tegenstelling tot de vorige heb ik het knopje van de pen niet gebruikt omdat het maar om een kleine lengte draad gaat die doorgevoerd moet worden. Sleeving blijft nu ook wat nauwer zitten.

IMGP1652.jpg

En ja altijd maar testen. Beter nu dan straks de hele boel weer los halen.

IMGP1653.jpg

Res klaar dus nu maar een proberen om zelf de crystal link tubes te maken. Eerst even binnenmaat opmeten. (8,30).

IMGP1654.jpg

O ja drie maten crystal links. Zoek de verschillen.
De eerste is de originele van bitspower maat 12,10 wanddikte 1,08 "afhankelijk van tollerantie digitale schuifmaat"
De tweede is van HighFlow maat 12,15 wanddikte 1,08 (ziet er bijna hetzelfde uit als de originele
De derde en vierde komen zijn een stuk dikkermaat 12,36 en wanddikte 2

Ik ga een proberen met de laatste.

IMGP1655.jpg

Eerst de boel maar eens uitlijnen met een hoeklijn. En ja eerst 2 bitspower 90 graden rotary's erin met een multi link.
Aangezien ik maar 2 handen heb moest ik het maar even zo doen "voor de foto dan".

IMGP1659.jpg

Nu nog de maat overbrengen. Ahum ja idee o-ring erop uitlijnen m.b.v. schuifmaat. Als je het voorzichtig doet moet dit lukken.

IMGP1660.jpg

Tape erachter. En ja pijpje een fractie groter gehouden.

IMGP1662.jpg

Het overtollige haal ik er wel af m.b.v. waterproef schuurpapier. Kost wel wat meer tijd maar ik wil absoluut geen lekkages. Ik ga ik een testbank\plaat maken om te kunnen testen of ze niet lekken.

IMGP1664.jpg

Zo aangezien het al bijna elf uur is stop ik er weer mee voor vandaag.
 
Update 69 "crystal link tubes"

Aardig recht maar nog niet af.

IMGP1669.jpg

Aangezien ik alles met de hand doe duurt het wel even voordat ik klaar ben.
Voordat ik de uiteinden op maat kan maken eerste even alles afplakken.
Eerst maar de boven en onderkant vlak gemaakt m.b.v. schuurpapier\waterproof korrel 400, 1500 en 2500 als laatste toevoeging heb ik op de 2500 een druppel cleaner gedaan. En met een cirkel beweging alles gepolijst tot het gewenste resultaat. "Niet slecht voor de eerste keer \ wel een blaar van het schuren". voor het op maat maken van de juiste dikte gebruik ik het zelfde papier alleen houd ik het schuurpapier tussen mijn vingers en maak ik een draaibeweging om er iets af te krijgen. "Wat hoeveel keer draaien"pfffff voor elke papiersoort ongeveer 150 keer.
Het resultaat is dat de tube nu lekker strak in de Multi Link zit en goed aansluit op de bodem van de Multi Link.


IMGP1672.jpg

Inbouwen moet in een vaste volgorde rechter pomp , Crystal Link, linker pomp "de Crystal Link kan nu geen kant op"
Vorige keer heb ik onder de reservoirs de bekabeling geplaats om in te kunnen schatten of ik genoeg ruimte had voor het plaatsen van de Crystal Link. Ziet er goed uit genoeg ruimte over "ja kabels moeten nog op maat gemaakt worden en gesleeved.

IMGP1675.jpg

Orginele Crystal Link moet nog worden ingekort. In de bodemplaat van de res zitten sleeven zodat ik het res nog wat kan uitlijnen.

IMGP1678.jpg

Omdat de toevoer via de achterkant plaatsvind heb ik vanaf de eerste pomp een leiding gemaakt. Hiervoor heb ik gebruik gemaakt van een lange sli connector die in de achterwand aansluit op een fillport.

IMGP1679.jpg

Omdat er standaard in de achterwand gaten zitten die ik niet ga gebruiken ga ik voor de voorzijde een acrylplaat maken waarop ik de pompen en de reservoirs ga bevestigen. De rubbers kunnen er dan uit. Ziet gelijk wat strakker uit denk ik. De build wordt hiermee wel vertraagd maar dat is niet zo erg.

Voor ik morgen verder ga nog even wat van m'n zakgeld gekocht.
Wat tapjes M3 en M4 met boortjes en snijplaten en wringijzer. O ja en nog wat afplaktape voor het overzetten van wat lijnen morgen op het acryl. Vandaag komt er helaas niet meer van.

IMGP1680.jpg
 
Laatst bewerkt:
Update 71 "Acryl panelen voorzijde"

Voordat ik verder ga met de acryl panelen nog even een modificatie aanbrengen aan de pompen:
- nieuwe trillingsdempers;
- pomp een kwart slag draaien zodat de bekabeling haaks op de bracket uitkomt.

Er voor.

IMGP1681.jpg

Er na

IMGP1682.jpg

Nieuwe trillingsdempers van Aqua-Computer


IMGP1683.jpg

Nieuwe gewoon handvast erin schroeven.

IMGP1686.jpg

Nu is het tijd voor de acryl fronpaneel. Het paneel is grotendeels op maat "meten is weten" even een stukje eruit zagen waar de doorvoer van de fans zit. Even afplakken met tape.
Het lijkt alsof de plaat vol met krassen zit maar dat is gelukkig de beschermfolie en die laat ik nog even zitten.

IMGP1687.jpg

Niet slecht

IMGP1688.jpg

Omdat het usb frontpaneel niet helemaal in lijn ligt met de achterwand moet er nog een klein stukje uit.

IMGP1690.jpg

Afplakken en zagen maar.

IMGP1691.jpg

Morgen als het linkerboven paneel op maat is alles vastzetten met klemmen zodat ik de gaten over kan nemen
en kan boren

IMGP1694.jpg

Linker paneel is op de rechterzijde na ook klaar.
Als alles past dan moet ik nog een set bestellen voor de achterkant om de bekabeling achter weg te werken.

En zo prutsen we maar weer verder.
Vandaag ook gekeken voor nieuwe ssd's OCZ vector mooi spul.

IMGP1695.jpg
 
O ja drie maten crystal links. Zoek de verschillen.
De eerste is de originele van bitspower maat 12,10 wanddikte 1,08 "afhankelijk van tollerantie digitale schuifmaat"
De tweede is van HighFlow maat 12,15 wanddikte 1,08 (ziet er bijna hetzelfde uit als de originele
De derde en vierde komen zijn een stuk dikkermaat 12,36 en wanddikte 2

Ik ga een proberen met de laatste.


Acrylic tube 12/8mm Clear - 50cm

freddy heeft 12 buiten wand dikte 2 toch ?

Arwin
 
Hoi Arwin,

Je brengt me aan het twijfelen, Beide bonnen er even bij gepakt staat niets van wanddikte op.
Maar volgens mij heb ik wel met wanddikte 1,08 gehad 4 x 50 cm de andere had ik bij bouwplastics vandaan.
En de wandikte klopt 1,08.

Mmmm vreemd volgens shop van highflow is wand dikte 2 mm. Misschien dat Freddy hier ff uitsluitsel over geven.

Arwin
 
Update 72 "verder met het acryl"

Gisteren weer een paar uur verbracht met de build. Er gaat erg veel tijd in zitten. Iedere keer kijken hoe het er uit ziet en er dan achter komen dat weer iets gewijzigd kan\moet worden. Zo wil ik eigenlijk de meeste bedrading wegwerken achter een acrylplaat aan de achterzijde. De acrylplaten die ik binnengekregen heb en bedoeld waren voor de achterkant heb ik aan de voorzijde gebruikt. Gisteren heb ik de gaten voor de bedrading van de pompen iets omhoog gebracht in de acrylplaat.

IMGP1704.jpg

De dual pomp unit heb ik voorzien van rubber trillingsdempers. Omdat ik op de bodem een fillport wil maken voor de toevoer van de radiatoren in de pedestel had ik het idee om een acrylplaat te monteren met daarop de dual pompunit.
Acrylplaat op maat gemaakt en de boorgaten van de fans voor de pompmount overgenomen.

IMGP1714.jpg

Met de plaat op de bodem kreeg ik even het idee om een dubbele bodem te maken met de bedoeling om er bedrading in weg te werken. Ha ha ja met al die 5mm acryl platen wordt de case wel elke keer kleiner. Ik heb er eigenlijk een goede reden voor "ik wil een strakke build zonder bekabeling die er als spagetti bij hangt". Dus nog maar even volhouden deze manier van werken.

IMGP1709.jpg

Op de linkerkant zien jullie een blok met meerdere uitgangen. Het is de bedoeling dat alle loops makkelijk afgetapt kunnen worden. Alle aftapleidingen komen samen in de Pedestel bij een f-block die voor de laatste kraan zit.
Aangezien ik denk dat de pompen een fan op kan schuiven heb ik de acrylplaat er even uit gehaald en de 2e PSU erbij geplaats om te zien hoeveel ruimte ik overheb.

IMGP1711.jpg

Ik had al eerder gezegd dat ik de geen spaggeti case wil dus daarom heb ik de flowmeter aan de achterkant geplaatst.
vorige week heb ik al een acrylplaatje gemaakt. Helaas heb ik de montagegaten scheef geboord. "nee ik ga niet vloeken" ha ha. Van de week bij m'n collega Gerton een kolomboormachine opgehaald dus even een nieuw acrylplaatje maken. Op de foto zie je de acrylplaat tegen de achterwand liggen. Ik heb een papieren mal van het acrylblokje waarop de boormaten staan. Dus nieuw blokje maken monteren met verzonken 3mm inbusschroeven. Dan tegen de achterwand plaatsen en via de buitenzijde 2 kleine gaatjes boren "draad tappen 3mm"en vastschroeven via de buitenkant. Aan het einde van de leiding zie je een "dobbelsteen ...block" hierop maak ik een aftakking voor het aftappen van de radiatoren.

IMGP1713.jpg
 
Laatst bewerkt:
Update 73 "acrylblock voor flowmeter"

De gaten in het vorige blokje waren scheef geboord. Dus voor deze maar wat extra werk verzetten.
Maten overgenomen in AutoCAD en een mal uitgedraaid.

IMGP1715.jpg

Stuk acryl afgezaagd

IMGP1716.jpg

Mal uitgeknipt en op acrylplaat geplakt als boormal.

IMGP1718.jpg

Dankzij een geleende kolomboor. "bedankt gerton" kan ik de gaten er recht in krijgen.

IMGP1719.jpg

Buitenste ring van de mal geknipt en de gaten gecentreerd door er een paar schroeven in te doen.

IMGP1720.jpg

En zo maken we een acrylplaatje op maat. Morgen weer verder dan nog een ring verwijderen en polijsten.

IMGP1721.jpg
 
Update 74 "flowmeter zit er eindelijk in"


Plaat van de kolomboor gebruikt om op hoogte te werken. Hoef me nu niet in allerlei bochten te wringen.

IMGP1725.jpg

Ja dat is wel genoeg gevijld voor vandaag.

IMGP1726.jpg

Zucht fotograferen is ook een vak. Misschien maar wat meer tijd in steken.

IMGP1729.jpg

Even 3mm ledjes erin. Ahum ja verkeerde hoek.

IMGP1733.jpg

Flowmeter op acrylplaat bevestigd en verder wat botpower rotaries eraan vast gemaakt. Acryplaat met flowmeter in positie gebracht tegen achterwand. Nu kan ik via de buitenkant een gat boren van 3,2 mm voor het aanbrenegen van de schroefdraad in het acrylplaatjes. Alles weer losgeschroefd en 4mm draad getapt.

IMGP1741.jpg

Alles weer gemonteerd en de flowmeter vastgezet met een 4mm inbus vanaf de buitenkant. Zit lekker stevig.
Het was eerst de bedoeling dat de flowmeter tussen de 2 radiatoren in zou komen helaas was dit niet zo'n goed idee.
Vandaar het grote gat rechtsboven "ziet er op dit moment niet fraai uit maar als ik straks de acrylplaten binnen heb dan zie je er niks meer van. "Ja ik weet het geen flits gebruiken".
Misschien word het weer tijd om de hele boel naar binnen te verhuizen.

"Aangezien ik nog al wat verkeerd doe bij het geven van brichten op andere buildlogs zal ik dit maar even verder laten totdat ik er achter ben wat wel en wat niet" morgen het forum nog maar een doorlezen.

Zo afsluiten en naar bed.

Dag vogels.

IMGP1746.jpg
 
Update 75 "Eerste Titan besteld"

Wilde eigenlijk wachten tot volgend jaar maar ja "waarom wachten". Eerste Titan is dus besteld.
Met een waterblock van XPCS

Nu maar wachten op de postbode.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan