• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

TATH \ Caselabs TH10 + ped. Hill 7.9

Update 58 "opaal acryl"

Zoals beloofd een paar foto's met de opaal kleurige acryl.
Wat ik er van moet vinden weet ik nog niet.
Nu is dit natuurlijk niet de complete led strip en zit het moederbord en de rest van de deuren er nog niet in.
Misschien later als alle leds er in zitten nog maar een paar foto's maken.
Persoonlijk vindt ik op dit moment het blanke acryl met het raster er het beste uitspringen.
Ik moet zeggen de panelen zitten er lekker strak in.
Het is de bedoeling dat van onder af de boel wat extra oplicht zonder dat het een grote lichtbak wordt.

Eigenlijk was ik niet van plan om deze foto's te laten zien omdat de kleuren mij niet bevallen. maar ja het gaat om
het opaal kleurige paneel dus het kan nog alle kanten op "afwachten maar tot alles er in zit. Ik denk wel dat er
flink gedimt gaat worden.

IMGP1440.jpg

IMGP1448.jpg

IMGP1444.jpg

Afwachten maar.
 
Lekker bezig Henry en de updates blijven maar komen zeg :)

Denk dat je de kleur het beste kan bepalen als je hardware erin zit. Ik zit zelf al weken te tobben over de kleur van m'n vloeistof, dus ik ga je geen mening kunnen geven over wat ik bij jou het mooist vindt hoor :D
 
Lekker bezig Henry en de updates blijven maar komen zeg :)

Denk dat je de kleur het beste kan bepalen als je hardware erin zit. Ik zit zelf al weken te tobben over de kleur van m'n vloeistof, dus ik ga je geen mening kunnen geven over wat ik bij jou het mooist vindt hoor :D


Hoi Dave,

De kleur wordt als ik de opaal paneel ga gebruiken wit\creme of zonder opaal blauw net zoals de koelblokken.
Gisteravond nog gauw even de rechter bevestegingsbeugel van de deur er weer ingesleuteld.
Ik probeer vanavond de hele ledstrips onder het paneel af te maken. Ik heb speciale beugels hiervoor (zit nog even te dubben solderen of gewoon draad inkorten van 1,5m naar 2 cm.
Geen mening is het juiste antwoord. Wachten is dus op meer componenten in de case.

Afwachten maar.
 
Geeft hij nu een evenredig verdeeld licht over de plaat?

Hoi Hukkel,
De laatste update is dat ik eerst de pedestel af moet maken dus heb ik tijdelijk het paneel eruit gehaald.
ben nu bezig met het sleeven van de bekabeling in de pedestel. Hierna zijn de aansluitingen aan de beurt.

Gisteren wel wat tegenslag bij het testen van de PA2's doen er 2 van de 4 het niet. Beide PA2's heb ik al eerder geupdate met nieuwe firmware en werden ook gewoon herkent in Aquasuite 2013. Dus gisteren 2 nieuwe geplaatst en getest. Net Tamiya stekkers gehaald.
Verder m'n werkplaats verplaatst naar de schuur iets meer ruimte en werkruimte op sta hoogte.
Wel nieuwe gaten geboord in de pedestel voor de doorvoer van de bekabeling.
Straks nog even wat bekabeling nameten met de multimeter.

Meer updates a.s. zaterdag
 
wow geweldige build en log, bedankt dat je dit allemaal met ons wil delen, is zeer leerzaam. Had al een keer de BBBB box thread gelezen, en krijg nu weer een deja vue.

1 vraag ben zelf ook aan het bouwen ( heel langzaam ) inclusief 2 PA's en aquaero 5 pro. Die usb kabel om je PA's te flashen via een laptop met toch 5 polig zijn, ik vind ze bij conrad alleen 4 polig?
 
wow geweldige build en log, bedankt dat je dit allemaal met ons wil delen, is zeer leerzaam. Had al een keer de BBBB box thread gelezen, en krijg nu weer een deja vue.

1 vraag ben zelf ook aan het bouwen ( heel langzaam ) inclusief 2 PA's en aquaero 5 pro. Die usb kabel om je PA's te flashen via een laptop met toch 5 polig zijn, ik vind ze bij conrad alleen 4 polig?

Hoi pilotter,
Ik gebruik alleen maar 4 draden. ik heb hem ook gezien bij conrad maar ik heb genoeg kabels liggen om er zelf een te maken.
 
wow geweldige build en log, bedankt dat je dit allemaal met ons wil delen, is zeer leerzaam. Had al een keer de BBBB box thread gelezen, en krijg nu weer een deja vue.

1 vraag ben zelf ook aan het bouwen ( heel langzaam ) inclusief 2 PA's en aquaero 5 pro. Die usb kabel om je PA's te flashen via een laptop met toch 5 polig zijn, ik vind ze bij conrad alleen 4 polig?
IMGP1478.jpg

laatste zwarte draad gebruik je niet.
 
Update 60 (stand van zaken)

Een draadboom van de fans was niet helemaal naar m'n zin. Dus 2 avonden bezig geweest om een nieuwe te maken.

Het werken is nu een stuk makkelijker met een werkbank op stahoogte. voor het maken van de bekabeling staat de pedestel op een workmate achter me. Alle verbindingen zijn gesoldeerd en voor de isolatie individueel voorzien van een krimpkous en ja gesleeved natuurlijk.

IMGP1472.jpg

Aangezien de bedrading aan de achterzijde van de kast omhoog moet komen moesten er wel gaten gemaakt worden
voor de doorvoer. Ik heb gezien dat sommige mensen subtiele gaatjes boren voor de doorvoer van iedere draad.
Ik heb ervoor gekozen om een kleine rechthoek uit te slijpen later maak ik aan de bovenzijde twee acryl klemstukken die in twee helften rondom de bekabeling komt te zitten en waardoor ik alles makkelijker los kan halen.
Op de foto zie je over de bitspower verlengstuk de standaard splitter hangen. Ik heb na het maken van de foto deze
ook doorgevoerd om alles te kunnen testen. Verder is het wachten op een aantal vandal switches die ik tussen de beide Aquero's ga plaatsen (buildlog Seanamus448). Dus voor dit gedeelte moet dus nog een custom kabelboom
gemaakt worden.
Verder zie je rechtsboven de radiator de fillport zitten. Ik was eerst van plan om via de voorzijde (waar de lightpanel
zit) de toevoer te maken vanaf de pompen die in de voorzijde zitten. Maar ik denk dat ik alles via achterzijde ga doen dus geen extra gaten in de lightpanel.

IMGP1473.jpg


Als de fans op vol vermogen 1500 rpm draaien is het net een hoover craft. Dus met het koelen zit het wel goed denk ik. Wat het geluid betreft iets minder. Als oplossing voor het geluid heb ik via de PA2's het toerental teruggebracht
naar 1000 rpm lekker stil. Aangezien er nog zoveel te leren is over de besturing zal ik er later nog eens induiken.
Ik ben wel benieuwt naar de temperaturen van de PA2's als deze gekoeld worden. Ik denk erover om de temperatuur sensor aan te sluiten om de temperatuur uit te kunnen lezen.


IMGP1475.jpg

IMGP1477.jpg
 
Update 61 ( acrylplaat voor de bovenste 4 PA2's)

Plaatje gezaagd.

IMGP1480.jpg

Maten erop "nu de mal in de goede richting". Het eerste gat zit er in "shi......" boor is niet scherp en vreet schuin weg.
Gelukkig is de strip lang genoeg. De maten gauw op de andere kant optekenen en boren. (wel eerst centeren voor het boren) Nieuw boortje deze keer.

IMGP1482.jpg

Ja de gaten zijn nu wel scherp.

IMGP1483.jpg

Nog even de boorgaten verzinken voordat de 3mm inbusschroeven er in gaan.
Per gat 40 keer draaien. "Nee ik heb geen boorstandaard".

IMGP1484.jpg

Aangezien ik steeds meer in de schuur bezig ben is de backup erg belangrijk "koppie thee".

IMGP1485.jpg

Zo alle gaten verzonken.

IMGP1487.jpg

Hoeken afgeschuint en nog wat gepolijst.

IMGP1495.jpg

Overgebleven PA2's nog even erop om te zien hoe het eruit ziet. Wachten is op de andere PA2's die ik al besteld heb.
De andere 2 die ik heb liggen gaan rma retour. Ik verwacht ze niet snel terug dus zat er niets op dan nieuwe te bestellen.

zo nu verder met het verzamelen van info voor de montage van de 2 vandal switches.

Tot de volgende keer

IMGP1496.jpg
 
Beste updates weer. Goed bezig geweest! :)

Update 58 "opaal acryl"

Zoals beloofd een paar foto's met de opaal kleurige acryl.
Wat ik er van moet vinden weet ik nog niet.
Ziet er ook wel geinig uit, al vond ik die andere wel het meest shiny. Het punt is wel dat je oog niet perse naar dit onderdeel moet toe trekken, maar dat is mijn mening. Je hebt er straks dikke hardware in zitten, dus iets subtiels zoals die opaal plaat (welke nu wat saai oogt) kan dan misschien wel een beter resultaat geven, overall gezien dan.

Mja, zoals je zelf ook al zei, even afwachten maar.
Succes voor de aankomende week! ;)
 
Beste updates weer. Goed bezig geweest! :)


Ziet er ook wel geinig uit, al vond ik die andere wel het meest shiny. Het punt is wel dat je oog niet perse naar dit onderdeel moet toe trekken, maar dat is mijn mening. Je hebt er straks dikke hardware in zitten, dus iets subtiels zoals die opaal plaat (welke nu wat saai oogt) kan dan misschien wel een beter resultaat geven, overall gezien dan.

Mja, zoals je zelf ook al zei, even afwachten maar.
Succes voor de aankomende week! ;)

Thanks gaat goedkomen.
 
Update 62 "leds in PA2 strip op verzoek"

Vanochtend naar de schuur gestrompeld. "heb nog steeds de naweeen van de bodypump les" van de teambuilding van afgelopen vrijdag.
Maar goed nu even wat anders dan gezeur.
De plaat voor de laatste 4 PA2's is bijna klaar "nog even wat polijsten". Op verzoek van "CPAChris BBBB" hoe het eruit zou zien als ik leds in zou bouwen heb ik nadat ik 16 schroeven voor de PA2's heb ingekort er 3 gaatjes in de achterkant geboord (3 mm) voor de 3mm blauwe leds die ik nog in m'n magazijn heb liggen.

Aangezien deze plaat aan de achterzijde (psu kant) van de case komt is de noodzaak van de verlichting niet aanwezig.
Ik wilde even zien hoe het er uit komt te zien aangezien ik aan de voorkant nog een frame wil maken waar trapsgewijs de samsungs 840 pro in komen. \dus verlichten met 3 mm led ziet er dan goed uit. Of de leds dan nog gedimd moeten worden dat weet ik nog niet.


IMGP1500.jpg


IMGP1503.jpg

A weer een stapje verder zou ik zeggen.
 
Update 63 "leds in res + montage in sys"

Zo we kunnen weer. De leds worden geleverd per twee en het res bied plaats voor 2 x 3 leds dus wordt het
opnieuw sleeven van de bekabeling.

IMGP1516.jpg

Na het strippen heb ik om de leds te borgen 2 stukjes vilt geplaats om te voorkomen dat ze omlaag zakken.

IMGP1526.jpg

Ze doen het nog. Yes Nu uitmeten hoelang de bedrading moet zijn aan de achterkant van de case.

IMGP1529.jpg

Gat boven de beugel komt niet mooi uit. Dan maar een nieuwe boren door de beugel heen.
Ander gat maak ik dicht zie je straks niks meer van.

IMGP1531.jpg

Even aftekenen en centeren dan de trapboor erin "goeie boor freddy"

IMGP1532.jpg

Even het gat in de case aftekenen en het laatste gat erin boren.

IMGP1539.jpg

Als de bedrading straks gesleeved is zie je er weinig meer van aan de voorzijde.

IMGP1541.jpg

Gat voor de bedrading van de pomp uitmeten maar eerst "the lightning panel" er weer in om te zien wat voor speling ik
heb "rekening houdend met de bocht van de 3 kabels die er door moet (usb, power, aquabus (bijna vergeten en res)
ahum morgen nog maar een nameten of het gat niet groter moet.

IMGP1544.jpg

Aangezien het al laat is is het weer tijd om te stoppen. Van de week nog maar eens verder.

IMGP1545.jpg
 
Update 64 "beugels pomp + res gespoten en laatste 6 leds in 2e res geplaatst"

Vandaag iets eerder thuis. Even de hond uitlaten want die kijkt me weer zielig aan.
Gauw naar de bouwmarkt voor een spuitbus "mat zwart".
Gisteren de beugels van de pompen en reservoirs gehaald. Ik was toch niet helemaal tevreden over het vinyl werk.
Alles opgeschuurd (waterproof) en ontvet.

Na 5 minuten spuiten is het eigenlijk klaar en kan het uitharden.

IMGP1546.jpg

Even een Close Up "niet slecht die bodem"
IMGP1547.jpg

Mag echt niet klagen.

IMGP1548.jpg

Nog maar even wachten met monteren dat het een beetje uitgehard is.
Aangezien ik nog zat dingen te doen heb mag het wel een dag wachten (of 2).
IMGP1549.jpg

O ja bijna vergeten laatste res ook voorzien van leds dus we kunnen deze week beginnen met afmeten en sleeven van de bedrading aan de achterkant van de reservoirs en de pompen.
 
Update 65 "beugels pomp + res mont. + bekabeling

Vandaag weer een paar uur verbracht met de build.
De beugels zijn inmiddels droog genoeg om er mee te kunnen werken.
Beugels gemonteerd om straks te kunnen zien hoe ik de bedrading aan de achterkant ga aanpakken.
(het inkorten en sleeven).
Gat geboord voor de doorvoer onder de pomp voor de doorvoer van:
- usb
- aquabus
- temp
- alarm

Gat is grootgenoeg om de gesleevde kabels door te voeren.



IMGP1551.jpg

Voor het solderen van de bedrading gebruik ik een vloeimiddel werkt super. Ik denk dat het blikje a dertig jaar oud is.

IMGP1553.jpg

Om alle usb kabel aan te kunnen sluiten heb ik een usb hub aangeschaft. Nu ik bezig ben vraag ik me af of ik er nog een nodig heb want voor de 2 pompen + reservoirs heb ik er al 4 nodig.

IMGP1555.jpg

Ik vind de bevestiging niet helemaal mijn smaak dus heb ik her er af gehaald om te kijken of ik ergens een gaatje kan boren om het te kunnen bevestigen op een stukje acryl. "Ja dat wordt weer vijlen en zagen".

IMGP1556.jpg

Om het idee te krijgen hoe het eruit komt te zien heb ik de plaat van de PA2's er even ondergelegd.
Als ik er 2 nodig heb kan ik ze misschien naast elkaar op een stuk acryl plaatsen.

IMGP1557.jpg

Bij de aanblik van deze draden krijg ik het idee om voor het wegwerken een acryl afdekplaat te maken waarachter
de bedrading is weggewerkt.
Gelijk maar even de maten genomen en morgen maar weer eens wat bestellen.

IMGP1558.jpg

Hoewel ik er nog niet helemaal uit ben ben ik nog bezig met het uitzoeken van diverse dingen.

Zo heb ik nog wat uit te zoeken over het toepassen van mijn voedingen maar daarover een andere keer wat meer.


Tot later

IMGP1560.jpg
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan