Update 68 "Crystal link"
Zo het eten achter de kiezen en maar weer eens naar de schuur.
Gisteren merkte ik op dat de op de bovenkant van de case stof lag. Vanavond dus geen lakens op het bed "ha ha".
Omdat ik de doorvoeren van de draden die uit de
reservoirs komen nog niet had gemaakt. Moest de hele handel er weer uit om te kunnen boren. Als ik zo naar de kast kijk heb ik de neiging om een andere naam te nemen voor de build
"Cheese hill of zo" er komen steeds meer gaten in. Nu ik de acryl platen voor de achterkant binnen heb flits het ineens door m'n hoofd "waarom ook niet voor de voorkant" ach stom ja nou dat word weer bestellen.
Aangezien jullie al gezien hebben hoe ik de vorige
reservoir onder handen heb genomen nu maar wat minder foto's.
Deze keer ging het sleeven en afmonteren iets sneller. In tegenstelling tot de vorige heb ik het knopje van de pen niet gebruikt omdat het maar om een kleine lengte draad gaat die doorgevoerd moet worden. Sleeving blijft nu ook wat nauwer zitten.
En ja altijd maar testen. Beter nu dan straks de hele boel weer los halen.
Res klaar dus nu maar een proberen om zelf de crystal link tubes te maken. Eerst even binnenmaat opmeten. (8,30).
O ja drie maten crystal links. Zoek de verschillen.
De eerste is de originele van
bitspower maat 12,10 wanddikte 1,08 "afhankelijk van tollerantie digitale schuifmaat"
De tweede is van
HighFlow maat 12,15 wanddikte 1,08 (ziet er bijna hetzelfde uit als de originele
De derde en vierde komen zijn een stuk dikkermaat 12,36 en wanddikte 2
Ik ga een proberen met de laatste.
Eerst de boel maar eens uitlijnen met een hoeklijn. En ja eerst 2
bitspower 90 graden rotary's erin met een multi link.
Aangezien ik maar 2 handen heb moest ik het maar even zo doen "voor de foto dan".
Nu nog de maat overbrengen. Ahum ja idee o-ring erop uitlijnen m.b.v. schuifmaat. Als je het voorzichtig doet moet dit lukken.
Tape erachter. En ja pijpje een fractie groter gehouden.
Het overtollige haal ik er wel af m.b.v. waterproef schuurpapier. Kost wel wat meer tijd maar ik wil absoluut geen lekkages. Ik ga ik een testbank\plaat maken om te kunnen testen of ze niet lekken.
Zo aangezien het al bijna elf uur is stop ik er weer mee voor vandaag.