Update 55 "of gewoon lekker bezig"
Het is weekend Yes "ik hem er weer zin in".
Waar zal ik eens beginnen "ja aan de onderkant" vandaag tijdens m'n werk komen er ideeen boven drijven zoals het maken van acryl
passtukken met gaten er in om de draden door te voeren naar de pedestel "ja dat wordt veel vijlen". Een soort plug met gaten.
Ook ben ik continu aan het denken hoe ik het v-shape raste ga uitfrezen. Als geleiding heb ik een raster getekent in AutoCAD deze ga ik onder de acrylplaat leggen als die precies op maat is. een frame rondom de acrylplaat moet er voor zorgen dat de plaat niet beweegt. Ik ga wel eerst een proef doen op een stukje afval.
Ik heb een groot stuk acryl gekregen omdat er basten rondom de montagegaten ziten.
Maar weggooien is zonde denk ik.
Met een fineliner de maten op het acryl gezet en afgeplakt met tape.
De onderzijde ook gelijk maar afgeplakt om beschadigingen te beperken.
Het zagen ging super met de nieuwe zaagblaadjes (zaagblad fijn).
Natturlijk blijft er wel wat over om te schuren en te polijsten.
Het vervelende is dat ik iedere keer bij m'n werkbank moet en dan m'n r......d niet kan keren door de platen die
ik heb overgehouden bij m'n laatste klus. Rustig rustig.
Bekijk bijlage 10496
De topplaat moet nog een beetje pas worden gemaakt.
Iedere keer maar wat vijlen en passen en vijlen en passen en......
Bekijk bijlage 10497
Ik wil een raster uitfrezen in de top acrylplaat. Hiervoor heb ik voor de maten van het raster een tekening gemaakt in AutoCAD. De tekening leg ik onder de acrylplaat en moet gaan dienen als een geleider.
Zo na de koffie maar weer gauw naar de schuur.
Het top paneel is na een 6 keer meten en vijlen eindelijk op maat.
Even een paar
afval strookjes gepakt om de hoogte aan te passen (de
ledstrip is 12mm hoog). Zo te zien komt de rand van de acrylplaat gelijk te liggen met de rand van de case "op zich wel mooi".
Wat ik mooier zou vinden dat de gaatjes van de onderste rand niet zichtbaar zijn. Ik denk net afplakken met vinyl. Het binnen frame moet ik nog maken de keuzes zijn:
- 4 L strippen met in de hoeken acryl hoekstuk vast te zetten met verzonken inbusschroeven.
achter de acryl hoekstukken kan mooi de vebindingskabel van de leds.
optie 2 is 4 strippen van 2,5 cm hoog rondom rechtop zetten en het paneel er tussen laten zakken. De naden komen dan gelijk met de bovenrand. "is wel een precies klusje". Morgen maar eens kijken wat het gaat worden. O ja bijna vergeten ik heb nog een opaal plaatje die ik op maat moet maken "om uit te proberen". Eigenlijk ben ik een beetje gek op de blauw chrome gloed die ik had in m'n blokken.
Nog maar eens een nachtje over slapen.
Tot morgen.