• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

TATH \ Caselabs TH10 + ped. Hill 7.9

Echt een monster pc

Dank je, zit te wachten op bitspower spul wat op nalevering en verder nog 3 leveringen met onderdelen voordat ik weer verder kan.
Als ik uit het PA2 verhaal uit ben dan kan ik wat meer dingen een vaste plek geven.
Zo maar weer eens in de Aqua verhaal duiken en straks een nieuwe kabelboom voor de PA2's en de Aquaero maken.
 
Update Update,

Fijn te lezen dat anderen het ook mooi vinden. "opbouwende kritiek mag altijd\ of tips".
Wat ik wil is me wel duidelijk alleen komen de modificaties tijdens de bouw en "ja altijd meer spullen nodig".
Zo zat ik te dubben hoe ik de beide Aquaero's ga inbouwen "een voor iedere loop" in ieder geval. Het nodige denkwerk ging zitten in
het koelen van de koelblokken en de positie van beide loops.
Als oplossing heb ik er nu voor gekozen om beide Aquearo's boven elkaar te plaatsen met nog wat ruimte ertussen om 2 schakelaars te plaatsen om de aquaero's uit te schakelen "dit had ik in de buildlog van seanimus gezien".
Ik heb veel gebruik gemaakt van sli extenders van bitspower omdat je zo makkelijker de benodigde ruimte op kan vullen zonder verbindingen onder spanning te zetten.

Omdat er een loop achter het moederbord omhoog gaat heb ik er voor gekozen om de het aftappunt in het verlengde
ervan te monteren. Eerste opgemeten hoe diep het moederbord ligt. lijn uitgetekend op de rand van de pedestel.
En ja weer een gat erbij. Fillport erin. Er is nog voldoende ruimte onder en boven de kraan.

IMGP1294.jpg


Genoeg ruimte denk ik zo.

IMGP1299.jpg


Sorry "best mooi spul van bitspower"

IMGP1300.jpg

In grote lijnen een beeld hoe de loop gaat:
- via fillport naar rechter rad naar;
- koelblok onderste Aquaero links naar bovenste Aquaero naar;
- bovenste koelblok naar;
- linker rad boven via;
- onderzijde via flowmeter naar 4 way blok naar boven (processor)\ drainpunt.
Alle koppelingen zitten nog niet helemaal vast omdat alles nog een keer los moet voor de bekabeling.
De voedingskabels van de Aquaero moet je er eerst in doen voordat je de Aquearo vastzet anders kom je er niet meer
bij. Het wordt een kabelboom waarop 4 PA2's en 2 Aquaero's worden aangesloten. De PA2's worden gekoeld door de fans.

IMGP1304.jpg


Hier hoeft geen tekst meer bij denk ik.

IMGP1308.jpg

Zo meer volgende week.
 
Zooo, lekkere foto's Henry!!!!!!
Gaat echt al een bruut apparaat worden zeg!
Die bitspower valve hangt er op deze manier super strak bij......misschien pik ik dat ideetje wel van je :)

Heb by al zin in de volgende update!!

Ja ik ook "ha ha" volgende update:
- PA2's vastzetten;
- kabelboom maken voor PA2's en Aquaro;
- doorvoer in pedestel boren voor doorvoer stroom.

Zo als dat klaar is ben ik al heel blij.

tot vrijdag :033:
 
Kon niet stilzitten,

Vanmiddag thuisgekomen en daar lagen weer 3 pakketjes van HighFlow met veel bitspower spul.
We kunnen voorlopig weer voorruit. Vandaag maar eens begonnen met het monteren van de laatste ontbrekende fan.
Verder een aanvang gemaakt met het op maat maken van de acryl mirrorplaat. Ik heb de platen op maat laten zagen en de rest
doe ik zelf. Omdat het voor mij de eerste keer is dat ik acryl bewerk doe ik rustig aan ( want ik heb alleen besteld wat ik nodig had).
Om er zeker van te zijn dat het past heb ik een iets grotere maat aangehouden.


Maten nog even nagelopen en de lijnen overgezet op de plaat.
Ziet er net uit als aluminium plaat.
IMGP1310.jpg


Acryl 8mm moet ik nog een mal voor tekenen. Is voor het frame wat de naad afdekt van de mesh op de pedestel.
Ik heb 8 mm gekozen om er leds in te kunnen zetten.
IMGP1311.jpg

Acryl plaat die ik gisteren gekregen heb. Er zit een scheur in bij een van de bevestigingsgaten. Maar dat is niet erg.
Ik zaag gewoon de stukken eruit die ik nodig heb. Ik wil bovenin een plaat monteren met leds erin. Moet ik nog uitproberen. Aangezien de plaat glashelder is zie je hem bijna niet staan. "en ja moet nog wat opruimen".

IMGP1312.jpg

Zo beter.

IMGP1313.jpg

Even een paar lijmtangen erop gezet "zonder kracht" te zetten het blijft breekbaar.
Het lijkt net een aluminium plaat. Maar schijn bedriegt als ik de folie eraf haal heb je een zonnebril nodig.

IMGP1314.jpg

Heb de dremel gebruikt voor het zaagwerk. Ik merk wel dat de heavy duty schijven het acryl meer laat smelten. Dus de dunne maar weer gebruikt. Gaat wel supersnel. En het resultaat valt niet tegen. Even schuurpapier erlangs met korrel 240.

IMGP1316.jpg

Zo die is bijna klaar. Ziet er nog niet uit met de folie erop maar blijft nog even zitten om het te beschermen.

IMGP1318.jpg

Ja wat zou ik zeggen. "weer een stap verder".

IMGP1319.jpg


Tot de volgende keer. :zzz
 
Update 51 "zagen acrylic frame",

8 mm acryl gekocht en op een vaste maat laten zagen. Omdat ik de uitsparingen van de fans iets kleiner wilde houden
kon ik de aluminium frames voor het aftekenen van de maten op het acryl niet gebruiken.
Ik heb in AutoCAD een frame getekend. De uitsparing uitgesneden en de acrylplaat er bovenop gelegd. Nu nog een
beetje schuiven zodat ik op alle zijden evenveel ruimte over houw.

IMGP1320.jpg

Nu de plaat uitgelijnd is kan ik de maten op de acryl film overnemen.

IMGP1322.jpg

Ik dacht dat ik met m'n nieuwe speeltje het er wel makkelijk uit kan frezen. Nee dus.
Het werken met en het vinden van de juiste toerental van de frees kost wat tijd.
Op zich maakt de frees mooie gaten. Maar ik probeer de rest wel met m'n decoupeerzaag.

IMGP1323.jpg

Zo nu maar met de decoupeer proberen. Afgelopen vrijdag nieuwe zaagblaadjes gezocht (niet gevonden).
Dus het oude zaagblaadje nog maar een keer proberen. Ik maak gebruik van een middel fijne zaagblad.
Verspaand lekker en smelt niet in tegenstelling tot de dremel bovenfrees. "heeft wat tijd nodig om er mee te werken: .

IMGP1327.jpg


Uitgezaagd en nu verder met de afwerking. Aangezien ik met een fijne vijl werk duurt het nog wel even voordat het klaar is. Ik vind het belangrijker dat het heel blijft. De afdekplaat is 1 cm breed en loopt vanuit de buitenkant taps toe.

IMGP1329.jpg

mis wat foto's dus even nog war uploaden.
 
Zaagsneden nog wat bijwerken.

IMGP1331.jpg

Met de vijl de oneffenheden bijwerken.
De laatste handeling is dan polijsten.

IMGP1332.jpg

Aangezien de zon doorkomt. Het vijlwerk maar in de achtertuin. Ik heb een aantal klemmen gekocht wat het
werken wat makkelijker maakt.

IMGP1334.jpg

De schuine kant moet nog een heel stuk worden doorgezet. En het als laatste dan nog even polijst.
Misschien kom ik er morgen aan toe. "en gaten boren voor de leds" zit even te dubben of ik 3 of 5 mm leds ga gebruiken.

IMGP1336.jpg


Tot morgen
 
leuke updates weer :D!

Ps, dit soort zaagjes in 7/10mm plexi werk GEWELDIG!

CIMG4746.jpg
 
leuke updates weer :D!

Ps, dit soort zaagjes in 7/10mm plexi werk GEWELDIG!

CIMG4746.jpg

Dank je, voor de zaagblaadjes moet ik nog even op pad. Het is een oude industrie Makita waarbij de blaadjes een gaatje heeft. Bij de praxis hadden ze deze niet. Maar van de week even naar de ijzerboer die heeft de fijne versie wel.

Plexi 8mm is toch nog aardig stevig. Tot nu toe is het frame heel en moet ik best wat druk op de vijl zeggen om er iets
af te krijgen. Heb inmiddels 4 uur verbracht met vijlen. Moet ook wat commandant halen voor het polijsten.


Ik dacht dat een led in acryl de hele frame verlicht. helaas dat is niet het geval alleen maar de plek
waar het ledje zit. Jammer eigenlijk wilde ik het weggooien maar kon het toch niet over mijn hart krijgen. Ahum nog maar eens weer naar de schuur. Na een half uur schuren en polijsten begint het te glimmen "ja dat lijkt er meer op" ik denk dat ik het nog een week geef. Eens kijken of het acceptabel is.
Weggooien kan altijd nog.


Op de foto was het acryl nog niet gepolijst.

IMGP1340.jpg

Laat maar weten of het wat lijkt.
 
Laatst bewerkt:
Update 53 "nieuwe houder PA2's gemaakt"

Vandaag nieuwe zaagblaadjes gehaald "fijn" zagen super. verder nog wat klein spul.
"ja m'n zakgeld is op grapje".
Ik had wat tijd over om nog wat aan de pedestel te prutsen. "ja ik geef het toe "moet bouwen".

Wat hebben we vandaag gedaan:

- 1 nieuwe T-shape acrylic houder gemaakt. Maar omdat ik de maten overdwars op het acryl overgenomen heb kon ik na het voltooien van het meesterstuk het gelijk in de vuilnisbak gooien.
- 2e poging maten dit keer goed overgenomen "en ja hoe meer je verpruts des te sneller maak je de volgende" nog even de gaten
boren om de m4 schroefdraad te kunnen tappen. Grrrrrrrrrr.......... trekt de boor het acryl aan stukken. Zucht.
- 3e poging alles gaat goed, het inkorten van de verzonken inbuschroeven ook.

Aangezien het al donker begint te worden stop ik er maar mee. Morgen maar weer verder.
Gisteren RGB led verlichting besteld met afstandbediening deze is al op de post dus komt deze week wel binnen.

Voor de PA2's heb ik nu een andere power kabel gemaakt de draad is wat dikker. de vorige had een dikte van 0,7 en was voor de benodigde capaciteit te dun dus gouw even een nieuwe gemaakt.
Als ik morgen de schroefgaten gemaakt heb weet ik wat ik nog moet inkorten en dan als laatste nog even sleaven en een stekker erop.


De T=shape is ongeveer 6 cm hoog en komt tussen de 2 radiatoren te staan voor extra koeling.

IMGP1349.jpg
 
Update 54 "leds binnen gekregen",

Voordat ik verder ga met de build even het pakketje van Santa laten zien.

Led controller waar ik de voeding op aan kan sluiten. Ik denk dat ik de FC9 controller aanschaf (max 50watt per
kanaal). Ik ga nog wel even proberen of mijn PA2 voldoet voor het aansluiten van max meter led. Voorzichtigheids halve zal ik de specificaties nog even doorlopen. Anders wordt het de FC9. Waar ik deze gaat plaatsen weet ik nog niet.

IMGP1358.jpg


Toutch controller onthoudt de laatste instelling in het geheugen.

IMGP1359.jpg

zak met 5 meter led strip. Aangezien ik voor het kantoor nog iets wil doen met een soort koof verlichting heb ik maar iets meer besteld. De zak stinkt naar een of ander chemisch goedje . Ik denk als de muizen even hun neus ophalen dat ze vertrokken zijn "wat een lucht". Zal er wel van af gaan hoop ik.

IMGP1362.jpg

Ik kwam op de buildlog van "cpachris bbbb" deze connectoren ook tegen om losse ledstrips te koppelen zonder te hoeven solderen. Solderen is geen punt maar dit is wat makkelijker. Het enige nadeel aan deze sets is dat er 1,5m aan kabel tussen zit. Ach gewoon even inkorten en sleeven.

IMGP1375.jpg

Rol met 5 meter aan waterdichte leds. In te korten achter iedere 3 leds.

IMGP1381.jpg

12 mm hoog en 5 mm dik. te bevestigen met clips stond er op de site. Sh..... waar zijn de clips. Misschien later nog maar eens naar kijken.

IMGP1382.jpg


Zo koffie staat op tafel. Gauw een bakje en dan naar de schuur voor het verdere werk. :030:
 
Update 55 "of gewoon lekker bezig"


Het is weekend Yes "ik hem er weer zin in".
Waar zal ik eens beginnen "ja aan de onderkant" vandaag tijdens m'n werk komen er ideeen boven drijven zoals het maken van acryl
passtukken met gaten er in om de draden door te voeren naar de pedestel "ja dat wordt veel vijlen". Een soort plug met gaten.
Ook ben ik continu aan het denken hoe ik het v-shape raste ga uitfrezen. Als geleiding heb ik een raster getekent in AutoCAD deze ga ik onder de acrylplaat leggen als die precies op maat is. een frame rondom de acrylplaat moet er voor zorgen dat de plaat niet beweegt. Ik ga wel eerst een proef doen op een stukje afval.

Ik heb een groot stuk acryl gekregen omdat er basten rondom de montagegaten ziten.
Maar weggooien is zonde denk ik.
Met een fineliner de maten op het acryl gezet en afgeplakt met tape.
De onderzijde ook gelijk maar afgeplakt om beschadigingen te beperken.

IMGP1384.jpg

Het zagen ging super met de nieuwe zaagblaadjes (zaagblad fijn).
Natturlijk blijft er wel wat over om te schuren en te polijsten.

IMGP1387.jpg

Het vervelende is dat ik iedere keer bij m'n werkbank moet en dan m'n r......d niet kan keren door de platen die
ik heb overgehouden bij m'n laatste klus. Rustig rustig.

Bekijk bijlage 10496

De topplaat moet nog een beetje pas worden gemaakt.
Iedere keer maar wat vijlen en passen en vijlen en passen en......

Bekijk bijlage 10497



IMGP1390.jpg

Ik wil een raster uitfrezen in de top acrylplaat. Hiervoor heb ik voor de maten van het raster een tekening gemaakt in AutoCAD. De tekening leg ik onder de acrylplaat en moet gaan dienen als een geleider.

IMGP1391.jpg


Zo na de koffie maar weer gauw naar de schuur.
Het top paneel is na een 6 keer meten en vijlen eindelijk op maat.
Even een paar
afval strookjes gepakt om de hoogte aan te passen (de ledstrip is 12mm hoog). Zo te zien komt de rand van de acrylplaat gelijk te liggen met de rand van de case "op zich wel mooi".
Wat ik mooier zou vinden dat de gaatjes van de onderste rand niet zichtbaar zijn. Ik denk net afplakken met vinyl. Het binnen frame moet ik nog maken de keuzes zijn:
- 4 L strippen met in de hoeken acryl hoekstuk vast te zetten met verzonken inbusschroeven.
achter de acryl hoekstukken kan mooi de vebindingskabel van de leds.

optie 2 is 4 strippen van 2,5 cm hoog rondom rechtop zetten en het paneel er tussen laten zakken. De naden komen dan gelijk met de bovenrand. "is wel een precies klusje". Morgen maar eens kijken wat het gaat worden. O ja bijna vergeten ik heb nog een opaal plaatje die ik op maat moet maken "om uit te proberen". Eigenlijk ben ik een beetje gek op de blauw chrome gloed die ik had in m'n blokken.
Nog maar eens een nachtje over slapen.

Tot morgen.

IMGP1395.jpg
 
Laatst bewerkt:
Na veel oefenen op een reststukje acryl dacht ik dat ik de manier gevonden te hebben om het ruitpatroon aan te brengen. Met mes inkrassen langs een rij duurt te lang en uitschieters gegarandeerd. "kunstof smelt ahum.... even proberen om met de soldeerbout lijnen te trekken" Ja dat gaan we maar eens doen. Na 2 uur prutsen ben ik er achter dat
dit te lang gaat duren "best taai spul acryl". Dan maar met de dremel aan het werk. Plaat met daarop het rasterpatroon op de werkbank gelegd "dubbele tl-balk erboven" plaat acryl vastgezet. Nieuwe 38mm slijpschijven op de dremel.
Om uitschieters te voorkomen leun ik met m'n ellebogen op de plaat. Inmiddels 4 uur verder. Klaar Yes. Ik ben er tevreden mee.
Nu nog wat doorvoergaten maken in de kast voor de bedrading en dan kan ik gaan testen.
Morgen weer een extra dienst draaien (voor de GTX 690) en maandag vrij dus lekker een extra dag om aan de
verlichting te werken.

Ik wil de onderste rand nog vervangen door een gesloten strip die ook gelijk de voorzijde van de acrylplaat afdekt.

IMGP1402.jpg

IMGP1407.jpg


Ik heb het aantal vakjes niet geteld. maar de plaat is 64 x 19,4 en de vakjes zijn 1 x 1 cm.

Zo weer een dag met prutsen voorbij. Tot maandag
IMGP1412.jpg
 
57e update "leds monteren en meer gaten maken voor de bekabeling"


Om de kabels van de pedestel door te voeren moeten er weer een gat bij worden gemaakt.
IMGP1419.jpg

Omdat op de bodem popnagels omhhog komen wilde ik zien of het spiegel acryl vlak ligt. "Check yes oke"
IMGP1421.jpg

Gisteren hield m'n boormachine er plotseling mee op. Koolborstels zijn nog oke. Aangezien ik verder wil is de snelste
manier om een andere te kopen. 25% korting bij ...... Gelijk wat gekocht voor m'n dremel.

IMGP1424.jpg

Aangezien ik nog wel verwacht dat er een modificatie komt als ik klaar ben wil ik de leds kunnen demonteren.
Dus maar weer even naar de stad voor wat klitteband.
Uiteinde voorzien van sleaving de rest doe ik als ik de ledcontroller ga monteren.
IMGP1425.jpg

Gat geboord voor de kabeldoorvoer van de leds.

IMGP1426.jpg

Even kijken hoe het er uit ziet. Yes i like it . En de helft van de leds zitten er nog maar in.

IMGP1429.jpg

Full power. Het lijkt wel een zonnebank "beetje te veel".

IMGP1431.jpg

O jullie willen groen oke.
Het mooie van de controller (ben ik net achter gekomen):
- aan en uit knop;
- geheugen laatste stand
- dimmen
- automatisch wisselende kleuren (maar ik hou het bij blauw).

IMGP1432.jpg

Ja dit is mooi. misschien later de opaal plaat nog eens bekijken.
IMGP1436.jpg
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan