• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

TATH \ Caselabs TH10 + ped. Hill 7.9

Update 83 "leds in bovenste waterblock plaatsen"

Vandaag was het weer trainingsmiddag bij de brandweer. Dus na een paar inzetten eigenlijk geen zin meer om iets te doen. Maar ja het is een soort verslaving "I NEED PROGRESS" dus maar weer even naar de schuur voor wat werk.
Even de boorgaten uitgemeten op het acryl voor de doorvoer van de bovenste voedingskabels voor het moederbord.

ledjes even vastgezet met plakband om te zien waar ik de gaatjes het beste kan boren.

IMGP1868.jpg

Boorgaten afgetekent en het blok op de plaat van de kolomboor geplaatst. Boordiepte ingesteld en gaten geboord.
Blok weer voorzichtig gemonteerd en er 2 3mm ledjes in geplaats aan de onderkant. Eigenlijk raar dat er standaard geen gaatjes inzitten voor leds.

IMGP1872.jpg

Deze morgen maar eens doen.

IMGP1870.jpg

Verder de laatste 4 reepjes geheugen uit het systeem gehaald en de koelribben er weer terug op geplaats.
8 gb dominator GT 2000. Ik weet wel wie er boven blij mee is.
Gisteren ook alvast een koelblok van m'n oude EVGA GTX 580 gehaald. Had even een kaart nodig voor m'n reserve systeem.

Zo morgen weer verder.
 
Update 84 "laatste leds in EK waterblock"

Ik hoor jullie denken "daar komt ie weer "zeker weer een schroefje aangedraaid". Ha ha ja ik kan het niet laten. Ik moet bouwen.
Vandaag is het weekend weer begonnen voor mij dus lekker de tijd om aan m'n case te werken.

Eerst maar het moederbord van de backplate geschroefd om bij de schroeven van m'n onderste waterblok te komen.
En ja ik denk dat deze voorlopig niet terug komen in de build "ga ze wel missen". Ik wil de Dominator Platinum van Corsair plaatsen met de blauwe leds erin. Nog maar even sparen.

IMGP1894.jpg

Nadat ik de onderste 2 gaten geboord had kon ik het niet laten om een foto te maken.

IMGP1875.jpg

Zo en alleen voor de fans even 10 minuten bezig om alle leds te plaatsen voor een foto


IMGP1877.jpg


Na het boren van de laatste van 3 led holes alles weer netjes gemonteerd. Verder wat verbindingen gemaakt nu ik er makkelijk bij kan. Check check dubbel check.


IMGP1897.jpg


Hoeveel geluk kan je hebben dat een verbinding gelijk 100% is. Ja vandaag heb ik een keer mazzel de crystal tube past perfect en sluit goed aan.


IMGP1901.jpg

Ik zie het al helemaal voor me in slot 1 en 4 Titans.

Zo dat was het weer voor vandaag. :zzz
 
Ik hoor jullie denken "daar komt ie weer "zeker weer een schroefje aangedraaid". Ha ha ja ik kan het niet laten. Ik moet bouwen.

Het is zelfs mogelijk om van de schroef zelf een aparte post te maken: de screw-mod van Mach.
Eén van mijn favoriete logs ooit. Vooral omdat hij tot in detail elke voortgang in beeld brengt. Zo leer je als lezer de mod goed kennen.

Keep up the good work, zou ik zeggen. :)

Ziet er btw erg mooi uit die blauw verlichte EK blokken.
 
Update 85 "modificatie aansluiting pompen en try out acrylblok op pompunit".

Het was eigenlijk de bedoeling dat ik aan de achterkant van de case aan de gang ging maar ja je weet wat ze zeggen over planning. Een planning is er om af te wijken. Dus eerst maar het gat naast de reservoir aan de voorkant maken.
Hiervoor maak ik gebruik van een stuk acryl waar de gaten achteraf net een fan te dichtbij zijn geboord. Gelukkig heb ik wat ruimer acryl ingekocht.

Op te vullen ruimte.

IMGP1909.jpg

Na wat vijlen en polijsten is het plaatje klaar. Ja ik zie het "nog een beetje poetsmiddel achtergebleven" straks maar even wegpoetsen.

IMGP1919.jpg

Zo plaatje met dubbelzijdig tape vastgezet. Ziet er al beter uit.
Eigenlijk kan de rechter reservoir er nu ook in.

IMGP1924.jpg

Volgende klus was het naar voren plaatsen van de aansluiting tussen de 2 voorste pompen.
Ik vind dit eigenlijk mooier. "WAT VINDEN JULLIE"!

IMGP1927.jpg

IMGP1930.jpg

IMGP1931.jpg

Ik zat te denken hoe het er uit ziet als ik er een plaatje clear acryl op de pompen plaats met 2 3mm modsmart ledjes erin.
Even een stuk acryl uitgezaagd en even gepast "ja even nog wat vijlen".

IMGP1934.jpg

Ziet er aardig uit vind ik zelf.

IMGP1938.jpg

Nog even 2 3mm gaatjes boren aan de achterkant.

IMGP1940.jpg

Ja dit had de foto met de blauwe leds aan moeten zijn. :schaam

IMGP1941.jpg

Kan niets meer bijvoegen "had geloof ik iets met tijd te maken\ foto's volgen zo".











Even plaatsen want er gaat wat mis. Ik ga zo verder.
 
Update 85 "laatste 2 ontbrekende foto's"

IMGP1942.jpg

IMGP1944.jpg

Misschien een beetje teveel licht. Ik weet nog niet wat ik er van moet denken. Morgen de andere maar eens afmaken.
Als ik het plaatje mat maak dan blijft het licht rondom. Morgen ook maar eens uitproberen op de verkeerd gezaagde plaatjes.

Zo dat was het voor vandaag. :035:
 
Update 86 "Working on it"

Vandaag weer lekker bezig. 5 uur doorgebracht met vijlen schuren en draad tappen.
Deze "EFFE" klussen nemen aardig wat tijd in beslag omdat alles op maat gemaakt moet worden.
De panelen van de achterzijde zijn grotendeels wel op maat maar sluiten net niet aan dus dit moet nog even worden gedaan. En natuurlijk vastzetten met 3mm inbus schroeven in de de rand achter het paneel.

Omdat de rand waar de schroefdraad maar 4 mm breed is en ik beide panelen wil laten rusten op de rand het ik maar een apparte verbinding gemaakt. "O ja het witte is niet rafelige acryl maar de beschermfolie". In het linkerpaneel zat wat spanning bij het passen dus sommige zijden nog maar eens nabehandeld met schuurpapier en de vijl. Alles is nu spanningsvrij en past.

Verbinding.

IMGP1946.jpg

In geheel gezien.

IMGP1945.jpg

schroeven zitten er in (op een schroef na kkkkkkkkkkkkk....\ vergeten).
Nog even tijd genomen om te kijken waar de doorvoer gaten voor de (2 voorste pompen en 2 x 8 bovenste fans) voor de aansluiting op de PA2's moeten komen en hoeveel ruimte ik over heb rondom de PA2 plaat.

Omdat de fans in de bovenste gedeelte in push\pull configuratie werken is er geen aanvoer van lucht in het bovenliggende gedeelte. Volgens mij is er dus onderdruk. Ik speel met de gedachte om tussen de pedestel en de case een frame the bouwen voor de aanvoer van extra lucht en de mogelijkheid om (makkelijker) mijn quick disconnect te plaatsen.
Ahum van de week nog maar wat tekenen.


IMGP1948.jpg

Ik ga in ieder geval nog wat fans bijplaatsen. 2 opties:
- aan de voorkant;
- aan de onderzijde van de case in een nog nieuw te bouwen frame.


Titan on its way "YES YES" . Ik begrijp niet waarom ik zo blij ben aangezien ik nog lang niet klaar ben.

Zo dat was het weer voor deze week.
 
Update 87

Vandaag pakketje binnen gekregen. Met ja de lang verwachte Titan met de XSPC Razor waterblok. Ja blij was ik wel.
Helaas alleen was de vreugde van korte duur. Ik was gewent dat all mijn vorige kaarten geseald binnen komen. Helaas was dit bij de Titan niet het geval "vreemd" ja dat vind ik wel. Het werd nog vreemder totdat ik er achter kwam dat de serienummer op de doos niet overeenkomt met de serienummer op de kaart. Vervelend slordig geeft het maar een naam. Dus vandaar dat ik niet sta te juichen.

Maar goed even wat aan de case gewerkt iedere keer weer een stapje verder. Vandaag weer wat gaten geboord en draad getapt om de acryl plaatjes vast te zetten. Lekker rustig op mijn gemak. Na het nalopen van de draad gaan alle schroeven er lekker soepel in.
Zo nog even een foto genomen van de PA2 acrylic in lijn met de voorste fan zodat jullie enig idee krijgen wat ik allemaal uitkraam.

pictures pictures

Serieno: doos

IMGP1950.jpg

Serienr: kaart

IMGP1951.jpg

Wel een mooie kaart!

IMGP1956.jpg

Acryl van PA2 in lijn geplaatst met voorste van voor de fotoshoot

IMGP1960.jpg

Wel een mooie XSPC Razor GTX Titan block.

IMGP1962.jpg

IMGP1963.jpg

Bijpassende backplate

Ja ik weet het alle foto's staan op z'n kant in Lightroom staat alles goed.

Zo dat was het voor vandaag. Morgen vrij dan nog maar een paar uur aan de case werken.

IMGP1965.jpg
 
Titan omruilen

Goed nieuws,

De Titan gaat retour voor een omruiling naar de leverancier.
Goede service van HighFlow.

Nog maar even wachten op de nieuwe en ondertussen verder sleutelen aan de case.
Bedankt voor jullie steun\mail en adviezen
 
Update 88

I dacht dat de matte acrylic iets subtieler zou zijn dus vandaag gelijk maar uitproberen.
Ik denk dat ik gelijk heb.

IMGP1968.jpg

Nauw dat weten we ook. Tijd om draad te tappen voor de montage van de PA2 houder.

IMGP1972.jpg

Yes past precies. Ik zie nog wat oneffenheden straks maar even wegpoetsen.

IMGP1973.jpg

Beschermfolie eraf even een foto maken. Helaas is foto's maken niet mij sterkste kant.

IMGP1976.jpg

Gaten geboord voor de aansluitingen van de pompen en fans op de PA2's. Ha alles licht op zelf het stof.

IMGP1982.jpg

IMGP1983.jpg

Na de foto shoot dacht ik even de laatse krasjes weg te werken dat viel even tegen. dremel vrat m'n acryl op. Ik dacht het nog met de brander bij te werken. Nu kan ik meedoen met het programma van "Uri geller" hartstikke krom.
Acryl ligt in de vuilnisbak en is inmiddels vervangen door een geheel nieuw exemplaar. Ach oefenen is niet zo erg.

Zat even te kijken naar de flowmeter. Even de fankabel aansluiten en verlengen. He past niet sh...., even spitten in m'n berg mt kabel aha hebbes "ja lelijke witte kabels". Morgen maar doorknippen en verlengen tot onder aan de kast. Vandaar nog maar een klein stukje naar de aquaero 5 pro.

IMGP1985.jpg

Het is al bijna weer 12:00 uur dus zit het er voor vanavond op morgen maar verder.:030:
 
krasjes waar je nagel niet in blijft hangen wegpoetsen met de hand!

En dat zeg je nu pas. Ha ha ja dat gaat maar duurd wel langer dan dremel\poetsschijf "behalve bij te lang op een plek blijven dan is je werk binnen enkele seconden rijp voor de vuilnisbak. Gelukkig heb ik nog een groot stuk staan en heb ik de boormal opgeslagen.
Ik heb een vierkante meter aan vilt liggen van 1 cm dik waarmee ik met de hand polijst.


Net zoals ik al eerder zij. Als ik dat niet had gehad dan had ik kunnen werken aan de kabel voor mijn flowmeter.
Gelukkig heb ik geen haast want ik heb nog m'n 2e reserve syteem onder m'n bureau staan en kan nog werken.
 
update 90

Pakketje binnengekregen van HighFlow met wat aanvullingen voor de build.
O ja en een derde flowmeter want de 2e is nergens meer te vinden. Ik ben al 3 weken aan het zoeken maar niet kunnen vinden.
Alles maar weer uitgepakt en opgeborgen in het magazijn (doos).

IMGP1992.jpg

Wilde plannen vandaag zij het niet dat m'n Mazda 5 naar de garage moest voor een onderhoudsbeurt.
Om 08:00 al op de stoep en om 09:00 een telefoontje "of ik maar even toestemming wilde geven voor een longlife upgrade van de motor" die nog geen enkele slijtage vertoond omdat ik niet meer dan 6000 km per jaar rij. Ja kosten iets meer dan een Titan kost. Nee dus. Dus weinig gedaan in de tussentijd.

Vanavond nog even alle nieuwe zaken uitgepakt en opgeborgen in de juiste opbergdozen.
En toch nog even wat gedaan. PA2's op de acrylplaat gemonteerd. Een ledje vervangen want daar heb ik iets teveel aan zitten buigen "en nu doet hij het niet meer". Nieuwe geplaatst en getest.

IMGP1998.jpg

Gisteren de youtube filmpjes van Kier bekeken "leuk" over acryl bewerken.

Morgen de kabel maken voor:
- flowmeter;
- voedingskabel voor PA2's
- Aquabus kabels.


Als ik hier aan toe kom en af krijg dan vind ik het prima voor dit weekend.
Wordt tijd dat er iets af komt het is nu alleen maar blauw blauw. Het schijnt dat iedere schroef die ik er in draai al een vooruitgang is.

E22 tubes "mooi spul" afwachten wanneer ze ergens opduiken "Freddy".


Tot morgen.
 
Update 91 "blijf bij je plan (welk plan)"

Ik was eigenlijk van plan om de bekabeling te doen maar bedacht me omdat ik de connector eerst zwart wilde spuiten voor dat ik een nieuwe kabel ging maken. Dus eerst maar een ander onderpaneel maken voor de achterste pompen.
Maten overgenomen en tape geplakt om het te zagen gedeelte te markeren.

IMGP2002.jpg

Beschermbril op en zagen maar. Sommige stukken acryl schieten bij het zagen als hete naalden overal heen. Vorige keer had ik mijn beschermbril niet op en mocht ik kennis maken met een heet stuk acryl "DUS PAS OP ALTIJD VEILIGHEIDSBRIL OP BIJ HET ZAGEN VAN ACRYL".

IMGP2004.jpg

Nog 1000 keer passen vijlen schuren en ja het past nu.

IMGP2004a.jpg

Wat gaan we met het oude onderpaneel doen!. Ja daar ga ik een cover van maken om de bedrading te bedekken in de hoek links.
Even de hoek afgetekend met een mesje waar er gebogen moet worden.

IMGP2006.jpg

Aangezien ik geen buigtafel heb moeten we maar weer improviseren. Ja hebbus twee aluminium profielen om de boel vast te zetten en om als hoekgeleider te gebruiken bij het buigen.

IMGP2007.jpg

Acrylplaatje vastgezet en met de brander in de hand continu heen en weer bewegen "iets meer dan laatste keer want toen ging mijn PA2 houder de vuilnisbak in bij het te lang blijven verhitten op een plek". Na enkele minuten wordt het acryl goed heet met een stalenstrip iedere keer kijken of het wil buigen. Eindelijk is het heet genoeg om te buigen. gauw een grote strip gepakt en met lijmklemmen de boel aangedraaid "niet aankomen met je vingers alles is bloedheet". Zo nu maar even af laten koelen.
Ik ben benieuwt of het gelukt is voor de eerste keer.

IMGP2009.jpg

Yep ziet er goed uit. Na nog wat meetwerk even nog een stukje zagen om straks ruimte te maken voor de afdichtingsplaat aan de voorkant. En natuurlijk ook weer afplakken voor het zagen.

IMGP2014.jpg

Even het afgezaagde stripje buigen en kijken hoe sterk het is. Ach valt niks tegen het is aardig sterk voor zo'n klein stukje acryl.

IMGP2015.jpg

Even een stripje aan de voorkant plaatsen onder de cover waar de cover op kan rusten. voor de voorkant maak ik nog een afdekplaatje.

IMGP2017.jpg

Ik eindig wel altijd met het plannen van nieuwe dingen. Ik heb even de USB extenders op een los stukje acryl gelegd om te zien waar ik straks mijn doorvoeren van de 2 usb kabels (van pump + reservoir) x2 kan maken in de cover.

Aangezien het al etenstijd is stop ik er weer even mee en ga ik morgen weer verder.



IMGP2019.jpg
 
Laatst bewerkt:

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan