• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

TATH \ Caselabs TH10 + ped. Hill 7.9

Updat 76 "flampolijsten acryl"

Voor het bewerken van acryl was ik al enige tijd aan het surfen op het net. Zo vond ik een stukje waar ze met een fijne brander langs de matte randen gingen en het daarna weer helder werd. Ook maar eens uitproberen op een afgekeurd stukje acryl.

Valt niet tegen. Ik denk dat ik dit ook maar eens ga proberen op de acrylplaatjes die ik moet maken voor de ssd's.

IMGP1767.jpg

Ik dacht "ach voor 17 euro wat kan me gebeuren". Bij thuiskomst gelijk gebruikt "niet voor de build" maar voor het vervangen van de bewegingsmelder achter in de tuin (was van de winter waarschijnlijk kapotgevroren).

IMGP1765.jpg

Een onmisbaar stukje gereedschap bij het slijpen.

IMGP1766.jpg

En van deze jongens kun je ook niet genoeg van hebben denk ik.

IMGP1768.jpg


Aangezien ik vandaag een "To do" lijstje heb gekregen is er op het flampolijsten na niks gebeurt aan de build.
Misschien straks na het eten anders wordt het morgen. Komt goed jongens. :006:
 
Ziet er goed uit dat vlampolijsten. Erg mooi resultaat!

Ja vind ik zelf ook. Het mooie is dat ik het op een afgekeurd stukje acryl kon uitproberen. Ik heb ongeveer dezelfde snelheid van branden aangehouden als in het filmpje. (die ik even kwijt ben). Je ziet het acryl veranderen van mat naar glimmend en dan gelijk verder naar het volgende stuk. Het is een beetje spelen met de vlam. Het acryl neemt aardig wat hitte op. Daarna een tijdje laten afkoelen.
Het gaat dus wel met een hobbybrander. Ik ga kijken of ik het filmpje nog terug kan vinden voor op het forum.
 
update 77

Zo eerst de case maar eens hoger geplaats. Wel wat makkelijker werken.

IMGP1769.jpg

Vorig werk nog eens bekeken. Ja er moet nog wat gevijld worden aan de gaten voor de doorvoer van de usb kabels.
En voordat ik iets kan monteren eerst het beschermfolie eraf. Zo dat glimd. "op deze foto niet zichtbaar wacht maar even".

IMGP1771.jpg

Omdat ik nog wat gevijl heb aan de voorkant van het paneel komt het paneel een fractie van een mm naar voren en past de usb unit niet meer in de uitgezaagde opening. Ja dat wordt weer vijlen. Na iedere vijlbeurt alle vijlstof met een kwast verwijderen. Gelijk ook maar de fillport dichtgeschroefd aan beide zijden.

IMGP1772.jpg

Ha ook weer klaar. You take picture "Ja dat glimd he" vindt het wel clean staan.
Ik ga de opening van de usb houder wel afdeken met een schuin plaatje.

IMGP1774.jpg

Aangezien ik steeds meer ruimtegebrek begin te krijgen heb ik besloten om alle lege dozen waar niets meer inzit weg te gooien. En ja wat hebben we hier. "Je das nostalgie" ik weet nog precies wat ik er voor betaald heb 569 euro.
En 40 euro voor verlenging naar 10 jaar garantie. Had er drie in m'n kast. Alles werd bloedheet en van waterkoeling had ik nog geen kaas gegeten. Aangezien ik nog een systeem onder m'n bureau heb staan zonder grafische kaart kan ik deze er wel zolang in doen. Dan hoef ik niet meer op het systeem van m'n vrouw om te gamen.

IMGP1775.jpg

Extra gat gemaakt voor de doorvoer van de bovenste bekabeling van de fans. Ook deze bekabeling moet verdwijnen achter het panel "dus moet het gat zo dicht mogelijk tegen de scheidingswand komen".

IMGP1777.jpg

Omdat er nog een paneel voorkomt moet alle bekabeling er strak achter zitten "tussen ruimte ongeveer 5 mm". Alles even vastgeplakt met tape om het beter te kunnen bekijken. E ja meer gereedschap gekocht extra klemmen in verschillende maten "niet duur en uitermate handig" Rubber voetjes beschadigd ook niks.

IMGP1778.jpg

USB paneel zit er in nu de switches nog. Aangezien er een 5mm paneel aan de voorkant zit wordt een gedeelte van de opening van de switches afgedekt. Gelukkig is het paneel 5 mm dik en hoeft er maar 3mm af.
Dit gedaan met de schuurtol op de dremel.

IMGP1781.jpg

Res. houders er in gemonteerd "moest wel langere schroeven gebruiken door de 5mm dikke paneel.
Gelijk even het onderpaneel op maat gemaakt "doorvoergaten van de USB kabels zitten er nog niet in dat komt later wel. En folie onder en boven blijft er nog even op zitten. Ondertussen zit ik te denken aan de buildlog van Kier waar hij de Dominator geheugen heeft verbouwt "ahum van de week nog maar eens opzoeken". Ik wil eigenlijk de koelblokken erop houden. Zucht nog maar even geduld hebben (het nieuwe geheugen gaat nog wel even duren gezien de totaal prijs\ wil er 64gb in doen". Verder wil ik nog wat doen met de lelijke opening rechts naast het moederbord voor de doorvoer van de 24 pins.

IMGP1786.jpg

Zo we zijn weer 4 uur verder en ik moet naar de brandweer voor een bbq.

Truste
IMGP1788.jpg

Tot morgen.
 
Update 78 "never ending acrylic"


Zo vandaag maar weer eens verder met de acrylpanelen.
Plaat op maat maken en doorvoergaten boren voor de usb kabels en de toevoer (fill ports) voor de pompen.
Eerst even een stuk uit de verticale strip geslepen zodat ik de fankabels achter de panelen kan wegwerken.
Omdat ik nog niet exact weet waar ik rechts de PA2 paneel plaats laat ik de draden nog maar even intact.
Tape erop en ik kan weer verder.
Het paneel loopt een beetje schuin weg dus moet ik bij de USB houder nog een stuk acryl wegzagen.
Meten, afplakken en zagen maar.

IMGP1790.jpg

Paneel is op maat. Alles nagemeten en het paneel met klemmen vastgezet. Maten overgenomen van het voorste paneel en een klein gaatje geboord waar de gaten moeten komen in het achterpaneel. Nu kom ik erachter dat ik de bekabeling niet in hoefde te korten omdat deze achter het paneel net voorbij de fankabels in een PA2 gemonteerd moet worden. "Stom stom had ik ze vorige keer bijna ingekort". Nu kan ik ze mooi wegwerken. Alleen wel de eerste 6 cm sleeven voordat ik de pompen monteer.

IMGP1791.jpg

Nu weet ik ook waar ik de USB Hubs ga plaatsen. En nog een extra doorvoer te maken van de voorste pompen naar achter. Dus achterpaneel kan pas vastgeschroefd worden als alle bekabeling op de juiste lengte is en gemonteerd.
Ziet er niet uit met al die krassen. Ha dat is gelukkig alleen maar op de beschermfolie.

IMGP1792.jpg

De tussenstijl tussen de twee panelen ga ik gebruiken om de bekabeling voor de (pinnetjes op het moederbord) aan te sluiten. Daar zie je straks niets meer van. 2 Opties voor de ruimte rechts naast het moederbord:

- zwart paneel met een geboord raster voor de doorvoer van enkele kabels;
- zwart paneel en een rechthoekig lichtpaneel van ongeveer 5 cm breed.

Seanimus448 Heeft dit ook in zijn build gedaan. Afwachten hoe het lichtpaneel overkomt.

IMGP1793.jpg

Het lijkt erop of ik geen r.... gedaan heb maar inmiddels wel 4 uur verder. Alle beetjes helpen zullen we maar zeggen.
Goed nieuws is dat ik weer kan gamen op mijn reserve toren "eindelijk weer effe knallen".
En een Titan besteld met waterblock, nog maar een te gaan op de wish list.

Het zou wel helpen als ik de staatslotterij zou winnen. :icon_winkle:

Zo dat was het weer voor dit weekend. :eusa_hand:
 
Update 79 "montage pompen en bedrading"

De eerste 6 cm van de bedrading moet gesleeved worden "de rest komt achter de acryl paneel te zitten en komt pas weet te voorschijn bij de aansluiting op de PA2.

IMGP1795.jpg

Het is een beetje behelpen maar ik denk wel dat het werkt. Om te voorkomen dat de rode kabel doorschijn door de sleeving heb ik de eerste centimeters met een stift zwart gemaakt. Je zult om op je buik moeten liggen om het te kunnen zien "als je tenminste iets ziet".

IMGP1797.jpg

Nog een gat boren voor de doorvoer van de voorste pompen. Alles uitgemeten met de schuifmaat. Iets speling heb je altijd met de rotarys maar liever in een keer goed boren "dichtplakken is geen optie".
Gat is al geboord en de verbinding past perfect. "waarom zelf geen tubes buigen \ ja moet nog een hoop leren dus misschien later".
De fillport zit precies tussen de 2 pompen.
Wat me wel opviel dat de pomp mount niet helemaal dezelfde kleur hebben "misschien licht inval ahum...\ toch maar opnieuw spuiten en morgen maar even kijken".

IMGP1801.jpg

Morgen nog maar eens kijken.

IMGP1802.jpg

Volgende update woensdag pas.

Tot de volgende keer.
 
nog ff en je zit aan je 100ste update..word dat nog gevierd? :p

Ziet er allemaal wel strak uit :)

Ik vier het al iedere dag als ik er aan werk. Wat betreft de 100ste update maak er maar 200 van. Een aantal hoofdstukken die nog moeten komen:
- Titan sli
- corsair dominators
- raid kaart 4 x ssd
- dell 30"

Voorlopig meer wensen als centen dus ik denk dat er nog wel een paar afleveringen komen.
Verder moet ik even wennen aan de acrylkleur in combinatie met de kast. Ik denk erover om alles wat op de voorste acrylplaat komt een beetje dezelfde kleur te houden. Dus misschien de pomp mounts nog een keer spuiten.
Tot nu toe zit het aardig mee. "behalve de tijd dan maar ja dat hoort er gewoon bij".
 
Update 80 "montage voorste 2 pompen \ voorbereiding voor testen loop"

Vandaag de laatste pomp mount gemonteerd. Kleur is oke. Bij de montage valt wel op dat de rubber trillingsdempers (gele van Aquacomputer) erg flexibel zijn). De tubing tussen de pompen zit aardig opgesloten. Ik betrap me erop dat ik eerst wil testen of alles leak proof is. Dus dan maar alle voorbereidingen treffen om te testen. Dus de bedrading achter het paneel blijft even los hangen.

IMGP1833.jpg

Pomen zitten vast (lange schroeven achter het paneel moeten nog ingekort worden).
Reservoir hang nog los eerst nog een tube op maat maken. Dan kan ik het reservoir ook vastzetten.

IMGP1834.jpg

Ik borstel nu iedere keer de kast uit met een zachte kwast zodat alle boorresten en stof uit de kast verdwijnt.

IMGP1835.jpg

Middelste aansluiting van de reservoir is bedoelt voor het waterval effect. "ik ben benieuwd".
Verder zit ik erover na te denken of ik voor de pomp nog een extra drain system aanbreng zodat ik beide reservoirs in een keer kan laten leeglopen. Nog maar een over nadenken.

IMGP1840.jpg

Bekabeling van de pompen kan nog mooi via het paneel naar achter.

IMGP1841.jpg


Het wordt waarschijnlijk pas weer zondag dat ik aan de case kan werken. Zaterdag weer extra dienst draaien zodat ik weer wat opzij kan leggen voor m'n 2e Titan.

Zo dat was het weer voor vandaag.
 
Update 81 "Leak testing"

Vanmorgen maar weer een begonnen aan de build.

Omdat ik pas verder kan met de verdere aansluitingen van de loop en het dichtmaken van de achterzijde moest ik eerst "leak testen van de voorste 2 pompen".
Even wat aansluitingen gemaakt om de korte loop te sluiten. Achteraf was het misschien mooier geweest om de drain (klep) aan de achterkant te plaatsen. Maar ja dat is achteraf. Via de bovenzijde van de reservoir een vulplug verwijderd en een rotary aangesloten met een stuk slang eraan. To zover lijkt alles dicht. De Aqualis 880ml beschikt over een shower effect dus de retour leiding maar aangesloten op de middelste poort. Reserve PSU er in. 550 Watt. Hopelijk krijg ik niet hezelfde effect als met het testen van m'n fans "aan, uit, aan, uit". Alles tijdelijk aangesloten aan de achterkant. Iets meer dan een halve fles koelvloeistof er in. Schakelaar om en ja de pompen draaien. Alleen wel met dezelfde euvel als laatste keer "aan, uit ,aan en uit" gr...... . Het uitwisselen van de PSU zie ik even niet zitten omdat ik deze tijdelijke in m'n reserve systeem heb ingebouwd zodat ik toch nog kan gamen. Dan maar even zo. Na 10 minuten wort er een druppel zichtbaar bij de aansluiting van de tube op de rechter pomp. Ik was na het maken van m'n eerste tube zo overtuigd dat ik eigenlijk niet wilde testen. Gelukkig toch maar gedaan. Vervelend maar een nieuwe maken dus. Gelukkig kan ik de tube verwijderen door de 90 graden rotaries eruit te schroeven. Na 20 minuten zagen en vijlen zit alles weer in elkaar. Beide aansluitingen moeten gelijktijdig worden aangedraaid. Na het bijvullen van reservoir lekt een van beide rotaries nog een beetje maar na het vaster aandraaien zit ook deze dicht.

Dus kan ik gelukkig zeggen leak testen van dit gedeelte is klaar en ik kan weer verder.


IMGP1845.jpg

Nu heb ik de verbinding tussen de 2 pompen boven de pompen. Als ik er nu naar kijk dan zie ik aan de voorkant nog twee aansluitingen "in en out". Wat denken jullie "verbinding naar de voorkant"!!! ik krijg er wel 2 cm meer ruimte door voor de usb aansluing van de reservoirs.


IMGP1844.jpg


Verder nog gedaan:
- afstandhouders geplaats zodat de acryl plaat recht op de achterkant gemonteerd kan worden "foto volgt nog";
- extra doorvoer gemaakt voor het doorvoeren van de reset aansluiting naar het moederbord "foto volgt"

Filmpje gemaakt van het testen maar even kijken hoe ik dat moet uploaden bij you tube.

Sorry voor de onhandige opname "had het toestel gedraaid gr......"



Zo morgen weer verder.
 
hey Henry,

ziet er allemaal super uit zeg.

zou je inplaats van je pompverbinding te verplaatsen misschien niet je drain constructie op de out van de pomp kunnen zetten.
dan krijg je misschien een nog cleanere look op je res. Is maar een idee hoor :047:

Groetjes
 
ben inderdaad niet echt duidelijk haha...

jij stelde voor om de plexi buis te verplatsen naar de voorkant van je pompen. Dan zou die verbinding als ik het goed zie van je outlet over de fitting die naar het res gaat en ook over de fittingen die tussen je pompen door loopt heen gaan en dan in de inlet van de andere pomp.
Dat leek me zonde van het gezicht als je door deze manier je andere aansluitingen niet goed meer kan zien.

hoop dat dit duidelijker is, of begrijp ik je niet goed met wat je van plan was?
 
ben inderdaad niet echt duidelijk haha...

jij stelde voor om de plexi buis te verplatsen naar de voorkant van je pompen. Dan zou die verbinding als ik het goed zie van je outlet over de fitting die naar het res gaat en ook over de fittingen die tussen je pompen door loopt heen gaan en dan in de inlet van de andere pomp.
Dat leek me zonde van het gezicht als je door deze manier je andere aansluitingen niet goed meer kan zien.

hoop dat dit duidelijker is, of begrijp ik je niet goed met wat je van plan was?

Ja helemaal duidelijk. En je hebt gelijk.
 
Update 82 "Fillport loop moederbord etc"

Vandaag maar een paar uurtjes om aan de case te werken.
Dus staat er het volgende op het programma:
- filport plaatsen voor toevoer eerste loop (moederbord).
- onderste paneel vastzetten.


Na het uitmeten van de juiste positie boven de koelblok van het geheugen alles afgetekend en geboord met de trapboor.
Wat na gevijld en dat was dus vlug gedaan.
Volgende klus is gaten boren (2,5 mm voor de 3 mm draad) in het onderstel paneel. Ging ook lekker snel.

IMGP1866.jpg


Verder route loop van het moederbord iets aangepast. Voor de foto even een pijpje los ertussen geplaatst.
Het wachten is op m'n Titan dan weet ik de exacte route van m'n moederbord naar de reservoir.
Folie blijft erop tot ik de gaten voor de USB kabels heb geboord.

IMGP1865.jpg

Verder staat er nog een modificatie op stapel voor de mesh op het achterpaneel. Hier ga ik 4 40mm fans plaatsen van Noiseblocker en erboven een 120mm Noiseblocker. Alles bekabeling wordt weggewerkt achter acryl. "ha moet ik ook weer bestellen".
 
Eenmaal bezig blijf je maar spullen bestellen he :016: Ziet er strak uit!

Ja en dat zal voorlopig wel zo blijven aangezien m'n wenslijst niet helemaal leeg is. En strak ja daar hou ik wel van geen spagetti van bundels kabels. Dus kost het meer tijd om alles voor te bereiden en weg te werken. Op zich vind ik het niet erg.

Ik heb dezelfde foto's op overclock.net geplaatst in de orginele opmaak 7mb per stuk. Dan kun je door te dubbelklikken alles uitzoomen. Dat ga ik natuurlijk niet bij alle foto's doen.

:023:
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan