• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

TATH \ Caselabs TH10 + ped. Hill 7.9

TATH \ Caselabs Th10 Update 15

Hallo mede flowers,

Het zijn de laatste dagen van het jaar en er komt weinig meer uit m'n handen. Het inbouw toilet is op het afkitten na af. Dus heb ik wat meer tijd voor m'n build (heb echter geen ree... zin om iets te doen). Ik betrap me zelf dat ik gewoon door ga "ha ha deze ziekte begint ernstige vormen aan te nemen" . De laatste dingen die ik heb gedaan zijn:

- sleeving gekocht bij MDPC
- extra poweradjusters gekocht bij Aquatunning
- ssd gekocht bij Mycom "samsung 840 Pro 256g"
- wacht op bestelling van freddy met:
- extra tygon slang
- wat verlichting
- extra koppelingen voor m'n uitbreiding
- flow meter van Aqua
- koelblok voor m'n Aquero 5 Pro die echt nog een andere plaats gaat krijgen.

Het ombouwen en clonen van m'n Vertex II 120gb verliep niet zoals ik gepland had. Aangezien ze bij Mycom alleen de basic kit van Samsung hadden heb ik deze maar genomen. Bij thuiskomst even de doos uitpakt "aardig klein zeg zo'n 2,5" schijf". in de basis kit zit wel een cd met een programma van Samsung met een download link naar Norton voor de Software "Norton Ghost" Na het downloaden het programma geinstalleerd . Alleen komt de aap pas uit de mouw als je de schijf wilt klonen "Piep voor deze functie dient u een licentie te kopen om er gebruik van te maken" kosten 69 euries. Heb ik niet gedaan. andere programma's die ik had liggen ondersteunden allemaal windows 8 niet. Geen opties meer dus windows 7 ultimate maar weer eens geinstalleerd. Nee ik heb geen problemen alleen duurt het soms wat langer voordat ik resultaat heb.

Zo nu een paar

foto's en dan verder met wat gamen. (ondertussen wel diverse buildlogs op HighFlow en Overclock.net volgen).

O ja voor ik het vergeet "fijne builddagen toegewenst".

IMGP0532.jpgIMGP0533.jpgIMGP0534.jpgIMGP0541.jpgIMGP0542.jpg

:071::111::067::067::030::068::039::fsniper:
 
TATH \ Caselabs Th10 Update 17 "Magazijn aanvullen!!"

Zo het nieuwe jaar begint alweer goed.

Hoewel ik me eigenlijke voorgenomen heb om rustig te beginnen betrap ik me er op dat ik continu bezig ben met gegevens verzamelen voor mijn build. Zo haal ik via overclock.net waar ik mijn buildlog ook heb staan gegevens weg hoe ik mijn bekabeling van Aquero en bijbehorende power adjuster kan aanpakken. Dat komt wel goed uit want het ontbreekt me wel wat aan kennis wat bekabeling aan gaat (5volt, 12 volt, kleurcodes en draad diktes) langzaam vorder ik. Het kost wel wat tijd maar ik heb geen haast. Ik ben er nu ook achter dat ik voor de power adjusters alleen maar 2 draden nodig heb voor m'n molex aansluiting (12 volt en Gnd\zie foto).

500x1000px-LL-1bb8a7b9_14_MG_3483.jpeg


[Build Log] - The Big Budget Boomer Box (aka, the "BBBB")

Aangezien ik zo nu en dan toch nog opstartproblemen heb denk ik dat het te maken heeft met m'n drivers. Het gaat wel steeds beter moet ik zeggen. Ik heb via singularity computers de overclock gegevens overgenomen voor mijn 3930K en deze heb ik doorgevoerd in de bios. Het systeem loopt nu op 4,6Ghz 1,450 volt. ik heb de bijbehorende testprogramma's die in de you tube filmpje genoemd worden ook gedownload (linx en realtempGT) gelijk maar even een benchmark gedaan. maximale temperatuur van m'n processor was 67 graden (opluchting). Wat me wel opvalt is als ik alleen maar op het internet zit de snelheid afneemt (|ik dacht dat deze gelijk moest zijn) maar als ik dan ga gamen dan loopt de snelheid weer op naar 4,6Ghz "weer wat geleerd "toch".

O ja Sinterklaas en de Kerstman komen in 2013 iets vaker aan gezien mijn wensenlijst.

Even een paar foto's en misschien nog wat prutsen aan m'n verlichting van m'n pc.

IMGP0643.jpgIMGP0642.jpgIMGP0639.jpgIMGP0638.jpgIMGP0636.jpgIMGP0628.jpgIMGP0612.jpg

groeten Henry
 
Lekker hoor allemaal....je aquaro ook onder water zetten zie ik....leuk leuk leuk!!!!!!!!!


ja eerst maar eens kijken waar ik alles ga plaatsen. Net weer een bestelling geplaatst ondertussen wat puzzelen.

Moet zeker gaan lukken met wat geduld en vrije tijd.




Zaterdag 12-01,

Lekker laat uit bed en op m'n gemak de buildlogs op overclock.net aan het bekijken. hoe wel m'n magazijn weer een beetje hersteld ben ik alweer bezig om veranderingen door te voeren. Zo komt er een Pedestal bij en verhuist de 480 met een extra aan te schaffen 480 naar beneden. ook verhuizen de 2 bovenste radioatoren verder naar boven.
Als m'n buget het dit jaar toelaat vervang ik de 580 voor 2 x 680 4gb versies. en komt er eindelijk de gewenste 30". als m'n vrouw me dan nog niet aan de weg gezet heeft gezien de kosten die ik van plan ben om te maken. verder moet ik nog wat bestellingen plaatsen voor de acryl tubes en nog wat gereedschap. voorlopig geen updates totdat ik alles binnen heb.
 
Laatst bewerkt:
TATH \ Caselabs TH10 update 18 "bestelling de deur uit"

Zo de knoop maar doorgehakt.
Net bij caselabs een bestelling geplaats voor een pedestal zodat ik mijn radiatoren (de onderste) naar beneden kan plaatsen samen met de poweradjusters (een bleuray speler) en een extra RX480.

verder moet ik nog de volgende zaken bestellen:

2 D5 pompen van Aqua (heb nu 2mcp655 pompen zonder tacho)
1 extra XSPC RX 480 rad.
12\ of meer fans noiseblocker (type ben ik even kwijt staat in mijn wish list)
1 flow meter van Aqua.

pedastel.jpg


:icon_super::icon_super:
 
TATH \ Caselabs TH10 + Pedastel \ ..........

Zo het is vrijdagmorgen.
Nog even naar het commentaar gekeken wat Dave gekregen heeft n.a.l.v. zijn vragen over zijn pomps en reservoirs. Super. Net even mijnmail nagekeken en vind een trace bericht van Jim Keating van CaseLabs. Nog even geduld en dan is de pedastel binnen. De TH10 wordt dan ontmanteld en opnieuw opgebouwt. Ik heb een hogere topcover 85mm besteld waardoor mijn bovenste radiatoren verder omhoog geplaatst worden verder komt er een extra XSPC RX480 radiator bij zodat er in de pedestal ook 2 radiatoren zitten. vandaag maar wat draad bestellen voor de fans.

Ik heb een aantal keer een vraag geplaatst over hoe ik de molex van een 4 pins kan overzetten naar 3 pins maar tot vandaag geen antwoord. waarschijnlijk ben ik de enige die deze fans heeft gekocht. vandaag maar een de stoute schoenen aantrekken en een fans uitproberen op m'n Aquero. op de site van overclock.net staat een buildlog van CPACHRIS ook een TH10 met pedastel. super kast en 42 fans. Nee er komen geen 42 fans in mijn kast misschien de helft.

Verder vloek ik nog dagelijks als mijn systeem niet wil booten. heb de batterij al gewisseld maar ben er nu niet zeker van of die nog goed was (lag in m'n magazijn in de schuur in de kast "wel nieuw") . de batterij die ik van Highflow binnenkreeg was niet de goede had CR2032 bestel en kreeg CR2016 binnen. verder probeerde ik een start te maken met de verlichting UV blauw. Helaas doet deze het niet. Weer een tegenslag. wie denkt dat ik opgeef moet ik teleurstellen (2 nieuwe besteld) als deze goed zijn stuur ik de andere met de verkeerde batterij terug.
Ik probeer nog steeds uit te vinden wat de oorzaak is. Als mijn systeem normaal boot dan hoor ik 2 x een soort tik bij mijn geluidskaart. gisteren viel het geluid gedeeltelijk uit bij het spelen van bf3 dus heb ik de molex wat heen en weer bewogen en gelijk was het opgelost misschien dat ik deze er niet voldoende in heb gedaan. (is wel een orginele van de corsair axi1200).

Aangezien ik alweer voor een dikke 600 euro aan spullen heb besteld wacht ik even met bestellen van de laatste benodigde spullen:

± 16 noiseblocker fans 3 pins 1400 rpm
1 x XSPC RX 480
1 x Aqua flowmeter
2 x extra Aqua poweradjusters ultra

Voor de liefhebbers van een Caselabs kast heb ik een overzicht van ± 80 buildlogs.

*Official* Case Labs Owners Club

Zo nu maar even over het net surfen en andere buildlogs bekijken.

:039::039:
gr. Henry \ TATH
 
Oho...jij hebt er echt super veel knaken in zitten he?
Wel mooi, en ook leerzaam. Fijn dat je problemen deelt, want daar leer ik ook gelijk weer van!
Succes verder, en wanneer komt de foto update?

ik verwacht niet eerder dan eind volgende maand. al die extra knaken verdien ik extra bij en dan koop of bestel ik weer wat spullen voor mijn systeem. ben geen rijke stinkerd en aan al het leuke komt ook een eind "maar dit jaar nog niet". ik heb nu twee brieven de deur uit voor sponsors. zal aardig zijn als het door gaat en anders gewoon even doorsparen. ik heb de buildlog van cpachris die dezelfde kast heeft maar er een factor 4 aan geld ingestopt heeft gedownload. koste me een hele dag om van iedere pagina foto's en commentaar te halen "altijd handig zo'n naslagwerk" wel leerzaam (215 pagina's). Als je de buildlogs volgt valt het soms op dat mensen ook wel eens miskleunen door de installatie van verkeert aangekochte componenten. Ik vind het fijn om ervaringen te delen daar leer je van. Een ding weet ik wel voor waterkoeling moet je geduld hebben en op verschillende sites kijken hoe anderen het doen. wat ik wel jammer vind is dat je niet kunt filteren op bepaalde type kasten of problemen dit versneld het zoeken aanzienlijker en trekt meer mensen. Het mooie van Caselabs is dat er een club is van eigenaren ± 110 gebruikers die allemaal in een overzichtslijst staan waar je iedere buildlog kunt bekijken en zo er de tips en trucks uit kunt halen. Zo nu gauw eten klaarmaken voor de vrouw thuiskomt "anders krijg ik commentaar heb je weer niks gedaan" klopt maar voor een klein gedeelte.

Ik ga weer verder met de buildlog als ik de ontbrekende delen binnen heb. Dit kan hoogstens 2 maanden duren. ondertussen gegevens verzamelen en delen.

gr. Henry
 
TATH \ Caselabs TH 10 + Pedastel sewing kabels

Hallo mede Flowers,

Zondag 19:44 uur, ik zit al de hele dag te surfen op overclock.net en kwam net weer iets leuks tegen.

Voor het samenbinden van de kabels.


ziet er goed uit.!!!:eusa_clap::eusa_clap:
 
Kabels aan elkaar maken met draad is wel netjes, maar niet zo heel eenvoudig. Het idee is alle draden perfect naast elkaar te houden. Je zult zien dat ze regelmatig door elkaar heen willen gaan. Maar als het netjes gebeurd geeft het wel een erg strakke look :icon_super:
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan