• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

TATH \ Caselabs TH10 + ped. Hill 7.9

TATH \ Caselabs TH10 + Pedastel "Hill 7.9" extra radje

Hoi mede Flowers,

Zoals gewoonlijk kijk ik minimaal een keer per dag op de site van HighFlow en Overclock.net. Mijn handen jeuken maar nog niet alle onderdelen zijn al binnen. Ik ga verder met bouwen als mijn 4e\5e XSPC 480 rad binnen is. Aangezien ik volgende week jarig ben had ik vandaag een goede reden gevonden om weer wat te bestellen.

De afdekplaten voor de pedestel zijn ook nog niet binnen misschien volgende week.

Zo eerst wat eten en misschien later op de avond weer een het forum bezoeken.

:033::033:
 
TATH \ Caselabs TH 10 + Pedastel "Hill 7.9" afdekplaten binnen \ radiatoren gespoeld

Hallo mede Flowers,
Het is inmiddels 16:15 wanneer ik voor de 2e keer hetzelfde verhaal probeer
Te dichten. Firefox kwam na het vastlopen met een popup “update”. Maar goed we beginnen gewoon overnieuw.
Gistermiddag heb ik de 2 radiatoren van XSPC RX 480 gepoeld. En dit was geen overbodige luxe gezien wat er aan klein gruis uitkwam. De andere 3 radiatoren had ik voorheen ook al gespoeld maar ik zag dat er na een paar weken toch nog rommel tevoorschijn kwam en in het koelblok van m’n cpu bleef zitten. Bij het uitpakken van de radiator viel me op dat de spuiter een aantal plekken vergeten was te spuiten (zie foto). Waarschijnlijk kies ik een volgende keer voor een ander merk b.v. die van Aqua “volgens mij heeft Bundymania hiervan als een een revieuw geplaatst”.
Vandaag maar weer eens de hele handel onder mijn bureau vandaan gehaald. Aangezien ik vandaag alleen thuis kon ik alles neerzetten waar ik wilde zonder commentaar te krijgen dat het een rommeltje is. Ik heb de radiatoren profisorisch in de Pedestel geplaatst. Dit om te kijken hoe het er uit komt te zien en hoeveel tussenruimte ik over heb tussen de Flowmeter van Aqua en beide radiatoren. Jammer genoeg heb ik wel de foto’s gemaakt maar ben ik vergeten te meten ku. Ku. “vloeken helpt niet dus straks nog maar eens meten”. Om te kijken of de maten kloppen van de afdekplaten die ik heb laten snijden moest ik ook de fans plaatsen. De uitsparingen links en rechtsboven zijn eigenlijk een halve mm te krap “gelukkig bied een vijl hier uitkomst”. Wat ik ook vergeten ben is om de ruimte die de 4 schroeven van de Pedestel innemen links en rechts 2 te verwerken in de tekening. Gelukkig is het een kwestie van 4 halve cirkels te vijlen in de uiteinden van de platen zodat de afdekplaten beter aansluiten op de Pedestel “wat een K woord Pedestel”.
Inmiddels was ik al 4 uur bezig met de hele handel. Ik heb alles nu weer opgeborgen onder mijn bureau maar ik ga morgen weer verder.
Nog te doen:
- Afdekplaten op maat maken;
- Dempingsrubber van de Noiseblocker PL-2 aan de linker en rechterzijde iets verwijderen zodat de fans beter aansluiten op de schroefgaten van de radiatoren;
- Spuitbus verf halen voor het bij spuiten van de radiator;
- Draad bestellen voor het fabriceren van de kabelbomen van de fans AWG 22 (moet nog wel uitzoeken waar ik dit het beste kan bestellen);
- Sli extenders bestellen bij HighFlow (Bitspower als deze binnen zijn);
- Extra Flowmeter van Aqua bestellen voor tussen de 2 radiatoren bovenin;
- AutoCAD tekening van de achterplaat afmaken en door sturen naar Bas om te laten snijden (gekantelde moederbord);
- Uitwerken en tekenen strip voor montage Poweradjusters die ik op een verhoogde profiel wil monteren op de bodem van de Pedestel zodat de binnenkomende lucht zorgt voor extra koeling \ en natuurlijk strip\profiel bestellen bij Bas;
- Tape halen om boorgaten af te dekken voor doorvoer bekabeling en loop;
- Trapboor halen\bestellen.


Zo voorlopig kan ik weer vooruit.
Nu even wat foto’s plaatsen.

nieuwe werkplek "altijd handig"
0 tijdelijke werkplek.jpg

Opvangbak en filter voor spoelen radiatoren
1 filter voor spoelen radiatoren.jpg

En dat spoelen is geen overbodige luxe
1 rotzooi uit radiator.jpg

Spuiter had zijn dag niet denk ik
2 dat valt even tegen.jpg

Even om het idee te krijgen hoe het eruit komt te zien.
2x 480 in pedestel.jpg

Flowmeter neergelegd zodat ik de maten op kan meten voor de benodigede sli extenders die tussen de flowmeter en de radiatoren komen.
10 waar flowmeter moet komen.jpg

nu een foto van de voorzijde "shit vrouw klaagt nu dat het eten niet klaar is "lekker belangrijk" eerst dit even afmaken.
11 flowmeter vanf voorzijde.jpg

Even een fan gemonteerd zodat je een indruk hebt wat er allemaal afgedekt wordt met de afdekplaat. Ik wil het tenslotte zoveel mogelijk stofvrij houden.
12 fan zonder afdekplaat.jpg

Nu afdekplaat
12a fan met afdekplaat.jpg

Nu met alle fans en afdekplaat
13 alle fan met afdekplaat.jpg

Shi.... mis nog een paar foto's
 
Laatst bewerkt:
TATH \ Caselabs TH10 + Pedestel "Hill 7.9" afdekplaat \ rad. spoelen deel 2 foto's

Aanblik vanaf de zijkant
13a zijblik afdekplaat met fans.jpg

Zo ziet het er een beetje uit met de cover ervoor "ik wil eigenlijk de dustcovers die ik heb op de fans monteren wat denken jullie"
14 afdekplaat fan achter cover.jpg

Alles na 4 uur oprgeruimt "oeps vrouw is nu boos"
15 alles maar weer opgeruimd.jpg

Rood omcirkelde moet nog worden gevijld.
moet nog wat gevijld worden.jpg

Zo das ook weer klaar nu eten :041::041:
 
TATH \ Caselabs TH 10+ Pedestel "Hill 7.9" afdekplaat pas maken + fans monteren

Hallo medeflowers,

Het is weer zaterdag morgen 08:15 en ik ben net weer thuis en het jeukt alweer om aan de pedestel te gaan werken.
Na een 2 tal verplichte kunstjes zoals boodschappen doen en op visite bij een jarige heb ik eindelijk weer tijd om iets te doen aan de pedestel.
Vorige keer alles een beetje profisorisch gemonteerd om te zien hoe het er uit komt te zien. Vandaag heb ik maar een afdekplaat pasgemaakt "vijlen, meten, vijlen en weer meten" gelukkig past een afdekplaat nu en sluit deze aan bij de gemonteerde fans (Noiseblocker PL-2).
Ik heb geprobeerd om de schroeven van de pedestel te gebruiken om de afdekplaat mee te bevestigen maar die zijn net iets aan de korte kant. Ik denk dat ik maar een tap\tapset aanschaf en zo overstap van 6\32 naar m4 en dan met M4 schroeven de afdekplaten op de pedestel bevestigen.
Als je de buitenste fans zonder de rubbers monteerd dan sluiten alle schroefgaten beter op elkaar aan. Omdat ik zoveel mogelijk van de demping van de rubbers gebruik wil maken moet ik bij de op elkaar aansluitende fans de rubbers aan de zijkanten iets afknippen gelukkig bieden de scharen van de manucure set van mijn vrouw uitkomst "niet aan mijn vrouw vertellen". De eerste 8 fans zitten er nu in. En ja ik ben alweer een paar uur bezig.

Wat ik nog niet gemonteerd heb zijn de stoffilters van Silverstone. Ik zit er over na te denken om de filters cirkelvormig uit te zagen en deze dan op de fans te monteren. Morgen misschien verder met de andere 8 fans en de afdekplaat.

Zo nu enkele foto's en misschien tot morgen.

Tijdelijke werkplek op het bureau
IMGP0814.jpg

verijdbare rolblok als werktafel
IMGP0815.jpg

snijpank voor de rubbers
IMGP0816.jpg

randje eraf
IMGP0820.jpg

fans aan een zijde gemonteerd
IMGP0828.jpg

overige fans even met verpakking geplaatst om te kijken hoeveel tussenruimte ik over heb voor de rest.
IMGP0833.jpg

:icon_pidu:
 
Hallo mede flowers,

Zondag lekker een dag om te prutsen. gisteren de eerste serie fans geplaatst en de afdekplaat pasgemaakt.
Vandaag de laatste 8 Noiseblocker PS-2 fans geplaatst. Het ging een stuk vlotter dan gister maar je bent gauw weer 2 uur verder maar dat geeft niks. Ik zit ondertussen al na te denken wat voor vorm frame ik ga gebruiken om de poweradjusters op te plaatsen. Misschien gebruik ik wel een doorgezaagde kunstof buis en plaats deze in de lengte richting van de pedestel zodat het leidingwerk en de bekabeling er onder door kan. Voorlopig zitten de fans er in en kan ik op mijn gemak nadenken over de volgende fase.



zo even kijken of de foto's de moeite zijn om te plaatsen.

Zo de Pedestel maar weer op het bureau gezet "nu is de andere kant aan de beurt"
IMGP0836.jpg

Noiseblocker PS-2 fan om de fans aan te laten sluiten naast elkaar moest er weer een flinterdunne stukje van de rubber dempingsrubber verwijderd worden. zowel aan de onder- en bovenzijde van de fans zitten dempingsrubber "super fans"
IMGP0837.jpg

Afdekplaat op maat gemaakt dit keer een grotere uitsparing gemaakt zodat de schroeven aan het uiteinde van de Pedestel vrijblijven.
IMGP0841.jpg

Even een stoffilter van Silverstone eropgeplakt "alleen ter visualisatie" De schroeven zijn net te kort om ook het stoffilter te bevestigen. Misschien dat ik nog een frame maak tussen de aluminiumplaat en de buitenplaat.
IMGP0843.jpg

Op het lichte gedeelte waar je de aluminiumplaat ziet moet dus eenextra afdekplaat komen.
in deze plaat komt een uitsparing waar ik de Silverstone dustfilters in klem. Het mesh gedeelte boven de fans gaat er uit want deze heeft geen extra functie
IMGP0845.jpg

Het is de bedoeling dat de Poweradjuster worden gekoeld door de fans dus ik wil een frame maken (een soort halve buis) en daarop de Poweradjusters plaatsen. de onderzijde van het frame moet open zijn want onderdoor komt de loop te lopen naar de achterkant van de Pedestel waar ik d.m.v. een F-block de loop weer naar boven breng en achter de f-block d.m.v. een aftapkraan en fillpoort een aftappunt maak voor het hele systeem.
IMGP0851.jpg

Zo alle foto's voorzien van commentaar. Dat was het weer voor dit weekend.
De meeste HighFlow lezers zitten in eindhoven te gamen "veel plezier jongens" , en voor de rest tot de volgende keer.

:icon_pidu:
 

Bijlagen

  • IMGP0846.jpg
    IMGP0846.jpg
    59,8 KB · Weergaven: 4
  • IMGP0853.jpg
    IMGP0853.jpg
    40,2 KB · Weergaven: 4
Laatst bewerkt:
Over 2 weken pas ;) op the party 11 haha :D

Leuke updates zo, en een dik werkpaard gaat dat worden :D!

ha ha dan ben ik mooi op tijd dus. zit niet aan de drank maar ben wel de weg kwijt.

Ja wordt inderdaad een dikke jongen en ik weet nog niet waar het eindigd gezien m'n wensen gaat het nog wel even door.
 
Heyyy Henry,

Ziet er super uit man!!!!
Kan je misschien ipv een doorgezaagde buis niet beter iets van un-brackets gebruiken met een mooi plaatje acryl erbovenop voor je power adjusters?
Lijkt mij dat de airflow misschien wat belemmerd wordt met een halve buis erin....

Zeg gewoon maar wat er in me op kwam hoor, probeer niet bijdehand te doen ;)

En dan nog een vraag.
Gebruik jij de poweradjust die je voor je fans gebruikt puur voor de opstart spanning die de fans vragen, of zijn er nog meer redenen voor?

Groetjes Dave
 
Heyyy Henry,

Ziet er super uit man!!!!
Kan je misschien ipv een doorgezaagde buis niet beter iets van un-brackets gebruiken met een mooi plaatje acryl erbovenop voor je power adjusters?
Lijkt mij dat de airflow misschien wat belemmerd wordt met een halve buis erin....

Zeg gewoon maar wat er in me op kwam hoor, probeer niet bijdehand te doen ;)

En dan nog een vraag.
Gebruik jij de poweradjust die je voor je fans gebruikt puur voor de opstart spanning die de fans vragen, of zijn er nog meer redenen voor?

Groetjes Dave


hoi dave, De montage is een maar er zijn wat dingen zoals.
de airflow gaat van beide zijden naar binnen en moet ergens blijven (omhoog dus) nu botst de airflow in het midden tegen elkaar. ik dacht dat de airflow de adjusters wel van beide zijden mag raken want dat koelt de adjuster voor een deel. en naast de adjusters moet een halve cirkel ervoor zorgen dat de resterende flow naar boven gaat. Ook heb ik een idee om de 480 rad waar nu de pompen op gemonteerd zitten te laten zitten (extra koel vermogen) waardoor de fans nog stiller worden omdat de warmte nog meer verdeelt wordt. Op dit moment gaat vanaf de uitgang van de rad beneden de pomp de loop via de rechterzijde van deTH10 (waar de bekabeling zit) helemaal naar achter en langs de PSU omhoog. dit wil ik veranderen door van uit de rad de loop naar bendeden te leiden en via de 2 480 rads en de Aquero de loop helemaal naar achter te leiden en daar via een nog te boren gat de loop in de top uit te laten komen. pfffffff lange zin hoop dat je nog een beeld kan maken.

De poweradjuster vangen de aanloopspanning op:
- zijn een centrale aansluitpunt voor de voeding van de fans
- zorgen via 1 aquabus kabel ervoor dat alle fans die op de individuele adjuster zijn aangesloten ook per groep via de software geregeld kan worden.

van de PSU gaat er dus een voedingskabel naar de Pedestel die alle adjuster te gelijk voed
er gaat ook maar een auquabuskabel naar de aquero. om ze allemaal te laten werken moet ik ze stuk voor stuk aansluiten\herkennen door de aquasuite software.

De meeste gegevens heb ik van de buildlog van CPAChris die heeft dezelfde systeem in elkaar gebouwd. ik heb zijn hele buildlog overgezet in word met foto's erbij iets van 300 pagina's
 
Oké, duidelijk allemaal!!!!!!!

Wist niet dat alle twee de rads naar binnen blazen( miss overheen gelezen).
Maar dan is een halve buis idd zinvol ja. Zal de flow via de adjusters omhoog blazen...goed bedacht.

De vraag voor de poweradjusters komt omdat, ik zelf twijfel om ze in m'n eigen build te gaan gebruiken voor de fans.
Maar denk dat ik ze alleen voor de pompjes gebruik. In jou geval is het de meest logische manier om alles idd netjes met zo weinig mogelijk kabels te gaan gebruiken( zin klopt geloof ik niet:) )

Ieder geval lekker bezig Henry !!!
Succes nog verder!
 
TATH \ Caselabs TH 10 + Pedastel "Hill 7.9" ( nowhere to hide\pakketjes)

Hoera weekend,

Sinds de laatste update heb ik 2 bestellingen lopen. Ondanks dat ik vroeg thuis ben ligt er i.p.v. een pakketje een bericht dat het pakketje bij de buren is afgegeven. Ja zegt mijn vrouw "pakketje !!!". Vlug even naar de buren die er inmiddels aan gewent zijn om mijn bestellingen voor mij in ontvangst te nemen. "zo blijft hij ook gelijk op de hooge hoever ik ben met de bouw". Ik bel vol ongeduld bij de buren aan en Dennis doet open lachend zeg ik "ik kom het pakketje ophalen" pakketje ik heb er drie voor je. Gezien de afmetingen van de verpakking dus "Nowhere to hide".
Gauw alles weer uitgepakt en uitgestald op de rafel. Het duurd even voordat ik er achter ben hoe de sli extenders te verstellen zijn. Even voor de foto shoot 2 extenders gemonteerd.

Binnengekomen spullen:

4 bitspower black sparckle sli extenders ( ja ik beken "een beetje merkengek")
1 Aqua flow meter voor bovenin de TH10
1 Aqualis XT reservoir "superkwaliteit"
1 lollie en 1 zakje gummieberen voor diegene die geen pakketje krijgen "ha ha"

Zo even een paar gepikte foto's van Aqua
aqualis - Ausgleichsbehälter aus Borosilikatglas. Gemacht für die Ewigkeit. - Wasserkühlung - Aqua Computer Forum

Na het bezoeken van de Aquasite was ik verkocht deze moet ik hebben. zonder verzendkosten bijna 100 euro "lekker belangrijk" wat ik hiermee wil zeggen "gezien de top kwaliteit toch betaalbaar". in deze versie kan 440ml er is nog een grotere. Ik las net op de Aqua site dat er 6 ledjes in passen "super toll" gaat goedkomen.

Wie denkt dat ik stil gezeten heb moet ik teleurstellen. Deze week de buildlog van CPAChris in word omgetoverd tot een naslagwerk van 207 pagina's in kleur.

Verder gecorrespondeerd met Mandrix van Overclocknet over het aansluiten van mijn nieuwe pompen van Aqua wat gelijk een lichte paniek teweeg bracht in mijn visie hoe ik het dacht aan te sluiten. Het ging een beetje op deze manier. "leuke pompen wat is het verbruik" Uhhhh (gauw een doosje uitgepakt) 8-24 Volt 37 Watt "WAT 37 Watt" dan kan ik deze misschien niet aansluiten op de Aqua power adjuster Ultra. ku. ku.. gauw weer naar de site van Aqua
en toen viel het kwartje "bij 12 volt 23 watt" Ach So dus kan ik ze toch aansluiten op de power adjusters. pffff

zo nu evene een paar plaatjes en hopenlijk morgen na het invullen van mij belastingaangifte "wat ik minder leuk vind dan het bouwen aan de Pedestel" maar dat geld denk ik wel voor de meeste van ons.

Tot morgen

Zo weer een stukje van de puzzel
IMGP0855.jpg

My precious golum golum "Aqualis XT"
IMGP0858.jpg

Mooi stuk kwaliteit "te lui om nu uit te pakken"
IMGP0860.jpg

IMGP0861.jpg

Even In vergelijking met de Bitspower 150 res rechts
IMGP0865.jpg

En voor de kleine kinderen die niet zo lief zijn geweest en geen pakketjes hebben gekregen.
IMGP0867.jpg

Even de Bitspower Black Sparckle sli extenders die ik ga monteren in de Pedestel
IMGP0868.jpg


Morgen eerst de belastingpapieren invullen en dan maar weer eens aan de slag met de build.
 

Bijlagen

  • IMGP0856.jpg
    IMGP0856.jpg
    188,6 KB · Weergaven: 4
  • IMGP0857.jpg
    IMGP0857.jpg
    175,2 KB · Weergaven: 4
  • IMGP0859.jpg
    IMGP0859.jpg
    235,4 KB · Weergaven: 4
Hallo mede Flowers,

Het is zondag morgen en ik ben net terug van een extra 24 uurs dienst.
Na een paar uur op de bank en een kop koffie heb ik weer zin om verder te gaan met de build.
Gisteren nog even 2 extra power adjusters ultra besteld en een hele zwik sata en molex stekkers die ik straks nodig heb bij het maken van de bekabeling (o ja en voor om het magazijn op orde te krijgen want " hebben we niet heb ik een hekel aan".
Vandaag dus begonnen met het pre monteren van een paar power adjusters op een stukje acryl. Wat ik van een collega gekregen heb (niet de juiste kleur maar dat los ik nog wel op).
Ik heb op m'n gemak de power adjusters uitgelijnd op de plaat om zo een beetje te bepalen hoe ik het wil hebben. Met de montageplaat van de power adjusters heb ik de gaten overgenomen op de acrylplaat. Met een schroef heb ik even een centreerpunt in het acryl getikt zodat de boor niet aan de wandel gaat op de plaat (kolom voor latere builds zou wel handig zijn) . Met de decoupeerzaag heb ik de benodigde strook uitgezaagd wat niet geheel naar mijn zin ging. Her en der hele kleine putjes uit de plaat. Zaagbald was denk ik niet fijn genoeg. Volgende week maar weer eens naar de bouwmarkt.
Aangezien de zon lekker scheen en het buiten aangenaam weer was heb ik het uitzagen maar buiten gedaan.
De bijgeleverde schroeven van de frontplate hebben een verzonken kop dus moest ik de boorgaten iets laten verzinken. Hiervoor heb ik een verzinkboor gebruikt voor het maken van houtverbindingen (had even niets anders liggen).
Aangezien ik enkele schroeven van de frontplate kwijt ben (weet niet waar ik ze neergelegd heb) moest ik tijdelijk een oplossing vinden voor de montage en het op juiste hoogte brengen van de power adjusters tussen de fans. Ik had bedacht dat ik hiervoor mooi de afstand busjes kon gebruiken (zijn denk ik m3). Op dit moment denk ik erover om 2 sli extenders te gaan gebruiken zodat ik makkelijker de juiste hoogte kan instellen. We zullen zien.


Ver worstel ik nog met de gedachte om de pompen die ik op dit moment in gebruik heb ook aan de build toe te voegen. Ik vraag me af of 2 pompen voldoende zijn om 5 XSPC 480 de vloeistof te laten rondpompen. Ik zelf kan er pas iets over roepen als ik de beide flowmeters heb gemonteerd.

Zo nu een (biertje) en paar foto's om te laten zien dat ik nog leef ha ha

laatste wijziging was de montage van de Bitspower sli extenders met de flowmeter tussen de rads
IMGP0873.jpg

plaatje acryl (left over gekregen van een collega)
IMGP0876.jpg

uitmeten van benodigde ruimte en aftekenen van boor gaten met b.h.v. frontplate
IMGP0877.jpg

afgetekende boorgaten en extra ruimte tussen power adjusters
IMGP0883.jpg

Mooi weer (eindelijk) dus het zaagwerk maar achter gedaan
IMGP0885.jpg

Omdat de montage schroeven een verzonken kop hebben moet de alle 36 gaten verzonken worden zodat de schroeven beter aanlsuiten
IMGP0887.jpg

Aangezien ik een paar schroeven kwijt ben en de strip toch niet zo op de plaat wil bevestigen heb ik maar als oplossing een paar afstandhouders genomen als vervanging (eerste aanblik valt best mee vind ik)
IMGP0891.jpg

IMGP0892.jpg
 

Bijlagen

  • IMGP0870.jpg
    IMGP0870.jpg
    47,9 KB · Weergaven: 4
  • IMGP0881.jpg
    IMGP0881.jpg
    46,6 KB · Weergaven: 4
TATH \ Caselabs TH 10 + Pedatel "Hill 7.9"

Zoals gewoonlijk mis ik weer eens wat foto's,

Moet ook nog even uitvinden hoe ik bijgevoegde thumbnails kan verwijderen. had deze foto's verwijderd maar zie ze terugkomen als thumbnail maar zie deze nergens staan kan ik dus ook niet verwijderen.
Het zal wel het gevolg zijn van de verkeerde manier plaatsen (ik zie nu dat ik voor het plaatsen eerst op preview kan drukken i.p.v. wijzigen ).

zo nu wat laatste foto's en proost

power adjusters vanaf de onderkant bekeken
IMGP0900.jpg

shi... verkeerde impressie (power adjusters geplaats om te kijken hoeveel ruimte ik over heb,
en hoe het er uit komt te zien.
IMGP0902.jpg

Buildlog cover van de complete build van CPAChris (zelfde kast met pedestel) altijd handig
IMGP0904.jpg

"how its made" en bijgevoegde commentaar en oplossingen tot nu toe 208 pagina's
IMGP0905.jpg


IMGP0906.jpg

en onder het genot van een pilsje even de volgende stappen doornemen:icon_jook:
IMGP0909.jpg
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan