TATH \ Caselabs TH 10 + Pedastel "Hill 7.9" afdekplaten binnen \ radiatoren gespoeld
Hallo mede Flowers,
Het is inmiddels 16:15 wanneer ik voor de 2e keer hetzelfde verhaal probeer
Te dichten. Firefox kwam na het vastlopen met een popup “update”. Maar goed we beginnen gewoon overnieuw.
Gistermiddag heb ik de 2 radiatoren van
XSPC RX 480 gepoeld. En dit was geen overbodige luxe gezien wat er aan klein gruis uitkwam. De andere 3 radiatoren had ik voorheen ook al gespoeld maar ik zag dat er na een paar weken toch nog rommel tevoorschijn kwam en in het koelblok van m’n cpu bleef zitten. Bij het uitpakken van de
radiator viel me op dat de spuiter een aantal plekken vergeten was te spuiten (zie foto). Waarschijnlijk kies ik een volgende keer voor een ander merk b.v. die van Aqua “volgens mij heeft Bundymania hiervan als een een revieuw geplaatst”.
Vandaag maar weer eens de hele handel onder mijn bureau vandaan gehaald. Aangezien ik vandaag alleen thuis kon ik alles neerzetten waar ik wilde zonder commentaar te krijgen dat het een rommeltje is. Ik heb de radiatoren profisorisch in de Pedestel geplaatst. Dit om te kijken hoe het er uit komt te zien en hoeveel tussenruimte ik over heb tussen de Flowmeter van Aqua en beide radiatoren. Jammer genoeg heb ik wel de foto’s gemaakt maar ben ik vergeten te meten ku. Ku. “vloeken helpt niet dus straks nog maar eens meten”. Om te kijken of de maten kloppen van de afdekplaten die ik heb laten snijden moest ik ook de
fans plaatsen. De uitsparingen links en rechtsboven zijn eigenlijk een halve mm te krap “gelukkig bied een vijl hier uitkomst”. Wat ik ook vergeten ben is om de ruimte die de 4 schroeven van de Pedestel innemen links en rechts 2 te verwerken in de tekening. Gelukkig is het een kwestie van 4 halve cirkels te vijlen in de uiteinden van de platen zodat de afdekplaten beter aansluiten op de Pedestel “wat een K woord Pedestel”.
Inmiddels was ik al 4 uur bezig met de hele handel. Ik heb alles nu weer opgeborgen onder mijn bureau maar ik ga morgen weer verder.
Nog te doen:
- Afdekplaten op maat maken;
- Dempingsrubber van de
Noiseblocker PL-2 aan de linker en rechterzijde iets verwijderen zodat de
fans beter aansluiten op de schroefgaten van de radiatoren;
- Spuitbus verf halen voor het bij spuiten van de
radiator;
- Draad bestellen voor het fabriceren van de kabelbomen van de
fans AWG 22 (moet nog wel uitzoeken waar ik dit het beste kan bestellen);
- Sli extenders bestellen bij
HighFlow (
Bitspower als deze binnen zijn);
- Extra Flowmeter van Aqua bestellen voor tussen de 2 radiatoren bovenin;
- AutoCAD tekening van de achterplaat afmaken en door sturen naar Bas om te laten snijden (gekantelde moederbord);
- Uitwerken en tekenen strip voor montage Poweradjusters die ik op een verhoogde profiel wil monteren op de bodem van de Pedestel zodat de binnenkomende lucht zorgt voor extra koeling \ en natuurlijk strip\profiel bestellen bij Bas;
- Tape halen om boorgaten af te dekken voor doorvoer bekabeling en loop;
- Trapboor halen\bestellen.
Zo voorlopig kan ik weer vooruit.
Nu even wat foto’s plaatsen.
nieuwe werkplek "altijd handig"
Opvangbak en filter voor spoelen radiatoren
En dat spoelen is geen overbodige luxe
Spuiter had zijn dag niet denk ik
Even om het idee te krijgen hoe het eruit komt te zien.
Flowmeter neergelegd zodat ik de maten op kan meten voor de benodigede sli extenders die tussen de flowmeter en de radiatoren komen.
nu een foto van de voorzijde "shit vrouw klaagt nu dat het eten niet klaar is "lekker belangrijk" eerst dit even afmaken.
Even een fan gemonteerd zodat je een indruk hebt wat er allemaal afgedekt wordt met de afdekplaat. Ik wil het tenslotte zoveel mogelijk stofvrij houden.
Nu afdekplaat
Nu met alle
fans en afdekplaat
Shi.... mis nog een paar foto's