Hallo mede flowers,
Het is nu 15:15 en ik ben alweer 5 uur bezig met het uit elkaar halen en in elkaar zetten van de TH 10.
N.a.l.v. al jullie aanbevelingen heb ik de loop weer afgetapt en de cpu blok verwijderd. Met een vergrootglas heb ik de cpu socket nagekeken hierop was niets te zien. Verder heb ik de complete tray moederbord en koelblokken uit het systeem gehaald. waarna ik stap voor stap de componenten heb verwijderd. ik ben 2 dingen tegen gekomen:
1 de overklok kabel zat 2 pennen te laag op de socket;
2 de audio extension kabel voor de frontpannel daarvan waren met het indraaien van een extender de draden bloot komen te liggen.
Ik heb de moederbord voor en achter bekeken maar geen enkel spoor van een beschadeging kunnen ontdekken.
Daarna de moederbord weer gemonteerd op de achterwand;
Batterij van het moederbord verwijderd en op nieuw geplaatst;
8800 gt kaart geplaatst en voeding aangesloten;
stick geplaatst (met daarop andere bios) op achterzijde moederbord en op knop refresh bios gedrukt.
Na enkele minuten heb ik het systeem kort gestart.
De ledjes van de bios liepen automatisch door en het rode ledje van de cpu brand ook niet meer. Toen heb ik het systeem uitgzet.
Alles weer gemonteerd en proberen op te starten maar de voeding geeft een korte klik en daarna is er niet meer te doen.
Ik denk dat de voeding defect. Komende week krijg ik mijn nieuwe
Corsair AX1200i binnen en zullen we zien of dat het is.
Een vraag die ok me nu stel is kan de aanloop spanning er voor zorgen dat de voeding uitslaat.
ik heb om dit uit te proberen de kabel van de grafische kaarten afgekoppeld en de voedingsregelaar van de
pompen teruggedraaid naar 1. Maar het systeem wil niet starten.
Afwachten maar