• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

TATH \ Caselabs TH10 + ped. Hill 7.9

TATH \ Caselabs Th10 "shit hapens"

IMGP0485.jpgIMGP0486.jpgIMGP0487.jpgIMGP0488.jpg

Vandaag loopt niet zoals zou moeten.
De wate[]rkoeling loop is top en loopt lekker net als de fans.
Maar het systeem wil niet booten en ik heb een oplichtende ledje (cpu) dat continue blijft branden. ook loopt het systeem helemaal niet. de indicatie leds (asus rampage IV extreme blijft op 0 0 staan. ik heb waarschijnlijk een kabel niet goed aangesloten gehad. ik heb 3 keer proberen op te starten en iedere keer sloeg de pc gelijk uit. daarna heb ik alle kabels los gehaald waarschijnlijk is het de de boot kabel geweest. Nu kan ik de pc wel aanzetten maar loopt de display (status leds niet door). Ik weet niet of er wat kapot is (moederbord, processor). de bios is niet benaderen.

Ik heb de processor tijdens de bouw er niet uit gehad.
Een tip hoe dit eventueel aan te pakken is welkom.

zo nu de laatste foto's van m'n goudvissenkom.
 
Wat zal ik zeggen,

Het ledje van de cpu naast de voedingskabel brand nog steeds. en het systeem wil nog steeds niet booten. Ik heb net het systeem leeg laten lopen en heb de processor bekeken ik kan er niets aan zien. zucht meestal kom ik er wel uit maar ik heb het sterke vermoeden dat er wat teveel spanning op heeft gestaan doordat ik 2 pci express extension kabels heb omgedraait. vloeken helpt niet. mijn 1200 watt corsair maakte bij het opstarten een hoge toon en toen verdween het weer. Aangezien het ledje van de cpu blijft branden denk ik dat de cpu i7 3820 naar de kl.. is. , aangezien mijn toetsenbord ook niet oplicht denk ik dat het moederbord ook kapot is.

gezien de kosten ga ik maar weer eens potten. ik denk rond maart april weer te beginnen met bouwen. het wordt weer hetzelfde moederbord maar dan de i7 3930k. ik hoop wel dat mijn grafische kaarten nog heel zijn.

in de tussentijd blijf ik jullie nog wel volgen op het forum.

groeten henry
 
ja heb ik al 2 keer gedaan m.b.v. stick via de achterkant. normaal bij opstarten geeft het 2 cijferige display een opsoming weer van de tests maar hij blijft gewoon op dubbel 0 staan. ik denk door de extension kabels om te wisselen dat het moederbord doorgebrand is hoewel hij nu wel opstart maar er verder niets meer gebeurt dan het rondpompen van de vloeistof in de loop en het draaien van de loop.
 
dit is idd erg klote, maar wat bedoel je met je extensions omgedraaid?

Ik zal beginnen met een voedingtester te kopen en je psu te testen, mocht deze geen error aangeven zal je vanaf het begin moeten opsporen, alles weer op lucht, waterblocken demonteren, mischien voor de test een cheap video kaartje erin, het kan zijn dat er iets niet goed zit
 
ik maak gebruik van gesleevde extension kabels en vanmorgen heb ik de kabels gemonteerd, 3 x 6 pins en 3 x 8 pins. die gaan allemaal in de 8 pins aansluiting van de corsair AX1200 tot 3 maal toe wilde de pc niet starten. eerste leek het of de pc ging starten (duurde nog geen 2 sec dan sloeg de voeding uit). ik heb toen alle pci kabels eruit gehaald en per paar de kabels naast elkaar gegroepeerd op de voeding dus( 1 x 6 pin en 1 x 8 pin naast elkaar. todat ik 2 kabels tegen kwam waarbij de voeding afsloeg. deze 2 kabels bestaan uit 2 delen de orginele kabel van corsair en de extension kabel schijnbaar heb ik het voor elkaar gekregen om deze kabels om te draaien waardoor ze sluiting maakten. alles zit nu wel goed aangesloten al is het leed al geleden.

als de voeding defect is dan zou je zeggen dat hij niet opstart ermmaar dat doet hij wel. Het Asus bord is voorzien van diagnose ledjes die aangeven wat er mis is. en er brand een lampje bij de cpu. ik vraag me af of het al eerder gebrand heeft omdat ik voor de bouw de processor heb overkloakt van 3.6 naar 4.7. het enige wat ik nu niet heb aangesloten is de 6 pin voor extra voeding van het geheugen. maar dat is bij 4 reepjes niet nodig.
 
Een extension kabel past maar op 1 manier tenzij je met erg veel geweld de connectors in elkaar probeert te drukken.

Ik vermoed dat dat er dat er ergens sluiting maakt of er moet een extension kabel niet goed zitten, die willen nog wel eens een connector van je psu eruit drukken...
 
ik zal er zondag morgen naar kijken. ik ga nu pitten morgen 24 uur werken dan kom ik zondagmorgen weer uit dienst. in ieder geval bedankt voor het meedenken. tot het volgende bericht zullen we maar zeggen. spasiba
 
Heeft je bord al gewerkt sinds je het CPU waterblock geplaatst hebt? Anders moet je ook altijd eens naar de backplate kijken. Heb het al voor gehad dat die een paar pinnetjes met elkaar verbond en dan krijg je krak 't zelfde probleem (in mijn geval omdat het rubber erop langs de verkeerde kant zat).
 
Nee ik heb eerst alles gemonteerd. aan de backplate heb ik niks gedaan die had ik er al opzitten van de H100. en de standaard aansluitingen van mijn HF waterblock kon ik gewoon gebruiken om de bevestigingspennen te monteren.
Ik heb in vergelijking met de luchtgekoelde systeem de kabel (8 pins voor het booten vervangen omdat er in de vorige een breuk zat waardoor de voeding ook sluiting gaf.) verder heb ik de 6 pins kabel voor extra prik voor de dims niet aan kunnen sluiten omdat ik een kabel mis.

Ik zit nu op m'n werk en heb net een nieuwe voeding besteld. Ik hoop dat gaande weg het vervangen van de componenten dat ik tegen het probleem aanloop.

Als ik het moederbord moet vervangen dan kies ik weer voor de rampage IV extreme alleen komt er als de i7 3820 defect is de i7 3930 voor in de plaats. Hopenlijk is het probleem opgelost met de komst van de nieuwe voeding anders moet ik wachten tot m'n einde jaars uitkering in december voordat ik weer wat grotere uitgaven kan doen.

Ik ga zeker nog even kijken naar de uiteinde van de bevestigingspinnen van mijn koelblok en de backplate misschien dat door het aandraaien de pennen contact is gemaakt de backplate.

wordt vervolgt
 
haal alle waterblokken eens van je mobo af, en aleen cpu erop
kijken of hij dan iets doet, komt vaker voor dat bij moederbord waterblokken monteren dat er iets foutgaat of teveel spanning opstaat:)
 
Ik ga er zeker naar kijken.
Net wat ander koelpasta gekocht en andere slang voor her montage.
Van de week\ zondag maar eens kijken of ik iets kan ontdekken. Wat het ledje van de cpu betreft vraag ik mij af of het wel een fout is of een logisch gevolg van het overklokken (misschien heeft dit ledje wel altijd gebrand het is me in ieder geval nooit opgevallen (ook omdat het ledje min of meer verborgen zit achter de gesleevde extension voedingskabel. Het moederbord en de processor zijn beschermt bij het overklokken.

Afwachten maar.
 
zo op het oog niets te zien maar aangezien ik een leesbril heb en dus een beedje kippig ben zal ik er naar kijken met mijn vergrootglas. shi.... eerst de loop weer helemaal aftappen. half uurtje werk als je niet iets wil morsen op de rest. snelsluitingen zijn wel makkelijk maar ik heb al gezien dat ik er dan nog 2 bij moet hebben om de tray compleet te verwijderen. ik hoor het al ik ben niet de enige waarbij het wel eens mis gaat. jammer dat het gelijk in de papieren loopt.
 
Hallo mede flowers,

Het is nu 15:15 en ik ben alweer 5 uur bezig met het uit elkaar halen en in elkaar zetten van de TH 10.
N.a.l.v. al jullie aanbevelingen heb ik de loop weer afgetapt en de cpu blok verwijderd. Met een vergrootglas heb ik de cpu socket nagekeken hierop was niets te zien. Verder heb ik de complete tray moederbord en koelblokken uit het systeem gehaald. waarna ik stap voor stap de componenten heb verwijderd. ik ben 2 dingen tegen gekomen:

1 de overklok kabel zat 2 pennen te laag op de socket;
2 de audio extension kabel voor de frontpannel daarvan waren met het indraaien van een extender de draden bloot komen te liggen.

Ik heb de moederbord voor en achter bekeken maar geen enkel spoor van een beschadeging kunnen ontdekken.
Daarna de moederbord weer gemonteerd op de achterwand;
Batterij van het moederbord verwijderd en op nieuw geplaatst;
8800 gt kaart geplaatst en voeding aangesloten;
stick geplaatst (met daarop andere bios) op achterzijde moederbord en op knop refresh bios gedrukt.
Na enkele minuten heb ik het systeem kort gestart.

De ledjes van de bios liepen automatisch door en het rode ledje van de cpu brand ook niet meer. Toen heb ik het systeem uitgzet.
Alles weer gemonteerd en proberen op te starten maar de voeding geeft een korte klik en daarna is er niet meer te doen.
Ik denk dat de voeding defect. Komende week krijg ik mijn nieuwe Corsair AX1200i binnen en zullen we zien of dat het is.

Een vraag die ok me nu stel is kan de aanloop spanning er voor zorgen dat de voeding uitslaat.
ik heb om dit uit te proberen de kabel van de grafische kaarten afgekoppeld en de voedingsregelaar van de pompen teruggedraaid naar 1. Maar het systeem wil niet starten.


Afwachten maar
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan