• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

TATH \ Caselabs TH10 + ped. Hill 7.9

Ben benieuwt wat je ervan gaat maken! :D
Wel even een tip zou niet meteen nog fangrills/dust filters op je top fans zetten dit met de simeple reden dat deze al zowieso airflow zullen tegenhouden + dat er NOG eens gaatjes zijn op je top van je case wat dus nog minder airflow geeft en meer geluid omdat de lucht door al die verschillende gaatjes zal doorvliegen.
 
TATH\ TH 10 Update 4

Hallo mede flower’s,

Het is nu zaterdag middag en ik probeer even de update op papier te zetten. Ik was bijna klaar tot dat ik een verkeerde knop drukte waarna mijn tekst verdwenen was. Dit is niet de eerste keer dat dit mij overkomt . De vorige keer heb ik de tekst eerst in word gezet en later op met knippen\plakken op het forum geplaatst.
Zo nu verder met update 4 wat gaan we (ik dus) doen:
1. Terugblik op de modificatie van de UN G3 bracket (met 2 foto’s)
2. Demontage van mijn GTX 580
3. Montage van de Koolance VID-NX580 block

1. Terug kijkend naar het modificeren en de positieve reacties van jullie heb ik beslot en om nog even een toelichting te geven op de (niet geplande modificatie\ had de horizontale versie gekocht i.p.v. de verticale). In het kort heb ik de grondplaat van de beugel geslepen en heb zoals op de orginele verticale versie 2 nieuwe beugels gezet. Om een beetje meer ruimte te hebben onder de pompen heb ik de beugels 1 centimeter langer gemaakt. Vandaag heb ik de gespoten beugels gemonteerd en heb ik de schroeven en moeren die in het zicht komen zwart gemaakt met een permanent marker. De reden waarom ik het op deze manier gedaan heb is dat als je het spuit je rekening moet houden met het uitharden van de verf. En dit gaat een stuk sneller je veegt het er niet af en als het goed is kom je er voorlopig niet meer aan met je handen. Als je naar de foto’s kijkt zal je niet zeggen dat dit met een stift gedaan is.

2. Demontage van de GTX 580 heb ik gedaan met behulp van de handleiding. Dit verliep niet geheel vlekkeloos zo stond er op de handleiding een plaatje welke schroeven je los moest draaien aangegeven met 2 witte pijlen (kan niet fout gaan toch) op de volgende pagina staat wanneer je de schroeven losgedraaid hebt de kaart in 2 delen uit elkaar kan trekken. Ja dat klopt maar dan moet je de overige 18 schroeven die wit omcirkelt zijn (geen pijlen) ook los draaien. Ach so geht das.

3. Het monteren van de termalpads ging vrij vlot (na het bekijken van het filmpje op You tube) wat ik een aardige aanvulling vond op de handleiding. Na het verwijderen van de 2e film laag was ik verrast dat de termalpads als je niet oppast een meter langer worden. Opgepast dus bij het verwijderen van de 2e film laag. Zo nu nog termal compound monteren. Dat was ook een extra ervaring. Aangezien ik al langer systemen bouw en bekent ben met het opbrengen van Artic Silver e.d. was ik nu wel verbaast dat nadat ik de cap van de tube had doorgeprikt de tube voor 99% kon leegknijpen zonder dat er iets uit kwam. Zeker een nieuwe vorm van markering “tubes met lucht”. Gelukkig heb ik zelf nog wat liggen dus dat was gauw opgelost. Zo nu nog even het blokje geplaats (zeg maar blok) en de schroeven gemonteerd. Alle gereedschappen weer opgeborgen en inmiddels de foto’s geschikt gemaakt voor plaatsing. Ik heb nog 2 vrije dagen dus wie weet komt er nog een update 5.

Zo nu weer wat foto’s

IMGP0376.jpgIMGP0377.jpgIMGP0380.jpgIMGP0384.jpgIMGP0385.jpgIMGP0387.jpgIMGP0389.jpgIMGP0392.jpgIMGP0393.jpgIMGP0395.jpg
 
Laatst bewerkt:
TATH \ TH 10 update 4 aanvulling + aankondiging update 5

IMGP0396.jpgIMGP0400.jpgIMGP0401.jpg

Hallo mede Flowers,

Ik mis nog wat foto's dus die ga ik straks nog even plaatsen.
Laatste stand van zaken:
- Gisteren de laatste bestelling (voor de huige opzet) geplaatst. 1 Aquero 5 pro staat op nalevering
- De andere drie bestellingen zijn afgestuurd dus die kunnen eind van de week al binnen zijn.

voor update 5 ga ik het volgende doen:
- het veiligstellen van mijn data van de 800D op de NAS;
- demontage 800D;
- montage Bitspower updatekit 150 (montageplaat op pomptop bevestigen)
- afmonteren van de radiatoren (waarvoor ik andere schroeven en pakkingen heb besteld;
- start met opbouw moederbord

Ik hou jullie op de hoogte "heb er zin in m'n handen jeuken al":119:
 
Laatst bewerkt:
TATH \ TH 10 Update 5

Update 5 “its a go”

Bij thuiskomst lag er weer een pakketje van High Flow. Zo zegt mijn vrouw alweer een pakketje.
Gauw pak ik het uit een hele zak met bitspower Black Sparckle koppelingen en de mod kit voor mijn pomptop. Gauw mijn eten naar binnen gewerkt en alles weer in stelling gebracht voor de volgende klus. :
- Montage Bitspower 150 mod. Kit;
- Monteren zwarte fan grills;
- Monteren andere (langere schroeven) Phobya black
- Montage eerste tube.

De montage van de Bitspower 150 mod. Kit ging als een speer “het was even zoeken naar een inbus sleutel m4 zat er niet bij logisch dus maar even naar de schuur.
Het opnieuw monteren van de fans duurde iets langer want er was een dempingsrubber van een fans tussen de fan en de radiator gevallen “en dat zag ik pas bij het aandraaien van de laatste schroef”. Toen de dempingsrubber op zijn plaats zat en ik eerst gekeken heb dat alle dempingrubbers op hun plaatse zaten waren de schroeven ook zo aangedraait.
Ik heb daarna op de radiator de F-block weer gemonteerd met het aftap kraantje . Zo nu de pakking onder de radiator monteren. Deze kun je plakken dus dat was zo gedaan. De schroeven die ik besteld had voor de montage van de Silverstone dustfilters waren te klein. Shi…. Dan maar de originele schroeven inkorten met de dremel en afbramen. Kast op zijn kop gezet fan covers van de onderkant geschroefd. De radiator was al redelijke zwaar met alles wat er al op gemonteerd zat. Maar ook deze klus was geklaard. De kast weer op zijn poten gezet om te kijken of alles goed zat. Nee dus de radiatoren die ik gekocht heb zijn breder dan die van de “Singularity Best II build” dus komt de aftapkraan na montage buiten de kast. Na 5 minuten puzzelen was ik er uit. Gauw alles omgezet en het ziet er goed uit vind ik. Zo gauw even de foto’s omzetten en het stukje plaatsen.
Ik ben vandaag opzoek geweest naar een ant-vandal Switch met bekabeling voor het aansturen van mijn led verlichting. Complete set van Switch en gesleefde kabel vond ik alleen maar op een site in Amerika. Ik ben dus nog zoekende hoe ik dit kan oplossen. Misschien kunnen jullie me wat op weg helpen.

Zo gauw afsluiten “en morgen weer verder”






IMGP0408.jpgIMGP0410.jpgIMGP0413.jpgIMGP0414.jpgIMGP0416.jpgIMGP0419.jpgIMGP0420.jpgIMGP0422.jpgIMGP0423.jpgIMGP0424.jpg
 
TATH \ TH 10 Update 6

Zo daar ben ik weer,

Vandaag staat het monteren van de laatste 3 fangrils op en programma en het plaatsen van de Koolance SPD-CTR12x2 (eigenlijk de controller van mijn pompen die ik samen met de bijpassende reservoir al een jaar in de kast had liggen. ik denk dat de controller van tijdelijke aard is. het wachten is op de komst van de Aquero 5 pro. ik denk dat ik met wat aanpassingen de pompen ook met een andere unit kan aansturen voorlopig doe ik het er maar mee.
Het monteren van de onderste fangrils kon ik niet afmaken omdat de schroeven 5 mm te kort waren.

Ik ben een poos bezig geweest om de bekabeling van de controller in een tekening weg te zetten omdat ik de uiteinden wilde sleeven en wilde voorzien van een zwarte mollex. Bij het foto's maken sprongen de andere 2 (wit) gelijk naar voren mogelijk dat ik deze ook nog zwart maak of er een afdekkap overheen plaats zodat je ze niet meer ziet.

Ook heb ik alle standaard verzonken schroeven van de bovenste radiatoren vervangen door zwarte.

Als laatste heb ik de bekabeling van de fans naar de achterkant geleid en deze gebundeld. Zag er niet uit naar m'n zin dus maar weer gedeeltelijk los gehaald. Je ziet wel eens op You tube het bundelen van de kabels maar eigenlijk vind ik dat niet zo mooi dus ga ik van de week (als ik nog genoeg sleeve materiaal heb liggen) de kabels op maat maken.
Dat ziet er vast beter uit.

Zo het is weer 11:00 uur dus ik stop er mee

Tot de volgende update
IMGP0432.jpgIMGP0433.jpgIMGP0434.jpgIMGP0435.jpgIMGP0436.jpgIMGP0437.jpgIMGP0439.jpg


O ja de voeding is alleen maar voor het testen. De fans lopen maximaal op 1500 rpm maar zelfs bij vol vermogen hoor ik ze nu al bijna niet.
 
TATH \ TH10 update 7

Vandaag Corsair 800D uit elkaar gehaald,

Het is nu 2:06 ik upload de foto's even en pas morgen het stukje wel aan.
Zo daar zijn we weer het is nu 10:44 en ik ben er weer klaar voor. Gisteren weer 2 paketjes binnen gekomen van high flow "o ja en een brief van de douane of ik nog eens 8 euro wil betalen voor de 2 beugeltjes uit de states". Ik heb het idee dat er nog geen eind aan komt aan de bestellingen "ik mis steeds weer iets" Zoals ik al zij ik heb gisteren de Corsair uit elkaar gehaald super kast maar met alle extension kabels is de kabelzijde haast niet af te sluiten.

Gisteravond verder de standaard heatpipes en fan van het moederbord af gehaald. Hiervoor heb ik de werkinstructie van Singularity computers bekeken "filmpjes zeggen meer dan tekst".

Zo vandaag:
- geheugen demonteren "koelribben er af" op de bijgeleverde handleiding staat Artic silver MX 4 opbrengen ik vraag me af of termapads niet beter is, Ik ga nog even het internet op.

- monteren van een aantal van de koppelingen
- monteren van de Aquero 5 pro
- bekabeling aanpassen





IMGP0441.jpgIMGP0442.jpgIMGP0443.jpgIMGP0444.jpgIMGP0445.jpgIMGP0446.jpgIMGP0447.jpgIMGP0448.jpgIMGP0449.jpgIMGP0450.jpgedaan" :041::041::041:
 
Laatst bewerkt:
TATH \ TH 10 update 8

Hallo mede flowers,

Vandaag om 10:45 begonnen met het monteren van het geheugen. ik had 8 x 2 ggb ddr 3 2000 Dominator GT maar daar is na vandaag 4 x 2 GB van overgebleven omdat ik anders niet uit de voeten kon met het aansluiten en monteren van de koelblokken voor het geheugen. Dat wordt dus een project voor volgend jaar.
Met behulp van de filmpjes van Singularity computers ben ik van start gegaan met het installeren van het geheugen en de koppelingen met de crystal links. Ik heb het gevoel dat het goed in elkaar ik mis alleen voor het afmonteren nog 2 setjes crystal link 2 slots voor de aansluiting tussen mijn grafische kaarten en 1 multilink cupler van de bovenste grafische kaart naar het moederbord. Ik heb net de moederbordtray met alles er op teruggeplaats in de systeemkast.
Lekker zwaar "je zou er een hernia aan overhouden".
Morgen ga ik verder met het plaatsen van de Aquero 5 pro\ de brander en wat testen van de Aquero en de fans ik ben benieuwd of de fans inderdaad op 1500 toeren lopen of dat ik de verkeerde kabels heb. We gaan het beleven.
Het begint er nu in ieder geval uit te zien als een computer.

Zo nu eerst wat foto's "gaarne feedback wat jullie er van vinden "ook ik leer nog iedere dag bij (alleen wat ik leuk vind en mijn interesse heeft).


IMGP0440.jpgIMGP0453.jpgIMGP0454.jpgIMGP0455.jpgIMGP0456.jpgIMGP0457.jpgIMGP0458.jpgIMGP0459.jpgIMGP0460.jpgIMGP0461.jpg
 
Het is eigenlijk een kopie van Singularity computers Beast II. als je nog niet thuis bent in het zelf buigen van tubes e.d. is dit als eerste system build er niet slecht uitzien. ik denk dat komend jaar wel wat modificaties ga toepassen allen eerst maar eens deze afmaken. jammer dat van jouw systeem geen build log te vinden is het ziet er goed uit. alleen ben ik niet van plan om de kast mee te nemen naar lan parties. ben wel een vevent gamer "alleen maar shooters"en verder AutoCAD en wat andere grafische toepassingen.:039:

Ik ben vorig jaar begonnen met het kopen van extra componenten voor een watercasebuild dus zo doende gaan er wat componenten van in het systeem en ja zo ook de 3 GTX 580's van EVGA.

Ik moet zeggen dat er onder de forum leden een aantal rondlopen die al aardig creatief zijn en hele mooie systemen bouwen. Its a mods world.
 
TATH \ TH 10 update 9 "situatie nu"

Hallo mede flowers,

Gisteren de hele avond door gewerkt aan de TH 10:

- bekabeling (orginele + gesleevde extension kabels) pci + pcu geinstalleerd) bekabeling nog aan de lange kant maar uit het zicht. wordt nog wel aangepast maar in een lateres fase.
- drives geplaats\ verplaatst (schroeven Aquero zwart gemaakt)
- harder schijven in HDD tray geplaatst en de satakabels (Bit Fenix) aan gesloten "stugge kabels"

fankabels hangen nog in wanordelijke toestand "dit omdat ik nog niet weet of ik de goede kabels heb" maar laat ik nog hangen tot na het testen dan kan ik ze alsnog inkorten en opnieuw sleeven.

Ik moet verder nog het volgende doen:

afmonteren van de loop (bovenste grafische kaart "1 x multilink koppeling plaatsen"+ tussen de 2e en derde grafische kaart de juiste (bestelde crystal links 19 mm plaatsen) hoewel ik meerder verpakkingen met crystal link tubes heb liggen waag ik me nu nog niet aan het modificeren hiervan "ja ik hoor jullie denken wat een schijterd\ later nog maar eens proberen)

plaatsen van de Mod Smart led station

Monteren van de 3 mm leds bleu

plaatsen van 2 x extensionkabel set 4 pins molex

lange schroeven regelen m3 x 45 voor de fangrills.

misschine in de deur een rooster maken voor de luchttoevoer van de psu (moet ik nog over na denken of ik dat ga doen\ misschien een tempsensor plaatsen)


Na montage van de bestelde bekabeling en laatste benodigde onderdelen (zij ik laatste bestelling ahum denk het niet) ga ik met de andere psu eerst leak testen (pfff beging nu al te sweten) O ja ik moet nog de slang met de snelkoppeling van de voorkant naar de bovenste rad plaatsen. Ik vraag me af of het nog zin heeft om een 2e tempsensor in de loop te monteren en zo ja waar.


Als het goed is draait alles weer over een week. Daarna het papier van de window halen en even vechten met de vrouw waar ik hem mag neerzetten gisteren zij ze "zet maar in de schuur" ik rol al van de bank van het lachen. Wijzen naar m'n TH 10 is ter strengste verboden. En hij komt lekker op de plaats te staan van de oude Corsair 800D:067:
:067::067:


zo nu even een paar foto's

IMGP0464.jpgIMGP0465.jpgIMGP0466.jpgIMGP0467.jpgIMGP0468.jpgIMGP0469.jpg
 
TATH \ Caselabs TH10 10e update

Hallo mede flowers,

Vandaag weer een paketje ontvangen met de laatste onderdelen om mijn loop compleet te maken. Na het eten alles gemonteerd. Daarna alles klaargezet om te vullen en te leak testen. De eerste shotjes met uv voor het aanzetten van beide pompen in de reservoir gemikt. Daarna de pompen aangezet. In eerste instantie leek het goed te gaan totdat er haast geen vloeistof uit het reservoir werd afgenomen "gelijk de pompen stop gezet en de boel nagekeken. Ik heb het euvel gauw gevonden de bedrading van de pompen liepen niet gelijk. Zo te horen is er niets kapot. Daarna ging het vullen vrij rap. Allen stroomde er aan de linkerkant van de grafische kaarten geen vloeistof door de crystal links. Daar was ik ook gauw achter. Alles weer leeg maken "eerst pomp afzetten (en eerst de vulplug monteren anders vliegt alles retour door de bovenkant van het reservoir "weer wat geleerd". Daarna de loop iets aangepast en alles weer aangesloten. De reservoir weer gevuld en de pompen weer aangezet. Met het aan en uitzetten "voor uitzetten de vulplug dichtdraaien" merk je dat er steeds meer lucht uit het systeem verdwijnt. Ik heb nu dik 2 uur staan proefdraaien en tot nu toe is alles dicht. Morgen het systeem maar eens schuin neer zetten en het proces herhalen want ik hoor nog steeds water lopen door de bovenste radiatoren. Aan het eind heb ik bijna alle doekjes verwijderd en 2 leds even voor de foto in de rechter geheugenblok geplaats. Mag niet klagen. Morgen weer verder.

Zo nu weer een paar foto's

IMGP0470.jpgIMGP0471.jpgIMGP0472.jpgIMGP0473.jpgIMGP0474.jpgIMGP0475.jpgIMGP0476.jpgIMGP0477.jpgIMGP0478.jpg
 
Laatst bewerkt:
TATH \ Caslabs TH 10 Update 11 voortgang

Hallo mede flowers,

Vanavond wat aan de bekabeling gewerkt. Op zich redelijk weggewerkt maar ik wil custom kabels gaan maken. Ik wil morgen de voeding die er nu aan hangt af koppelen en de Corsair 1200 aansluiten. en het systeem proberen op te starten. Ik heb als het goed is 5 leds gekocht maar kan er nu maar 4 vinden "alle scheldwoorden al opgenoemt in gedachten" maar nog geen led kunnen vinden. morgen maar eens beginnen met opruimen. Ik heb nog wel een probleem met het aansluiten van de kabels p[ de fancontroller. de kabels hebben allemaal een vierpolige aansluiting met 2 draden aan de rechterzijde zo te zien maakt alleen de gele contact. Nu zitten er 4 verbindingen naast elkaar en kun je de vierpolige stekker op de 3 polige aansluiting plaatsen alleen bij 1 stekker lukt dit niet. te weinig ruimte. verder is het wachten op de poweradjusters uit Duitsland zodat ik daar mijn pompen op aan kan sluiten. Ik weet niet hoe het bij jullie is gegaan maar als ik de voeding uitzet dan stijgt de vloeitstofpijl uit mijn reservoir boven de pompen bijna 10 cm. ik denk dat dit mede veroorzaakt wordt doordat de pompen op volle snelheid draaien (stand 5).

Zo nu een paar foto's


IMGP0479.jpgIMGP0480.jpgIMGP0481.jpgIMGP0482.jpgIMGP0483.jpgIMGP0484.jpg
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan