• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

TATH \ Caselabs TH10 + ped. Hill 7.9

pff wat duurd dat wachten lang

Hallo mede Flowers,

Een 2 tal pakketjes heb ik binnen voor de verbouw.

1 x XSPC RX 480
4 x fan Noiseblocker PL-2 (bestel er waarschijnlijk nog 14 bij)
2 xAqua D5 pompen

Mijn fijne collega bij de brandweer gaat de achterplaat uitsnijden met de laserbank. daarvoor moet ik eerst een autocad tekening aanleveren "aangezien ik dagelijks teken moet dat geen probleem zijn".
Wat de levering van de pedestal betreft lijkt het erop of het pakketje ergens hangt. Jim van Caselabs vertelde dat het versturen via usps een stuk goedkoper is dan FedEx dat sprak me wel aan i.p.v. ± 275 dollar 95. het pakketje ligt nu 8 dagen ergens in een verzamelpunt te liggen :013:.

Ik ga er vanuit dat het wel in orde komt. in de tussentijd maar wat gegevens verzamelen voor de verbouw en een soort stappenplan maken in welke volgorde ik het ga doen. Voor de bekabeling moet ik nog wat gereedschap aanschaffen en draad.

Wat me opvalt is dat sommige bouwers meer gebruik maken van eigengemaakte tubes in veel gevallen is dit een stuk mooier.


ik voeg een link bij van singularity computers "mooi om te zien en erg leerzaam" .

Singularity Computers - YouTube
 
Processed through USPS Sort Facility, geeft hij dat als status aan?

Dat klopt dan, met de goedkope versie van USPS zie je de tracking niet verder als daar. Komt het pakketje waarschijnlijk 1 dezer dagen aan. :)
 
Processed through USPS Sort Facility, geeft hij dat als status aan?

Dat klopt dan, met de goedkope versie van USPS zie je de tracking niet verder als daar. Komt het pakketje waarschijnlijk 1 dezer dagen aan. :)



ja klopt


CJ492025320US
Priority Mail International Parcels
Processed Through Sort Facility
January 26, 2013, 7:22 pm ISC LOS ANGELES CA (USPS) International Parcels
Arrived at Sort Facility
January 26, 2013, 7:22 pm ISC LOS ANGELES CA (USPS)

Electronic Shipping Info Received
January 22, 2013 Processed at USPS Origin Sort Facility
January 22, 2013, 7:43 pm SANTA CLARITA, CA 91383
Accepted at USPS Origin Sort Facility
January 22, 2013, 6:28 pm CANOGA PARK, CA 91304
 
in het land der blinden is eenoog koning shhhhhit

Vandaag lekker vrij alleen maar wat huishoudelijke zaken en voor de rest computeren.

Het is weer zover ku...ku...ku.. systeem wil weer eens niet opstarten. Nu is het genoeg.
Alles afgetapt. backtray weer op rubber poten gemonteerd zaklamp erbij en demonteren maar.
Het eerste wat me opvalt is dat tussen het moederbord en de achterwand meer afstandhouders zitten dan er bevestigingsgaten zitten in het moederbord. ik denk het zal toch niet waar zijn. bij het verwijderen van moederbord kom ik een stuk of 10 afstandhouders tegen die geen enkele functie hebben en mogelijk voor sluiting gezorgd hebben.
Dat het me niet eerder opgevallen is stom stom stom. alle overbodige afstandhouders eruit geschroefd. omdat ik een keer of 20 opnieuw opgestart heb is het systeem van de leg. Dan maar de usb stick met de nieuwste bios erin. na een aantal minuten kom ik in de bios daar stel ik alles opnieuw in en boor het systeem. windows 8 geeft aan dat herstellen nodig is. Oke bevestigen en hop "na een keer of 5 opstarten" geeft windows aan dat automatisch herstel niet mogelijk is. Fabrieksherstel met behoud van bestanden. "Lees wel bestanden \ dus geen programma's" alweer stom dus.
Het terughalen van alle programma's uit windows 8 old lukt me niet. Laatste handeling systeem opruimen.
Hopa 105gb de vuilnisbak in. Vloeken helpt niet.:013: Dan maar weer alles opnieuw installeren.
Het belangrijkste is dat het systeem normaal boot. En ik er achter ben waardoor het systeem niet wilde opstarten.

Even een fan verwijderd uit het systeem morgen even kijken hoe ik deze kan ompolen naar 3 pins.

Langzaam verdwijnt alle lucht uit de loop en niets lekt das mooi.
Inmiddels stapelen de dozen met nieuwe onderdelen zich op.

O ja die afstand busjes zaten er al standaard in "weer wat geleerd".
En ik hoop dat de pedastel volgende week geleverd wordt.

zo nu even het forum af surfen en kijken wat er te melden is.:023:
 
Altijd afstandsbusjes controleren, Heel veel mensen vergeten dit :)

je hebt helemaal gelijk. Ik denk dat het komt omdat je reuze blij bent dant je zo'n mooie kast hebt en de hele handel er eigenlijk in een dag in wilt hebben. Het is wel onzettend frustrerend als je al meerdere systemen hebt gebouwt je er nooit last van hebt gehad.
Mijn zoon is mij zeer dankbaar voor deze fout omdat hij een nieuwe rampage IV extreme met i7 3820 en een corsair 1200 en corsair 800D en 8 gb dominator gt 2000 heeft gekregen omdat ik dacht dat ik een aantal zaken had opgeblazen.
Ha ik kan er nu wel om lachen maar ik had de centen liever besteed aan een 30"scherm of wat andere dingen.

Ik durf nu wel te zeggen dit gebeurt me nooit meer.

:icon_biggrin:
 
TATH \ Caselabs TH10 + Pedastel "Hill 7.9" deel 1

Hoera het is kerst!!,
Althans wel voor mij als de receptie van mijn werkgever mij beld dat er een man van de pakketdienst staat met een pakketje. En of ik gelijk 50 euries mee wil nemen :s-chainsaw::s-chainsaw:. Ik ben er zo zeg ik door de telefoon. Mijn vrouw Nicole zegt wat 50 euro en waar ga je heen "o ik moet even wat regelen op het werk zeg ik". Hoewel het maar 1900 meter is naar de brandweer leg ik dit af binnen de tijd die geld om mee te mogen doen voor de olympische spelen.
Onderweg beld de receptie op waar ik blijf "de man van de pakketdienst heeft haast" wtf ik ben er zo zeg ik.
Aangekomen geef ik de man 50 euro maar ik krijg geen wisselgeld terug. Ik ben al lang blij dat ik het lang verwachte pakketje binnenheb. Gauw naar huis. Thuis aangekomen wordt ik al opgewacht "ja sinterklaas was wat vergeten af te leveren zeg ik" aha dat zal wel. Maar eerst boodschappen doen en dan pas uitpakken. Ha gaat niet lang duren.
Binnen een uur ben ik terug en hop doos op tafel. Hoewel de doos op een hoek iets verfrommeld is zijn alle onderdelen onbeschadigt. Zoals ik inmiddels gewent ben van Caselabs is alles verpakt in dik plastic. En er zit een handleiding bij. Aangezien ik morgen weer ga poolen\overwerken (24 uur) kan is pas zondag morgen verder met de bouw van Hill 7.9.

Wel monteer ik even de nieuwe bovendeksel (85mm) om een indruk te krijgen. Dat ziet er super uit. Even gauw wat foto's maken. voor het forum.:eusa_clap::eusa_clap:

IMGP0659.jpgIMGP0662.jpgIMGP0663.jpgIMGP0664.jpgIMGP0666.jpgIMGP0667.jpgIMGP0668.jpgIMGP0669.jpgIMGP0671.jpgIMGP0672.jpg
 
TATH \ Caselabs TH 10 + Pedastel Hill 7.9 deel 3 foto's

IMGP0697.jpgIMGP0698.jpgIMGP0707.jpg]IMGP0709.jpg


:039::039:
 

Bijlagen

  • IMGP0694.jpg
    IMGP0694.jpg
    45,6 KB · Weergaven: 12
  • IMGP0699.jpg
    IMGP0699.jpg
    42,9 KB · Weergaven: 11
  • IMGP0704.jpg
    IMGP0704.jpg
    45,6 KB · Weergaven: 11
  • IMGP0705.jpg
    IMGP0705.jpg
    42,4 KB · Weergaven: 12
  • IMGP0706.jpg
    IMGP0706.jpg
    47 KB · Weergaven: 9
  • IMGP0708.jpg
    IMGP0708.jpg
    42,7 KB · Weergaven: 15
Laatst bewerkt:
TATH \ Caselabs TH10 + ped. "Hill 7.9" deel 1

Hoi mede Flowers,

Zondagmorgen 08:15 en ik ben weer thuis. Nog even wat luieren op de bank en dan weer wat gaan doen aan m'n buildlog. Eerst de hele handel onder m'n bureau vandaan toveren en op zoek naar de dustfilters van silverstone die ik nodig heb voor m'n build. Het vervelende is dat ik op meerdere plekken computer spullen heb liggen maar soms niet weet waar het ligt. Handleiding erbij "het kan niet meer misgaan". M.b.v. de handleiding sleutel ik het frame in elkaar.
Om te zien hoeveel ruimte ik heb tussen de radiatoren als ik straks het leidingwerk er in ga maken ga ik vast de frames van de radiatoren plaatsen. Hierover staat niets in de handleiding dus even puzzelen. Het duurd maar even en al gauw heb ik de fans met de dustfilters en de radiator geplaatst. wat me opvalt is dat rondom de fans open ruimtes zitten.
Alle gaten opgemeten en morgen maar even een cad tekening maken voor de lasercutter. Binnenmaten opgemeten tussen de fans. De loop gaat er zoals ik het nu in m'n hoofd heb er als volgt uitzien. vanaf pompunit naar de koelblok van de Aquero 5 Pro die ik in een 5.25" bay in de pedestel plaats de retour gaat naar de linker rad onderste aansluiting en deze komt er links boven dus weer uit. van daar uit gaat de loop naar de de rad rechts boven en komt deze er weer uit rechts onder. van hier uit gaat deze naar de achterzijde van de pedestel en komt uit in een F-blok hierop monteer ik een kraan en sluit ik deze aan op een fillport op de achterzijde van m'n kast. De F-blok heeft ook een opening aan de bovenkant van hieruit gaat de loop verder naar boven en komt deze uit boven op de kast (boven de PSU's) van hieruit gaat deze via de rechter (bovenste RAD "flow meter" naar de linker bovenste rad. Van daar uit gaat deze weer naar de linker koelblok va m'n ram zoals nu.

De power adjusters plaats ik tussen de fans zodat deze extra gekoeld worden. hiervoor zal ik nog een frame maken.
zodat deze op de juiste hoote optimaal gekoeld worden.

Ik zit nog te dubben of ik de pompen laat in de TH10 waar ze nu ongeveer zitten of ze in de pedestel te plaatsen.
als ik ze in de pedestel plaats dan hoef ik de mod kits niet aan te passen. Dit zou nodig zijn om de aansluitingen van m'n nieuwe Aqua D5 pompen toegangkelijk te maken voor gebruik.
Ik wil ook nog een grotere reservoir plaatsen met verlichting.
Dus nog veel werk te verzetten.

Zoals gewoonlijk heb ik weer wat foto's gemaakt.

IMGP0714.jpgIMGP0716.jpgIMGP0718.jpgIMGP0719.jpgIMGP0722.jpgIMGP0723.jpgIMGP0724.jpgIMGP0725.jpgIMGP0726.jpgIMGP0727.jpg


Zo alles is weer opgeruimt. En het is weer etenstijd. straks maar even het forum af surfen. :023:
 
TATH \ Caselabs TH 10 + Pedestel "Hill 7.9" afdekplaat pedestel

Het is zaterdagmorgen.
Tijdens m'n vorige build sessie is me opgevallen dat er ruimte's aan de buitenzijde van de pedestel is nadat ik de rad en de fans gemonteerd heb. Aangezien ik het systeem zoveel mogelijk stofvrij wil hebben wil ik de open ruimtes afdekken met een aluminiumplaat. Ik heb in AutoCAD 2012 de plaat die ik nodig heb 1 op 1 getekend. Gisteren heb ik de tekening uitgeprint en de gaten uitgesneden waar de fans komen. Vandaag maar even gepast. Ha dat valt niks tegen. De tekening maar gelijk door gestuurd naar m'n collega die gaat de platen uitsnijden op een laserbank.
Hetzelfde gebeurt later met de achterwand waar de moederbord tray aan hangt. deze komt straks schuin in de kast te staan.
Kort om kleine stappen en veel geduld. "O ja en natuurlijk overwerken om alles te kunnen betalen".

Zo nu een paar detail foto's

tekening omgezet naar jpg formaat
pedestel plaat-Model.jpg

IMGP0759-2.jpgIMGP0760-2.jpg


Zo nu alles er weer opstaat maar even met de vrouw opstap "ze wil een nieuwe keuken en wordt een beetje ongeduldig ha ha waar ken ik dat van".

Lateeeeeeers :icon_pidu:
 
Laatst bewerkt:
TATH \ Caselabs TH10 + Pedestel "Hill 7.9" HOERA NIEUWE SPONSOR ! "

Goede morgen, middag of avond mede flowers,

Ja jullie lezen het goed "Nieuwe Sponsor". Ha ha ja dat ben ik weer eens zelf. Het lijkt er nu op dat de bouw van "Hill 7.9" een hollen en stilstaan verhaal begint te worden. Hollen als ik weer wat geld kan besteden en weer eens een bestelling plaats en stilstaan omdat ik nog niet alle spullen binnen heb. Het zou ook niet leuk zijn als je alles in een keer klaar zou zijn. Nu neem ik de tijd om de volgende stap te plannen en kijk ondertussen rond op het net naar andere buildlogs.

Zo te lezen is er ook een titan virus in omloop. Ik zal het langzaam op me in laten werken. persoonlijk ben ik op dit moment zeer tevreden met m'n 3 x gtx 580's. Jammer vind ik dat er in de blokken geen verlichting kan. In de 480 serie kon dit wel en dat gaf een zeer mooi effect.

Aangezien ik de pedestel pas onder de TH10 ga plaatsen als deze klaar is ga ik nog een extra RX 480 bestellen zodat ik rustig verder kan gamen en bouwen.

Gisteren pakketje binnen gekomen. :038:
Alweer een stukje van de puzzel.

Noiseblocker PL=2 fans super fans en je begint ze pas te horen boven 1000 rpm.

IMGP0762.jpgIMGP0766.jpgIMGP0767.jpg

zo nu maar even een bakje koffie
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan