Een paar dagen in bed doorgebracht ik had\heb griep. Inmiddels geen koppijn en hoge koorts meer. Dus wordt het tijd voor de build.
Om verder te kunnen bouwen moet ik eerst wat tubes buigen in de onderste pedestel. Hiervoor had ik samen met mijn zoon het bovenste gedeelte er af getild. Ha ha ja het beest weegt wel wat.
Ik had al eerder de E22 tubing aangeschaft maar nog niets mee gedaan. Eerst maar een scrap piece proberen.
Gasbrander erbij en burn baby. Ja dat heb ik geweten "2e graads brandwonden OP DE TUBING dus das nie goe.
Nu maar eens meer hersencellen ingeschakeld wat te verwarmen:
- het te buigen gedeelte;
- te buigen gedeelte markeren met tape "yep klaar";
- gasbrander weer in de kast "yep klaar";
- verfstripper op stand normaal "klaar";
- rubber buigkoord van E22 gepoetst met carpolish "is nu glad maar er zit niets op wat de tube aan de binnenkant kan vervuilen.;
- op 5 cm afstand de tubing voor ongeveer 1 minuut verwarmt tot dat het buigzaam wordt.;
- nu snel de tube om een bus getrokken;
- de tube af laten koelen voor ongeveer 2 minuten en de rubber koord eruit trekken.
Ja dat is beter. Ik denk dat het nu beter gaat.
Verder de tubing afgezaagd op de juiste lengte en de kopse kanten schuin afgedraaid. Nog even met een kunstof trekveer een doekje door de buis gehaald voor de laatste schuurrestanten. En klaar is de buis voor montage.
Bovenste was m'n 2e mislukking. Hoewel het onder een plaat komt gaat het gewoon de vuilnisbak in.
De onderste is van een beter kwaliteit.
Inmiddels ook de drainage in het midden afgemaakt met een recht stuk en een blok aan het eind (by pass). Zodat er straks de tweede loop er op aan kan sluiten. Bovenaan de drainage heb ik een kraan zitten als veiligheid (blijft er geen
vloeistof in de tube staan) en onder de pedestel heb ik nog een zwenkbare kraan zitten met een afdekdop. Dus dat zit wel goed denk ik.
Loop komt via de rechter
Koolance panel quick disconnect binnen en loopt naar beneden over de
radiator en gaat er via de boven zijde van de
radiator naar binnen, komt er aan de onderkant weer uit en gaat er bij de linker
radiator aan de onderkant weer naar binnen. Als laatste komt hij er aan de bovenzijde weer uit en passeert hij de flowmeter en komt dan uit bij de linker quick disconnect. Ziet er lekker strak uit. Afwachten is natuurlijk wat de testgegevens laten zien als alles aangesloten is op de Aquero 6 pro.
Omdat de aansluitpennen van de flowmeter net 2 mm boven de pedestel uitkomt moet ik een vierkant uit de rand van de vovenste pedestel slijpen. Ik denk dat het mooi uitkomt want de Aquero's zitten er vlak boven. Eens kijken of ik er iets moois van kan maken.
Ik wil nog wel onder de linkerbocht een ondersteuning maken voor de tubing.
Zo nu kijken of de pedestel de leaktest doorkomt.
De pedestel naar de schuur verplaatst. Na het organiseren van de nodige ruimte en gereedschap begonnen met het testdraaien. Na enkele minuten stopt dit al omdat ik geen druk krijg uit mijn duall bay res van
koolance. Ahum vast iets niet goed aangesloten. Ik kom er even niet uit dus gaat de
koolance res aan de kant en haal ik de
Bitspower dual pomptop met de nieuwe Aqua D5
pompen maar voor de dag "moet ik toch testen" .
Bitspower res erop en even kijken of het nu wel goed gaat. Ja dat is al een stuk beter.
Pompen draaien en ik vul iedere keer
vloeistof bij.
Na twee uur draaien heb ik er maar een aquero bij gepakt en heb ik 16 ventilatoren op twee poorten aangesloten.
Na een half uur draaien kom ik er achter dat het waterblok van de Aquero 5 pro aardig heet is geworden (zit ook nergens op aangesloten). tweede voedingskabel er maar weer uitgetrokken. Na nog een uur draaien geloof ik het wel. Geen lekkage zichtbaar. Alles maar weer afbouwen en op naar het volgende.
Het mooie is als je de Aquero aansluit op je laptop gelijk na het starten van Aquasuite te horen krijg er is een nieuwere versie en nieuwe firmware voor de Aquero 5 pro. (die straks in m'n reserve syteem komt.
Blijft er nog een klein klusje over en dat is de montage van de laatste 2 Samsung 840 pro's die ik binnengekregen heb.
Zo op naar het volgende puzzelstukje.