• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

TATH \ Caselabs TH10 + ped. Hill 7.9

Volgens mij heb jij inmiddels een hele lading aan onderdelen en hardware op voorraad liggen inmiddels, haha :D

Ja klopt maar ik krijg er geen rode oren van. Hoe noemen we dat ook al weer "een uit de hand gelopen hobby".
Begin haast te denken dat het naar de kroeg gaan goedkoper is. Alleen hou je er niets blijvend aan over. Zo even m'n update erop zetten en dan zit het er weer op voor dit weekeind.
 
Ja klopt maar ik krijg er geen rode oren van. Hoe noemen we dat ook al weer "een uit de hand gelopen hobby".
Begin haast te denken dat het naar de kroeg gaan goedkoper is. Alleen hou je er niets blijvend aan over. Zo even m'n update erop zetten en dan zit het er weer op voor dit weekeind.

Ik herken het hoor, ik heb inmiddels ook een lading met meuk liggen. Kwam vanmiddag dingetjes tegen waarvan ik niet eens wist dat ik het had. Maar het grootste deel kan ik (helaas nog) niet gebruiken terwijl ik nog wel het een en ander kan gebruiken. Dat word maar weer sparen.

En de tijd van het hangen in de kroeg ben ik ruimschoots voorbij, zo heel af en toe ga ik nog wel eens maar niet zoveel meer als paar jaar terug.. Weet wel dat ik daar heel veel spullen van kon kopen. Maar aan de andere kant, die tijd zou ik ook niet gemist willen hebben.

Ben benieuwd naar je update! :)
 
Zo even een update van dit weekeind.

Zoals ik al zij niet veel gedaan. Alleen blijven er steeds minder puzzel stukjes over en wordt ik langzaam gedwongen om alles in te bouwen.
Vandaag even gekeken of er nog wat gaten bij moesten komen in de acrylplaat rondom het moederbord. Na het plaatsen van de twee Titans en de LSI 9260 8i Megaraid kaart even gekeken of dat het geval is. Ja voor de bekabeling van de Titans moet ik de onderste sleuf iets aanpassen. Dat wordt dus morgen.

Verder vallen de brackets van de kaarten op doordat ze chroom zijn. Ja daar ga ik ook wat aan doen.

Eerst de Titans erin met een paar orginele kabels om te kijken of ik de gaten niet groter hoeft te maken. Ja dus ik ga er nog een hoekje uithalen zodat de kabels van onder af recht onder de kaarten omhoog kunnen.
Hiervoor kan ik dus het acryl pas stukje wat ik gemaakt had wel weggooien want dat is dus te klein. Ach ik moet toch wat te doen hebben.

IMGP3120.jpg

Twee Titans erin en de LSI MegaRaid kaart er onder.
Ik heb mijn nieuwe Raid kabels er even ingedaan om te kijken of ze lang genoeg zijn. Ja dat komt dus mooi uit.
Heb ik weer geluk.

IMGP3118.jpg

Brackets na het verwijderen van de kaarten maar gelijk verwijderd.
- Schuren, ontvetten, primer spuiten 2 lagen (1 uur), drogen 2 uur met de heater op 38 graden, daarna 2 lagen mat zwart (1 uur)

IMGP3121.jpg

Om 23:00 uur alles weer voorzichtig gemonteerd.
"Me verry happy" het ziet er goed uit.

IMGP3127.jpg


IMGP3129.jpg

IMGP3131.jpg

Morgen maar weer verder met de gaten voor de VGA bekabeling.

Zo jongens het zit er weer op voor dit weekend. :039::039:
 
Het ziet er ook echt fantastisch uit moet ik zeggen! Ik mag van mezelf geen nieuwe onderdelen kopen zolang ik mn oude nog niet kwijt ben, maar ik zal een dezer dagen ook maar eens een log beginnen. Ietsjes simpeler dan deze...
 
Het ziet er ook echt fantastisch uit moet ik zeggen! Ik mag van mezelf geen nieuwe onderdelen kopen zolang ik mn oude nog niet kwijt ben, maar ik zal een dezer dagen ook maar eens een log beginnen. Ietsjes simpeler dan deze...

Een van m'n eerste pc's koste 2500 gulden 80286. Toen heel veel geld. Nu weet je al dat je iets koopt wat eigenlijk al oud is.

Een buildlog is altijd leuk. Zo leer je dingen van een ander. En geef je zelf ook tips.
Voorheen stripte ik een pc en bouwde ik de componenten ergens anders in. Inmiddels kom je op de schroeven na weinig meer tegen.


Veel plezier met je bouw en je buildlog.
 
Een paar dagen in bed doorgebracht ik had\heb griep. Inmiddels geen koppijn en hoge koorts meer. Dus wordt het tijd voor de build.
Om verder te kunnen bouwen moet ik eerst wat tubes buigen in de onderste pedestel. Hiervoor had ik samen met mijn zoon het bovenste gedeelte er af getild. Ha ha ja het beest weegt wel wat.
Ik had al eerder de E22 tubing aangeschaft maar nog niets mee gedaan. Eerst maar een scrap piece proberen.
Gasbrander erbij en burn baby. Ja dat heb ik geweten "2e graads brandwonden OP DE TUBING dus das nie goe.
Nu maar eens meer hersencellen ingeschakeld wat te verwarmen:
- het te buigen gedeelte;
- te buigen gedeelte markeren met tape "yep klaar";
- gasbrander weer in de kast "yep klaar";
- verfstripper op stand normaal "klaar";
- rubber buigkoord van E22 gepoetst met carpolish "is nu glad maar er zit niets op wat de tube aan de binnenkant kan vervuilen.;
- op 5 cm afstand de tubing voor ongeveer 1 minuut verwarmt tot dat het buigzaam wordt.;
- nu snel de tube om een bus getrokken;
- de tube af laten koelen voor ongeveer 2 minuten en de rubber koord eruit trekken.

Ja dat is beter. Ik denk dat het nu beter gaat.
Verder de tubing afgezaagd op de juiste lengte en de kopse kanten schuin afgedraaid. Nog even met een kunstof trekveer een doekje door de buis gehaald voor de laatste schuurrestanten. En klaar is de buis voor montage.

Bovenste was m'n 2e mislukking. Hoewel het onder een plaat komt gaat het gewoon de vuilnisbak in.
De onderste is van een beter kwaliteit.

IMGP3160.jpg

Inmiddels ook de drainage in het midden afgemaakt met een recht stuk en een blok aan het eind (by pass). Zodat er straks de tweede loop er op aan kan sluiten. Bovenaan de drainage heb ik een kraan zitten als veiligheid (blijft er geen vloeistof in de tube staan) en onder de pedestel heb ik nog een zwenkbare kraan zitten met een afdekdop. Dus dat zit wel goed denk ik.

IMGP3164.jpg

Loop komt via de rechter Koolance panel quick disconnect binnen en loopt naar beneden over de radiator en gaat er via de boven zijde van de radiator naar binnen, komt er aan de onderkant weer uit en gaat er bij de linker radiator aan de onderkant weer naar binnen. Als laatste komt hij er aan de bovenzijde weer uit en passeert hij de flowmeter en komt dan uit bij de linker quick disconnect. Ziet er lekker strak uit. Afwachten is natuurlijk wat de testgegevens laten zien als alles aangesloten is op de Aquero 6 pro.

Omdat de aansluitpennen van de flowmeter net 2 mm boven de pedestel uitkomt moet ik een vierkant uit de rand van de vovenste pedestel slijpen. Ik denk dat het mooi uitkomt want de Aquero's zitten er vlak boven. Eens kijken of ik er iets moois van kan maken.

Ik wil nog wel onder de linkerbocht een ondersteuning maken voor de tubing.
Zo nu kijken of de pedestel de leaktest doorkomt.

IMGP3169.jpg

De pedestel naar de schuur verplaatst. Na het organiseren van de nodige ruimte en gereedschap begonnen met het testdraaien. Na enkele minuten stopt dit al omdat ik geen druk krijg uit mijn duall bay res van koolance. Ahum vast iets niet goed aangesloten. Ik kom er even niet uit dus gaat de koolance res aan de kant en haal ik de Bitspower dual pomptop met de nieuwe Aqua D5 pompen maar voor de dag "moet ik toch testen" . Bitspower res erop en even kijken of het nu wel goed gaat. Ja dat is al een stuk beter. Pompen draaien en ik vul iedere keer vloeistof bij.
Na twee uur draaien heb ik er maar een aquero bij gepakt en heb ik 16 ventilatoren op twee poorten aangesloten.
Na een half uur draaien kom ik er achter dat het waterblok van de Aquero 5 pro aardig heet is geworden (zit ook nergens op aangesloten). tweede voedingskabel er maar weer uitgetrokken. Na nog een uur draaien geloof ik het wel. Geen lekkage zichtbaar. Alles maar weer afbouwen en op naar het volgende.

IMGP3174.jpg

Het mooie is als je de Aquero aansluit op je laptop gelijk na het starten van Aquasuite te horen krijg er is een nieuwere versie en nieuwe firmware voor de Aquero 5 pro. (die straks in m'n reserve syteem komt.

IMGP3175.jpg

Blijft er nog een klein klusje over en dat is de montage van de laatste 2 Samsung 840 pro's die ik binnengekregen heb.

IMGP3171.jpg

Zo op naar het volgende puzzelstukje.
 
Ziet er weer goed uit hoor!

Wel even een vraagje over de Aquaero 5/6. Ik neem aan dat je hier een zwart frontje voor hebt? Hoe komen de kleuren overeen met je CL kast? Klopt dit een beetje of is er erg veel kleurverschil? Ik zit er ook over te denken om een 5 of 6 aan te schaffen in de toekomst..
 
Ziet er weer goed uit hoor!

Wel even een vraagje over de Aquaero 5/6. Ik neem aan dat je hier een zwart frontje voor hebt? Hoe komen de kleuren overeen met je CL kast? Klopt dit een beetje of is er erg veel kleurverschil? Ik zit er ook over te denken om een 5 of 6 aan te schaffen in de toekomst..

Als het goed is zit er een aardig duidelijke foto bij dus moet het wel opvallen. Laat ik maar gewoon antwoord geven. Het paneel van de Aquero glimt meer. De CL kast is matt zwart . De spuitbus die ik hiervoor gebruik geeft aan RAL 9005 diep zwart mat. Spuiten kan maar dan zou je de gespoten front op moeten sturen naar Aqua Computer en vragen of ze de tekst er op willen drukken. Deze is gedrukt.
 
Ik had inderdaad wel foto`s gezien, maar het is daar niet heel superduidelijk te zien of er kleur verschil is vandaar de vraag. Ik heb ook nog de mogelijkheid voor wit aangezien ik gekozen heb voor Dual tone zwart wit. Dat er geen tekst op staat vind ik opzich geen ramp, weet zelf wel dat het een Aquareo 5 of 6 is ;)
 
Ik had inderdaad wel foto`s gezien, maar het is daar niet heel superduidelijk te zien of er kleur verschil is vandaar de vraag. Ik heb ook nog de mogelijkheid voor wit aangezien ik gekozen heb voor Dual tone zwart wit. Dat er geen tekst op staat vind ik opzich geen ramp, weet zelf wel dat het een Aquareo 5 of 6 is ;)

dan is spuiten een optie.
 
Ja ja ik hoor het hem nog zeggen "komen de kleuren overeen" . Dit ach valt wel mee "of toch niet\ nog een keer kijken" ja verschilt iets.
Ahum vandaag maar spuiten.
Dus we hebben er weer een klus bij in plaats dat het minder wordt.

IMGP3179.jpg

Na een heel proces van schuren, ontvetten, spuirbus\ werkstuk opwarmen, primeren, geforceerd drogen en nog twee keer spuiten met mat zwart hangen de frontjes na een laatste bewerking met de heatgun te drogen.

IMGP3182.jpg

Nog iets wat ik nog wilde doen. Een logo met onderschrift. Ik had het logo al eerder getekend maar het was te bewerkelijk voor mijn vriend om te laseren dus hebben we het logo maar weer verwijderd (layer utgezet).
Ik had wat verschillende plaatjes op schaal. Toch eens kijken of het wat wordt.

IMGP3186.jpg

Ja dat is pas monnikenwerk ieder vakje voorzichtig uitsnijden en de randen graveren met de tip van het mesje.
Nog maar even afwachten of het wat wordt.

IMGP3187.jpg

Aangezien het nog wel een paar uur gaat duren voordat ik wat kan laten zien heb ik de koptelefoon maar opgezet en wat muziek opgezet. "niet storen ik ben bezig".

IMGP3188.jpg

Even kijken ja 1001, 1002 . Dat gaat nog wel even duren.

IMGP3189.jpg

Zo te zien heb ik de verkeerde foto verwijderd. Straks nog maar even kijken.

IMGP3193.jpg

Frontjes zijn inmiddels drooggenoeg om gemonteerd te worden.
Even deur plaatsen om een beter beeld te krijgen. Ja ik zie het "wat" raam is te klein vind ik. Had nog 10 cm hoger moeten zijn nu zie ik maar 60 % van m'n reservoirs.

3 mogelijkheden:

- nog een strook uitzagen 1 cm boven de orginele window" ;
- nieuwe deur laten laseren en zetten.

Nog maar eens over nadenken "rondom 3 cm een rand is eigenlijk genoeg" . Wat vinden jullie!!


Inmiddels druk geweest met de planning van m'n bekabeling. Hiervoor heb ik Seanimus benaderd die al meer met de bekabeling van de Aquero heeft gewerkt. Hij zij Aquabus bekabeling in de vuilnisbak gooien en gewoon alles aansluiten m.b.v. usb kabels. Hub gebruiken dus.

Verder nog gekeken naar een buildlog van Singularity Computers voor de routing. Ja daar ben ik ook uit. Alleen nog wat puzzelen met m'n drainage van m'n reservoirs en tweede loop.

Ik kom er wel . :039:

IMGP3196.jpg
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan