• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

TATH \ Caselabs TH10 + ped. Hill 7.9

Nieuwe cover Aquero's en IcyDocks bijna klaar,

Net een foto ontvangen van mijn nieuwe cover voor de Aquero's en IcyDocks. Super alweer een stuk van de puzzel.
Mogelijk moet i nog een millimeter van de opstaande rand afvijlen omdat het de zetbank alleen vanaf 1 cm kon zetten.
Morgen nog even een spuitbus primer halen.

plaat pedeste.jpg


Verder nog twee opberg dozen gekocht voor het opbergen van draad en sleeving spul. Nu zit alles in zakken . Dus dit is hopenlijk wat overzichtelijker.

IMGP3030.jpg
 
Ha ha cover pedestel is binnen.
Eindelijk ik ben net terug van de kazerne waar ik mijn nieuwe cover in ontvangst heb mogen nemen voor de pedestel.
Lekker stevig 2 mm dik aluminium plaat. Natuurlijk wilde ik dit met jullie delen dus moest er gelijk een foto gemaakt worden.
Gauw even de cover op de onderste cover gezet en de fototoestel gepakt "kleng daar ligt de plaat op het parket". Aangezien iedereen al lag te slapen en nu klaar wakker is plak ik er maar een stukje tape op om toch de foto te kunnen nemen.


IMGP3036.jpg


IMGP3037.jpg


IMGP3038.jpg


Zoals ik al eerder zij wordt de zijkant de voorkant wat aangezicht betreft. Hierdoor moet ik wel weer de Aquero's en de ICY DOCKS verwijderen aan de voorkant maar dat vind ik niet zo erg. |o op het eerste gezicht kloppen de buitenmaten.
Morgen maar een kijken wat ik allemaal kan doen.

En vinden jullie het wat !!
 
Update ....,

Ik zie net dat ik de update van gisteren er niet opgezet heb. Ach klein verschil dus dan maar alles te gelijk.
Vandaag maar weer begonnen met het aanpassen van de brackets voor de montage van de ICY DOCKS en de beide Aquero's waar ik eerst niet aan gedacht had maar wel mee geconfronteerd werd is dat als je de orginele caselabs brackets gebruik op de beschikbare gaten dan steek alles 8 mm uit. En dat willen we\ ik niet dus moeten alle brackets aangepast worden.
Gisteravond al een ICY DOCK gedaan en vandaag was de rest aan de beurt.

Er zit een sticker op de ICY DOCKS "waarschuwing gebruik alleen de originele schroeven om beschadiging te voorkomen" ha ja leuk maar we gaan toch boren en tappen. Anders ga da nie lukken.

IMGP3054.jpg

Toch weer 3 uur bezig geweest. Het mooie is dat je tijdens het werk weer gelijk nieuwe plannen maakt hoe nu verder.

IMGP3056.jpg

Ik kan nog geen foto maken van de voorkant omdat alles nog los staat. Aangezien ik aan de voorkant geen schroven wil gebruiken ga ik aan de achterkant een ondersteuningsframe maken die alles op zijn plaats houd hiervoor gebruik ik wel schroeven maar die vallen weg in de randen "dus die vallen niet op".

IMGP3057.jpg

Zo dat was het weer voor vandaag. :033::033:
 
Update Update

"Murphy's Law" ja de plan om een ondersteuningsframe aan de binnenkant te maken is van de baan.
Na weer een dag gewerkt te hebben aan m'n andere project "keuken" was het na het eten weer een tijd om wat aan de build te doen "anders komt het nooit af". Met de Aquero 6 Pro in m'n hand keek ik naar de orginele gaten in de bracket 6\32" Ahum zou daar de 3mm inbusschroef in passen. Yes schroef nog even door gedraaid en er even aan getrokken "yep stevig genoeg".
Zo nu even wat gaten aftekenen boren en gaten verzinken. Dat even is inmiddels drie uur verder. Maar ik ben tevreden. Morgen het zelfde met de ICY DOCKS doen en verder nog drie gaten voor de montage van de cover aan de case.

Zo weer genoeg ge..... tijd voor foto's

"krijg even niets geupload. ik sla dit bericht op en start opnieuw".

IMGP3073.jpg

IMGP3076.jpg
 
Laatst bewerkt:
Sunday ye,

Vandaag maar wat gedaan aan de cover "voorbereiden voor het spuiten "primer".

Even een plankje eronder. vier schroeven er in en dan kan ik gelijk beide kanten in de primer spuiten.

IMGP3085.jpg

Bijna vergeten de randen zijn iets hoger dan de originele. even kijjke wat eraf moet. Shi..... 2 a 3 mm.
Nog maar wat gaan vijlen.
Originel paneel er naast gelegd dan is het aftekenen iets makkelijker.
Eerlijk gezegd duurt het weer bijna 3 drie uur voordat deze klus klaar was. Maar wel klaar "dus niet zeuren".

IMGP3086.jpg

Om tijdens het vijlen een beetje maat te kunnen houden heb ik maar een mal gemaakt van een stukje acryl.

IMGP3090.jpg

Om beter kracht te kunnen zetten tijdens het vijlen heb ik er maar een paar lijmklemmen opgezet.

IMGP3092.jpg

De vier schroeven die de cover op hoogte houden zitten er ook in.
Nu alles schuren en ontvetten. "dat was voordat ik mijn primitieve spuitecabine heb gemaakt.

IMGP3094.jpg

Beide zijden in de primer gezet. Morgen maar kijken of het wat geworden is.

IMGP3099.jpg
 
Laatst bewerkt:
Eerste layer verf zit erop.

Na wat voorbereidingen:
- werkplek op temperatuur brengen;
- verfspray bus op temperatuur brengen.
Heater op 35 graden gezet 1,5 uur van te voren.

Alles een beetje toegedekt met papier.
Eerst binnenkant gespoten vooral richting de hoeken waar de Aquero's en de ICY DOCKS in komen.
Omdat ik voor het spuiten in een plank vier schroeven geboord heb rust de cover op de schroeven zonder verder ergens contact mee te maken. Na het spuiten glom de cover door de oplosmiddel die in de verf zit. Na het opstarten van de heater verdween het weer en was het binnen vijf minuten verdwenen waardoor de cover zijn werkelijke kleur toonde.

Omdat de cover op een kistje staat kan ik deze makkelijk draaien tijdens het spuiten en met de achter mij staande tl-balk kan ik goed zien of ik alles goed geraakt heb. Tot nu toe ben ik "ja alweer" dik tevreden. Alleen wordt er vandaag niet meer geschuurd of gevijld totdat de cover klaar is.

IMGP3103.jpg

IMGP3105.jpg
 
Zo de cover had ik gisteren al naar binnen gehaald.
Vandaag de Aquero's en de ICY DOCKS terugplaatsen voor de foto.

IMGP3109.jpg

IMGP3110.jpg

Na het monteren zat ik even te kijken naar een van mijn eerste mods "de aanpassing van de onderste gril" achteraf veel tijd er in gestoken maar ik plaats toch de orginele terug. Gelukkig hoef ik geen nieuwe te bestellen in de States omdat ik twee covers over heb van de bovenste pedestel.
 
Gisteren visite dus weinig gedaan behalve dan twee nieuwe pompen kopen bij freddy en 2 ssd's voor m'n raid setup.

Samsung 840 Pro 256 GB ( nog een nodig voor mijn raid setup)

10056.png

Eigenlijk heb ik ze aangeschaft voor mijn reserve systeem en om te testen maar erover nadenkend ga ik de twee andere pompen in de duall pomptop uitwisselen. De nieuwe pompen hebben diverse aansluitingen voor monitoring.

Aqua-Computer D5 met usb en aquabus aansluiting.

D5.jpg
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan