• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

TATH \ Caselabs TH10 + ped. Hill 7.9

Aangezien ik een paar dagen vrij ben raak ik de draad een beetje kwijt wat voor een dag het is.
O ja zondag. Nog een week om aan mijn build the werken.
Vandaag stond de montage van de psu en het maken van de 24 pins kabel op het programma. Ja wat zal ik zeggen "weer niet gehaald" ha ha. Maar we zijn weer een stapje verder. Het netjes afwerken kost gewoon tijd.

Aangezien er tussen de psu en de pedestel cover een ruimte zit moet deze worden opgevuld. Geluukig heb ik nog wat reststukken acryl liggen. Ik was er gisteren al aan begonnen maar heb het toen verprutst door te kort op de rand de cirkel eruit te zagen. Vandaag een nieuwe ronde dus weer een nieuw stuk uitgezaagd "deze keer iets ruimer uitgezaagd". Als je dubbelklikt zie je aan de binnekant van de cirkel nog ongeveer 5mm gevijld moet worden.

IMGP3210.jpg

Voordat ik hier aan begin wil ik de acrylplaat vast zetten met een paar verzonken inbusboutjes m3. En ja ook hiervoor moet er nog wat gebouren. Gaatjes netjes verzonken met een handtool. En draad getapt (m3). Daarna alles vastgezet en gereed voor de volgende stap. Ik heb voor het recht afslijpen een schuurtol in de kolomboormachine gedaan en heb de cover op een smal kistje onder de kolomboor geplaatst. Het enige wat ik nu doe is cirkels draaien "nu blijft de binnenzijde lekker vlak".

IMGP3212.jpg

Nu de plaat op een paar stukjes karton geplaats om zo gelijk mogelijke naden over te houden aan alle kanten.
Zo klem erop en boren maar weer.

IMGP3216.jpg

He jammer bij het boren van het linker gat verdwijnt de boor in het niets. Zo maar even kijken hoe dit komt. Na het boren van de andere gaten heb ik 3mm draad getapt in de boorgaten. Zo even een potloodstreepje zetten waar ik nu wel kan boren. Jammer dit worden dus twee extra gaten. Na een paar minuten ben ik klaar met boren en het tappen van de draad.

IMGP3219.jpg

De psu is op een plaat gemonteerd en de onderste en bovenste boorgat komt overeen met die van de pedestel cover.
Dus de acryl plaat zit vast met vier schroeven " op de hoeken" en de psu met plaat wordt vast gezet d.m.v. lange schroeven via de voorkant van de pedestel cover "onderste en bovenste schroef".
Ik zie dat er nog een ruimte overblijft van 2 mm. Ahum morgen hiervoor nog maar een passtuk maken.

Verder wil ik nog de aansluiting van de voedingskabel en de schakelaar op een andere plaats monteren. Aangezien de pedestel cover als een klep fungeert moet ik nog twee gaten maken in de cover "en ja ook nog mnooie passtukjes van zwart acryl". Om dit verder te kunnen uitvoeren moet ik even nog wat dik draad halen en een paar kabelschoentjes met isolatie. Alles een beetje verlengen dan komen we er wel.

Zo dat was het weer voor vandaag.

IMGP3220.jpg
 
Zo net opgehouden met sleeven van m'n 24 pins kabel. Klaar nee !!!!! Sleeving was op en het doosje met pins ook. Ja ook ik let wel een niet op. Pech net maar even weer van alles besteld bij MDPC. Een kleine kans dat ik morgen nog wat doe. Maar het kan ook makkelijk zijn dat er niets van komt. Nog gauw wat boodschappen doen voor het geval ik visite krijg.

Eindig ik maar met jullie en diegene waarvan jullie houden te wensen:

- gezondheid, geluk, geld "ook wel eens handig" bouwplezier voor 2014.

Ik hoop jullie allemaal weer te zien op het Forum in 2014.

Groeten Henry
 
Tubing up.

Gisteren wat geoefend met het maken van de 24 pinskabel. Achteraf is de lengte niet naar m'n zin dus maak ik een langere als ik de spullen van MDPC binnen heb.
De crimps zaten ook niet zoals ik wilde dus nog even gespiekt op de MDPC site "daar staat een mooie afbeelding hoe het moet". Gelijk maar even uitgeprobeerd. Ja dat ziet er goed it. Aangezien ik de levering af moet wachten "het is al verstuurd" die zijn echt snel.

Vandaag maar wat aan de tubing aan de voorzijde doen. Na een uur in en uitdraaien van connectoren en pijpjes had ik de configuratie zover dat ik dacht "ja dat moet hem zijn". Eerst nog even de bridge gemonteerd tussen de twee Titans en de meegeleverde leds geplaatst "dus niet" leds passen niet wat een afgang "de meegeleverde leds passen niet". Even kijken of de modsmart leds wel passen "ja past" later nog wel sleeven en doorvoeren maar eerst nu verder met de tubing.

Even een foto maken.
"zucht ik zal wel geen fotograaf worden denk ik" (Te veel licht !!) oke

IMGP3223.jpg

Licht uit dan "beter !".

IMGP3233.jpg


Nog twee tubes te gaan aan de voorkant. Van de bovenste res naar de bovenkant van de Titans en van de onderste Titan naar m'n res. En dan natuurlijk nog alles aan de achterkant.


IMGP3239.jpg

IMGP3242.jpg



Verder nog heel veel te doen. Wat er ook nog aan zit te komen is de modificatie van de twee deuren. Ik vind de windows te klein. Het moeten deuren worden met aan de voorkant een rand rondom van 3 cm. Dat betekent weer terug naar de tekentafel en mijn collega vragen of hij er nog zin in heeft om het voor mij te doen.

Als dit doorgaat dan moet ik ook nog bij bouwplastics twee nieuwe acrylplaten bestellen.

Nu dat was het weer voor vandaag.
 
Ziet er niet alleen nice uit maar dat is het ook je harde werk levert wel mooi resultaat op. Het is mss spijtig dat niet alles op tijd lukt maar beter goed en laat dan slecht en op tijd.
 
Niet te geloven wat een werk! Zou haast denken dat je de volgende keer de kast maar helemaal zelf moet maken, dan heb je ecjt alles zoals je het zelf wil!

Dat gaat ook zeker wel gebeuren. Ik wil een soorgelijke systeemkast gaan ontwerpen en laten laseren. De plaatdikte wordt dikker dan normaal 2 a 3 mm voor de buitenzijde. Zo moet er ook een variabele moederbordtray in komen zodat je het moederbord kan kantelen zoals je wilt. Maar ik heb nog een lange weg te gaan.
 
Ziet er niet alleen nice uit maar dat is het ook je harde werk levert wel mooi resultaat op. Het is mss spijtig dat niet alles op tijd lukt maar beter goed en laat dan slecht en op tijd.

Het is belangrijker dat het goed gebeurt dus dan is tijd niet zo belangrijk. Geld speelt natuurlijk ook een rol maar dat is puur een kwestie van maanden.
 
Vandaag maar weer verder met de tubing.

Gisteren nog even gesurft op de Aqua Computer site en daar kwam ik dit tegen voor de Aquero 6 Pro.
Toch waterkoeling voor de 6 serie.


53158.jpg

53158_2.jpg

53158_3.jpg

53158_4.jpg
 
Vandaag weer wat aan m'n tubing gewerkt.
Ik vond dat de connectoren in m'n res niet helemaal recht liepen "doordat de tubes net iets te lang waren" . En op een tube zaten een paar krassen.
Dus nieuwe tubes gezaagd en opnieuw geplaats nadat ik thermal compound heb aangebracht (MX4) onder de memory blokken.
Ik kan helaas even niet verder omdat ik weer wat connectoren nodig heb.

In de tussentijd beld mijn buurman aan. Zijn 8800 gts is overleden en hij heeft dringend advies nodig. Na het surfen op twekers kom ik 2 Asus 2gb kaarten tegen 580GTX "die dikker waarvoor je 3 sloten moet vrij maken "per stuk" prijs 299 voor de 2. Deze heb ik nadat hij ze heeft opgehaald ingebouwd in de coolermaster 832 "die hij eerder van mij heeft overgenomen". Ik moest wel voor de onderste kaart de bracket iets inkorten naar 2 sloten zodat het ook past. De pc maakt nu geen herrie meer en de buurman is weer dik tevreden.

IMGP3246.jpg

Ja een foto maar deze keer maar er zullen er nog genoeg volgen denk ik.
 
Laatst bewerkt:
Alweer een paar stukjes van de puzzel binnen:

IMGP3250.jpg

IMGP3254.jpg

IMGP3256.jpg

IMGP3257.jpg

Ik weet niet wat er aan de hand is maar het updaten van mijn buildlog loopt niet meer zo soepel als voorheen en waaraan het ligt dat weet ik niet.

Gisteren al een pakketje van MDPC mogen ontvangen met genoeg sleeving voor 2 systemen. Verder nog een zak met crimp pins en een paar zakken met 3 mm zwart verzonken schroeven. Dan kunnen de andere schroeven eruit en is bijna alles zwart.

Na de aanschaf van 2 andere pompen heb ik ook maar besloten om 2 nieuwe pompmounts aan te schaffen en verder 2 sets zachte trillingsdempers. Ik ga een nieuwe acrylplaat maken om de pompen op dezelfde manier te monteren als aan de voorkant van mijn build. Dus we hebben nog wat om te klussen.


De build gaat niet eerder verder dan vrijdagavond omdat ik de komende dagen druk ben met andere dingen. Maar wat in het vat zit verzuurd niet. Verder wel bezig met plannen en bestuderen van de sleeving guide van Lustro "double wire" en "shrinkless sleeving". De bekabeling is al op geknipt en gestript. Het wachten was op de sleeving en die is nu binnen.
 

Bijlagen

  • IMGP3259.jpg
    IMGP3259.jpg
    58,2 KB · Weergaven: 1
Laatst bewerkt:
updates blijven maar komen eeeh :D! geweldig dit allemaal (Y)!

Ik denk dat ik voorlopig nog wel voorruit kan met m'n updates:

- 8mm rand onder top met blauwe leds;
- L-profiel (mat zwart) waar voorheen de orginele deur zat;
- acryl window als vervanger voor de deur;
- nieuwe acryl plaat\ blok voor de 2 nieuwe Aqua D5 pompen;
- bekabeling custom size;
- verplaatsen van schakelaar en stekker verbinding van de psu door de custom made achterplaat (nog wat kabelschoentjes halen);
- en er zal vast nog wel wat komen wat ik tot nu toe vergeten ben.
 
Het ziet er toch goed uit en de updates komen toch goed binnen. Dus blijf zo voort doen want ziet er gewoon prachtig uit.

Dank je, Blijven we zeker doen maar soms lijkt het of ik geen contact meer heb met de HighFlow site.
Tegenwoordig moet ik ook foto voor foto laden dit kan schijnbaar niet meer in een keer.

Maar goed daar wennen we wel aan.
 
Yes 24 pins kabel klaar.

Tenminste het sleeving. Nu nog het naaiwerk (kabels).

Voor het headshrink less sleeven het ik diverse keren het filmpje bekeken op YouTube van Lustro.
Super handleiding. Ook heb ik gebruik gemaakt van een pinout diagram "deze heb ik voordat ik begon vergeleken met de orginel kabel).

Even kijken "samenvoegen dubbele draad). O ja.

Ik moet zeggen dat ik vorige week al begonnen was met het sleeven en crimpen van wat connectors maar ik vond het resultaat teleurstellend dus nog een keer meten en ook even de site van MDPC geraadpleegd voor de crimping instructie "daar hebben ze een mooie afbeelding van met uitleg SUPER".


IMGP3268.jpg

24 nieuwe draden geknipt op 90 cm lengte en een kortere voor de dubbele draad. Aangezien ik snachts om 02:00 stopte met de klus en misschien een fout gemaakt kan hebben heb ik vandaag alle draden nagemeten en het stripwerk nog eens goed bekeken (2mm).
Vandaag dus alle draden gecrimpt en begonnen met het sleeven. Zo de eerste sleeving mag er weer af "net te kort".
Aluminium profile erbij en opnieuw een stuk sleeving van de boa geknipt. Maat met potlood op de strip gezet zodat ik het niet iedere keer hoef op te meten. Ja deze keer gaat alles goed.

IMGP3266.jpg

Ik rook niet maar een aansteker is wel handig voor deze klus.
Als je het filmpje op Youtube bekijkt dan weet je hoelang je precies hoe je het moet doen:
- hoelang je de aansteker eronder moet houden.
- op wat voor een afstand.
Als je wat moet sleeven dan is het zeker de moeite waard om de filmpjes te bekijken.

IMGP3267.jpg

Zo alles draden zijn klaar "ondanks het zeer precies werken blijft altijd de vraag "heb ik het goed gedaan".
Zo nu alleen nog maar draden in de stekkers duwen (voorzichtig).

IMGP3270.jpg

Ha ha ja het is geen vijf minuten klus maar wel leuk om te doen. En lukt het een keer niet "gewoon opnieuw proberen".

IMGP3271.jpg

Even een CloseUp van de verbinding. "NIET SLECHT" !! voor de eerste keer.
Nu alleen nog wat knoopwerk om alle kabels netjes naast elkaar te laten lopen. Daar heb ik als me nog kan herineren ook nog een handleiding van dus dat gaat goedkomen.

Alleen nog wat naald en draad regelen "O ja en oefenen" .
IMGP3272.jpg
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan