• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Suggesties/commentaar; i7 2x hd4890 black edition

maxrozendaal

Junior Member
Ik ga binnenkort een nieuwe pc aanschaffen (ben al een maand dag in dag uit configuraties aan het samenstellen).
Ik zat eerst te kijken naar 2x een gtx285 2gb, maar het wordt 2x een XFX hd4890 black edition. Prestaties moeten ongeveer even goed zijn als die van de gtx285 maar voor de helft van de prijs. Helaas geen 2gb maar je kan niet alles hebben. Ook gaat er een core i7 920 d0 in die toch wel naar de 4ghz moet gaan.

Het budget voor de koeling van de processor en de videokaarten is 500~550 euro. Dit is wat ik op het moment in gedachten heb.

mcp355 met xspc res top
xspc rs360 en rs240
heatkiller 3.0 lt + backplate
2x ek cf4890 acetal (welke is het beste de plexi, acetal of nickel
3/8 fittingen en slangen
feser one koelvloeistof
5x yate loons.

kom er net achter dat je ook een link naar de winkelmand hier kan neerzetten :098: HighFlow Computer Cooling Shop - Uw shop voor PC waterkoeling, luchtkoeling en modding! - Core i7 koeling

Dit alles moet in een cosmos s of atcs 840 gaan. 360 rad in de daar voorbestemde locatie bovenin, de 240 rad met behulp van Radiator in 5.25 bay Montage Brackets in in de drive bays.

Over de kast ben ik nog niet uit. De removable mobo tray van de acts is heel tof, maar de cosmos s is mooier en heeft meer cable management. De cosmos heeft ook een window wat natuurlijk erg gaaf is als je waterkoeling hebt
 
Laatst bewerkt:
Hoi Max, welkom op het forum.

Je hebt je al goed ingelezen zie ik, jouw setup klopt zo.

Verschil tussen plexi, acetal of nickel is eigenlijk alleen het uiterlijk.
Je kan daarom gewoon degene kiezen die je het mooist vindt.

De Cosmos is voor waterkoeling een makkelijke kast, gezien je boven standaard zonder te zagen/boren een 360 radiator in kwijt kan.
 
Hoi Max, welkom op het forum.

Je hebt je al goed ingelezen zie ik, jouw setup klopt zo.

Verschil tussen plexi, acetal of nickel is eigenlijk alleen het uiterlijk.
Je kan daarom gewoon degene kiezen die je het mooist vindt.

De Cosmos is voor waterkoeling een makkelijke kast, gezien je boven standaard zonder te zagen/boren een 360 radiator in kwijt kan.

dat kan ook in de acts 840 trouwens. ik ben nog op zoek naar een drain ding a la dit
29w5y4y.jpg
(schaamteloos gestolen uit deze thread :p http://www.highflow.nl/forum/f34/wc-log-liquid-p182-1459/)

Ik heb gehoord dat plexiglas kan gaan scheuren na verloop van tijd. Ook las ik op het forum hier dat ek fittingen een lange schroefdraad hebben en dat ze kunnen gaan lekken, is dat bij deze fittingen ook zo. Zo ja hoe kan ik dit verhelpen, ik ga namelijk niet 12 euro voor een enkele fitting betalen.

Ik heb nog een vraag over radiatoren. Leveren de radiatoren die ik heb gekozen ook echte budget prestaties, is er een upgrade die niet extreem veel extra kost die beter koelt?. is in totaal 600mm fan oppervlak voor eventueel een extra hd4890x2 als die ooit uitkomt ?

heb je toevallig ook een hd4890 waterblock installatie filmpje/guide. Op youtube zijn er genoeg te vinden voor de gtx285, maar geen een voor de hd4890
 
Laatst bewerkt:
Zie hier voor meer inspiratie voor aftappunten:
Drain / Aftappunt / Leegloop ideeën - HighFlow Community Forum :)

Plexiglas kan scheuren als je de fitting te strak gaat aandraaien.
Als je met je vingers vast draait zonder sleutel, is er niks aan de hand.
Mijn systemen zijn ook uitegerust met Plexi blokken en geen scheurtje te bekennen ;)

EK fittingen hebben een langere schroefdraad gedeelte dan fittingen van bijvoorbeeld Bitspower.
Dit kan een probleem zijn als je platte waterblokken hebt, van bijvoorbeeld Bitspower of MIPS.
In de meeste gevallen kan het geen kwaad.

Je kan een dikkere radiator nemen, dat koelt beter.
Bijvoorbeeld de XSPC RX360 en RX240.
Een grotere/dikkere radiator komt altijd ten goede van de koelprestaties, mits jouw pomp sterk genoeg is.
Jouw gekozen pomp is sterk genoeg.

Blok installatie op de GTX285 komt eigenlijk op hetzelfde neer als de HD4890.
Alleen een andere blok layout :)
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Freddy HighFlow Forum updates, correcties en suggesties topic HighFlow Forum 43
Issieee Nieuwe Pc suggesties? Hardware & Software 24
B high end fan controller suggesties Electronica 8
B suggesties voor high end fancontroller Electronica 0
R Nieuwe pc samenstellen/suggesties? Hardware & Software 28
R Sleeving PSU Vraag, Tips, suggesties? Cases en Modding 2
S Advies, Tips, Suggesties GTX 480 Hydro Advies Waterkoeling Setup 10
MaartenvdE 2 suggesties HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Ctrl suggesties slang aansluiting. Waterkoeling 3
Source Suggesties op Hardware voor WHS Hardware & Software 3
Freddy Product Suggesties: Lees mij eerst! HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
K0G3L [REFUSED] Heatkiller 3.0 en EK HD4890 special edition en diverse koppelingen Verkocht 9
Wouzke ATI HD4890 Full Cover blok Waterkoeling 20
Dustyrick Scythe Setsugen goed genoeg voor ATI HD4890? Overige Koeling 26
Dustyrick ASUS EAH HD4890 maakt teveel lawaai/geluid, wat is een oplossing? Overige Koeling 29
D [Waterkoeling] Phenom II 940, HD4890, ~ €300 Advies Waterkoeling Setup 22
H ATI HD4890 & EVGA N68 (Nvidia 680i) Advies Waterkoeling Setup 51
G Waterblok voor HD4890 Vapor-x sapphire? Waterkoeling 4
P Koeling HD4890 Vapor-X Waterkoeling 8
Kvasir 2e loop GPU ati hd4890 Advies Waterkoeling Setup 12

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan