Nou ik ben niek de jong, aka aapjeh.
ik heb al een tijdje waterkoeling, iets van 6 maanden.
maar steeds bleef die chipset + gebeuren gewoon veels te heet.
Toen ben ik beetje gaan wezen rondkijken wat ik allemaal nodig had qua blockjes en dergelijke. kwam der op neer dat ik SB+NB wou gaan waterkoelen. De rede waarom ik de mosfets niet doe is omdat ze makkelijk passief gekoeld kunnen worden, en het anders alleen maar restrictief is voor mijn loop.
Mijn setup:
- D-tek Fuzion V1
- EK-waterblocks 8800GTX acryl
- XSPC single bay res
- Black ice GTX lite ( lijkt precies op de Extreme )
- Innovatek Hpps 12 V high pompje.
- Dit alles mooi verbonden met 11/8 fittingen en tygon slang ( clear&zwart )
Het bord dat onder handen word genomen.
ik ben gelijk maar eventjes aan de slag gegaan kon echt niet wachten.
hier eentje met de koeling ernaast .
Alvast schoongemaakt.
En dit keer de extra Switchchip voor 3-sli.
Southbridge blokje gemonteerd.
Nu de Northbridge.
Een totaalplaatje van hoe het eruit ziet.
De Thermalright Mosfet koelers gemonteerd.
Hier stuitte ik op een klein probleempje. de bovenste koeler zit best wel los. ik kan hem gewoon heen en weer bewegen zeg maar. Diegene die bij de I/O side zit niet.
De 8500 erin.
Confirmed.
Mounting gemount XD
Totaalplaatje met de Fuzion.
Nog eentje.
( voor diegene die het mischien gezien hebben, de D-tek zit "opzekop" gemonteerd, ik heb hem daarna weer goed gezet hoor )
4 gig aan Crucials. ( ja diegene die dual sided zijn, oftewel diegene die de "beruchte" overclockchips hebben )
in de kast gemonteerd.
En toen kwam ik bij een MAJOR probleem qua de blokjes. bleek dus dat icm mijn fittingen en de 8800GTX full cover ik ze niet aan kon draaien.
tijd lopen piekeren bla bla bla.
internet afgezocht, was der een vervangende top ervoor.
Ik had totaal geen zin om weer te wachten ( ik wachtte al 2 maanden ) dus ik heb eerst een slang op de Southbridge gedaan, die naar de GTX ging. het is uitendelijk wel gelukt
Hier heb ik trouwens geen foto's van, had het te druk, en wou graag door werken
EDIT: De foto's zijn gemaakt, en ze staan derop
@ garret, de voltages die ik gebruikte staan der ook op. ( evenals mijn temperaturen ).
een Totaalplaatje
No Comment.
NB->GFX
En speciaal voor Garret voor de voltages
De temperaturen waar ik trots op ben <3
Nieuwe aanwinst voor mijn "nieuwe" aanwinst
En hier dan een foto van het probleem. Ik heb de lucht al uit het rad laten lopen, en nog steeds heb ik het probleem dat hij soms de slang dichttrekt. 'T kan zijn dat de slang een beetje gedraait zit, maar ik zou liever een optie hebben zonder de fitting los te draaien en mischien te drainen
ik heb al een tijdje waterkoeling, iets van 6 maanden.
maar steeds bleef die chipset + gebeuren gewoon veels te heet.
Toen ben ik beetje gaan wezen rondkijken wat ik allemaal nodig had qua blockjes en dergelijke. kwam der op neer dat ik SB+NB wou gaan waterkoelen. De rede waarom ik de mosfets niet doe is omdat ze makkelijk passief gekoeld kunnen worden, en het anders alleen maar restrictief is voor mijn loop.
Mijn setup:
- D-tek Fuzion V1
- EK-waterblocks 8800GTX acryl
- XSPC single bay res
- Black ice GTX lite ( lijkt precies op de Extreme )
- Innovatek Hpps 12 V high pompje.
- Dit alles mooi verbonden met 11/8 fittingen en tygon slang ( clear&zwart )
Het bord dat onder handen word genomen.
ik ben gelijk maar eventjes aan de slag gegaan kon echt niet wachten.
hier eentje met de koeling ernaast .
Alvast schoongemaakt.
En dit keer de extra Switchchip voor 3-sli.
Southbridge blokje gemonteerd.
Nu de Northbridge.
Een totaalplaatje van hoe het eruit ziet.
De Thermalright Mosfet koelers gemonteerd.
Hier stuitte ik op een klein probleempje. de bovenste koeler zit best wel los. ik kan hem gewoon heen en weer bewegen zeg maar. Diegene die bij de I/O side zit niet.
De 8500 erin.
Confirmed.
Mounting gemount XD
Totaalplaatje met de Fuzion.
Nog eentje.
( voor diegene die het mischien gezien hebben, de D-tek zit "opzekop" gemonteerd, ik heb hem daarna weer goed gezet hoor )
4 gig aan Crucials. ( ja diegene die dual sided zijn, oftewel diegene die de "beruchte" overclockchips hebben )
in de kast gemonteerd.
En toen kwam ik bij een MAJOR probleem qua de blokjes. bleek dus dat icm mijn fittingen en de 8800GTX full cover ik ze niet aan kon draaien.
tijd lopen piekeren bla bla bla.
internet afgezocht, was der een vervangende top ervoor.
Ik had totaal geen zin om weer te wachten ( ik wachtte al 2 maanden ) dus ik heb eerst een slang op de Southbridge gedaan, die naar de GTX ging. het is uitendelijk wel gelukt
Hier heb ik trouwens geen foto's van, had het te druk, en wou graag door werken
EDIT: De foto's zijn gemaakt, en ze staan derop
@ garret, de voltages die ik gebruikte staan der ook op. ( evenals mijn temperaturen ).
een Totaalplaatje
No Comment.
NB->GFX
En speciaal voor Garret voor de voltages
De temperaturen waar ik trots op ben <3
Nieuwe aanwinst voor mijn "nieuwe" aanwinst
En hier dan een foto van het probleem. Ik heb de lucht al uit het rad laten lopen, en nog steeds heb ik het probleem dat hij soms de slang dichttrekt. 'T kan zijn dat de slang een beetje gedraait zit, maar ik zou liever een optie hebben zonder de fitting los te draaien en mischien te drainen
Laatst bewerkt: