• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

hier eindelijk wat meer informatie over de ASUS STRIKER II NSE

stravinski

Oc-en is a way of life
ikzelf ben al een flinke tijd op zoek :024:geweest naar enige informatie over dit moederbord en uiteindelijk dan ook wat gevonden :D ben er zeer blij mee want dit is meebepalend of ik dit bordje nu wel of niet ga kopen en op moment staat het lampje nog op kopen.

hier is de Review

:_^-EDIT-^_:HIER NOG EEN 2e REVIEW (en ik raad je deze aan te lezen want die mensen hebben der verstand van:D)

alleen kan nog steeds niks vinden over het waterblokje van de NB of dit nu verbeterd is...:022::eusa_doh:

HIER ENKELE FOTO'S:

4.jpg


6.jpg


46.jpg


7.jpg


13.jpg
 
Laatst bewerkt:
de striker extreem is anders deze kan sneller geheugen aan de NSE is maar compatible tot en met 1600MHZ ramgeheugen... en het waterblokje schijnt volges freddy snel te scheuren of iig te lekken...

:_^-EDIT-^_: de NSE kan maar tot 1333mhz geheugen aan en oc'ed tot 1600mhz..
 
Laatst bewerkt:
Klinkt wel interesant. Maar zal ook wel duurder zijn. En ik zie de prijzen al omhoog gaan :p

Ik raak even verward.

de NSE staat niet op de site van asus. Kijk ik op zercom, vind ik deze 2 gekke dingen:

extreme: Type geheugen DDR3 2000/1800/1600/1333/800
nse:
PCI Express x16 slots 3
PCI Express x1 slots 2

Dus geen 2.0 x16 sloten?
 
Laatst bewerkt:
jawel de NSE heeft wel 2.0 16x pcie-e sloten:

Specifications

Chipset: nVidia nForce 790i SLI
CPU: Intel LGA775, supports Core 2 Extreme, Core 2 Quad, Core 2 Duo, Pentium D and Pentium 4
System Bus: 1600 (OC)/1333/1066/800 mHz

Memory:
- Dual Channel memory architecture
- 4 x DIMM, support max 8GB, DDR3-1600/1333/1066/800mHz
- non-ECC and unbuffered memory>

Expansion slots:
- 2 x PCI-E 2.0 x 16 slots, supports nVidia SLI technology at full x16, x16 speed (blue)
- 1 x PCI-E x 16 slot, at 16x speed (middle)
- 2 x PCI-E x 1.1 (black), compatible with audio slot
- 2 x PCI 2.2

Scalable Link Interface (SLI): Supports nVidia 3-way SLI graphics cards (triple at x16 mode)

Storage:
- 1 x Ultra DMA 133/100/66/33
- 6 x SATA 3.0Gb/s
- nVidia MediaShield RAID supports RAID 0, 1, 0+1, 5, and JBOD span cross SATA drives
- Jmicron JMB363 SATA controller - 2 x eSATA 3.0Gb/s

LAN: Dual gigabit LAN controllers
Support Teaming Technology

High Definition Audio:
- Supreme FX Audio Card
- ADI 1988B 8-channel High Definition Audio CODEC
- Noise Filter
- Coaxial, Optical S/PDIF at back I/O

Software:
- Company of Heros: Opposing Fronts
- Support DVD
- Drivers and Applications
- Futuremark 3DMark06 Advanced Edition
- Kaspersky Anti-Virus

Form Factor: ATX, 12" x 9.6" (30.5cm x 24.5cm)



Features

Fusion Block System: *H2O ready - The next step in thermal solution
CPU Level Up: A simple click for instant upgrade
Memory Level Up: Next Step for instant upgrade
Fusion Block System
Loadline Calibration
Pin-Fin Thermal Module Design
COP EX (Component Overheat Protection Extension)
Voltiminder LED
Frequency LED Packaging

:_^-EDIT-^_: het bordje kost 270 in zercom (eindhoven) en dat is de op een na goedkoopste als ik kijk bij tweakers of kieskeurig.nl
 
Laatst bewerkt:
op moment wil ik NOG geen sli draaien...
maar enkele punten waarom ik dit bord wil:
-er zit al waterkoeling op (en optionele chipsetfan dus je kunt kiezen)
-ik wil betrouwbaar moederbord dat schijnt deze te zijn....
-ik wil ddr3 geheugen...
-en de mogelijkheid tot sli moet er indd zijn voor het moment dat ik dat wel ga doen...
en er zitte sata2 poorten op :D

en als jij me een beter bord aanraad (op de p5e na , nie dat dat een beter bordje is) hoor k het graag micron ;):D
want het liefst geef ik nog minder geld uit...
alleen dit was het enige bord dat me aansprak:p er sprong een vonk over xD

EDIT: hij kan trouwens HARD overclocken als je het goed doet... ik bedoel een q6600 met aircooling op 3,8 ghz?????
dan ben ik benieuwd hoe mij e8500 geclocked kan worden 4,5/4,6?? :D
 
Laatst bewerkt:
Denk wel dat t zercom word. Alternate word duurder en duurder.

Maar verder zit er dus weinig verschil in de borden als ik t goed begrijp?

nja de prijs van de extreem ligt hoger... er kan sneller geheugen op...

nog iemand een verschil??

trouwens... hij wordt niet eens meer verkocht bij alternate... woot:p
dus je bent min of meer wel beetje verplicht om bij zercom te kopen... voordeel bij mij is ik kom iedere dag in eindhove voor school en zercom ligt er 5 minute vandaan :D
 
Laatst bewerkt:
op moment wil ik NOG geen sli draaien...
maar enkele punten waarom ik dit bord wil:
-er zit al waterkoeling op (en optionele chipsetfan dus je kunt kiezen)
-ik wil betrouwbaar moederbord dat schijnt deze te zijn....
-ik wil ddr3 geheugen...
-en de mogelijkheid tot sli moet er indd zijn voor het moment dat ik dat wel ga doen...
en er zitte sata2 poorten op :D

en als jij me een beter bord aanraad (op de p5e na , nie dat dat een beter bordje is) hoor k het graag micron ;):D
want het liefst geef ik nog minder geld uit...
alleen dit was het enige bord dat me aansprak:p er sprong een vonk over xD

EDIT: hij kan trouwens HARD overclocken als je het goed doet... ik bedoel een q6600 met aircooling op 3,8 ghz?????
dan ben ik benieuwd hoe mij e8500 geclocked kan worden 4,5/4,6?? :D


Ik heb zelf hier ook een striker extreem liggen verder een heel mooi bordje.
Maar..... er zijn problemen met de chipset om de sli stabiel te houden.
hier zijn verschillende forums over. (heb ikzelf nog geen last van gehad)

Tevens is het niet bepaald een energie zuinig bord de chipsets kunnen zeer heet worden zodat hij instabiel kan worden (hoeft niet maar kan)

Het voordeel van de 790I is dat je je geheugen unlinked kunt instellen.

Verder is het board wel echt wel super, alles erop en eraan.

Ik zal een voor je kijken wat ik met mijn E8500 kan halen op dat boardje
(geef me dan wel even de tijd)

Heel mischien ga ik het board verkopen maar dat weet ik nog niet.
ik zal aan je kunnen denken.:024::024::024::024:
 
nja de prijs van de extreem ligt hoger... er kan sneller geheugen op...

nog iemand een verschil??

trouwens... hij wordt niet eens meer verkocht bij alternate... woot:p
dus je bent min of meer wel beetje verplicht om bij zercom te kopen... voordeel bij mij is ik kom iedere dag in eindhove voor school en zercom ligt er 5 minute vandaag :D


De nse kan toch sneller geheugen aan? De nse is toch ook nieuwe dan de extreme of begrijp i kdat verkeert?

De nse staat idd niet op de site van alternate. Maar zoals ik zei, alternate is mij te duur geworden.
 
De nse kan toch sneller geheugen aan? De nse is toch ook nieuwe dan de extreme of begrijp i kdat verkeert?

De nse staat idd niet op de site van alternate. Maar zoals ik zei, alternate is mij te duur geworden.

begrijp je verkeerd :p
De NSE is inderdaad nieuwe klopt, maar ze hebben dit bordje gemaakt met de reden dat ze hetzelfde wilde bieden als de extreem alleen dan een versie goedkoper zodat mensen die geen behoefte hebben aan 2000mhz geheugen minder geld kunnen uitgeven en dus sneller naar een NSE zouden kijken.

A couple of months ago we reviewed the Asus Striker II Extreme. Despite the high price we were very impressed by the 790i Ultra SLI chipset as it crams in just about every feature you could wish for and then some.


Good though it was, with the Striker II NSE, Asus has done the sensible thing and come up with a way for you to save a modest amount of money but not lose too much in the way of features.


en micron... jij hebt een extreem die heeft een andere chipset dan de NSE en de NSE zou dan dus geen problemen moeten hebben met sli???
daarbij zijn de ROG bordjes zeer energie zuinig!!! tenminste...

[ame]http://www.youtube.com/watch?v=NCPuaUIN8wA[/ame]

dus als dit allemaal waar is kom ik op het idee om de NSE aan te schaffen... correct me if im wrong en koeling.... je kunt de chipset koel krijgen met waterkoeling...

maar Micron: ik ben benieuwd naar hoe hoog je je 8500 kunt krijgen, maar vergeet niet jij hebt een extreem en de NSE schijnt beter te clocken dan de extreem... met alle respect ;)

:_^-EDIT-^_: er is wel een informatiepagina op asus.nl ->
klik maar eens hier

:_^-EDIT-^_: ik zie trouwens op die andere review dat er maar 1333mhz geheugen op kan maar dat je overgeclocked tot 1600mhz kan gaan... is iets minder dan wat ik in gedachte had... maargoed dan moet het maar...
 
Laatst bewerkt:
Interesant. Ik denk dat ik hem snap :D

Ik heb het over de extreme. Daar kan sws 1333 in. Maar 1600 en 2000 is mogelijk wanneer je hem overklokt.

Met andere woorden, als je het bord anders insteld, ondersteunt hij max ddr3 2000 mhz. Klopt dit?

gr
 
hmm over de extreme durf ik dat niet te zeggen... volgens mij is bij de extreem dat je sws alles derin kunt proppen tot en met 2000mhz... maar bij de NSE is indd het verhaal wat jij verteld van toepassing maar je kunt max 1600mhz deruit krijgen :D
 
Memory 4 x DIMM, Max. 8 GB, DDR3 2000*/1800*/1600*/1333/800 Non-ECC,Un-buffered Memory
Dual channel memory architecture - supports NVIDIA® SLI™-ready technology
*Overclock speed
**Refer to www.asus.com or this user manual for the Memory QVL(Qualified Vendors Lidts).
***When installing total memory of 4GB capacity or more, Windows® 32-bit operation system may only recognize less than 3GB. Hence, a total installed memory of less than 3GB is recommended.


Ik vind het erg moeilijk. Heb GeenIdee wat ik moet doen.

GeenIdee wat je moet veranderen om hem op max snelheid te laten draaien. Dan komt de vraag, kan de rest van t mobo die snelheid wel aan, wat is verstandige geheugen keuze.

Over dat geheuge start ik wel ff een ander topic, anders raken we hier wat ver off topic.
 
Memory 4 x DIMM, Max. 8 GB, DDR3 2000*/1800*/1600*/1333/800 Non-ECC,Un-buffered Memory
Dual channel memory architecture - supports NVIDIA® SLI™-ready technology
*Overclock speed
**Refer to www.asus.com or this user manual for the Memory QVL(Qualified Vendors Lidts).
***When installing total memory of 4GB capacity or more, Windows® 32-bit operation system may only recognize less than 3GB. Hence, a total installed memory of less than 3GB is recommended.


Ik vind het erg moeilijk. Heb GeenIdee wat ik moet doen.

GeenIdee wat je moet veranderen om hem op max snelheid te laten draaien. Dan komt de vraag, kan de rest van t mobo die snelheid wel aan, wat is verstandige geheugen keuze.

Over dat geheuge start ik wel ff een ander topic, anders raken we hier wat ver off topic.

jow zet wel even een linkje in dit topic naar dat topic;)
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
HighFlow Black Friday 2023 is hier: 24% Korting op ALLE EKWB items @ HighFlow.nl HighFlow Computer Cooling Shop 1
D Watercooling newbie hier en wil even kijken of ik het zo in orde heb Waterkoeling 4
B Nieuw hier Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 2
Freddy Websites en forum zijn verhuisd naar een nieuwe server, probleempjes? Meldt het hier HighFlow Computer Cooling Shop 11
P Water koeling voor mijn Radeon VII grafische kaart 100% beginner hier sorry;) Advies Waterkoeling Setup 4
Freddy EK-MLC Phoenix is hier! De nieuwe modulaire AIO waterkoeling kit van EKWB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Freddy Dolgedraaide schroeven of muurvast? Hier de oplossing :) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
SupaDutch1 goeie films site hier Films / Movies 1
K Kevin hier Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 3
Freddy HighFlow Nieuwe Webshop 3.0! Bug Report hier HighFlow Computer Cooling Shop 85
J Nieuw hier Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
F Welke fittingen worden hier gebruikt? Waterkoeling 6
Freddy Problemen die je hebt sinds gisteren, hier posten aub HighFlow Forum 39
H [CLOSED]Wat spul dat hier ongebruikt ligt Gesloten 4
J Voorstellen, hier ben ik, Jezzer. Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
DutchChilles Past hier een tube reservoir Cases en Modding 8
H [CLOSED] Wat ik nog hier rondslingeren heb Gesloten 1
T Account verwijderen? Meldt het hier HighFlow Forum 5
M Plaats hier je kleine mods e.d. Gallery & Build Logs 9
F Nieuw Hier Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 13
Freddy Vette intro/trailer filmpjes (games/films), hier posten :) Algemene Discussies 7
animal baars Wat moet ik hier voor geven? Gesloten 3
animal baars Producten in verkeerde categorie? Hier melden aub HighFlow Webshop 5
T posative ervaring hier maar negatieve ? HighFlow Testimonials / Shopreviews 6
P Hier Pinda met zijn mATX :-) Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 10
MrGiorgio Highflowmeeting op TP9: meld hier je plaatsvoorkeur Lan Party 86
MrGiorgio Highflowmeeting op TP9: meld hier je reserveringsnummer i.v.m. groepsopgave Lan Party 155
Ant Nieuwe Bitspower Producten, o.a. Carbon Black fittings etc., hier melden aub HighFlow Product Suggesties en Nieuws 182
F koelvloeistof: kom ik hier mee toe? Waterkoeling 4
Freddy [HF] Black Ops Clan (PC) Meldt je hier :) Gaming 126
Wouter Template bugs breeze hier melden! HighFlow Forum 4
Freddy HighFlow Polo Shirts met jouw Nickname, hier bestellen :) Lan Party 164
D Wat moet ik hier mee? (Koper geschil) Algemene Discussies 51
Freddy mnpctech producten, hier aanvragen :) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 26
Fedmas Plaats hier je steam username! Gaming 4
N Nieuw hier en 1ste bestelling. HighFlow Testimonials / Shopreviews 0
B Nieuw hier Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
Wouter Wie heeft misbruik gemaakt van de credits bug? Meld het hier! HighFlow Forum 13
S ben nieuw hier Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 14
Wouter Credits verloren aan vbshop mod? Meld het hier! HighFlow Forum 26
Wouter Problemen gevonden? Meld ze hier!! Report bugs! HighFlow Forum 387
Fedmas Show hier je hardware specs met de Flitskikker infotool! Hardware & Software 10
Vannos Mooie auto gespot? Post het hier! A.u.b. foto's :) Algemene Discussies 62
D wat kan ik hier voor vragen ? Hardware & Software 3
L hulp nodig, ben nieuw hier :D Waterkoeling 7
HighSpeed^ [PS3] DNS-Fout Probleem? Hier de oplossing Gaming 0
H Post hier je bureau Algemene Discussies 65
Xtrafresh HighSnow! BRRRRRRR! Post hier je sneeuwfotoos :D Fotografie, Film en Video 53
Kadett Kadett hier! Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 9
Wouter Wat moet je mee nemen voor lan party. Check het hier! Lan Party 78

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan