Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Ik heb nu het MIPS setje ontvangen en daarbij zitten geen thermal pads voor de mosfet koelers, is dit nodig of kan ik hier ook pasta voor gebruiken (Arctic silver)?
Ja kan koelpasta gebruiken, maar geen Arctic Silver!
Dan heb je grote kans op kortsluiting.
Je kan het beste Arctic Ceramique gebruiken, die geleid niet.
Zonder thermal pads moet je overigens het blok voorzichtig vast draaien en niet te strak.
Anders verbrijzel je straks een chipje
Ja kan koelpasta gebruiken, maar geen Arctic Silver!
Dan heb je grote kans op kortsluiting.
Je kan het beste Arctic Ceramique gebruiken, die geleid niet.
Zonder thermal pads moet je overigens het blok voorzichtig vast draaien en niet te strak.
Anders verbrijzel je straks een chipje
Arctic Silver geleid ook niet :eusa_shifty:
Uit de omschrijving blijkt dit:
"Arctic Silver 5 kan gebruikt worden bij temperaturen van -50°C tot 130°C graden. De pasta is niet elektrisch geleidend."
Volgens de 'officiële beschrijving' van Arctic geleidt die niet.
Maar ik heb in het verleden wel meegemaakt dat er AS5 tussen pinnen van (oude) processoren zijn gekomen, waardoor de processor na gebruik defect ging.
Er zit immers zilver deeltjes in, dat moet wel een beetje geleiden.
Ik zou toch voor de zekerheid voor Ceramique gaan.
Maar je kan het natuurlijk erop wagen.
Of Arctic Cooling MX-2 dat bevalt mij hier uitstekend, dat is net wat smeerbaarder dan Ceramique, qua temps zelfs nog ietsje beter
En ja je kan de originele thermal pads ook gebruiken maar dan kan je eigenlijk net zo goed de Enzotech sinks erop monteren... heb ik ook gedaan: Enzotech Mosfet MST-81
Of Arctic Cooling MX-2 dat bevalt mij hier uitstekend, dat is net wat smeerbaarder dan Ceramique, qua temps zelfs nog ietsje beter
En ja je kan de originele thermal pads ook gebruiken maar dan kan je eigenlijk net zo goed de Enzotech sinks erop monteren... heb ik ook gedaan: Enzotech Mosfet MST-81