Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Het volgende,ik wil 2 SSD in raid0 op de Asus Rampage III extreme aansluiten.Nu zitten er op dit moederbord 2 rode sata 6 Gb/s aansluitingen,is het correct als ik deze aansluitingen gebruikt ?
De rode poorten komen van een Marvell controller (waarschijnlijk) en de rest van de Intel ICH10R southbridge. De Intel controller is voor RAID veel beter, ook al heeft de Marvell iets betere bandbreedte tot zijn beschikking.
Als je geen RAID doet is er maar één SSD die voordeel heeft van SATA 6GB, en dat is de Crucial C300. Alle anderen zijn nog steeds SATA 3GB.
ik heb gisteren 2 vertex 3(120GB) ssd's besteld voor in raid 0 maar ik heb nu net vernomen dat de marvel controller trager kan werken dan die van intel ik hoop uiteraard dat dit niet waar is of hou zou ik dit kunnen oplossen ?
ik behaal nog altijd dezelfde snelheden ik heb windows 7 ultimate 64x nieuwste drivers bios is achi geselecteerd en ik heb mijn ssd naar de nieuwste firmware geupdate
De Marvell controller is nou eenmaal een heel stuk trager, dat merk je zelfs al met een enkele SSD. Je moet hem echt op de Intel controller aansluiten!
@vissa: jha maar mijn intel controller is maar sata 3GB/s
maar welke raidkaart kan ik het beste nemen voor de best mogelijke prestaties en onder de 100€ zou zijn
@marcel87: ik heb ondertussen maar 1 ssd aangekregen volgende week zou mijn 2de aankomen
Ik word onderhand ook nieuwsgierig. Zit namelijk ook te twijfelen voor een of twee SSD's en kennis van me heeft hetzelfde mobo als mij: Rampage III extreme en die liep tegen hetzelfde aan met die Marvell chip. Als die chip zo brak is dan ga ik nog liever voor 2 van die vertex 2 SSD's dan dat ik SSD´s koop die de snelheid niet kunnen halen.
een externe controller zijn er al met 2 poorten niet al te duur meer , geloof al haast voor 3 tientjes met usb3 er ook nog aan zelfs,
heb er hier een tijdje een ASUS kaartje gehad en beviel uitstekend en was snel, maar heb nu een uitgebreide raid kaart dus die moest plaats maken.
Ik heb zelf nog geen raid kaart, maar ik neem het advies van L3p wel aan het hart.
Neem een kaart met het dubbele aantal poorten dan dat je wil gebruiken, zo kan je heel makkelijk data overzetten naar nieuwe schijven in raid zonder alles eerst naar een back up te moeten verplaatsen.
Ik heb zitten googlen voor zo'n externe controlller maar kom er niet echt uit. Zijn er voorbeelden van zo'n controller? Wat ik had gezien was geloof ik een controller van 330 euro maar dat zijn niet de 3 tientjes van 2 posts hierboven
koop het niet !!! ik heb zonet en email aangehad van asus support dat 180mb/s read en 170mb/s write normaal is ????????
ik reageerde direct terug van vinden jullie dit zelf normaal dit is trager dan en Sata 3Gb/s poort terwijl jullie op de website van asus staat true Sata 6Gb/s !!!
en ik weet dat en goedkope raidkaart ook niet is wat het zou moeten zijn ik ga nu einde van deze week mijn ssd terug doen
sorry wat ik vermelde was geen raid maar een gewoon een 2 poort controller mar niet te min zou die aardige snelheden moeten halen al met een enkele ssd erop, zie t niet zo waarom je nou ssd`s in raid 0 nodig heb.
Marvell controlerchips hebben wel wat slechte dingen gehad maar denk niet dat we alles van Marvel daarmee moeten beoordelen.
er zijn ook moederborden en sata controllers met Marvel die t wel heel goed doen.
Ik zou er toch vanuit gaan dat die SATA600 op de Asus ook wel klopt maar dat t eerder complicaties met de SSD`s zijn.
zou ze zeker eerst als enkele drive aansluiten op die zelfde poorten en zien wat dat brengt.
Vermeldingen bij SSD`s van snelheden moet je wel heel ruim nemen dat is bekend, hamer daar niet op vast.
koop het niet !!! ik heb zonet en email aangehad van asus support dat 180mb/s read en 170mb/s write normaal is ????????
ik reageerde direct terug van vinden jullie dit zelf normaal dit is trager dan en Sata 3Gb/s poort terwijl jullie op de website van asus staat true Sata 6Gb/s !!!
en ik weet dat en goedkope raidkaart ook niet is wat het zou moeten zijn ik ga nu einde van deze week mijn ssd terug doen
Nogal een vage reactie om naar Asus te mailen gezien je SSD's niet eens een sata3 controller aan boord hebben.
Daarnaast is al meerdere malen gezegd dat de Marvell controller langzamer kan werken dan de Intel controller.
Als je dan koppig bent en ze er toch op aansluit...
Ik zou me eerst maar eens inlezen in de materie.