• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

SSD Raid0 op Asus Rampage III Extreme

Het volgende,ik wil 2 SSD in raid0 op de Asus Rampage III extreme aansluiten.Nu zitten er op dit moederbord 2 rode sata 6 Gb/s aansluitingen,is het correct als ik deze aansluitingen gebruikt ?
 
Ik zou het niet doen :p

De rode poorten komen van een Marvell controller (waarschijnlijk) en de rest van de Intel ICH10R southbridge. De Intel controller is voor RAID veel beter, ook al heeft de Marvell iets betere bandbreedte tot zijn beschikking.

Als je geen RAID doet is er maar één SSD die voordeel heeft van SATA 6GB, en dat is de Crucial C300. Alle anderen zijn nog steeds SATA 3GB.
 
Omdat ik de twee SSd's wil stripen in raid0 dacht ik misschien moet ik dan die twee rode 6Gb/s poorten pakken.

Meestal laat ik de stripe size ongemoeid (default) omdat ik niet weet wat het inhoud.

Zeker niet vergeten om die raid driver op een stickie te zetten oke thnks
 
ik heb gisteren 2 vertex 3(120GB) ssd's besteld voor in raid 0 maar ik heb nu net vernomen dat de marvel controller trager kan werken dan die van intel ik hoop uiteraard dat dit niet waar is of hou zou ik dit kunnen oplossen ?
 
ik behaal nog altijd dezelfde snelheden ik heb windows 7 ultimate 64x nieuwste drivers bios is achi geselecteerd en ik heb mijn ssd naar de nieuwste firmware geupdate
 
@vissa: jha maar mijn intel controller is maar sata 3GB/s
maar welke raidkaart kan ik het beste nemen voor de best mogelijke prestaties en onder de 100€ zou zijn
@marcel87: ik heb ondertussen maar 1 ssd aangekregen volgende week zou mijn 2de aankomen

bedankt alvast voor jullie reactie
 
Ik word onderhand ook nieuwsgierig. Zit namelijk ook te twijfelen voor een of twee SSD's en kennis van me heeft hetzelfde mobo als mij: Rampage III extreme en die liep tegen hetzelfde aan met die Marvell chip. Als die chip zo brak is dan ga ik nog liever voor 2 van die vertex 2 SSD's dan dat ik SSD´s koop die de snelheid niet kunnen halen.
 
een externe controller zijn er al met 2 poorten niet al te duur meer , geloof al haast voor 3 tientjes met usb3 er ook nog aan zelfs,
heb er hier een tijdje een ASUS kaartje gehad en beviel uitstekend en was snel, maar heb nu een uitgebreide raid kaart dus die moest plaats maken.
 
Ik heb zelf nog geen raid kaart, maar ik neem het advies van L3p wel aan het hart.
Neem een kaart met het dubbele aantal poorten dan dat je wil gebruiken, zo kan je heel makkelijk data overzetten naar nieuwe schijven in raid zonder alles eerst naar een back up te moeten verplaatsen.
 
Ik heb zitten googlen voor zo'n externe controlller maar kom er niet echt uit. Zijn er voorbeelden van zo'n controller? Wat ik had gezien was geloof ik een controller van 330 euro maar dat zijn niet de 3 tientjes van 2 posts hierboven :)
 
koop het niet !!! ik heb zonet en email aangehad van asus support dat 180mb/s read en 170mb/s write normaal is ????????
ik reageerde direct terug van vinden jullie dit zelf normaal dit is trager dan en Sata 3Gb/s poort terwijl jullie op de website van asus staat true Sata 6Gb/s !!!

en ik weet dat en goedkope raidkaart ook niet is wat het zou moeten zijn ik ga nu einde van deze week mijn ssd terug doen
 
sorry wat ik vermelde was geen raid maar een gewoon een 2 poort controller mar niet te min zou die aardige snelheden moeten halen al met een enkele ssd erop, zie t niet zo waarom je nou ssd`s in raid 0 nodig heb.
Marvell controlerchips hebben wel wat slechte dingen gehad maar denk niet dat we alles van Marvel daarmee moeten beoordelen.
er zijn ook moederborden en sata controllers met Marvel die t wel heel goed doen.
Ik zou er toch vanuit gaan dat die SATA600 op de Asus ook wel klopt maar dat t eerder complicaties met de SSD`s zijn.
zou ze zeker eerst als enkele drive aansluiten op die zelfde poorten en zien wat dat brengt.
Vermeldingen bij SSD`s van snelheden moet je wel heel ruim nemen dat is bekend, hamer daar niet op vast.
 
koop het niet !!! ik heb zonet en email aangehad van asus support dat 180mb/s read en 170mb/s write normaal is ????????
ik reageerde direct terug van vinden jullie dit zelf normaal dit is trager dan en Sata 3Gb/s poort terwijl jullie op de website van asus staat true Sata 6Gb/s !!!

en ik weet dat en goedkope raidkaart ook niet is wat het zou moeten zijn ik ga nu einde van deze week mijn ssd terug doen

Nogal een vage reactie om naar Asus te mailen gezien je SSD's niet eens een sata3 controller aan boord hebben.
Daarnaast is al meerdere malen gezegd dat de Marvell controller langzamer kan werken dan de Intel controller.
Als je dan koppig bent en ze er toch op aansluit...
Ik zou me eerst maar eens inlezen in de materie.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Vannos SSD in RAID0 ? Hardware & Software 23
Jason Corsair Hydro X Series XM2 M.2 SSD Water Block (2280) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason BarrowCH Heatsink for 2280, 22110 M.2 SSD Hard Drive with OLED Temperature Display HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Silversurfer Probleem met koelen van m.2 ssd (geen flow) Overige Koeling 4
Freddy BSOD's door een nieuwe SSD? Update Marvell driver Problemen & Oplossingen 3
A Corsair force MP500 120 ssd m2 wordt niet herkend gigabyte mini itx moederbord Problemen & Oplossingen 4
Freddy EK-M.2 NVMe Heatsink - M2 SSD Heatsink HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
Big 8 Pin Voedings Kabel naar Ssd aansluiting Hardware & Software 6
Sw333t [VERKOCHT] Instap pc met ssd Verkocht 2
arwin74 Phanteks Dual SSD Bracket HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
C ssd moertjes, Gevonden 3
bundymania SSD Vergleich: OCZ Vector 150 480GB, Samsung EVO 840 1TB und Kingston HyperX 3k 120GB HighFlow Product Reviews 0
Sw333t [Gezocht] Kleine ssd, sata300/600, geen errors. 30-64 GB Gevonden 0
S SSD brackets o.a. Dimastech HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
Freddy PCI-E Riser en een M.2 SSD Adapter? Welke riser kabel? Hardware & Software 8
Sw333t [VERKOCHT] HP Pavilion Sleekbook 15-b072ed (Core i3, 8gb ram, 160gb ssd) Verkocht 2
A ssd in oude laptop Handleidingen en Installatie Tips 3
M Galaxy S4 VS 2 x i7 3770+ 8 GB DDR3|1600 + 128 Lite-On SSD faire deal? Hardware & Software 3
Aequitis [VERKOCHT] Samsung 830 SSD 128gb Verkocht 1
Stephan---pro [GEVONDEN] 40gb SSD voor pentium 4 Gevonden 3
F Ssd vertex 4 128 gb Problemen & Oplossingen 2
E [IN-ACTIVE] kapotte ssd-schijf Gevonden 4
F Ssd vertex 4 128 gb Hardware & Software 10
tomasvanderpijl ssd geheugen Hardware & Software 11
M hallo ik heb sinds vandaag mn desktop een ssd ingebouwd Problemen & Oplossingen 2
JeanPaul [VERKOCHT] MEGA OPRUIMING , Sr-2 ,cpu's , ssd's ,hdd's, geheugen,gpu ect. Verkocht 18
B HDD naar SSD clonen - TRIM? Hardware & Software 5
Robin crucial m4 vs samsung 830 ssd Hardware & Software 13
Fuwa Fuwa SSD wordt niet herkend in Laptop Problemen & Oplossingen 2
Vissa Meer opslagruimte op je SSD! Handleidingen en Installatie Tips 13
Stephan---pro Welke SSD moet ik nou kiezen ???? Hardware & Software 13
cederieck Wat zijn nu de betrouwbaarste ssd voor een raid 0 config ? Hardware & Software 2
maomanna SSD Benchmarks Hardware & Software 6
D Kloppen deze gegevens van ssd ? Hardware & Software 20
L Raid 0 vs. ssd Hardware & Software 5
soppy [INACTIVE] OCZ Vertex 2 SATA II 3.5" SSD 90GB Gevonden 0
animal baars [INACTIVE] SSD voor mediacenter Gevonden 0
K Corsair Performance 3 SSD HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
K Crucial RealSSD C300 2,5" SSD HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Sparky Corsair SSD :D CSSD-F120GB2-BRKT 120GB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
D sata-300 of sata-600 ssd ? Hardware & Software 2
Johnny AHCI mode bij SSD - image programma Hardware & Software 23
Viepert Crucial C300 64Gb SSD SATA-600 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 11
Johnny Met spoed hulp gezocht betreft aangekochte SSD! Problemen & Oplossingen 4
mistervis007 2 x OCZ Vertex 60 GB SSD in RAID 0? Hardware & Software 3
G Windows XP blijft hangen bij Windows logo dan BSOD?! (SSD schijf fout?) Problemen & Oplossingen 2
Johnny [TKG-SSD] niet te duur Gevonden 19
Calimero [IN-ACTIVE] echt stille HDD (SSD ?) en XSPC X2O Compact 450 Pump Gevonden 9
M.I.K.E.Y ICY BOX 2x 2.5 SATA HDD or SSD in 1x 3.5 bay HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
bundymania Milestone Handy, Samsung 128GB SSD, GTX295 + Bitspower Waterblock Verkocht 7

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan