• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

[TKG-SSD] niet te duur

Status
Niet open voor verdere reacties.

Johnny

Moderator
Forumleiding
Hallo,

Ik ben opzoek naar een leuk ssdtje puur voor mijn OS.
Heb je er nog 1tje liggen, die 100% werkt zonder vage toestanden dan geef dit ff aan :)

Wil er niet al te veel aan besteden, maar we komen er wel uit.

Laat maar horen..

Johnny

EDIT:

Ik zoek een SSD puur voor mijn OS + een paar programma's.
Moet niet van de eerste editie zijn en 100% werken.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb 2x 30GB ssd OCZ Vertex, die kan je mooi in Raid0 zetten, lekker snel, ze mogen weg omdat ik 2x 60GB heb gekocht.

Bon en alles erbij :)
 
Ik zat te denken aan 115 inclusief verzenden, liefst verkoop ik ze natuurlijk tegelijk, als je er echt maar 1 wilt (beetje krap 30gb voor windows 7 bijv. maar dat is je eigen keus) dan zou ik zeggen 60 inclusief.
 
Ik heb laatst deze besteld voor m'n eigen build.
Mischien is het voor jou ook een optie ?

Ik heb het een tijdje voor me gehouden om de leden hier een kans te geven en ik ging
er van uit dat je zelf ook al om nieuw gekeken had.

Mogelijk is 32GB je ook net te weinig en voldoet een budget serie niet ?
Ik ben echt voor de goedkoopste gegaan omdat 32GB voor mij al overkill is en ik toch
ook met een converter weer naar IDE moest.
 
Een goede HDD haalt die read/write speeds ook wel.
Dan verlies je een beetje het voordeel van een SSD in mijn ogen
 
Ah, voor je geluidsmeting systeem, juist.
Alsnog wil ik er voor johnny dan op attenderen dat het redelijk langzame snelheden zijn.
Dan zou je alleen een voordeel halen in aanspreektijden.
 
Ik was er ook al bang voor dat het om snelheid zou gaan en "budget" dus niet geschikt is.
Maar mogelijk trek ik zo de discussie een beetje open zodat er mogelijk toch nog tips uit rollen ?

Het feit is dat SSD gaandeweg al steeds betaalbaarder wordt en de specs dus toe zullen nemen
voor lagere prijzen.
De echte krachtpatsers kosten nog steeds een modaal maand inkomen, dat dan weer (nog) wel.
 
Aan de hand van het advies van l3p zijn mijn eisen gewijzigd:
- Merk: Intel mét TRIM functie
- Capaciteit: Minimaal 80GB
 
Hey Johhny, misschien heb ik nog wel een geschikte ssd voor je: De Intel X18-M 80GB

De X18-M is de 1.8" variant van de X25-M, de 2.5" SSD van Intel. Qua interne componenten volledig hetzelfde, alleen het formaat verschilt.

Er zijn wel een paar opmerkingen over de schijf in z'n algemeen te maken:
1. omdat hij bijna net zo dun (en groot) is als een bankpas, zitten er geen montage gaten in. Ik had hem zelf los in m'n kast zitten, maar met een beetje creativiteit kan je hem vast wel ergens mooi wegwerken.
2. De aansluiting is geen standaard SATA, maar Micro SATA. Daar kwam ik zelf pas achter na de aanschaf, waardoor ik hem dus een week of 2 niet kon gebruiken terwijl ik wachtte op de Micro SATA naar SATA aansluiting. Uiteraard krijg je deze aansluiting bij de SSD mocht je hem nemen.
3. Hoewel hij 1.8" is, als de Micro SATA connector erop zit, is hij net 2mm langer dan een normale 2.5" harde schijf/SSD. Dus als je hem in een krappe ruimte als een laptop wil stoppen, kan het gebeuren dat hij niet pas.

Hieronder een paar foto's om je een idee te geven. Bij de laatste heb ik de doos van een 2.5" SSD ernaast gelegd, zodat je een idee krijgt van het formaat.

IMG_0143.JPG


IMG_0144.JPG


IMG_0145.JPG


IMG_0146.JPG


Op het moment ligt m'n PC eruit (kapotte CPU), maar morgen kan ik op de pc van m'n huisgenoot even een benchmark voor je draaien en scannen op slechte sectoren ;).
 
Bedankt voor jullie reacties :)
Die hele kleine vind ik niet fijn, iig toch bedankt Alex :)

Legendary wat van prijs heb je ingedachte voor 1?


Zelf heb ik zeer wss een Intel Postville X25-M SSDSA2MH080G2C1 80GB 2dehands gevonden, maar is nog niet helemaal 100% rond (Wss eind van de dag wel)
 
@ Johnny

Je postvakje is volgens mij vol :)

Ik heb hier nog een nieuwe 160gb intel postville g2c1 liggen interesse?
geseald en nog nieuw in doosje...

Hoor het wel van je,
 
Valt me inderdaad ook nu op dat mn inbox vol zit, maar ik heb sinds vandaag een SSD :)
Toch bedankt voor je aanbod

Gr johnny

p.s. ik lock de topic ook meteen :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
P [TKG] Z77 ATX Moederbord Gevonden 4
sir serial [TKG-FIT] 10mm Koolance 90 Graden Black Chrome Gevonden 2
Sw333t [TKG] Meerdere Molex to Fan adapters Gevonden 4
Sw333t [TKG] Defecte ATI 4xxx / 5xxx met actieve koeler. Gevonden 11
Sw333t [TKG HDD] 40 / 80 Gb SATA of IDE schijfje gevraagd. Gevonden 11
Sw333t [TKG Bracket] Asus COM port bracket gevraagd Gevonden 1
Jason Corsair Hydro X Series XM2 M.2 SSD Water Block (2280) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason BarrowCH Heatsink for 2280, 22110 M.2 SSD Hard Drive with OLED Temperature Display HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Silversurfer Probleem met koelen van m.2 ssd (geen flow) Overige Koeling 4
Freddy BSOD's door een nieuwe SSD? Update Marvell driver Problemen & Oplossingen 3
A Corsair force MP500 120 ssd m2 wordt niet herkend gigabyte mini itx moederbord Problemen & Oplossingen 4
Freddy EK-M.2 NVMe Heatsink - M2 SSD Heatsink HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
Big 8 Pin Voedings Kabel naar Ssd aansluiting Hardware & Software 6
Sw333t [VERKOCHT] Instap pc met ssd Verkocht 2
arwin74 Phanteks Dual SSD Bracket HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
C ssd moertjes, Gevonden 3
bundymania SSD Vergleich: OCZ Vector 150 480GB, Samsung EVO 840 1TB und Kingston HyperX 3k 120GB HighFlow Product Reviews 0
Sw333t [Gezocht] Kleine ssd, sata300/600, geen errors. 30-64 GB Gevonden 0
S SSD brackets o.a. Dimastech HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
Freddy PCI-E Riser en een M.2 SSD Adapter? Welke riser kabel? Hardware & Software 8
Sw333t [VERKOCHT] HP Pavilion Sleekbook 15-b072ed (Core i3, 8gb ram, 160gb ssd) Verkocht 2
A ssd in oude laptop Handleidingen en Installatie Tips 3
M Galaxy S4 VS 2 x i7 3770+ 8 GB DDR3|1600 + 128 Lite-On SSD faire deal? Hardware & Software 3
Aequitis [VERKOCHT] Samsung 830 SSD 128gb Verkocht 1
Stephan---pro [GEVONDEN] 40gb SSD voor pentium 4 Gevonden 3
F Ssd vertex 4 128 gb Problemen & Oplossingen 2
E [IN-ACTIVE] kapotte ssd-schijf Gevonden 4
F Ssd vertex 4 128 gb Hardware & Software 10
tomasvanderpijl ssd geheugen Hardware & Software 11
M hallo ik heb sinds vandaag mn desktop een ssd ingebouwd Problemen & Oplossingen 2
JeanPaul [VERKOCHT] MEGA OPRUIMING , Sr-2 ,cpu's , ssd's ,hdd's, geheugen,gpu ect. Verkocht 18
B HDD naar SSD clonen - TRIM? Hardware & Software 5
Robin crucial m4 vs samsung 830 ssd Hardware & Software 13
Fuwa Fuwa SSD wordt niet herkend in Laptop Problemen & Oplossingen 2
Vissa Meer opslagruimte op je SSD! Handleidingen en Installatie Tips 13
Stephan---pro Welke SSD moet ik nou kiezen ???? Hardware & Software 13
cederieck Wat zijn nu de betrouwbaarste ssd voor een raid 0 config ? Hardware & Software 2
maomanna SSD Benchmarks Hardware & Software 6
D Kloppen deze gegevens van ssd ? Hardware & Software 20
L Raid 0 vs. ssd Hardware & Software 5
soppy [INACTIVE] OCZ Vertex 2 SATA II 3.5" SSD 90GB Gevonden 0
animal baars [INACTIVE] SSD voor mediacenter Gevonden 0
K Corsair Performance 3 SSD HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
K Crucial RealSSD C300 2,5" SSD HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Sparky Corsair SSD :D CSSD-F120GB2-BRKT 120GB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
D sata-300 of sata-600 ssd ? Hardware & Software 2
Johnny AHCI mode bij SSD - image programma Hardware & Software 23
Viepert Crucial C300 64Gb SSD SATA-600 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 11
Johnny Met spoed hulp gezocht betreft aangekochte SSD! Problemen & Oplossingen 4
mistervis007 2 x OCZ Vertex 60 GB SSD in RAID 0? Hardware & Software 3

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan