Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Slangklemmen en alternatieven of geen slangklemmen?
moet je slangklemmen gebruiken bij high-flow fittingen om de slang goed vast te zetten, of zijn er ook andere (mooiere) manieren? (ik ga schroeffittingen gebruiken, maar op mijn NB blok zitten standaard al high-flow fittingen.)
Ja slangklemmen zijn zeker aan te raden.
Je hebt verschillende slangklemmen, neem maar een kijkje in de shop
Als je geen van de slangklemmen mooi vindt, kan je ook nog Tie Wraps gebruiken.
Het is idd niet noodzakelijk als de slang zeer strak om de fitting zit.
Je kan bijvoorbeeld een fitting nemen dat eigenlijk bedoelt is voor een grotere slangformaat.
Bij mun laatste rebuild had ik sommige herbie clips die niet lekker om mijn masterkleer / fitting bleven zitten en vrij makkelijk leakten ( nog erger met de ijzeren schroeffittingen )
Dus in een keer al mijn klemmen vervangen door tiewraps en heb geen leak meer gezien. Heb zelf 1/2" masterkleer tubing met 1/2" EK/Highflowfittingen. Het ziet er ook meteen een stuk netter uit en ze zijn makkelijker te plaatsen/verwijderen.
inderdaad, ik vind tie-wraps ook altijd fijn werken. Koop gewoon een pak van 100 tie-wraps die beetje dik en stevig zijn en je kan een hele tijd vooruit. Je kan ze namelijk voor veel dingen gebruiken.