Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Als ik mijn pomp voluit zet gaan de temps 3 graden omhoog, terwijl ik de pomp langzamer laat draaien dan gaan de temps iets naar beneden.
Nu heb ik me suf gezocht naar grafieken ivm hoe meer flow hoe beter de temps.
Mischien dat iemand hier wat van weet.
volgens mij heeft het er mee te maken dat water een bepaalde tijd nodig heeft om warmte goed op te nemen, het water blijft langer in je blokken, maar ook langer in je rad, dus t kan ook weer langere tijd warmte afstaan
''The pump uses some amount of electrical energy. This energy must end up somewhere. A relatively small amount of it is dissipated as heat from the motor. The overwhelming majority of it is converted from electrical energy to mechanical energy in the form of a rotating shaft that does real work on the water.
This energy ends up in the water by increasing its temperature. It is called “pump heat” and can be very significant.''
Anders kan het nog te maken hebben met de turbulentie die ontstaat
Zoals ik al zij, je pomp word dan mogelijk warmer wat hitte afgeeft aan het water of dat er turbulentie ontstaat in de blokken.
Verkoop je die kaart overigens ?
Sommigen hebben zo'n grote loop dat ze meer kracht ipv snelheid nodig hebben. Dan zou het wel handig zijn.
Maar in jou geval is het denk ik niet nodig.
Of iemand moet daar anders over denken
TJ11 en Asus Ares en waterkoeling. Echt een mooie build. En meer plaats voor de radiatoren dan in mijn rv02, die trouwens behoorlijk klein lijkt tegenover dat monster van een case. Mooi trouw gebleven aan het kleurenschema trouwens!