• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

radiator advies

marott

Junior Member
Allen,
Momenteel wordt mijn I7 920@3,8GHZ gekoeld door een DangerDen heatcore Danger*Den*::*Radiators*::.... Temps zijn gemiddeld 72 graden, maar wil dit verbeteren door de heatcore te vervangen door een Black Ice GT Stealth 280.
Ik kan nergens op internet reviews lezen over deze rad. Denken jullie dat ik hierop vooruit ga? Ik wil nl ook mijn g92 GPU blok toevoegen in mijn loop, maar met zulke hoge temps wil ik eerst de rad en pomp upgraden.
Groter dan een 31cm rad kan niet ivm het formaat van de G5 case.
Voor verder specs zie mijn intro post.

Allen,
Momenteel wordt mijn I7 920@3,8GHZ gekoeld door een DangerDen heatcore Danger*Den*::*Radiators*::.... Temps zijn gemiddeld 72 graden, maar wil dit verbeteren door de heatcore te vervangen door een Black Ice GT Stealth 280.
Ik kan nergens op internet reviews lezen over deze rad. Denken jullie dat ik hierop vooruit ga? Ik wil nl ook mijn g92 GPU blok toevoegen in mijn loop, maar met zulke hoge temps wil ik eerst de rad en pomp upgraden.
Groter dan een 31cm rad kan niet ivm het formaat van de G5 case.
Voor verder specs zie mijn intro post.
Al zijn er hier enkele tegenstanders van de BI GT Stealths, presteren die bij mij heel behoorlijk! Ik heb nog wel de 'oudere' generatie (2x Gt Stealth 240) maar koel hiermee CPU, GPU (en de 3870x2 is ook een echt heethoofd) én chipset op halve pompkracht (slechts 50 Hz) en minimale airflow van 4 x Coolink 1201. Als jij met één enkele 120mm heater core en toch al zo OC'ed (wat zijn de gebruikte voltages?) 72°C (stressed?) haalt, is dat zowaar niet eens zo slecht! Een 280 of een 360 rad zal die temp uiteraard nog een stuk naar beneden brengen ... een nog groter rad uiteraard nog meer!

De temps zijn prime95 full stress temps. Ik weet dat de i7 heethoofden zijn, want ik ging van een Q6600@3600MHZ op 55 graden naar de 920@3800MHZ op 72 graden. Het punt is dat ik een extra GPU block in dezelfde loop wil plaatsen en weet dat ik extra koelcapaciteit nodig zal hebben. "Double loop" is geen optie daar ik niet te veel ruimte in mijn G5 case over hou. De heatcore is trouwens 150X150X50mm, dus aardig "dik". Ik vraag me alleen af of de "Stealth280" beter zal koelen. Verder zou het prettig zijn als ik wat stillere fans kon plaatsen, want de heatcore heeft dikke fans nodig die alles van mijn bureau wegblaast.

yep ... met een GPU erbij zou dat wel eens handig kunnen zijn ...

Aan de andere kant: het gaat hier vooral om oppervlakte:

Triple 360 Rad = 43,2 cm²
Dual 280 Rad = 39,2 cm²

... dus niet zo gek veel verschil! Natuurlijk moet je dan ook nog 2 140mm fans vinden die ongeveer evenveel airflow hebben dan 3 120mm fans zonder er doof van te worden :D

Hey baretsu,
Ik zie dat je een verstelbare pomp heb. Merk je een temperatuurs daling als je de flow verhoogd?
absoluut ... 50 Hz tegenover 100 Hz maakt aardig wat verschil (in de zomer tot 6°C!) ... en dat is nou het leuke aan de Aquastream XT Ultra: de fan wordt door de pomp gestuurd (dus gaat automatisch de fansnelheid opdrijven als je boven een gegeven temp komst), de frequentie wordt automatisch opgevoerd (zelfde principe dus), je hebt een automatische flow meter, een watertemp meter ... en bovendien toch wel een opvoerhoogte van 4.2m! Super tevreden van dit (vrij onbekend en nog vaker onbemind) pompje!

Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
P Advies plaatsing radiator. Advies Waterkoeling Setup 7
S Advies nodig Radiator.. Waterkoeling 6
P Advies gevraagd voor keuze 420 radiator Waterkoeling 10
P Advies over eventueel extra pomp/radiator Waterkoeling 21
D Advies voor radiator keuze, XSPC RS120 vs EK XT120 Advies Waterkoeling Setup 1
anub1s18 advies voor stilste radiator sandwich Waterkoeling 4
S advies over radiator Advies Waterkoeling Setup 4
C Radiator advies Advies Waterkoeling Setup 1
Sparky advies radiator Advies Waterkoeling Setup 2
I advies over grootte radiator voor koeling cpu en gpu overclocked Advies Waterkoeling Setup 18
SeaShark 120mm EXT Universal Radiator Stand - 3/16" - Black Powdercoat HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
B plaatsing radiator Eisbaer pro aurora Waterkoeling 4
Bl4ckj4ck666 radiator gasket Waterkoeling 1
W Twijfels over koelcapaciteit radiator, wat zouden jullie doen? Waterkoeling 6
M Fan mount aqua computer en radiator vraag. Waterkoeling 1
Bokeh 3de radiator of niet? Waterkoeling 7
Bl4ckj4ck666 Aqua Computer fittingen,fans,radiator etc... Handleidingen en Installatie Tips 5
J Fans voor 360 radiator Overige Koeling 1
Jason Thermaltake Pacific CL360 Plus RGB Radiator HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Terug op voorraad: XSPC TX240 Ultrathin Radiator HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Jason PrimoChill Rad Clean - Radiator Cleaning Treatment - Full Kit HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Thermaltake Pacific CL360 Plus RGB Radiator HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason XSPC TX240 Ultrathin Radiator HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Magicool G2 Slim Radiator 16 FPI - 240mm & 360mm - White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
M Welke pomp en welke radiator? Waterkoeling 2
Ruud Radiator gpu HighFlow Forum 1
J Lucht in radiator Waterkoeling 2
G [TKA-RAD] EKWB PE240 Radiator Verkocht 1
Hightower Ekwb radiator schroeven HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Jaap 20cm radiator voor HAF miditower Advies Waterkoeling Setup 5
Demolisher Thermaltake Riing Plus 12 LED RGB Radiator Fan TT Premium Edition HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
Deathchant Nieuwe PC: radiator positionering en welke fans voor beste koeling en airflow? Hardware & Software 17
anub1s18 idee nodig voor kraan op een radiator te mounten voor drain Waterkoeling 5
K webshop toon radiator, radiator en radiator,...maar welke is beter ? Advies Waterkoeling Setup 3
DBRichard [TKA-RAD] Coolgate G2 Radiator (10 FPI) 360mm Verkocht 2
C Inlet outlet radiator hw nemesis 360gts Waterkoeling 4
XenoMorpH [GEVONDEN]Dunne 360 Radiator Gevonden 4
T Goede 140mm LED fans voor Radiator Advies Waterkoeling Setup 0
P XSPC EX480 Quad Fan Radiator (White) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Bas9466 gezocht 480 mm x 60 mm radiator Gevonden 0
I Case opties voor grote radiator Cases en Modding 12
D Radiator keuze Define S Waterkoeling 9
volcom HW Labs GT Stealth 240 of Magicool slim 240 radiator Waterkoeling 0
S Template gaten 120mm voor radiator Cases en Modding 4
J Reservoir aan radiator monteren Waterkoeling 2
N Vraag plaatsing radiator Waterkoeling 3
D Thermaltake Core V1 fully customized with 200mm radiator and fully customized loop. Gallery & Build Logs 2
D Resorator 1 i.b genomen ...niet genoeg koeling...Radiator i.c.m. genoeg flow ??? Waterkoeling 1
sir serial [GEVONDEN] 240 mm dunne/slim radiator Gevonden 1
Michel EK-CoolStream PE radiator extenders Waterkoeling 4

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan