• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Pinky Skeleton (First Pc Mod)

SwollenNerd

New member
Dag iedereen,

Ik heb met een hele tijd terug een voorgesteld op het forum, toen had ik gezegd dat ikmijn x99 build ging watercoolen en modden. Dit zal nog even moeten wachten, na gamescom had ik aan mijn vriendin beloofd om haar een game pc in elkaar te knutselen en dit komt ook goed uit wanneer ik bij haar ben kan ik er ook gebruik van maken.

Maar nadat ze wat pc mods gezien had op gamescom had ik haar beloofd om ook 1 voor haar te modden. En dit is ook onmiddellijk mijn eerste, wish me luck ;D.

Waar houdt ze van? Roos, doodshoofden en bling bling dus dit gaat ook toegepast worden in de build.


Onderdelen zijn:
Case: Fractal design Node 304
Mobo: Asus Maximux Z97 impact
Cpu: Normaal 4690k die heb ik nog liggen maar weet niet of hij nog werkt anders een 4790k
Ram: corsair dominator platinum
Voeding: corsair ax760i of seasonic platinum series
Gpu: Nog te kiezen

Watercoolingbuild/mod:
Black Ice GTX Xtreme M184 Radiator
Alphacool NexXxoS ST30 Full Copper Slim Profile Single 140mm Radiator
Primochill Rigid Revolver PrimoChill Compression Fitting White
PETG rigid tubing
Bitspower ASUS MAXIMUS VII IMPACT full waterblock - Nickel Plated Clear
EK-D5 Vario X-RES 100 incl. pump
Aegis Pink sleeving
Aegis White sleeving

Hier al enkel fotos van de build, het is nog niet veel maar toch al iets. Voorlopig wacht ik tot het materiaal binnenkomt.

Op de voorkant van de case komt een doodskop hier zijn de ogen uitgeslepen en komt roze plexi met swarovski steentjes op. Met daar achter een led lampje.

IMG_7450.jpg

28b88s1.jpg

24b3uqv.jpg

oshjex.jpg


Na het uitslijpen van de ogen had ik geprobeerd de doodskop te spuiten in het zwart, dit is niet helemaal volgens plan gegaan maar dan ben ik begonnen met de vorm van de doodskop te maken met swarovski steentjes. Dit is nog niet volledig af maar geeft toch al een beeld van hoe het gaat zijn. Ik wacht nog steeds of zwarte en roze steentjes om hem volledig af te werken. Dit verstopt dan ook de fouten die gemaakt zijn.

25svcs1.jpg

2hfkqv5.jpg
vxpx0.jpg

208zamt.jpg



Hierna ook nog ff geprobeerd om de fans uit elkaar te halen, dit is gelukt bij de 140mm maar bij de kleine 92mm fans brak deze in stukken en heb ik maar besloten om enkel de randen te spuiten in het fluo rose en een nieuwe te gaan bestellen.

aol2t2.jpg

2q9z1o2.jpg

14bmgr8.jpg

k9ewwk.jpg


Het eindresultaat is nog even wachten tot de verf droog is en de fan erop zit.
Zodra het materiaal geleverd word en vordering heb gemaakt post ik wat meer.
 
Vandaag waren de zwarte en roze steentjes geleverd, ik ben dan na het werk onmiddellijk begonnen met plakken ervan en vorm te geven.

Hier enkel pics van het resultaat tot nu toe.

IMG_2015.jpg
IMG_2014.jpg
IMG_2013.jpg
IMG_2016.jpg
IMG_2017.jpg
IMG_2019.jpg
IMG_2020.jpg
IMG_2021.jpg

Ziezo dat was het voor vandaag, Morgen begin ik aan de zwarte steentjes dit gaat alles bedekken waar er zwarte verf is. In de plexi plaat worden ook nog aan de zijkant gaten geboord voor led lampjes in te steken en zo de ogen te laten oplichten.
 
Ik heb het vorige week druk gehad maar heb toch wat kunnen verder werken.
Ook is er al wat meer geleverd, gelukkig was de mama thuis die het pakje vandaag van highflow in ontvangst kon nemen :icon_biggrin:.

Zo waren mijn fittingen, nemesis M184gtx radiator en full asus VII impact waterblock toegekomen.

357hix4.jpg

2a82ljr.jpg

dpfrx5.jpg



Maar dat moest nog even wachten, wou eerst alle steentjes geplakt hebben nu het goed vooruit ging :icon_eyes:.

160q4uf.jpg

2ql9vue.jpg

13ygcwl.jpg


Heb ook een kort stukje gefilmd voor een idee te geven hoe ik te werk ging :p.


Dit weekend was het moederbord geleverd en kon ik het waterblock ook al plaatsen. Het was ff zoeken maar het ging nog vlot.
Als ik dit zie wou ik dat ik al eerder met watercooling was begonnen, de afwerking en uitstraling van zo een nickel plated waterblock is gewoon prachtig.


2hh0oox.jpg

veu8wm.jpg

dpfrx5.jpg

34snztw.jpg


Dan ook ff een ram latje gepast of een Corsair dominator wel zou lukken, ik denk dat dit heel nipt zal worden aangezien deze al tegen het block aan zat.

2m50br6.jpg


en ten slotte eens geplaatst in de case zelf.

biwciw.jpg


De Radiator vond ik maar een raar kleur, hier zat een raar effect op en dit wou ik ook al wit hebben.
Heb hem dus ff afgeplakt en met carton beschermd, afgescheurd, ontvet en beginnen spuiten.

2w2oua8.jpg

2n7qiww.jpg



eerste laag verf:

jt9gzb.jpg


tweede laag verf:

29ny0ed.jpg


Hier zullen zeker nog 2-3 lagen op moeten maar dit ligt nu ff te drogen en ik doe hier morgen aan verder.

Vandaag waren er ook wat spullen van highflow geleverd. Thnx voor de perfecte service en aflevering! echt een top winkel en reageren heel snel en vriendelijk op mails. Echt een aanrader maar dat moet ik aan de mensen hier op het forum niet vertellen.

Als ik deze week tijd heb zullen er terug wat dingen kunnen voorbereid worden. Ik heb wel nog wat vraagjes maar dat post ik wel op een ander deel van het forum.

5wmkoo.jpg

2lqmp3.jpg

117bjwj.jpg


Dat was het voor vandaag hopelijk vinden jullie het al leuk, en iedereen die het volgt bedankt voor de steun.
 
Laatst bewerkt:
Tijd voor alweer een kleine update

Ik heb eerst wat zitten zoeken hoe ik alles ging plaatsen, veel mogelijkheden zijn er niet in dit kleine kastje :048:.

2qm3q4w.jpg

2utkyuh.jpg



Daarna ben ik begonnen met een plexi plaat te snijden en te buigen, om dit al cover te gebruiken voor de PSU.
En ook de 140mm rad moest nog een spuitje ver krijgen.

2126ix.jpg

2lnwgah.jpg

9q9vmg.jpg



Morgen ga ik de GPU ophalen, een Nvidia GTX970 mini, GPU waterblock monteren en dan eens beginnen aan de tubing. Ik heb zowel PETG als Acrylic tube liggen. In het licht zie ik niet echt verschil qua helderheid dus ga ik kijken welk materiaal het makkelijkste werkt en dit gebruiken. En dan ook beginnen met te sleeven van bestaande kabels of het maken van verlengstukken.

2nqsets.jpg


Verdere plannen zijn nog iets te doen binnen in de case met swarovski steentjes, verlichting, deel uit uit het omhulsel slijpen en een plexi plaat plaatsen zodat alles zichtbaar wordt of een volledig omhulsel proberen maken uit plexi en dit tinten zodat het niet echt heel zichtbaar wordt tot dat er licht in de kast schijnt.
 
De kabels zijn gesleeved en aangesloten en alles zit klaar om de tubes te installeren.

123135e.jpg

21oud07.jpg


Nooit gedacht dat het plooien van de tubes zo moeilijk ging worden en dan ook achtergekomen dat de primochill tubes een buiten diameter hebben van 13mm i.p.v. 12mm :017:. Dit heb ik gemerkt toen ik de primochill acrylic tubes en coolforce petg tubes naast elkaar legde. De fittings zijn ook van primochill en ik vond het al raar dat een speling tussen zat wanneer ik de petg tubes wou installeren.

Ik heb er zelf de plastiek van mijn deburrer mee kapot gekregen omdat de primochill tubes er aan plakte :eusa_wall:.

Hier enkel mislukkingen:

2s1avqd.jpg

14qqds.jpg

2r4tpqw.jpg


In totaal 3 tubes voor de vuilbak :cry:.
Maar al doende leert men, ik heb deze namiddag nog snel een pakketje besteld op HF.

en hier dan een laatste die nog goed gelukt was maar ondertussen bekrast is :mad::

fvbj93.jpg
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
S SwollenNerd - Stevens Joeri - Pinky Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 7
Fuwa Fuwa Human Extended Skeleton Suit Algemene Discussies 3
S SkiPPer's Antec Skeleton Gallery & Build Logs 7
nootje Watergekoelde Skeleton Waterkoeling 13
Quadcore wc cpu skeleton Gallery & Build Logs 8
Quadcore antec skeleton painting Cases en Modding 40
T O11D XL hard tube + beperke mod Gallery & Build Logs 3
K Corsair 900D Mod Gallery & Build Logs 6
DuctTape [TKA] Bitspower D5 Mod Kit Matt black 3x Verkocht 0
Freddy Mod cambio v3.5 / shifter / handbrake logitech g25 g27 g29 g920 – improved feel HighFlow Product Reviews 10
A PC mod profielwerkstuk Gallery & Build Logs 10
S First TIme waterkoeling mod Advies Waterkoeling Setup 3
S Reservoir D5 mod Waterkoeling 11
Hightower Bitspower ddc pomp mod Waterkoeling 1
R afmetingen bitspower d5 mod kit Waterkoeling 2
R Bitspower D5 mod met EK-XRES 100 Revo D5? Waterkoeling 0
S Phanteks Evolv ATX + GPU/PCI riser mod Cases en Modding 1
L Bitspower D5 MOD TOP (Clear "S" Model) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
kier CORSAIR CRYSTAL 570X Mod -WTLO- Gallery & Build Logs 8
Freddy MadCatz TE PS3 Arcade Stick upgrade/mod met PS360+ PCB Overige Builds 0
k.3nny Nieuwe mod, welke case? Cases en Modding 5
TinusB Fittingen D5 mod top Waterkoeling 2
P Primus Gamma rev - Corsair 780T mod Gallery & Build Logs 1
K First mod ever on budget (Wall mount) ! Gallery & Build Logs 18
M Bitspower D5 Mod Kit / Mod Top / D5 Dual Single Top Upgrade Kit 150 Installed Height Waterkoeling 3
JanPieter Bitspower D5 MOD TOP - Black "S" Model - BP-D5TOPPS-BK HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
C [VERKOCHT] Bitspower D5 Mod Kit Matt Black + Bitspower D5 Mod Pump Top V2 POM Verkocht 2
Slader Kier is genomineerd in de Bit-tech Mod of the Year 2014 Cases en Modding 0
A Alweer een d3sk mod, # zoveel! Gallery & Build Logs 17
S Hulp desk mod Cases en Modding 11
tijgervarken [CIP] "Night Shades" mod by Tijgervarken Gallery & Build Logs 46
H Kleine mod Phanteks Enthoo Primo Cases en Modding 4
the_cyberspace Diverse onderdeeltjes / mod spul HighFlow Product Suggesties en Nieuws 10
S Symphton - Jelle Hoylaerts - Case mod SugarLAN Edition Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
toosgrandioos toosgrandioos - Tjalling Bakker - Powermac G5 mod Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 15
Blokmeister LED mod op Bitfenix Shinobi XL white Cases en Modding 0
C Kleine casemod Coolermaster 430 Elite en Cyborg rat 5 pinksteun mod Cases en Modding 2
gerjanlubbers CM Silencio Clean Mod Gallery & Build Logs 6
A [CM + WC] phantom 410 premiere mod Gallery & Build Logs 0
S Advies gevraagt over nieuwe mod SoulCrusher 2.0 Cases en Modding 2
PlayGamble Red Black White MOD Gallery & Build Logs 5
U Problemen met GTX 680 SLI OC/BIOS/Volt mod Overclocking 0
alain-s [VERKOCHT] Case mod Lian Li PC-7HX Verkocht 1
F [IN-ACTIVE] Bitspower D5 / MCP655 Dual Mod Top/Extreme Verkocht 0
G Mod Shinobi Gallery & Build Logs 41
alain-s Beste Case Mod van een Silverstone FT-02 dat ik ooit heb gezien Cases en Modding 3
reclamations lian li pc-7hx mod ideeen Cases en Modding 3
A Mod-Mat Cases en Modding 4
canonchiel [VERKOCHT] D5 Met Bitspower Mod kit en top Verkocht 7
canonchiel [CLOSED] D5 met bitspower mod kid en top Gesloten 9

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan