guyke06
New member
zo even voorstellen ik ben guy van hasselt ( belgie)
na een aantal jaren met mijn trouwe ouwe pc gewerkt te hebben is het tijd voor iets anders nu
de pc draait al een 6 tal jaren op een watercooling , home made , en werkt nog steeds naar alle tevredenheid :023:
helaas is ie een beetje aan de trage kant geworden en heeft is problemen met vele zware bestanden , zelfs hd streamen is al moeilijk geworden ,
coreldraw gaat nog net ( het was echt tijd voor vernieuwing )nu ben ik gisteren naar duitsland geweest om inkopen te doen ray:041::041: , ik voelde me net een klein kind in een speelgoedwinkel
mijn budget was 1000 euro
de case ga ik hergebruiken , en de waterkoeling ga ik aanpassen
de digitale fan controller gaat er uit om plaats te maken voor een manuele fan controller ( ik haat het namelijk als mijn pc veel lawaai maakt
al de harde schijven gaan er uit ( 4 stuks sata trage boel ) , om plaats te maken voor 2 vervangers
1 sdd 120 gb sata mushkin chronos voor al de besturingssystemen op te draaien
en 1 seagate 2 tera voor alles wat niet met besturing te maken heeft en alle overige prul
het moeder bord is geworden de ga-990fxa-d3 van gigabyte
de processor voor op moederbord is de amd am3+fx6100 six core 6x3.3 ghz geworden
de beeldkaart is de gigabyte nvidia gforce gtx 560 ti
ram geheugen 16 gb ddrr-3 1600 quad kit van g-skill
en natuurlijk word dit alles aangedreven door de corsair 600 watt gs 600 atoom centale
besturings systeem word windows 7 64 bit
zodra ik de nieuwe koel blok voor op de processor binnen heb van highflow ( want de oude pasde helaas niet meer)
kunnen we beginnen van het swappen van de hard ware
nu eerst maar eens die 2 terra er in vlammen en alles eens beginnen over kopieren
fotos van de oude pc in bijlage , en van de nieuwe onderdelen ( habahaba )
foto's volgen van de verdere evolutie
groetjes van guyke
na een aantal jaren met mijn trouwe ouwe pc gewerkt te hebben is het tijd voor iets anders nu
de pc draait al een 6 tal jaren op een watercooling , home made , en werkt nog steeds naar alle tevredenheid :023:
helaas is ie een beetje aan de trage kant geworden en heeft is problemen met vele zware bestanden , zelfs hd streamen is al moeilijk geworden ,
coreldraw gaat nog net ( het was echt tijd voor vernieuwing )nu ben ik gisteren naar duitsland geweest om inkopen te doen ray:041::041: , ik voelde me net een klein kind in een speelgoedwinkel
mijn budget was 1000 euro
de case ga ik hergebruiken , en de waterkoeling ga ik aanpassen
de digitale fan controller gaat er uit om plaats te maken voor een manuele fan controller ( ik haat het namelijk als mijn pc veel lawaai maakt
al de harde schijven gaan er uit ( 4 stuks sata trage boel ) , om plaats te maken voor 2 vervangers
1 sdd 120 gb sata mushkin chronos voor al de besturingssystemen op te draaien
en 1 seagate 2 tera voor alles wat niet met besturing te maken heeft en alle overige prul
het moeder bord is geworden de ga-990fxa-d3 van gigabyte
de processor voor op moederbord is de amd am3+fx6100 six core 6x3.3 ghz geworden
de beeldkaart is de gigabyte nvidia gforce gtx 560 ti
ram geheugen 16 gb ddrr-3 1600 quad kit van g-skill
en natuurlijk word dit alles aangedreven door de corsair 600 watt gs 600 atoom centale
besturings systeem word windows 7 64 bit
zodra ik de nieuwe koel blok voor op de processor binnen heb van highflow ( want de oude pasde helaas niet meer)
kunnen we beginnen van het swappen van de hard ware
nu eerst maar eens die 2 terra er in vlammen en alles eens beginnen over kopieren
fotos van de oude pc in bijlage , en van de nieuwe onderdelen ( habahaba )
foto's volgen van de verdere evolutie
groetjes van guyke
Bijlagen
-
oude pc 002.jpg44 KB · Weergaven: 5
-
oude pc 004.jpg104,9 KB · Weergaven: 6
-
oude pc 005.jpg97,3 KB · Weergaven: 5
-
oude pc 006.jpg63,2 KB · Weergaven: 5
-