• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Nieuwe PC + WC

silberfish

Junior Member
Hallo,

Ik moet voor een kennis een nieuwe pc in elkaar zetten binnen nu en 3 maand met de volgende eisen

Moederbord: Asus P6T Deluxe
Processor: Core i7 920
Geheugen: Corsair Dominator 6GB
Videokaart: GTX295 of 2x 4870X2
Behuizing: Thermaltake Mozart TX

Hij wou zelfs de Asus Rampage II Extreme maar dat heb ik uit zijn hoofd weten te praten waarom zou je zo'n moederbord kopen wanneer je niet overklokt en alleen maar internet en games speelt.

Nou wou de man zelf de ThermalTake Bigwater 945 kopen ik heb hem gezegt,
dat hij beter andere set kan kopen maar hij wil niet duurder uit zijn tussen 150en 200 euro. De videokaart wil hij zoal zo wel wc op hebben.

Hij gebruikt de pc alleen voor o.a.

Internetten
office
games (meeste voor zijn zoon, hijzelf af en toe eens jewelquest)
Systeem staat 24u per dag aan.

Zat zelf te denken aan zoal zo de Laing pomp +xspc plexi top en tube reservoir 150 of 250 is plek zat voor alleen dan moet ik nog radiateur, aansluitingen, slangen, processor, videkaart.

Wat raden jullie mij aan ook, omdat zijn pc 24/7 aan staat dus moet wel goed koel blijven.

Welkom op het waterkoelingsforum van Nederland :p

Voor 150-200 euro kun je een kant en klaar setje van XSPC kopen, als hij ook nog zijn videokaart gekoeld wilt krijgen dan zal hij toch dieper in de buidel moeten tasten.

Dit omdat je een grotere radiator dan nodig hebt en een blok voor je videokaart.

Ipv 1 GTX925 of 2x een HD4870X2 kan hij dat geld natuurlijk ook in een brute waterkoeling steken, dan heb je toch weer een budget van 400 euro voor de koeling.

Dat moet die natuurlijk allemaal zelf weten, maar voor 150 euro kom je niet verder dan je CPU gekoeld.

Laatst bewerkt:
Die waterkoeling voor videokaart die komt nog boven op de 150 a 200 euro dus dan wordt het ongeveer 300 euro voor waterkoeling inclusief videokaart.

De radiateur zal toch een 240mm moeten dat moet voldoende zijn of eventueel een 120mm of 240mm erbij.

ik kan met 1 4870X2 GTA4 alles op max spelen. en aangezien dat een van de zwaarste spellen op het moment is vraag ik me af wat je met 2x 4870 moet terwijl je niet wil gaan benchen. maar toch weer wat geld vrij voor WC. en dan nog een high-end vid kaarft heeft alleen zin als je veel shooters speeld aangezien dan de framerate belangrijk is.

En naar mijn mening zijn de laatste NVidea kaarten GTX200 serie way overpriced en heb 2 keer een GTX280 terug kunnen brengen omdat die doorgebrand was door de hoge temps. met mijn 4870 nog totaal geen issues en presteerd veel beter maargoed ik zal wel de enige zijn :p

probeer niet vista te pakken voor het spelen van games drivers op vista zorgen bij een groot aantal games voor een lage framerate. windows XP is raadzaam maar wel eerst kijken of alle drivers goed compatible zijn met de 64bits versie want dit kan een horror zijn. en anders tja dan zit er niets anders op dan wachten op windows 7 die bij de meeste spellen zelfs al op de beta een 20% performace increase toont.

ik heb nu 4780x2 Q9450 @ 3.6ghz 4gig ram. als ik probeer NFS : U op max te draaien krijg ik van die lag schokken met Anti-alysing op x 6

ik kan met 1 4870X2 GTA4 alles op max spelen. en aangezien dat een van de zwaarste spellen op het moment is vraag ik me af wat je met 2x 4870 moet terwijl je niet wil gaan benchen. maar toch weer wat geld vrij voor WC. en dan nog een high-end vid kaarft heeft alleen zin als je veel shooters speeld aangezien dan de framerate belangrijk is.

En naar mijn mening zijn de laatste NVidea kaarten GTX200 serie way overpriced en heb 2 keer een GTX280 terug kunnen brengen omdat die doorgebrand was door de hoge temps. met mijn 4870 nog totaal geen issues en presteerd veel beter maargoed ik zal wel de enige zijn :p

probeer niet vista te pakken voor het spelen van games drivers op vista zorgen bij een groot aantal games voor een lage framerate. windows XP is raadzaam maar wel eerst kijken of alle drivers goed compatible zijn met de 64bits versie want dit kan een horror zijn. en anders tja dan zit er niets anders op dan wachten op windows 7 die bij de meeste spellen zelfs al op de beta een 20% performace increase toont.

Ze spelen wel veel call of duty spellen dus zou het een GTX295 worden.
Ik weet dat het krap is met budget voor wc ik zou kunnen proberen of er nog 100 euro bij kan want dan zou het wel moeten lukken 400 euro inclusief videokaart.

@ ward

:S wat heb jij mis zitten. kan me niet herrinneren dat dat nou zo'n veeleisend spel was.

welke drivers gebruik je? meest recente?

direct x versie?

de 4780x2 en GTX295 zijn de meest krachtige kaarten op het moment als je daar een ruim 2 jaar oud spel niet op max mee kan spelen dan heb je toch iets mis zitten lijkt me

Die cpu-koeler van Aqua-Computer Cuplex HD - Core i7 socket 1366 is dat een goeie qua koeling en prestaties ?

Cpu: Aqua-Computer Cuplex HD of EK-Supreme Acetal
Pomp: Laing DDC-1Plus MCP355 12V ā‚¬66,95
Pomp-top: XSPC Laing DDC Acrylic Top ā‚¬17,99
Reservoir: EK-Multioption Reservoir 250 rev.2 ā‚¬39,49
Radiator: XSPC RS240 Black ā‚¬37,95
GPU-Block: GTX295 Ā± 130,--
Koelpasta: Artic Cooling MX-2
Vloeistof: ligt aan kleur van slang
Fittings: 10 x 10MM (3/8) Schroeffitting - G1/4
2x 10MM (3/8) Schroeffitting 90 graden - G1/4 voor GPU block ligt eraan welke block !!
Slang: Kleur weet ik zo nog nog niet.

Ā± 380 euro inclusief aansluiting/slangen etc..

Laatst bewerkt:
Ja, maar hij is erg restrictief. Daardoor is die geschikt voor een only CPU loop of met een GPU blok erbij.

Het feit is dat als hij nog steeds bij de 150 euro blijft zitten, dat je niet een eigen samengestelde setup kan maken.

De enigste optie is op dit moment de het XSPC V3 setje.

EK heeft goede koelblokjes voor een redelijke prijs. die universele koelblokken kunnen nooit echt goed werken als je het aan mij vraagt. simpelweg omdat de waterkanaaltjes niet gericht zijn op de cores.
De cpu blocks die speciaal gemaakt zijn voor een bepaalde cpu zullen veel betere resultaten halen.

Google is your friend :)

In de review hierboven is zoals je ziet ook nog de Aqua-Computer Cuplex HD meegenomen.

@ Strict
Daar zit inderdaad wat in, maar geen enkel CPU block word speciaal gemaakt voor een bepaalde CPU. Dat een block speciaal voor Quad/Dualcore is, word in de meeste tests ook niet meegenomen. Het meest betrouwbare zijn tests die aangeven hoe een blok presteert op wat voor een warmte productie, uiteindelijk gaat het toch alleen daarom.

Het is inderdaad altijd ingewikkeld om het best geschikte blok voor jouw setup te vinden, maar dat is meestal trial en error. Ik zelf heb hier nu ook de EK Supreme en de Aqua-Computer Cuplex HD liggen puur en alleen omdat ik hetzelf ook niet zeker wist welke beter geschikt zou zijn voor mijn loop.
Hiervoor had ik een Apogee GTX, welke dus geoxideerd is door de mix van Cu en Al in mijn loop.

Als je gamed raad k ook wel REX2 aan, mits deze net iets beter presteerd als de andere mobo's in 3d graphics.

Ook al draait alles op stock speed.

Voor games is het wel beter ja als hij games speelt dan speelt hij meestal van die online games en heel af en toe eens een shooter game.

Vindt ik persoonlijk zonde om dan zo'n bord te kopen!!

Voor alleen online games en af en toe een shooter, heeft ie wel hele dikke hardware :D

En als hij toch al zoveel uitgeeft, dan maakt de kleine meerprijs voor de REX2 weinig uit naar mijn idee :)

Met de Mozart heb je iig een zee van ruimte voor waterkoeling!

Cpu: Aqua-Computer Cuplex HD of EK-Supreme Acetal
Pomp: Laing DDC-1Plus MCP355 12V ā‚¬66,95
Pomp-top: XSPC Laing DDC Acrylic Top ā‚¬17,99
Reservoir: EK-Multioption Reservoir 250 rev.2 ā‚¬39,49
Radiator: XSPC RS240 Black ā‚¬37,95
GPU-Block: GTX295 Ā± 130,--
Koelpasta: Artic Cooling MX-2
Vloeistof: ligt aan kleur van slang
Fittings: 10 x 10MM (3/8) Schroeffitting - G1/4
2x 10MM (3/8) Schroeffitting 90 graden - G1/4 voor GPU block ligt eraan welke block !!
Slang: Kleur weet ik zo nog nog niet.

Je hebt zo ook een mooie set.
Als je voor een 360 radiator kan gaan, is dat aan te raden.

Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
G SSD niet toegankelijk na overzetten naar nieuwe pc Problemen & Oplossingen 4
S Nieuwe EKWB Direct Die blokken Waterkoeling 2
P Nieuwe AM5 build no post Waterkoeling 8
U Nieuwe singularity computers catalog update HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
X Problemen met pomp reservoir (3 nieuwe pompen op 1jaar?) Waterkoeling 1
M Mijn nieuwe build met MORA3 420 ingebouwd in de muur :) Gallery & Build Logs 5
W Nieuwe setup, welke pomp en reservoir? Waterkoeling 1
W Nieuwe setup Waterkoeling 1
arwin74 De nieuwe huidige build šŸ˜€ Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
M Custom loop aanpassen voor nieuwe CPU en GPU : kom er niet uit. Waterkoeling 2
S Mijn nieuwe AMD build + custom wc Gallery & Build Logs 6
K Advies voor een volledig nieuwe setup Advies Waterkoeling Setup 6
Jason Nieuwe Corsair Hydro X Series XC5 & XC7 RGB PRO CPU Waterblokken HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Nieuwe Noctua producten: NH-U12A CPU koelers, Fans en Heatsink covers HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Op voorraad: nieuwe AIO's van EK HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Nieuwe unieke Distro Plate van Corsair HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
P Nieuwe Rad eerst spoelen? Handleidingen en Installatie Tips 4
M Nieuwe Custom-Loop Waterkoeling 1
Bl4ckj4ck666 Nieuwe videokaart, RTX 3090 FE, heb ik een nieuwe voeding nodig? Hardware & Software 5
mixedup nieuwe pc onderdelen Problemen & Oplossingen 5
HighFlow Nieuwe Singularity Computers Protium D5 Combo's HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Freddy Nieuwe DarkSide UV LED strips HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Bl4ckj4ck666 Nieuwe pc Hardware & Software 27
HighFlow Nieuwe EK-Vardar X3M 120ER Fans en Damper Pack HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
HighFlow Nieuwe Alphacool AIO coolers: Alphacool Eisbaer Aurora - Digital RGB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Freddy Nieuwe Lamptron ARGB, DRGB, RGB + PWM Splitters / Hubs en Displays HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
S Nieuwe pomp voor Barrow top Waterkoeling 1
J Nieuwe/eerste WC build Advies Waterkoeling Setup 27
A nieuwe gpu , geen beeld Handleidingen en Installatie Tips 4
J Mayhems Pastel in nieuwe loop geeft problemen Waterkoeling 5
Freddy Websites en forum zijn verhuisd naar een nieuwe server, probleempjes? Meldt het hier HighFlow Computer Cooling Shop 11
Freddy BSOD's door een nieuwe SSD? Update Marvell driver Problemen & Oplossingen 3
P Welke spullen heb ik nodig om mijn nieuwe watergekoelde video kaart te installeren Advies Waterkoeling Setup 3
M nieuwe pomp koppelen aan Bitspower Water Tank Z-Multi 150 reservoir Advies Waterkoeling Setup 3
V Nieuwe pc, single loop met mogelijke uitbreiding Waterkoeling 3
F Nieuwe setup custom watercooling 1ste keer Advies Waterkoeling Setup 13
Freddy Nieuwe NZXT HUE2 producten, AER RGB 2 fans, Ambient Light, Cable Comb, Underglow HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Deathchant Nieuwe PC: radiator positionering en welke fans voor beste koeling en airflow? Hardware & Software 17
Freddy EK-MLC Phoenix is hier! De nieuwe modulaire AIO waterkoeling kit van EKWB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
L Nieuwe case voor custom WC, welke o welke Waterkoeling 7
Freddy EKWB breidt complete kits portfolio uit met twee nieuwe RGB versies! HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Freddy Computex 2018, nieuwe speeltjes Hardware & Software 8
H nieuwe pomp+res nodig Waterkoeling 2
Freddy Nieuwe EK-Supremacy sTR4 AMD Threadripper waterblokken HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
DBRichard Nieuwe DBR website! Algemene Discussies 3
Heineken Nieuwe pomp maakt raar geluid Problemen & Oplossingen 4
Freddy Nieuwe Cablemod kabels en kits! HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
M Aangeboden Nieuwe Lian Li PC-O8 Wit. Of te ruil tegen de O-11 ROG Gesloten 4
M Oude behuizing (lian Li PC-O8) verkocht. Nieuwe behuizing (Lian Li PC-O11 ROG) advies Waterkoeling 0
A nieuwe build phanteks evolv shift x ryzen 5 Gallery & Build Logs 0

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan