• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Nieuw, project en Koppelingen/Fittingen gezocht

nee ik bedoelde meer van jou huidige plan ;)
namelijk je TEC dumpt zijn eigen 200W en ook de opgenomen maximale 200W dus heb je 400W heatdump ;)
das in mijn ogen best veel voor 2 passieve reserators (ik zou ze zoizo op een plek zetten waar altijd wel wat lucht stroomt zoals bij een deur ofzo)

Hoooow wacht even!

De gedachte om zonder fans te draaien heb je al mis! Je heb altijd een een minimale airflow nodig om bepaalde componenten te koelen anders kan je je moederbord of vidkaart zo in de prullenbak smijten.

Nouwje mijn reactie baseer ik op post nummer: 40!

Dat ben ik niet per definitie met je eens ...
Hoe vaak hoor je perslucht wel niet lekken ?
Dat hindert daar ook niet zo heel veel, de compressor compenceert dat wel weer.

Als perslucht uit een compressor lekt hoor je dat. Zelfde geld bij je systeem, daar hoor je het lek dus ook meteen als je een perslucht lektest doet. Het is niet aan te raden om zeer hoge druk te gebruiken, maar het is in mijn ogen veiliger dan lektesten met water in het systeem zelf, en als je het buiten de kast test moet je het vaak opnieuw op- en/of afbouwen, waardoor de zekerheid van een lekvrij systeem verdwijnt.

Ik ken genoeg waterkoelers die zo hun systeem testen. Het enige probleem is dat niet iedereen toegang heeft tot een compressor of iets dergelijks ;).

Laatst bewerkt:
Dat ben ik niet per definitie met je eens ...
Hoe vaak hoor je perslucht wel niet lekken ?
Dat hindert daar ook niet zo heel veel, de compressor compenceert dat wel weer.

ik kan je vertellen dat mijn leidingnet in mijn fabriek niet lekt, wat wel lekt zijn de luchtpistolen, als men de slangen klemmen maar goed aan draait :D

Push fittingen raad ik overigens af, die zitten nooit zo goed vast als schroeffittingen of fittingen+slangklem.
Ik heb al verschillende (voornamelijk oudere) watergekoelde PC's gerepareerd die lekten, en raadt eens wat voor fittingen dat waren...
Daarom zie je deze fittingen ook niet terug in de HighFlow shop.

ik kan het me goed voor stellen dat je dit hebt mee gemaakt, en ik ben van mening dat als men de lucht koppeling op 12 bar test, dat er wel wat water door kan lopen in een pc, daar wil ik wel een kanttekening bij zetten, mits alles spannings loos gemonteerd word.
ik heb de huidige push-in fittingen die in mijn kast zitten flink aan een stresstest bloot gesteld, en ze zijn niet gaan lekken.
ik heb diverse push-in koppelingen bestelt bij een plaatselijke LAMAN vestiging en ik ga ze misschien tegen beter weten in toch gebruiken.

gr dio

Laatst bewerkt:
lek-testen met lucht kan.. mits je niet de volle 8 bar of zelfs 10 bar ( of meer) gebruikt. Want die hoveelheid staat namelijk niet op je waterdruk die je voert tijdens het normale gang van zaken. Ook is lucht ( een menging van gassen) vele malen dunner dan water. \Iets van 600x dacht ik ipv water.

Verder ben ik het met de hierboven reactie van dio ook eens.

ik ben van mening dat als met de lucht koppeling op 12 bar test, dat er wel wat water door kan lopen in een pc, daar wil ik wel een kanttekening bij zetten, mits alles spannings loos gemonteerd word.

En wat nu als de dichting in kwestie enige druk nodig heeft om uberhaupt te werken ?
Dan ga je in een pc mooi nat, letterlijk en figuurlijk.

En verder maakt het bij lucht op hoge druk niet zo veel uit als een koppeling wat wervelingen veroorzaakt.

Laatst bewerkt:
En wat nu als de dichting in kwestie enige druk nodig heeft om uberhaupt te werken ?
Dan ga je in een pc mooi nat, letterlijk en figuurlijk.

En verder maakt het bij lucht op hoge druk niet zo veel uit als een koppeling wat wervelingen veroorzaakt.

ik ga dezelfde koppelingen gebruiken als ik nu doe, mijn huidige pompjes doen +/_ 60L / uur. Ik ga naar een pomp die 440L /uur doet, ik mag wel aannemen dat die ook de druk iets verhoogt.

wat betreft de werveling in de koppeling, ik het het idee dat de flow in de koppeling evengoed beter zal zijn als in mijn processor koelblok,
dus daar maak ik me geen zorgen om.

@ nofanman:
das een mooie reservoir die je daar hebt bestelt!!

gr dio.

Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
K Nieuw project case modding / waterkoeling Corsair 600t Advies Waterkoeling Setup 34
J Hulp bij nieuw project Advies Waterkoeling Setup 1
M - MagicMythic - Roberto - PC nu & nieuw project Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 6
Sanders airflow en fanplaatsing in nieuw project. Waterkoeling 4
LoyalFoxx Oud (nieuw) vloeistof Waterkoeling 2
jerome2710 2011 setup nieuw leven inblazen Advies Waterkoeling Setup 4
J Advies gezocht voor nieuw systeem eind 2023/begin 2024 Waterkoeling 2
Jason Nieuw! XSPC PURE Premix Distilled Coolant HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Nieuw: Singularity Computers Protium 2.0! Reservoirs met D-RGB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Jason Nieuw: EK-Quantum Kinetic FLT 80 D5 PWM D-RGB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
B Nieuw hier Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 2
H Hendrik nieuw lid Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 2
V Nieuw en ik heb jullie ervaring nodig :D Advies Waterkoeling Setup 1
B hulp nodig met nieuw custom loop Waterkoeling 5
Freddy EK-Quantum Torque Satin Titanium, nieuw 'kleurtje' fittingen HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
P Nieuw - 1ste keer waterkoeling CPU+GPU Advies Waterkoeling Setup 26
Bokeh nieuw WC set Waterkoeling 20
D Nieuw custom loop Waterkoeling 2
D [TKA] Gigabyte GTX 980 G1 + NIEUW EKWB FC Waterblock & Backplate Verkocht 3
Sp33dFr34k [TKA] EK-FC1080 nieuw Verkocht 0
S nieuw mobo zelfde cooler, advies nodig Waterkoeling 3
Freddy [2018] Gelukkig nieuw jaar en de beste wensen! HighFlow Computer Cooling Shop 7
ForresT Nieuw WiFi voor thuis Hardware & Software 10
Freddy [2017] Gelukkig nieuw jaar en de beste wensen! HighFlow Computer Cooling Shop 10
ChrisdeW Afhandeling - Roest vorming op de bouten van een nieuw EKWB blok. Waterkoeling 7
Freddy [2016] Gelukkig nieuw jaar en de beste wensen!!! HighFlow Computer Cooling Shop 8
J Nieuw hier Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
A Nieuw met waterkoeling ...advies...compleet set... Advies Waterkoeling Setup 3
K Nieuw met waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 12
Freddy Douane molt Gigabyte moederbord (Nieuw Zeeland) Algemene Discussies 6
Ahtlon Phobya G-Changer 360 V2 nieuw Verkocht 4
Ahtlon [REFUSED] Phobya G-Changer 360 V2 nieuw Verkocht 0
J Nieuw leven inblazen van een oudere watergekoelde computer. Waterkoeling 5
G Nieuw reservoir /pomp Advies Waterkoeling Setup 3
Mortum Mortum - Robin vd Molen - Mortum v2 (Nieuw systeem) Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
paco nieuw op dit forum Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 3
O Hulp nodig, helemaal nieuw met watercooling Advies Waterkoeling Setup 4
melchiortheijs Nieuw idee voor de shop, pci-e extender? HighFlow Webshop 2
B [gezocht] corsair SP120 quiet *ruilen tegen corsair 120AF Nieuw in doos* Gevonden 0
B [REFUSED] Alphacool G1/4 3/8 ID - 1/2 OD fittingen nieuw in verpakking Verkocht 0
Singular1ty [IN-ACTIVE] Corsair Neutron 256GB (nieuw in doos) Verkocht 4
l3p [CANCELLED] CM Storm Scout 2 Full Midnight Black (Nieuw!) Verkocht 2
Singular1ty [VERKOCHT] Samsung 840 Pro Series 256GB (nieuw en geseald) Verkocht 18
P Nieuw moederbord Z77 Chipset. Hardware & Software 13
alain-s [VERKOCHT] Lian Li PC-X2000FN NIEUW !!! Verkocht 9
D [REFUSED] Innovatek Cool-Matic GTX280/260 Nieuw Verkocht 1
R Nieuw voor mij Waterkoeling 5
S nieuw bureau voor smiley(casemod) Gallery & Build Logs 33
F Nieuw Hier Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 13
S Smiley - Peter - Nieuw bureau Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan