• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Nieuw, project en Koppelingen/Fittingen gezocht

NoFanMan

New member
Hallo

Nieuw op het forum, maar wel al meerdere waterkoeling systeemen gehad:032:

Ik ben bezig een unit te bouwen met 2 Zalman reserators:gek
Compleet met 1 pomp en de TCT unit van madmouse
3D tekening in de bijlage

Aluminum Kast met een wand van 6mm dik, ik wil aan de buitenkant 2 snelkoppelingen maken, direct tegen het aluminium. Ik kan alleen niet echt een kopeling (of serie) vinden die mij aan de buitenkant een snelkoppeling geeft en aan de binnenkant een slang aansluiting.
3/8 is slang maat
 

Bijlagen

  • stuf.jpg
    stuf.jpg
    45,7 KB · Weergaven: 52
Fout... er is verder over nagedacht:101:
Binnenste pijp is de aanvoer, bovenaan naar de 2 torens, pijpje van 10 de toren in, in de deksels een gaatje erbij aangezien er veel expansie is.
onderaan 2 aansluitingen per buis, 1 ervan naar pomp andere naar mekaar toe om ballans erin te houden
naar mekaar zouw nietnodig moeten zijn aangezien de druk verdeling het zelfde is

Deze unit is de Hete kant, de aansluitingen (waar ik de koppeling voor nodig heb) is de kouwe kant, die komt binnen, door de TCT heen er weer eruit

Pomp? hmmm 4 liter aan water recht boven de pomt... weet niet...:082:
 
Nouw kijk, het is gewoon niet gebruikelijk om zo je pomp te voorzien van water etc, Bij waterkoeling is altijd het beste het water recht boven de pomp te hebben, dus met zo minmogelijk slang en obstakels vanwege de kracht verlies die je waarschijnlijk gaat hebben.

en waar ik ook mee zit is de zwaartekracht, als jij je pomp uitzet zal het water weer weglopen van je "zuig" kant, en dus elke keer zal jij je loop moeten ontluchten of je moet een omkeer klep gebruiken.
 
ok nog een keer:eusa_eh:

PomP > naar boven > splitsing > toren in > 2 liter water = 2 kilo per tank> onderaan hoek om en TCT unit in (die staat op zn kant) > pomp ...er weer opnieuw

Enige wat de pomp dus doet is het water naar boven brengen, Mr Newton doet de rest
lucht? No prob, bovenin de deksel zit nu een lucht gaatje, daar komt de ingang met een uitsteek van 10cm de buis in, vlak achter de aansluiting komt een nieuw lucht gaatje.
Al de lucht die er in zit heeft genoeg tijd om naar boven te drijven de flow langzaamer is in de 2 torens door het volume en splitsing:116:

2e pomp zit in de kast met zn eigen tankje, uitgang daarvan gaan gelijk naar de Unit, door de TCT en dan terug door de kast en blokies
 
Wat die snelkoppelingen betreft: Zou de deze van koolance kunnen combineren met deze fillport@koppelstuk van Bitspower (zie die review voor meer pics). Aan de ene kant kan die snelkoppeling in die filportkoppeling gedraaid worden en aan de andere kant een fitting.


28v9m4l.jpg


Die gele route begrijp ik niet helemaal.
't Zou wel een mooie plek voor een aftappunt/drainline kunnen zijn. Precies in het midden een T fitting en dan naar buiten met de koppelingcombinatie van hierboven. :p

Lijkt er ook op dat je het water parralel de kast uit laat gaan. Parrallel door de radiatoren kan prima. Die twee routes zijn gelijk en dus ook gelijk van weerstand. Lijkt me beter als die twee uitlopende routes weer bij elkaar komen naar één buis/slang om de rest van de route door de blokjes ect in serie te laten verlopen.

Zwaartekracht heeft in een waterkoeling niet veel invloed. Daar zal je geen last van hebben. Het is een gesloten omgeving. Wat omhoog gaat gaat tegelijkertijd ook weer naar beneden = 0


edit: 't ziet er overigens wel mooi uit :023:
 
kenny bedoelt meer dat omdat je het water van boven het res in laat gaan, zal elke keer als je je pomp uitzet het water wat hoger staat als het res terug lopen
dit zou inhouden dat je dus elke keer weer lucht in je loop hebt (vanaf boven het water niveau in de res)
 
ok effe plaatje, de gele lijn die je bedoelt koppelt de 2 tanks aan mekaar, dat houd de tanks in balans indien nodig
Rood is heet blouw is koud

Zwaartekracht verhaalt klopt, zolang de pomp draait, als ik hm uitzet en er zit toevalig lucht in de slang is dat geen prob, dat gaat bovenin zitten.
Als ik hm dan weer aanzet zal de eerste push van de pomp dat de tank in douwe
de uitgang die bovenin de deksel zit staat onder de water lijn.

De tanks zitten niet in de loop van de pc kast...
 

Bijlagen

  • pipe.jpg
    pipe.jpg
    44,8 KB · Weergaven: 19
draai er nu al mee, werkt goed atm, alleen zo gods lomp gemaakt
Heb alleen nu me cpu erop hangen, me gpu en mobo komt daar nog bij, en dat trekt me huidige koel buizen niet.

Denk dat ik het wel kan met 1 reserator, maar overkill met de crapiator is er niet, kan altijd nog met flow terug halen met me pomp
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
K Nieuw project case modding / waterkoeling Corsair 600t Advies Waterkoeling Setup 34
J Hulp bij nieuw project Advies Waterkoeling Setup 1
M - MagicMythic - Roberto - PC nu & nieuw project Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 6
Sanders airflow en fanplaatsing in nieuw project. Waterkoeling 4
jerome2710 2011 setup nieuw leven inblazen Advies Waterkoeling Setup 4
J Advies gezocht voor nieuw systeem eind 2023/begin 2024 Waterkoeling 2
Jason Nieuw! XSPC PURE Premix Distilled Coolant HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Nieuw: Singularity Computers Protium 2.0! Reservoirs met D-RGB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Jason Nieuw: EK-Quantum Kinetic FLT 80 D5 PWM D-RGB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
B Nieuw hier Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 2
H Hendrik nieuw lid Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 2
V Nieuw en ik heb jullie ervaring nodig :D Advies Waterkoeling Setup 1
B hulp nodig met nieuw custom loop Waterkoeling 5
Freddy EK-Quantum Torque Satin Titanium, nieuw 'kleurtje' fittingen HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
P Nieuw - 1ste keer waterkoeling CPU+GPU Advies Waterkoeling Setup 26
Bokeh nieuw WC set Waterkoeling 20
D Nieuw custom loop Waterkoeling 2
D [TKA] Gigabyte GTX 980 G1 + NIEUW EKWB FC Waterblock & Backplate Verkocht 3
Sp33dFr34k [TKA] EK-FC1080 nieuw Verkocht 0
S nieuw mobo zelfde cooler, advies nodig Waterkoeling 3
Freddy [2018] Gelukkig nieuw jaar en de beste wensen! HighFlow Computer Cooling Shop 7
ForresT Nieuw WiFi voor thuis Hardware & Software 10
Freddy [2017] Gelukkig nieuw jaar en de beste wensen! HighFlow Computer Cooling Shop 10
ChrisdeW Afhandeling - Roest vorming op de bouten van een nieuw EKWB blok. Waterkoeling 7
Freddy [2016] Gelukkig nieuw jaar en de beste wensen!!! HighFlow Computer Cooling Shop 8
J Nieuw hier Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
A Nieuw met waterkoeling ...advies...compleet set... Advies Waterkoeling Setup 3
K Nieuw met waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 12
Freddy Douane molt Gigabyte moederbord (Nieuw Zeeland) Algemene Discussies 6
Ahtlon Phobya G-Changer 360 V2 nieuw Verkocht 4
Ahtlon [REFUSED] Phobya G-Changer 360 V2 nieuw Verkocht 0
J Nieuw leven inblazen van een oudere watergekoelde computer. Waterkoeling 5
G Nieuw reservoir /pomp Advies Waterkoeling Setup 3
Mortum Mortum - Robin vd Molen - Mortum v2 (Nieuw systeem) Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
paco nieuw op dit forum Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 3
O Hulp nodig, helemaal nieuw met watercooling Advies Waterkoeling Setup 4
melchiortheijs Nieuw idee voor de shop, pci-e extender? HighFlow Webshop 2
B [gezocht] corsair SP120 quiet *ruilen tegen corsair 120AF Nieuw in doos* Gevonden 0
B [REFUSED] Alphacool G1/4 3/8 ID - 1/2 OD fittingen nieuw in verpakking Verkocht 0
Singular1ty [IN-ACTIVE] Corsair Neutron 256GB (nieuw in doos) Verkocht 4
l3p [CANCELLED] CM Storm Scout 2 Full Midnight Black (Nieuw!) Verkocht 2
Singular1ty [VERKOCHT] Samsung 840 Pro Series 256GB (nieuw en geseald) Verkocht 18
P Nieuw moederbord Z77 Chipset. Hardware & Software 13
alain-s [VERKOCHT] Lian Li PC-X2000FN NIEUW !!! Verkocht 9
D [REFUSED] Innovatek Cool-Matic GTX280/260 Nieuw Verkocht 1
R Nieuw voor mij Waterkoeling 5
S nieuw bureau voor smiley(casemod) Gallery & Build Logs 33
F Nieuw Hier Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 13
S Smiley - Peter - Nieuw bureau Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
l3p [IN-ACTIVE] In Win Dragon Rider *Nieuw* Verkocht 0

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan