Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
nee ik bedoelde meer van jou huidige plan
namelijk je TEC dumpt zijn eigen 200W en ook de opgenomen maximale 200W dus heb je 400W heatdump
das in mijn ogen best veel voor 2 passieve reserators (ik zou ze zoizo op een plek zetten waar altijd wel wat lucht stroomt zoals bij een deur ofzo)
De gedachte om zonder fans te draaien heb je al mis! Je heb altijd een een minimale airflow nodig om bepaalde componenten te koelen anders kan je je moederbord of vidkaart zo in de prullenbak smijten.
Inderdaad, of laten we zeggen, VEEL beter voor je hardware om een minimale airflow te hebben. Voor een heel systeem is 2 fannetjes op 500 rpm dan al genoeg
Dat ben ik niet per definitie met je eens ...
Hoe vaak hoor je perslucht wel niet lekken ?
Dat hindert daar ook niet zo heel veel, de compressor compenceert dat wel weer.
Push fittingen raad ik overigens af, die zitten nooit zo goed vast als schroeffittingen of fittingen+slangklem.
Ik heb al verschillende (voornamelijk oudere) watergekoelde PC's gerepareerd die lekten, en raadt eens wat voor fittingen dat waren...
Daarom zie je deze fittingen ook niet terug in de HighFlow shop.
Als perslucht uit een compressor lekt hoor je dat. Zelfde geld bij je systeem, daar hoor je het lek dus ook meteen als je een perslucht lektest doet. Het is niet aan te raden om zeer hoge druk te gebruiken, maar het is in mijn ogen veiliger dan lektesten met water in het systeem zelf, en als je het buiten de kast test moet je het vaak opnieuw op- en/of afbouwen, waardoor de zekerheid van een lekvrij systeem verdwijnt.
Ik ken genoeg waterkoelers die zo hun systeem testen. Het enige probleem is dat niet iedereen toegang heeft tot een compressor of iets dergelijks .
Perslucht fittingen? Ok, en als ik me unit los koppel? OH! jammer loop me pc leeg
En komt ook bij dat ik die onvertrouwbare fittingen nooit heb en nooit zal gebruiken
Push fittingen raad ik overigens af, die zitten nooit zo goed vast als schroeffittingen of fittingen+slangklem.
Ik heb al verschillende (voornamelijk oudere) watergekoelde PC's gerepareerd die lekten, en raadt eens wat voor fittingen dat waren...
Daarom zie je deze fittingen ook niet terug in de HighFlow shop.
ik kan het me goed voor stellen dat je dit hebt mee gemaakt, en ik ben van mening dat als men de lucht koppeling op 12 bar test, dat er wel wat water door kan lopen in een pc, daar wil ik wel een kanttekening bij zetten, mits alles spannings loos gemonteerd word.
ik heb de huidige push-in fittingen die in mijn kast zitten flink aan een stresstest bloot gesteld, en ze zijn niet gaan lekken.
ik heb diverse push-in koppelingen bestelt bij een plaatselijke LAMAN vestiging en ik ga ze misschien tegen beter weten in toch gebruiken.
lek-testen met lucht kan.. mits je niet de volle 8 bar of zelfs 10 bar ( of meer) gebruikt. Want die hoveelheid staat namelijk niet op je waterdruk die je voert tijdens het normale gang van zaken. Ook is lucht ( een menging van gassen) vele malen dunner dan water. \Iets van 600x dacht ik ipv water.
Verder ben ik het met de hierboven reactie van dio ook eens.
ik ben van mening dat als met de lucht koppeling op 12 bar test, dat er wel wat water door kan lopen in een pc, daar wil ik wel een kanttekening bij zetten, mits alles spannings loos gemonteerd word.
Ok, bestelling geplaatst:026:
Alleen nog de alu kast zelf en ik heb alles
Ik heb btw de kleine versie van me huidige buizen gevonden XSPC Passive Aluminium Reservoir 250mm Black
ik heb de 50cm lange...met gebarste plastic crap:013:
Ik zal een foto maken van de alu dopies die ik heb gemaakt als die van me kast afgaan
ik ga dezelfde koppelingen gebruiken als ik nu doe, mijn huidige pompjes doen +/_ 60L / uur. Ik ga naar een pomp die 440L /uur doet, ik mag wel aannemen dat die ook de druk iets verhoogt.
wat betreft de werveling in de koppeling, ik het het idee dat de flow in de koppeling evengoed beter zal zijn als in mijn processor koelblok,
dus daar maak ik me geen zorgen om.
@ nofanman:
das een mooie reservoir die je daar hebt bestelt!!