• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Miss Kash Rev 2.0

Hierbij de kickoff van mijn eerste casemod. Verwacht je dus maar aan wat gepruts af en toe, ik ben dan ook een leek op het gebied van metaalbewerking. Heb me onlangs een dremel en popnageltang aangeschaft en heb de ambitie om een atx-case om te bouwen zodanig dat mijn huidig i7-systeem met 5870 erin past.

Verwacht niet al te snel vele updates naardat ik niet echt veel tijd vrij heb. Zit in de week met werk voor de hogeschool en sport en in de weekends ben ik vaak op baan met mijn vriendin.

Ben alvast begonnen met wat materiaal te bestellen hier bij Highflow.nl:
- fangrills (2x 240mm en 1x 120mm
- fancontroller
- fans: 4x scythe gentle typhoon 1850rpm
2x scythe slip stream slim 2000rpm
2x scythe slip stream PWM 1300rpm
- en wat andere benodigheden

Hier de case die ik zou gaan modden

IMAG0011.jpg


Bestelling die is toegekomen

IMAG0010.jpg


De case uiteengehaald

IMAG0015.jpg


Het I/O)shield die ik onder handen wil nemen. Het plan is om de voeding, die momenteel helemaal bovenaan in de case rust, te verhuizen naar beneden zodanig dat ik vanboven wat fans kan plaatsen. Probleem is echter dat het I/O-shield helemaal onder handen moet genomen worden. Wou eerst helemaal zelf een nieuw maken, maar had niet meteen een aluminium plaat liggen die groot genoeg was, dus dacht ik van de oude te verbouwen

IMAG0021.jpg


IMAG0023.jpg


IMAG0024.jpg


Het voorlopige resultaat

IMAG0031.jpg


Ben wel tevreden over het resultaat omdat dit immers de allereerste keer was dat ik aan zoiets begon. Wist totaal niet waar dit ging eindigen. Toen ik even aan het opruimen sloeg, kwam ik een oude DVD-speler tegen bij de puinhoop. Het bovenpaneel bleek groot genoeg om een nieuw achterpaneel van te maken

IMAG0033.jpg