• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Miss Kash Rev 2.0

Hierbij de kickoff van mijn eerste casemod. Verwacht je dus maar aan wat gepruts af en toe, ik ben dan ook een leek op het gebied van metaalbewerking. Heb me onlangs een dremel en popnageltang aangeschaft en heb de ambitie om een atx-case om te bouwen zodanig dat mijn huidig i7-systeem met 5870 erin past.

Verwacht niet al te snel vele updates naardat ik niet echt veel tijd vrij heb. Zit in de week met werk voor de hogeschool en sport en in de weekends ben ik vaak op baan met mijn vriendin.

Ben alvast begonnen met wat materiaal te bestellen hier bij Highflow.nl:
- fangrills (2x 240mm en 1x 120mm
- fancontroller
- fans: 4x scythe gentle typhoon 1850rpm
2x scythe slip stream slim 2000rpm
2x scythe slip stream PWM 1300rpm
- en wat andere benodigheden

Hier de case die ik zou gaan modden

IMAG0011.jpg


Bestelling die is toegekomen

IMAG0010.jpg


De case uiteengehaald

IMAG0015.jpg


Het I/O)shield die ik onder handen wil nemen. Het plan is om de voeding, die momenteel helemaal bovenaan in de case rust, te verhuizen naar beneden zodanig dat ik vanboven wat fans kan plaatsen. Probleem is echter dat het I/O-shield helemaal onder handen moet genomen worden. Wou eerst helemaal zelf een nieuw maken, maar had niet meteen een aluminium plaat liggen die groot genoeg was, dus dacht ik van de oude te verbouwen

IMAG0021.jpg


IMAG0023.jpg


IMAG0024.jpg


Het voorlopige resultaat

IMAG0031.jpg


Ben wel tevreden over het resultaat omdat dit immers de allereerste keer was dat ik aan zoiets begon. Wist totaal niet waar dit ging eindigen. Toen ik even aan het opruimen sloeg, kwam ik een oude DVD-speler tegen bij de puinhoop. Het bovenpaneel bleek groot genoeg om een nieuw achterpaneel van te maken

IMAG0033.jpg


Conclusie van een avondje casemodden: het wordt een proces van vallen en opstaan. Blijven proberen dus. Was alvast tevreden met mezelf over het eerste achterpaneel, maar dit is toch nog steeds wat krakkemikkig omdat dit nu uit 2 aparte delen bestaat: een deel voor de voeding aan te bevestigen en dan het bovenste deel voor het moederbord.

Ga dus morgen of volgend weekend uit het nieuwe paneel een volledig nieuw I/O-shield proberen te maken.

Wat zal nog volgen?

- nieuwe I/O-shield
- Mobo-tray verhogen
- plaatsing van fans (2x 120mm boven, 2x 120mm voor en 1x 120mm achter)
- dvd-bays en hdd-bays maken
- en nog veel meer kleinere werkjes

(Waarschijnlijk stoot ik wel vaker nog tegen één of ander probleempje aan, alle kritiek, tips en adviezen zijn dan ook altijd welkom!)
 
Had je de plaat niet zo kunnen houden en inverted-ATX maken had je niet hoeven dremelen..
In andere woorden, dan het je videokaart boven gezeten en je processor daar onder;)

verders veel succes
 
Laatst bewerkt:
Kleine update:


Vanavond de tijd niet meer gehad om een schets te maken, heb eerder even aan het nieuwe paneel gewerkt en ervoor gezorgd dat het past met de rest van de case. Ondertussen ook het mobo-tray geplaatst.

Hier 2 foto's van wat er vandaag is gebeurd.

IMAG0034.jpg


IMAG0035.jpg


Zoals je ziet moet ik dus de achterkant nog volledig uitwerken. Plaatsing van een 120mm fan naast het I/O-shield, het I/O-shield zelf, de slots en uitsparing voor de voeding moet ik nog uitdremelen. Dit zal een werkje zijn voor de volgende keer.

Voor die slots twijfel ik nog van het ofwel zelf uit te dremelen, ofwel de slots van een andere oude case uit te dremelen en dan in deze case te verwerken. Lijkt mij het makkelijkste, alleen moet ik dan nog een manier vinden om die slots in het paneel te verwerken. Lassen is hier niet mogelijk immers ik de apperatuur en de kennis niet heb. Heb wel gedacht aan solderen, maar dat is belange niet zo sterk vrees ik...

Enig advies hier?

Alvast bedankt!
 
Yodate:

heb vantweekend en vandaag nog wat verder gewerkt aan de case, maar nog geen tijd gevonden om een update te plaatsen, hierbij dus een grote update :p

Vooreerst begonnen met de pci-slots te plaatsen. Heb hiervoor een deel gebruikt van een vroeger paneel en dan via popnagels geïntegreed met het nieuwe paneel


Een hulpje aan het werk ;) Thanks Martin
IMAG0038%20-%20Copy.jpg


Alles even opmeten met de hardware erin

IMAG0041%20-%20Copy.jpg


Ziet er goed uit, wel allemaal nog in de ruwe fase, maar dat wordt later allemaal mooi afgevijld etc, eerst alle grote slijpwerken uitvoeren vooraleer ik me ga bezighouden met de afwerking:

IMAG0042%20-%20Copy.jpg


En de hardware dan eens volledig werkend met wat extra fans voor koeling

IMAG0043%20-%20Copy.jpg


Nu vandaag dan maar verder het achterpaneel afgewerkt. Wou er nog een 120mm fan plaatsen met wat mesh. Ondertussen ook op de top afgetekend welk stuk eruit moet voor de topfans

IMAG0044.jpg


Topfans installed
IMAG0045.jpg


Hardware weer inbouwen met de top- en rearfans

IMAG0046.jpg


Zoals je ziet, alles past mooi, maar het was millimeterwerk. Wel tevreden dat het gelukt is om de voeding te verplaatsen naar onder met daarboven direct het mobo en dan de 2 slimfans erboven

IMAG0048.jpg


IMAG0053.jpg


IMAG0054.jpg


Heb zoals je kon zien bij vorige foto's ondertussen ook een 5,25"-bay geïnstalleerd en een hdd-bay. In totaal passen er nu 2 5,25" en 4 hdd's, perfect volgens mijn noden!

Volgende keer dan het moeilijke werk, de frontfans installeren... Op de top was het makkelijk omdat dit een vlak oppervlak was, maar het frontpanel van deze case is wat gebogen, dus ga nog moeten zien hoe ik het ga aanpakken.

Tot de volgende!
 
Grote update

Grote update:

Terug van weg geweest. Heb lange tijd niets meer kunnen updaten omdat ik nu eenmaal de tijd niet had. Ondertussen is er wel al vanalles gebeurt!

Vooreerst heb ik de frontpanel afgewerkt met als resultaat

IMAG0055.jpg


Geheel resultaat van top en front:

IMAG0058.jpg


Een opening voor de powerbutton in de toppanel:

IMAG0059.jpg


De volgende dag zijn we begonnen met het plamuren en schuren. Martin is met een geblesseerde knie maar weer te hulp geschoten, wat moet dienen waal anders doen tijdens zijn ziekteverlof :p

IMAG0060.jpg4


De lelijke "e" opgevuld met plamuursel en mooi afgeschuurd

IMAG0062.jpg


IMAG0064.jpg


En dan alles nog es in een grondverf gestoken zodanig dat we volgende keer gewoon alles kunnen beginnen spuiten in het matzwart.

IMAG0066.jpg


Tot de volgende!
 
Update

Het einde nadert! Na verscheidene hindernissen eindelijk toch de mod tot een goed eind kunnen brengen! Eerst was er het probleem met de frontpanel. Er was een hele holte die ik moest opvullen, maar om die mooi te krijgen was het verscheidene keren plamuren, schuren, plamuren, schuren,... Al bij al ben ik nu wel tevreden van het resultaat!

IMAG0068.jpg


Een ander probleem was de grondverf en de zwarte verf. Om één of andere reden gingen die niet echt goed samen. Op bepaalde plaatsen loste de grondverf gewoon op. Als ik er dan met een doek overging, had ik gewoon alle verf mee en bleef het metaal weer bloot liggen. Heb uiteindelijk op bepaalde delen gewoon de grondverf verwijderd en dan weer alles nog eens mooi overspoten.

Het probleempje:

IMAG0070.jpg


IMAG0072.jpg


De oplossing ;) : verf verwijderd en holte weer opgevuld met plamuur.

IMAG0074.jpg


De gentle typhoons ook zwart gespoten, het grijs steekt wat af vind ik...

IMAG0076.jpg


En de case aan het drogen gelegd:

IMAG0082.jpg


Nu rest nog juist het inbouwen van het hardware en de mod is af! Enkel nog de powerbutton en de hdd- en power-led plaatsen!

Final update volgt nog!
 
Laatst bewerkt:
Final update

Zo zo! De allereerste mod is af! Het doel was om een eerste ervaring op te doen met het modden. Al doende leert men hé ;) Alleszins tevreden met het eindresultaat. Had ik wat meer tijd, zou ik nog veel meer tijd spenderen met de afwerking, maar voor deze mod volstaat het.

De foto's

IMAG0083.jpg


IMAG0084.jpg


IMAG0085.jpg


IMAG0087.jpg


De groeten!
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
P Primus Gamma rev - Corsair 780T mod Gallery & Build Logs 1
DaGreatRV EK-FC R9-290X (Rev.2.0) en XFX R9 390 DD Black Edition past niet. Waterkoeling 8
Pharlap [CANCELLED] Aqua Computer AquaTube rev. 1.1 (Reservoir, Zilver) Verkocht 6
shicomu Gelid icy cool rev.2 HighFlow Product Reviews 3
shicomu Leverbaarheid GELID Rev. 2 ICY VISION HighFlow Computer Cooling Shop 27
AverageNinja Koolance CPU-370 Rev. 1.1 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
CDA441 The Desk Rev 2.0 Gallery & Build Logs 106
dave-firsttimer:) (UN)Designs Absolute Pump Bracket Rev.3 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 26
J Koolance COV-RP450 Rev.2.0 D5 pomp top HighFlow Product Suggesties en Nieuws 16
Tath [IN-ACTIVE] Koolance reservoir RP-452X2 Dual 5.25"rev. 1.3 Verkocht 0
Tath [REFUSED] Koolance reservoir RP-452X2 Dual 5.25"rev. 1.3 Verkocht 1
B Alphacool NexXxoS Pro II Radiator Rev. 2 & Phobya Balancer 450 silver nickel HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
H [IN-ACTIVE] Koolance TNK-501 Rev 1.1 Single 5.25" Reservoir + extra's. Verkocht 1
the_cyberspace Enzotech SNBW-Rev.A HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
Luculenus [IN-ACTIVE] 2x MCP655 met Koolance RP-452X2 rev 2.0 dual bay reservoir Verkocht 7
DGM [VERKOCHT] MCP350 + EK-DDC X-TOP Rev.2 Acetal Verkocht 4
DGM Swiftech MCP35X Reservoir - Rev 2b HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
P Koolance RP-452X2 Rev 2.0 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 9
Luculenus Waterkoeling LGA2011 Rev 2.0~ ( HD7970+meer) Advies Waterkoeling Setup 8
EJJN Heatkiller Rev 3.0 schoonmaak probleem. Waterkoeling 11
W [IN-ACTIVE] EK-Supreme LT AMD - Acetal & Watercool HeatKiller Rev. 3.0 S754/939 Verkocht 2
P Scythe Shuriken Rev. B SCSK-1100 4-pin on old (supported) 3-pin Socket 478 mobo Overige Koeling 1
W [CANCELLED] Asus p8p67 EVO rev.3.0 Verkocht 7
X [VERKOCHT] Asus Maximus IV Extreme rev. B3 Verkocht 6
M [VERKOCHT] Silentmaxx HD-Silencer Rev. 2 Verkocht 1
ben361 Watercool HeatKiller Rev. 3.0 S1156 Black Nickel Chrome HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
arwin74 [VERKOCHT] EK-DDC X-TOP Rev.2 Plexi/Acetal Verkocht 17
ben361 Watercool HeatKiller Rev. 3.0 S1156 Advies Waterkoeling Setup 10
alain-s [VERKOCHT] EK-D5 X-TOP G1/4 Rev.2 Verkocht 1
animal baars [VERKOCHT] Scythe Mugen 2 rev.B Verkocht 5
W [GEANNULEERD] socket 775 Alpine GT II Rev. 2 Verkocht 1
D EK-FB RE2 - Nickel Rev.2 op voorraad? HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Dustyrick [IN-ACTIVE] Arctic Cooling Accelero S1 Rev. 2 Gevonden 4
arwin74 [INACTIVE] EK-DDC X TOP Rev.2 Acetal Verkocht 1
arwin74 [INACTIVE] EK-DDC X-TOP Rev.2 Plexi Verkocht 1
A Vervangende fans voor Scythe Mugen 2 rev b fan Overige Koeling 8
R [VERKOCHT] Antec P193 Rev. 2.00 Verkocht 11
Dustyrick Arctic Cooling Accelero S1 Rev. 2 Overige Koeling 15
D EK-Multioption Reservoir 150 rev.2 installatie Corsair 700D Waterkoeling 1
R [BiP] Antec P193 Rev. 2.00 Gallery & Build Logs 59
Thierry (UN)Designs X Bracket Horizontal Rev 2 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Z Silentmaxx HDD Silencer rev 2 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
L Arctic Cooling Freezer 7 Pro Rev.2 Overige Koeling 19
S Swiftech res rev 2 help Waterkoeling 4
Busterben Watercool Heatkiller HK Rev 3.0 Limited Ed. Nickel Plated HighFlow Product Suggesties en Nieuws 13
Foxdelta-Mods Watercool HeatKiller Rev. 3.0 CPU plates HighFlow Product Suggesties en Nieuws 8
Thierry (UN)Designs Absolute Pump Bracket Rev. 3 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
A EK-FC285 GTX Rev.2 ervaring Waterkoeling 0
vincent ozc memory cooler rev.2 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
Foxdelta-Mods EK-Multioption Reservoir 100 rev.2 Waterkoeling 13

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan