Jon Van den Abeele
New member
Hierbij de kickoff van mijn eerste casemod. Verwacht je dus maar aan wat gepruts af en toe, ik ben dan ook een leek op het gebied van metaalbewerking. Heb me onlangs een dremel en popnageltang aangeschaft en heb de ambitie om een atx-case om te bouwen zodanig dat mijn huidig i7-systeem met 5870 erin past.
Verwacht niet al te snel vele updates naardat ik niet echt veel tijd vrij heb. Zit in de week met werk voor de hogeschool en sport en in de weekends ben ik vaak op baan met mijn vriendin.
Ben alvast begonnen met wat materiaal te bestellen hier bij Highflow.nl:
- fangrills (2x 240mm en 1x 120mm
- fancontroller
- fans: 4x scythe gentle typhoon 1850rpm
2x scythe slip stream slim 2000rpm
2x scythe slip stream PWM 1300rpm
- en wat andere benodigheden
Hier de case die ik zou gaan modden
Bestelling die is toegekomen
De case uiteengehaald
Het I/O)shield die ik onder handen wil nemen. Het plan is om de voeding, die momenteel helemaal bovenaan in de case rust, te verhuizen naar beneden zodanig dat ik vanboven wat fans kan plaatsen. Probleem is echter dat het I/O-shield helemaal onder handen moet genomen worden. Wou eerst helemaal zelf een nieuw maken, maar had niet meteen een aluminium plaat liggen die groot genoeg was, dus dacht ik van de oude te verbouwen
Het voorlopige resultaat
Ben wel tevreden over het resultaat omdat dit immers de allereerste keer was dat ik aan zoiets begon. Wist totaal niet waar dit ging eindigen. Toen ik even aan het opruimen sloeg, kwam ik een oude DVD-speler tegen bij de puinhoop. Het bovenpaneel bleek groot genoeg om een nieuw achterpaneel van te maken
Conclusie van een avondje casemodden: het wordt een proces van vallen en opstaan. Blijven proberen dus. Was alvast tevreden met mezelf over het eerste achterpaneel, maar dit is toch nog steeds wat krakkemikkig omdat dit nu uit 2 aparte delen bestaat: een deel voor de voeding aan te bevestigen en dan het bovenste deel voor het moederbord.
Ga dus morgen of volgend weekend uit het nieuwe paneel een volledig nieuw I/O-shield proberen te maken.
Wat zal nog volgen?
- nieuwe I/O-shield
- Mobo-tray verhogen
- plaatsing van fans (2x 120mm boven, 2x 120mm voor en 1x 120mm achter)
- dvd-bays en hdd-bays maken
- en nog veel meer kleinere werkjes
(Waarschijnlijk stoot ik wel vaker nog tegen één of ander probleempje aan, alle kritiek, tips en adviezen zijn dan ook altijd welkom!)
Verwacht niet al te snel vele updates naardat ik niet echt veel tijd vrij heb. Zit in de week met werk voor de hogeschool en sport en in de weekends ben ik vaak op baan met mijn vriendin.
Ben alvast begonnen met wat materiaal te bestellen hier bij Highflow.nl:
- fangrills (2x 240mm en 1x 120mm
- fancontroller
- fans: 4x scythe gentle typhoon 1850rpm
2x scythe slip stream slim 2000rpm
2x scythe slip stream PWM 1300rpm
- en wat andere benodigheden
Hier de case die ik zou gaan modden
Bestelling die is toegekomen
De case uiteengehaald
Het I/O)shield die ik onder handen wil nemen. Het plan is om de voeding, die momenteel helemaal bovenaan in de case rust, te verhuizen naar beneden zodanig dat ik vanboven wat fans kan plaatsen. Probleem is echter dat het I/O-shield helemaal onder handen moet genomen worden. Wou eerst helemaal zelf een nieuw maken, maar had niet meteen een aluminium plaat liggen die groot genoeg was, dus dacht ik van de oude te verbouwen
Het voorlopige resultaat
Ben wel tevreden over het resultaat omdat dit immers de allereerste keer was dat ik aan zoiets begon. Wist totaal niet waar dit ging eindigen. Toen ik even aan het opruimen sloeg, kwam ik een oude DVD-speler tegen bij de puinhoop. Het bovenpaneel bleek groot genoeg om een nieuw achterpaneel van te maken
Conclusie van een avondje casemodden: het wordt een proces van vallen en opstaan. Blijven proberen dus. Was alvast tevreden met mezelf over het eerste achterpaneel, maar dit is toch nog steeds wat krakkemikkig omdat dit nu uit 2 aparte delen bestaat: een deel voor de voeding aan te bevestigen en dan het bovenste deel voor het moederbord.
Ga dus morgen of volgend weekend uit het nieuwe paneel een volledig nieuw I/O-shield proberen te maken.
Wat zal nog volgen?
- nieuwe I/O-shield
- Mobo-tray verhogen
- plaatsing van fans (2x 120mm boven, 2x 120mm voor en 1x 120mm achter)
- dvd-bays en hdd-bays maken
- en nog veel meer kleinere werkjes
(Waarschijnlijk stoot ik wel vaker nog tegen één of ander probleempje aan, alle kritiek, tips en adviezen zijn dan ook altijd welkom!)